Dat verschil heeft te maken met de structuur samen met Flatex. Bij de Giro heb je dus een bankrekening in Duitsland (waar dus de Duitse DGS voor geldt, max 100k dus) en een aandelenportefeuille waar dus beleggers compensatie voor geldt. In feite heb je dus geen cashgeld in je beleggers portefeuille want die staat op een aparte bankrekening.quote:Op maandag 25 maart 2024 12:47 schreef Tjalala het volgende:
Als u al een paar jaar een account heeft is het de eerste vraag, wat voor account heeft u, zie hier
Verder zie DNB Beleggerscompensatie
Daarnaast staat hier ook nog een mooi artikel over De Giro. Hieruit zou dus blijken dat de compensatie in NL net iets anders is dan op de DNB staat beide max 20k alleen in Duitsland is dit dan gebaseerd op 90%.
ja voor het geld wat je niet hebt belegd valt dat inderdaad onder het DGS.quote:Op maandag 25 maart 2024 18:43 schreef miro86 het volgende:
[..]
Dat verschil heeft te maken met de structuur samen met Flatex. Bij de Giro heb je dus een bankrekening in Duitsland (waar dus de Duitse DGS voor geldt, max 100k dus) en een aandelenportefeuille waar dus beleggers compensatie voor geldt. In feite heb je dus geen cashgeld in je beleggers portefeuille want die staat op een aparte bankrekening.
Dat is een goedequote:Op maandag 1 april 2024 01:07 schreef Werkperd het volgende:
Waar ben je precies bang voor dan? Dat degiro failliet gaat en je je geld kwijt bent of wat? Of dat je account gehackt wordt?
Je geld is in beheer bij flatex-DeGiro, die vallen onder het Duitse Garantiestelsel. Analoog aan het Nl. stelsel gaat dat tot €105.quote:Op dinsdag 2 april 2024 16:20 schreef Solispolar het volgende:
Dat is een goedeIk denk dat het via de bank wat veiliger voelt? Daar heb je ook een x-bedrag 'extern' staan natuurlijk (in de zin van: het ligt niet in je eigen huis). Eigenlijk is het bij DeGiro niet anders wat dat betreft..
En misschien inderdaad wel de gedacht dat er iets zou kunnen gebeuren met DeGiro/het specifieke fonds waar ik in beleg waardoor er geen partij meer is om je verhaal op te halen?
Ik dacht dat Custodian afsluiten bij DeGiro niet meer kon??quote:Op dinsdag 2 april 2024 23:51 schreef snabbi het volgende:
- kijk met de belegging goed uit of je zelf een custodian account hebt of dat deze centraal als omnibus voor je wordt aangehouden. Het verschil is relevant voor de compensatieregeling in duitsland tot 90% van de waarde van de belegging met een maximum tot 20k (of gewoon dat je zelf eigenaar blijft van de stukken).
DeGiro gebruik je om te bellen, niet om jouw geld te stationeren. En ook al stationeer je het daar, dan nog valt het inderdaad onder Duitse garantiestelsel. Maar over aandelen hoef jij je je niet zo druk te maken. Bij een faillissement is het heus niet zo dat ze net als geld verdampen. Die blijven gewoon op jouw naam staan dus ook de waarde daarvan.quote:Op dinsdag 2 april 2024 16:20 schreef Solispolar het volgende:
[..]
Dat is een goedeIk denk dat het via de bank wat veiliger voelt? Daar heb je ook een x-bedrag 'extern' staan natuurlijk (in de zin van: het ligt niet in je eigen huis). Eigenlijk is het bij DeGiro niet anders wat dat betreft..
En misschien inderdaad wel de gedacht dat er iets zou kunnen gebeuren met DeGiro/het specifieke fonds waar ik in beleg waardoor er geen partij meer is om je verhaal op te halen?
Beleggen?quote:
quote:Op dinsdag 2 april 2024 20:15 schreef blomke het volgende:
[..]
Je geld is in beheer bij flatex-DeGiro, die vallen onder het Duitse Garantiestelsel. Analoog aan het Nl. stelsel gaat dat tot €105.
Wat je aandelen betreft: ik had m'n aandelen/opties/fondsen ooit bij SNS toen die bank t.g.v. de kredietcrisis, failliet ging. Die aandelen bleven gewoon (be)staan, geen probleem om ook tijdens SNS' faillissement en - afwikkeling, daarin te handelen.
Thx mannenquote:Op woensdag 3 april 2024 12:16 schreef Werkperd het volgende:
[..]
DeGiro gebruik je om te bellen, niet om jouw geld te stationeren. En ook al stationeer je het daar, dan nog valt het inderdaad onder Duitse garantiestelsel. Maar over aandelen hoef jij je je niet zo druk te maken. Bij een faillissement is het heus niet zo dat ze net als geld verdampen. Die blijven gewoon op jouw naam staan dus ook de waarde daarvan.
Slim!quote:Op woensdag 3 april 2024 12:20 schreef Solispolar het volgende:
[..]
[..]
Thx mannenOm het wat specifieker te maken: ik beleg maandelijks in een All-world ETF van Vanguard (FTSE).
dat zou zomaar kunnen ja, ik ben daar geen klant.quote:Op woensdag 3 april 2024 09:07 schreef blomke het volgende:
[..]
Ik dacht dat Custodian afsluiten bij DeGiro niet meer kon??
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |
Dat begrijpen we, maar is wel erg jammer. Je kunt FOK! namelijk wel gratis LEZEN, maar we kunnen FOK! niet gratis MAKEN. De inkomsten van de advertenties zorgen ervoor dat we de kosten van de site kunnen dragen zodat je ook morgen FOK! nog kunt bezoeken.
Zou je willen overwegen om voor FOK! een uitzondering te maken in je adblocker (of andere middelen die onze ads blokkeren)? Je krijgt deze melding dan nooit meer te zien.
Ja, ik wil fok.nl whitelisten, laat me zien hoe
Ik neem liever een premium account zodat ik geen advertenties hoef te zien (je moet eerst inloggen)
Ja, breng me naar de shop