¿Quequote:Ik voelde me onder overrompeld en onder druk gezet en stemde daarom in.
Exact. Dom? Absoluut. Maar er is gewoon misbruik gemaakt van machtsonbalans tussen franchisenemer en kandidaat franchisenemer. Juist voor dit soort situaties is die wet er gekomen.quote:Op vrijdag 22 maart 2024 07:44 schreef 111210 het volgende:
Dus je hebt iets getekend wat je nog niet hebt gezien/gelezen?
Ik dacht niet helder na omdat het zo onverwachts kwam. Ik gaf duidelijk aan eerst op reis te willen om na te denken maar hij maakte op dat moment juist de afspraak om te tekenen. Impulsief besluit omdat ik zo overrompeld werd omdat dit tegenovergestelde was van wat ik wilde en dit daarom niet had verwacht.quote:Op vrijdag 22 maart 2024 07:48 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
¿Que
Dan stem je er toch juist niet mee in?
En die rechtszaken speelden al voordat je tekende?quote:Op vrijdag 22 maart 2024 07:52 schreef JanJohanA het volgende:
[..]
Sportschoolformule. Is recent ook in het nieuws gekomen vanwege aantal rechtszaken.
De dag nadat ik terug kwam van die reis.quote:Op vrijdag 22 maart 2024 08:31 schreef De_Hertog het volgende:
Wanneer heb je nu precies getekend? Vóór je reis had je 'onder druk' een telefonische afspraak ingepland om te gaan tekenen, en daar had je eigenlijk al twijfels bij. Na die reis had je nog een keer gebeld over complicaties, waar de andere partij aangaf 'je niet druk te maken'. Maar wanneer is die afspraak om te gaan tekenen dan daadwerkelijk geweest?
Dan negeer je ze toch gewoon. Wat gaan ze doen je dwingen een bedrijf te starten?quote:Op vrijdag 22 maart 2024 07:50 schreef JanJohanA het volgende:
[..]
Exact. Dom? Absoluut. Maar er is gewoon misbruik gemaakt van machtsonbalans tussen franchisenemer en kandidaat franchisenemer. Juist voor dit soort situaties is die wet er gekomen.
En is dat inmiddels meer dan vier weken geleden? Want als er een wet is die zegt dat je vier weken bedenktijd hoort te hebben en jouw contract daaronder zou moeten vallen zou ik me vooral daarop focussen. Ik snap dat je je vervelend voelt vanwege die druk en misschien een beetje baalt van je eigen keuze, maar probeer de situatie daar zo veel mogelijk los van te zien. Succes.quote:Op vrijdag 22 maart 2024 08:36 schreef JanJohanA het volgende:
[..]
De dag nadat ik terug kwam van die reis.
Aangezien er een getekend contract is weet ik niet of 'wachten tot ze je komen aanklagen' de beste strategie is.quote:Op vrijdag 22 maart 2024 08:36 schreef TornadoDK het volgende:
[..]
Dan negeer je ze toch gewoon. Wat gaan ze doen je dwingen een bedrijf te starten?
Als ze je aanklagen kun je ze toch om de oren slaan met alles wat ze fout doen.
Ik vind dat moeilijk te geloven, het is niet zo dst je opstaat en terplekke bedenkt ik wordt frenchiser en ga zonder te lezen iets tekenen.quote:Op vrijdag 22 maart 2024 07:50 schreef JanJohanA het volgende:
[..]
Exact. Dom? Absoluut. Maar er is gewoon misbruik gemaakt van machtsonbalans tussen franchisenemer en kandidaat franchisenemer. Juist voor dit soort situaties is die wet er gekomen.
Duidelijk.quote:Op vrijdag 22 maart 2024 08:57 schreef Spanky78 het volgende:
Laat je advocaat een aangetekende brief versturen waarin je aangeeft gebruik te maken van de 4 weken afkoelperiode en het contract ontbindt.
En als je dan toch een jurist inschakelt, vraag deze even om wat advies. Denk dat je het geld in dit geval goed besteeds. Dit soort bedrijven jagen op zwakker staande mensen en als je dit via een advocaat regelt geven ze vaak meteen op. Als je dit zelf gaat doen zetten ze je gewoon opnieuw onder druk en blijven ze je lastig vallen.
Welke sportschoolformule is het, Basic-Fit? SportCity?
Dus je hebt getekend maar geen contract gezien (of althans niet gelezen)? Blind gekrabbeld dan ofzo?quote:Op vrijdag 22 maart 2024 08:36 schreef JanJohanA het volgende:
[..]
De dag nadat ik terug kwam van die reis.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |