Natuurlijk is dat mogelijk, gewoon even een appje naar de beun garage of ze je willen compenseren voor de tijdens het wachten op de nooit uitgevoerde reparatie betaalde wegenbelasting is een kleine moeite.quote:Op woensdag 27 maart 2024 00:33 schreef GerritDeSlak het volgende:
Maar nu vraag ik mij af of het misschien mogelijk is om van de afgelopen maanden belasting terug te kunnen vragen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De motorrijtuigenbelasting wordt geheven over het bezit van een auto, niet op het daadwerkelijke of reële gebruik."Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
Het is waarschijnlijk een kapotte computer, die wordt nu gemaakt en als het goed is staat hij volgende week klaar. Tenminste, dit is wat ik bij de huidige garage te horen heb gekregen.quote:Op woensdag 27 maart 2024 01:23 schreef sturmpie het volgende:
je hebt de auto ruim 3 maanden niet kunnen gebruiken en je vraagt je af of je de wegenbelasting kan terug vragen aan 't autobedrijf ?
is 't 'n diesel die je ¤100 per maand kost dan kan 't snel oplopen, je voelt je op dat gebied aan 't lijntje gehouden.
tijdens die 3 maanden heb je niet in je auto kunnen rijden en wel wegenbelasting betaalt dus daar heb je wel 'n punt.
dit is 'n zaak voor meester frank visser.
wat mankeert je auto ?
quote:
Zo’n vermoeden had ik al, maar misschien had iemand een idee waar ik zelf niet op zou komen.quote:
Deze garage bestaat al jaren en waren nooit klachten over, tot deze een tijd geleden is overgenomen en er een aantal nieuwe monteurs rondlopen (letterlijk).quote:Op donderdag 28 maart 2024 08:39 schreef 111210 het volgende:
Je dacht na een week niet, hmm dit duurt wel lang. Na 2 weken, 3 weken enz het zelfde?
Je blijft gewoon 4 maanden wachten tot je een besluit neemt?
Bijzonder verhaal dit. Bij een normale garage maak je een afspraak en in het ergste geval duurt het hooguit een dag of 2 dagen langer als er onderdelen besteld moeten worden.
Maargoed, enige wat ik kan bedenken is dat dit een of andere beunhaas garage is waar je alleen cash kan afrekenen.
baskick in WGR / Auto lang bij garage. Belasting terugvragen? al actie ondernomen dan?quote:Op zaterdag 30 maart 2024 14:14 schreef GerritDeSlak het volgende:
[..]
Deze garage bestaat al jaren en waren nooit klachten over, tot deze een tijd geleden is overgenomen en er een aantal nieuwe monteurs rondlopen (letterlijk).
De auto lag volledig uit elkaar en het was lastig om deze er zelf vandaan te halen. Ook was hij niet te verrijden.
Ik heb een aantal keren aangedrongen om de onderdelen weer terug te plaatsen, maar gehoor werd er op den duur niet meer aan gegeven. Ik ben zelf ook druk en mijn dagen zijn lang, tijd voor actie had ik zelf ook niet vaak.
Zo bijzonder is het niet, soms gaan dingen nou eenmaal niet zoals je het graag zou willen.
Ik stelde een vraag en wilde graag een antwoord daarop.
Maar wel een leuke aanname verder!
Dat hangt ervan af of je met de betreffende garage harde afspraken hebt gemaakt. Zo ja en ze zijn die niet nagekomen, dan kan je bij hen wellicht een vergoeding vragen voor gemaakte kosten door jou. Moet je e.e.a. uiteraard wel kunnen aantonen.quote:Op zaterdag 30 maart 2024 14:03 schreef GerritDeSlak het volgende:
En qua terugvragen van de wegenbelasting heb ik geen idee of dat mogelijk is om bij de garage of ergens anders terug te krijgen.
Ik ben benieuwd of er een manier is om onkosten vergoed te kunnen krijgen. Want die heb ik genoeg gemaakt de afgelopen tijd.
Een auto die bij de garage staat zou ik nooit schorsen als ik jou was. Het kan zomaar zijn dat ze hem even aan de straat zetten als ze ruimte nodig hebben. Dan loop je alsnog het risico op een naheffing van de wegenbelasting + boete.quote:Op zaterdag 30 maart 2024 14:03 schreef GerritDeSlak het volgende:
De auto is een diesel idd.
En na twee weken ofzo bij de vorige garage te hebben gewacht vroeg ik nog; moet ik de auto ook schorsen of denk je hem bijna klaar te hebben.
Maar ik kreeg telkens te horen dat hij waarschijnlijk de volgende dag wel klaar zou staan.
Uiteindelijk 3,5 maand verder zelf maar ingegrepen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |