In oppervlakte of inwonertal?quote:Op donderdag 21 maart 2024 16:24 schreef Opzoeknaarvrienden het volgende:
De grootste 10 gemeenten van Nederland graag! Hoeft niet op volgorde
Ik heb ook weleens tussen iemand gezeten, maar gelukkig nooit tussen Eelco Brinkman.quote:Op vrijdag 22 maart 2024 12:39 schreef DTF het volgende:
Niet Eelco Brinkman, daar zat nog iemand tussen.
Correct.quote:Op vrijdag 22 maart 2024 12:49 schreef DTF het volgende:
Tussen Brinkman en Bakellende.
Jaap de Hoop-Scheffer!
Yes!quote:
Otto selbst jaquote:
Yes!quote:
Standje #3365:quote:
Regio middennoorden van Italie.quote:Op donderdag 28 maart 2024 15:54 schreef thabit het volgende:
Bucket, zou dat Sicilië zijn dat door de laars wordt geschopt? Palermo en Syracuse dan?
Nee helaas.. dacht dat het verhaal wel redelijk bekend was..quote:Op donderdag 28 maart 2024 17:51 schreef DTF het volgende:
Dorpen in Italië.
Ik heb al genoeg moeite met de steden :p
Stijgerend paard, Ferrari.
Komt uit Miranello, dacht ik.
De ene zal dan Modena zijn. De ander. Bologna?quote:Op donderdag 28 maart 2024 16:23 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
Regio middennoorden van Italie.
1 dorp heeft iets met steigende paarden.
Bingo!quote:Op donderdag 28 maart 2024 19:06 schreef Bargehassus het volgende:
[..]
De ene zal dan Modena zijn. De ander. Bologna?
Fred Emmerquote:Op donderdag 28 maart 2024 20:02 schreef Bargehassus het volgende:
![]()
"Eind 1973 presenteerde hij het jaaroverzicht van het NOS Journaal en in 1974 begon hij als nieuwslezer bij het journaal. Hij viel al snel op door zijn gebruinde huid en groeide uit tot een van de meest bekende nieuwslezers op de Nederlandse televisie."
Over wie gaat het hier?
Fred Bucket Emmer inderdaad!quote:
Ik heb vooralsnog werkelijk geen flauw idee, maar met name Wezep fascineert me in het rijtje.quote:Op donderdag 28 maart 2024 23:42 schreef thabit het volgende:
Wat hebben Fred, Marten, Dan, en Wezep met elkaar gemeen?
Marterachtigen zelfs.quote:Op maandag 1 april 2024 22:07 schreef pipster het volgende:
Wanneer je de laatste letter verandert worden het beestjes.
Jan-van-gent?quote:Op dinsdag 2 april 2024 09:56 schreef pipster het volgende:
Tot welke groep zeevogels hoort dit visdiefje?
[ afbeelding ]
Yesquote:
quote:Op 10 april 1815 barstte de vulkaan uit. Met een vulkanische-explosiviteitsindex van 7 was dit de grootste uitbarsting die ooit door mensen is beschreven. De oorspronkelijk ongeveer 4200 meter hoge vulkaan verloor hierbij ongeveer een derde van zijn hoogte en meet sindsdien circa 2800 meter.
Krakatau ?quote:
Dat was rond 1885 volgens mij.quote:
Stand #3365:quote:Op dinsdag 2 april 2024 21:38 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
Dat was rond 1885 volgens mij.
Antwoord is Tambora
Nee. Wel in de VSquote:
Ik reken een staat goed.quote:Op woensdag 3 april 2024 13:25 schreef DTF het volgende:
In de VS.
(of wil je een specifieker antwoord?)
Nope. (anders had ik Roswell ook wel goed gerekend)quote:
Stand #3365:quote:
Ja, dat viel me ook net op.quote:Op woensdag 3 april 2024 13:42 schreef pipster het volgende:
Dat ik een bril nodig heb om ze te kunnen lezen.
Meeste clubs zonder te spelen ?quote:Op woensdag 3 april 2024 13:44 schreef DTF het volgende:
[..]
Ja, dat viel me ook net op.
Waar is de voetballer Maxim Tsigalko bekend door geworden?
Supertalenten in een computerspel inderdaad.quote:Op woensdag 3 april 2024 15:09 schreef Quyxz_ het volgende:
Is dat een computerspel? Ik ken Adu inderdaad dat die als jongeling goed te trainen was bij Online Soccer Manager.Later had je Donnarumma als jonge keeper die je tot extreme rankings kon trainen.
Barringer Crater, sorry: Roswellquote:Op donderdag 4 april 2024 03:21 schreef Quyxz_ het volgende:
Ik was vandaag in de zogenaamde ufo-hoofdstad van de wereld. Welke plaats is dat?
quote:
Falcoquote:Op donderdag 4 april 2024 09:25 schreef Burnett het volgende:
Op ongeveer 3 uur rijden van Roswell ligt een stad waar ruim een half miljoen mensen wonen en waar deze eeuw een uitstekende tv-serie is opgenomen (2008-2013): welke stad en welke serie?
Stand #3365:quote:
California ? Er is nl een Los Angeles in Mexico.quote:Op donderdag 4 april 2024 15:38 schreef DTF het volgende:
Van New Mexico naar Mexico.
Welke staat van Mexico heeft een staat van de VS in de naam?
Dat is wel de staat van de VS die in de naam zit, maar niet de volledige naam van de Mexicaanse staat.quote:
New ?quote:Op donderdag 4 april 2024 16:29 schreef DTF het volgende:
[..]
Dat is wel de staat van de VS die in de naam zit, maar niet de volledige naam van de Mexicaanse staat.
Daar komt niet iets voor.
Yes!quote:
quote:(Cocoa Beach, Florida, 11 februari 1972) is een Amerikaanse professionele surfer. Hij wordt gezien als een van de beste surfers aller tijden. Hij is 11 maal wereldkampioen geworden.
Op zich wel goed bedacht, maar het is een andere.quote:
Björn Dunkerbeck ?quote:Op donderdag 4 april 2024 18:06 schreef pipster het volgende:
[..]
Op zich wel goed bedacht, maar het is een andere.
quote:
Moet dit.....quote:Op vrijdag 5 april 2024 11:58 schreef DTF het volgende:
Wie scoorde 2 penalties voor Heracles tegen AZ afgelopen woensdag?
De beste naam van de eredivisie!quote:
Die jaquote:
Ik sta versteld.quote:Op vrijdag 5 april 2024 14:50 schreef pipster het volgende:
KU-GR-- (Kim,Uma,-,Gwynneth,Rihanna,-,-
Kutgrap
Met dubbel t!quote:Wilhelmina Kuttje junior was een typetje gespeeld door Janine van Elzakker dat voorkwam in het radioprogramma, uitgezonden van 1984 tot 1991.
Ja, dat zegt me wel wat maar ik kan er nog niet de vinger op leggen.quote:
Goed geschoten dan !quote:Op vrijdag 5 april 2024 15:04 schreef Bargehassus het volgende:
[..]
Ja, dat zegt me wel wat maar ik kan er nog niet de vinger op leggen.
Eerste schot dan maar:
Ronflonflon met Jaques Plafond?
Correct! Zijn naam staat overigens ook gewoon op z'n overall zie ik nu.quote:Op vrijdag 5 april 2024 15:41 schreef DTF het volgende:
Aan de canadese vlag te zien zal het Gilles Villeneuve zijn.
Nou ja, het had nog een instinker kunnen zijn natuurlijk.quote:
Een vrij makkelijke vervolgvraag :pquote:
Frits van Egtersquote:Op zaterdag 6 april 2024 13:07 schreef Bargehassus het volgende:
Om zijn moeder financieel te helpen, nam hij zijn elfjarige broer Luigi bij zich en bekommerde zich om diens opvoeding.toonde belangstelling voor geschiedenis en literatuur. Plutarchus, Caesar, Corneille, Voltaire en de filosoof Rousseau waren zijn favoriete auteurs. De roman Die Leiden des jungen Werthers van Johann Wolfgang von Goethe las hij meermaals.
Wie is?
Oui!quote:
Julius Caesarquote:Op zaterdag 6 april 2024 22:22 schreef FireFox1 het volgende:
Geboren: 12/13 Juli 100 v.Chr. Rome
Overleden: 15 Maart 44 v.Chr. Rome
Wie?
quote:
Rotatie!quote:Op zaterdag 6 april 2024 23:22 schreef thabit het volgende:
Fdhvdu pddnwh yhhoyxoglj jhexln ydq khw fubswvbvhhp zduphh ghch yuddj lv yhuvohxhog. Zhon zrrug khe ln klhuq yhuerujq?
rpg!Pbeequote:
Havank...quote:Op zondag 7 april 2024 11:03 schreef Bargehassus het volgende:
![]()
Wat is eigenlijk de naam van dat mannetje in mijn usericon?
Sherlock ?quote:
Nee, maar je zit wel in de juiste richting. Het is een Franse politieman en de schrijver is een Nederlander.quote:
Havank ?quote:Op maandag 8 april 2024 12:18 schreef Bargehassus het volgende:
[..]
Nee, maar je zit wel in de juiste richting. Het is een Franse politieman en de schrijver is een Nederlander.
Dat is de schrijver (Hans van der Kallen).quote:
Ja, ik was ff aan het brainstormen........Houlot ?quote:Op maandag 8 april 2024 12:20 schreef Bargehassus het volgende:
[..]
Dat is de schrijver (Hans van der Kallen).
Nee... Z'n achternaam is een combinatie van auto en iets waarmee je kunt takelen.quote:Op maandag 8 april 2024 12:21 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ja, ik was ff aan het brainstormen........Houlot ?
quote:
De eerste die bij me opkomt is Gerrie Kneteman maar geen idee wie dan die BN'er is...quote:Op dinsdag 9 april 2024 13:31 schreef tong80 het volgende:
De vrouw van welke bekende ex-wielrenner heet Greet en was "vroeger" naast BNer zelf ook wielrenster?
Juist.quote:Op dinsdag 9 april 2024 19:00 schreef Bargehassus het volgende:
[..]
De eerste die bij me opkomt is Gerrie Kneteman maar geen idee wie dan die BN'er is...
Yep. En later heilig verklaard.quote:
quote:Op 20 april 2010 vond op deeen blow-out plaats, gevolgd door een explosie, waarbij elf bemanningsleden omkwamen. Blusboten konden het platform, dat in brand stond, niet meer redden, waarna het op 22 april zonk. Er ontstond een grote olievlek, die is aangeduid als de grootste milieuramp in de Amerikaanse geschiedenis. De olieramp vormde een grote bedreiging voor het ecosysteem en de visserij van de Amerikaanse zuidkust.
quote:
Si!quote:
Het was en Grutto -->quote:Op woensdag 10 april 2024 16:51 schreef Bargehassus het volgende:
Ik weet dat Birdy een hit gehad heeft met een nummer met die titel en dat dat een cover was maar of dat dit nummer is...
haha, ja bij zit er meestal wel een linkje in met de vorige vraag (al kan dat wel ook via een rare gedachtenkronkel zijn natuurlijk.)quote:Op woensdag 10 april 2024 17:13 schreef Bargehassus het volgende:
Ja, dat realiseerde ik me na het posten ook.
Dat is juist ende correct.quote:Op woensdag 10 april 2024 17:21 schreef pipster het volgende:
Om zijn tanden te vijlen bij te schaven.
Ik denk het ook.quote:Op woensdag 10 april 2024 17:35 schreef DTF het volgende:
Alvin, Simon, Theodore.
Volgens mij op volgorden Thoedore, Alvin, Simon
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Well, what possible harm could one insane, mutant tentacle do?
Ik heb eigenlijk geen idee wie Herry en wie Berry is, dus bij deze het punt.quote:
quote:is een Belgisch-Nederlandse fictiereeks van productiehuis De Mensen. Onder anderen Tygo Gernandt, Koen De Graeve, Raymond Thiry, Frank Lammers en Elise Schaap spelen er een hoofdrol in.
Yesquote:
Stand #3365:quote:Op donderdag 11 april 2024 12:58 schreef DTF het volgende:
de 30m aan belasting outduiker per jaar.
Carvalho
Henk Vos ?quote:Op donderdag 11 april 2024 14:15 schreef DTF het volgende:
Een spelerspaspoort van een voetballer.
Wie zoek ik?
Senior career*
Years Team Apps (Gls)
1984–1985 RBC 12 (2)
1985–1986 PSV 0 (0)
1986–1987 Willem II 14 (1)
1987 RBC 12 (6)
1987–1988 FC Eindhoven 4 (0)
1988–1990 Germinal Ekeren 40 (17)
1990–1993 Standard Liège 78 (23)
1991 → Metz (loan) 16 (2)
1993–1996 Sochaux 84 (26)
1996–1999 Feyenoord 81 (15)
2000–2001 FC Den Bosch 30 (10)
2000–2003 RBC 78 (33)
2003–2004 NAC Breda 26 (6)
2004 TOP Oss 18 (3)
2005 Germinal Beerschot 8 (2)
2005 Racing Mechelen 14 (3)
2006–2009 RBC 85 (11)
2010 KFC Meerle (6)
2011 De Fendert
2018–2019 RBC
Total 596 (166)
Managerial career
2012 VV Kogelvangers
2012–2013 Jong FC Dordrecht (assistant)
2018–2019 RBC (player-manager)
Makkie dus ;-)quote:
Nogal.quote:
Die zocht ik. Tahamata speelde er toen ook idd. Haan is de enige Nederlander die ooit ruzie met Robbie Rensenbrink kreeg.quote:Op zaterdag 13 april 2024 21:10 schreef Bargehassus het volgende:
Om nog maar een naam toe te voegen... Arie Haan was toch ook aardig succesvol in Belgie in die periode?
Yes sir!quote:
Dit lijkt me correct. Wel opvallend dat het allemaal F1 coureurs zijn. Zonta van den Goorbergh had nog gekund, of Colin McRae.quote:Op maandag 15 april 2024 11:39 schreef Quyxz_ het volgende:
Max Verstappen
Damon Hill
Kevin Magnussen
Nico Rosberg
Nelson Piquet jr
Mick Schumacher
Goed dat je topper tussen aanhalingstekens hebt gezet.
Gerard de Rooy als toegift dan.quote:Op maandag 15 april 2024 19:49 schreef Bargehassus het volgende:
[..]
Dit lijkt me correct. Wel opvallend dat het allemaal F1 coureurs zijn. Zonta van den Goorbergh had nog gekund, of Colin McRae.
Wat mij betreft mag je de volgende vraag stellen. tong80 ligt te pitten, wat ik begrepen heb en hem van harte gegund is.
Hell yeah. Jan de Rooy.quote:Op maandag 15 april 2024 20:05 schreef Quyxz_ het volgende:
[..]
Gerard de Rooy als toegift dan.![]()
[ afbeelding ]
Hoe noem je deze wijde ring rondom de zon?
Halo?quote:Op maandag 15 april 2024 20:05 schreef Quyxz_ het volgende:
[..]
Gerard de Rooy als toegift dan.![]()
[ afbeelding ]
Hoe noem je deze wijde ring rondom de zon?
quote:
Yes! Een ietwat wrange vervolgvraag...quote:
Saturnusquote:Op maandag 15 april 2024 21:50 schreef Quyxz_ het volgende:
Die moest ik even googlen. Ik kende het verhaal, maar de naam niet.
Wat is de oorsprong van het woord 'zaterdag' ?
Jepquote:
Hades past niet meer in dit rijtje. Twintig jaar geleden nog wel, maar dan op de laatste plek.quote:Op dinsdag 16 april 2024 11:16 schreef pipster het volgende:
Gaia, Kronos, Zeus, Poseidon, HADES, Ares , Aphrodite en Hermes?
Ik had ook Jeffrey Herlings en Stephan Evers nog in m'n hoofd. Dat zijn wereldtoppers van motorcross vaders. Net zoals je Unser en Andretti jr. niet mag vergeten. Kennen ze Nieto nog ? Of Kenny Roberst ?quote:Op maandag 15 april 2024 19:49 schreef Bargehassus het volgende:
[..]
Dit lijkt me correct. Wel opvallend dat het allemaal F1 coureurs zijn. Zonta van den Goorbergh had nog gekund, of Colin McRae.
Wat mij betreft mag je de volgende vraag stellen. tong80 ligt te pitten, wat ik begrepen heb en hem van harte gegund is.
De ontbrekende naam ís een Griekse god.quote:Op dinsdag 16 april 2024 15:11 schreef Quyxz_ het volgende:
Welk rijtje het is was me direct duidelijk, maar ik weet niet welke Griekse god bij de missende hoort.
Ah dat wist ik niet, goede hint!quote:Op dinsdag 16 april 2024 15:55 schreef thabit het volgende:
[..]
De ontbrekende naam ís een Griekse god.
Uiteraars!quote:Op dinsdag 16 april 2024 17:06 schreef Quyxz_ het volgende:
[..]
Ah dat wist ik niet, goede hint!
Hermes, Aphrodite, Gaia, Ares, Zeus Kronos, URANUS, Poseidon
Griekse goden die bij planeetnamen horen. In het Grieks heten de planeten ook zo (hoewel sommige namen in het Nieuwgrieks net iets anders zijn; Zeus heet bijvoorbeeld Dias in het Nieuwgrieks).quote:Op dinsdag 16 april 2024 18:00 schreef Bargehassus het volgende:
Mag ik nog een uitleg bij dit antwoord?
quote:Op dinsdag 16 april 2024 18:08 schreef thabit het volgende:
[..]
Griekse goden die bij planeetnamen horen. In het Grieks heten de planeten ook zo (hoewel sommige namen in het Nieuwgrieks net iets anders zijn; Zeus heet bijvoorbeeld Dias in het Nieuwgrieks).
Dat is correctquote:Op dinsdag 16 april 2024 20:21 schreef Bargehassus het volgende:
Jaartallen heb ik niet exact paraat, maar ik weet dat Texas een onafhankelijkheid heeft gehad.
Huxley ? A hitchhikers guide to Galaxy ?quote:Op woensdag 17 april 2024 07:34 schreef Bargehassus het volgende:
"is a novel by American author
about a time traveler who attempts to prevent the assassination of United States President John F. Kennedy"
Welk boek van wie?
Nope...quote:Op woensdag 17 april 2024 07:51 schreef tong80 het volgende:
[..]
Huxley ? A hitchhikers guide to Galaxy ?
Schrijver is vooral bekend van het "horror"genre.quote:
Ik heb ooit geprobeerd zijn boeken te lezen. Ik kwam er niet doorheen. Gelukkig zijn er regisseurs geweest die briljante films van zijn boeketreeks hebben gemaakt.quote:Op woensdag 17 april 2024 11:15 schreef pipster het volgende:
Stephen King met een datum 11/10/1963 of zo.
Ja je kan het misschien zien als boeketreeks / AI schrijven door zijn hoge output. Persoonlijk vind ik Stephen King toch wel erg goed in hoe hij zijn verhalen en personages neerzet en uitwerkt. Eigenlijk is hij gewoon een heel goede verteller. Ik kom er dan ook makkelijk doorheen en mag het wel graag lezen, zeker als ik op vakantie ben en geen zin heb in moeilijk gedoe.quote:Op woensdag 17 april 2024 11:27 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ik heb ooit geprobeerd zijn boeken te lezen. Ik kwam er niet doorheen. Gelukkig zijn er regisseurs geweest die briljante films van zijn boeketreeks hebben gemaakt.
Dat is misschien het probleem. Ik ben een beroepswerkloze zonder weekend en vakantie gevoel. Mijn eisen liggen te laag. Ik werk liever in m'n eigen tijd.quote:Op woensdag 17 april 2024 11:33 schreef pipster het volgende:
[..]
Ja je kan het misschien zien als boeketreeks / AI schrijven door zijn hoge output. Persoonlijk vind ik Stephen King toch wel erg goed in hoe hij zijn verhalen en personages neerzet en uitwerkt. Eigenlijk is hij gewoon een heel goede verteller. Ik kom er dan ook makkelijk doorheen en mag het wel graag lezen, zeker als ik op vakantie ben en geen zin heb in moeilijk gedoe.
11/22/63 maar ik reken hem uiteraard goed.quote:Op woensdag 17 april 2024 11:15 schreef pipster het volgende:
Stephen King met een datum 11/10/1963 of zo.
Ik lees ook niet alles terwijl ik zeg naar bed te gaan en ondertussen mezelf moet verdedigen omdat ik zeg dat FOK! een klein bietje doot is en ik als de bosdoener word beschouwd alleen maar doordat ik het meld en ondertussen overal en nergens post. Nu ook weer. Ik heb trusten gepost en zie in m'n ooghoeken een vraag die om een antwoord smeekt. Ik heb dan twee keuzes. Ramones posten en het verwijt krijgen dat ik geen nieuwe vraag stel. Of tot morgen wachten en dan te horen krijgen waarom ik zo lang heb gewacht met het antwoord. Het is nooit goed. Ik ben zelfs slecht en m'n restjes deugen niet. Deze deugniet gaat slapen en stelt snel nog een vraag:quote:Op woensdag 17 april 2024 11:48 schreef pipster het volgende:
Van welk band is het nummer Pet Sematary, dat ze speciaal voor de film van Pet Sematary (1989) schreven?
Ik zou zeggen het juiste antwoord is gegeven, als je weer wakker bent en er is geen nieuwe vraag dan stel een nieuwe vraag. Als iemand een vraag weet en wil stellen, ga je gang zou ik zeggen dan spelen we alvast verder.quote:Op woensdag 17 april 2024 15:02 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ik lees ook niet alles terwijl ik zeg naar bed te gaan en ondertussen mezelf moet verdedigen omdat ik zeg dat FOK! een klein bietje doot is en ik als de bosdoener word beschouwd alleen maar doordat ik het meld en ondertussen overal en nergens post. Nu ook weer. Ik heb trusten gepost en zie in m'n ooghoeken een vraag die om een antwoord smeekt. Ik heb dan twee keuzes. Ramones posten en het verwijt krijgen dat ik geen nieuwe vraag stel. Of tot morgen wachten en dan te horen krijgen waarom ik zo lang heb gewacht met het antwoord. Het is nooit goed. Ik ben zelfs slecht en m'n restjes deugen niet. Deze deugniet gaat slapen en stelt snel nog een vraag:
Hoeveel spermatozoïden versloeg Herman/tong80 in de eindsprint ?
Te vroeg juichen wordt dodelijk afgeslacht.
Trusten.
Ramonesquote:Op woensdag 17 april 2024 11:48 schreef pipster het volgende:
Van welk band is het nummer Pet Sematary, dat ze speciaal voor de film van Pet Sematary (1989) schreven?
Zeer warmquote:Op donderdag 18 april 2024 09:23 schreef pipster het volgende:
Iets in Utrecht zou ik zeggen, TivoliVredenburg?
Nee, dat was een kut tent. Daar draaiden ze Stairway to Heaven.quote:Op donderdag 18 april 2024 09:44 schreef Bargehassus het volgende:
Die ex-toko van Henk Westbroek aan de Mariaplaats? Naam weet ik zo even niet meer.
Heette dat niet De Vloer?quote:Op donderdag 18 april 2024 10:25 schreef slaveloos het volgende:
de voorloper van de helling, weet niet meer hoe dat heette
Nog iets ervoor.quote:
Of De Vrije Vloer. Ik reken hem goed.quote:
Yes!quote:
Wie isquote:De OV-studentenkaart is ingevoerd in 1991 en was bedoeld als vervanging van de toenmalige, door de vele administratieve mutaties onwerkbaar geworden, individuele reiskostenvergoedingen. De vaststellingen en uitbetalingen van de studiebeurzen dreigden eind jaren tachtig in het honderd te lopen en dit kostte minister Deetman van Onderwijs destijds bijna de kop. Wetenschappelijk medewerker van de Sociaal-Economische Raad, werd per 1989 door de bestuurders Roel in 't Veld, Carry Hunter en Hans Portheine aangenomen om het uiterst gecompliceerde project van de ontwikkeling en introductie van de OV-studentenkaart te leiden, hetgeen hij succesvol deed.
Nee, een heel bekende Nederlander.quote:Op dinsdag 23 april 2024 10:51 schreef Bargehassus het volgende:
Geen idee maar ik doe een gokje op Kraaijenhof.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |