Je hebt een fors inkomen met bescheiden woonlasten. Dat betekent dat je aardig wat geld over zou moeten houden per maand. Investeer dat geld verstandig in etf’s en kijk er dan niet meer naar om.quote:Op zaterdag 23 maart 2024 13:42 schreef database96 het volgende:
Of zijn er andere mogelijkheden om goed gebruik te kunnen maken van de leencapaciteit die ik heb? Of moet ik gewoon juist niks doen?
Alvast bedankt!
Plus de bijtelling in box 3.quote:Op zaterdag 23 maart 2024 14:57 schreef miro86 het volgende:
Houd rekening dat je voor een herhuurhypotheek je een LTV van max 70% krijgt. 30% van de waarde moet je dus zelf zien de financieren. Daarnaast zijn de hypotheekrentes aanzienlijk hoger waardoor de leencapaciteit aanzienlijk lager is. En dan nog die nieuwe regels.
Of ga minder werken en meer leven. Maar dat is mss wat vroeg als TS' bouwjaar 96 isquote:Op zaterdag 23 maart 2024 13:59 schreef KrekelJapie het volgende:
Verkoop de Toko en koop een groter huis
Is het ooit te vroeg om je focus op leven te hebben?quote:Op zaterdag 23 maart 2024 18:12 schreef Piles het volgende:
[..]
Of ga minder werken en meer leven. Maar dat is mss wat vroeg als TS' bouwjaar 96 is
True. Maar ik snap ook wel: als je in je twintiger jaren iets investeert, kun je daar de rest van je leven plezier van hebben. Bijv door fors minder woonlasten.quote:Op zaterdag 23 maart 2024 18:47 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Is het ooit te vroeg om je focus op leven te hebben?
240k minus reguliere aflossing in 3 jaar, ja?quote:Op zondag 24 maart 2024 04:00 schreef Delenlill het volgende:
Even 3 jaar flink sparen en de hele hypotheek afbetalen. Dan kun je het huis in de verhuur gooien en hetzelfde doen met een volgende woning.
Ik had geen rekening gehouden met belasting. Dus dan zitten we op zon 60k netto inkomsten per jaar. Dan maken we er gewoon een 6 jaren plan van. 40k aflossing per jaar (20k voor de rest). Al zou je daar nog wat mee kunnen schuiven om het sneller te doen.quote:Op zondag 24 maart 2024 07:24 schreef baskick het volgende:
[..]
240k minus reguliere aflossing in 3 jaar, ja?
Er zit geen rendement op verhuren, helemaal niet als je de risico's, het gedoe, belasting en onderhoud meerekent.quote:Op zondag 24 maart 2024 07:51 schreef Delenlill het volgende:
[..]
Ik had geen rekening gehouden met belasting. Dus dan zitten we op zon 60k netto inkomsten per jaar. Dan maken we er gewoon een 6 jaren plan van. 40k aflossing per jaar (20k voor de rest). Al zou je daar nog wat mee kunnen schuiven om het sneller te doen.
Over 20 jaar kan hij dan lekker huisjesmelker spelen. En leven van de huur inkomsten wanneer het tijd is voor zijn pensioen.
Al denk ik er misschien een beetje te gemakkelijk over. Beleggen zou slimmer kunnen zijn. Maar ook dat is niet geheel zonder risico natuurlijk, al kan dit minimaal zijn.
Waarom zou ik als verhuurder geen advies kunnen geven op een forum?quote:Op donderdag 28 maart 2024 19:36 schreef DjDaano het volgende:
Pfff als ik deze adviezen lees dan is het meteen duidelijk dat je geen advies moet vragen op een openbaar forum.
Vraag wat mensen in je omgeving die de afgelopen jaar wat vermogen hebben opgebouwd.
Mag best van mij alleen heeft de topicstarter er weinig aan. Hij krijgt allemaal verschillende adviezen waar vaak ook nog eens niets van klopt.quote:Op donderdag 28 maart 2024 22:44 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Waarom zou ik als verhuurder geen advies kunnen geven op een forum?
Vertel jij dan maar eens hoe het echt zit…quote:Op donderdag 28 maart 2024 19:36 schreef DjDaano het volgende:
Pfff als ik deze adviezen lees dan is het meteen duidelijk dat je geen advies moet vragen op een openbaar forum.
Vraag wat mensen in je omgeving die de afgelopen jaar wat vermogen hebben opgebouwd.
Verlicht ons.quote:Op vrijdag 29 maart 2024 01:08 schreef DjDaano het volgende:
[..]
Mag best van mij alleen heeft de topicstarter er weinig aan. Hij krijgt allemaal verschillende adviezen waar vaak ook nog eens niets van klopt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |