quote:Ja lastig inderdaad. De 2e keus school had wel schakelklas mavo/havo maar alleen havo onderbouw, dus dan zou ze ook moeten overstappen.
We gaan ‘t zien, goed te lezen dat ze de overstap zelf als niet vervelend hebben ervaren bij jou.
Wat sneu! Hier hadden we de AMN toets en daar kwam eigenlijk hetzelfde advies uit en gaf eigenlijk ook hetzelfde beeld als de Cito toetsen die als leerlingvolgsysteem worden gebruikt.quote:Op woensdag 20 maart 2024 16:26 schreef Phaidra het volgende:
Hoe is het bij jullie met de doorstroomtoets gegaan? Ik lees/hoor veel verschillende verhalen, juist relatief veel met een hogere uitslag dan advies en weer anderen met het tegenovergestelde. Ik vind het maar vreemd.
Onze oudste had net 1 punt te weinig om op het voorlopige schooladvies uit te komen. Zelf was hij daar wel een beetje verdrietig over, hij dacht dat hij nu niet naar zijn voorkeursschool zou kunnen. Hij wist wel dat het definitieve advies nooit naar beneden kan gaan door de toets, maar hij was er toch niet gerust op.
Heb je hierover ervaringen qua toetsen bij je kinderen?quote:Op woensdag 20 maart 2024 23:26 schreef Ouwehoersubsidie het volgende:
Zijn mensen hier niet bang dat hun kinderen bang gemaakt worden met apocalyptische klimaatscenario's, waardoor ze depressief worden?
Nou, zelf niet, maar ik hoorde dat het aantal zelfmoorden onder kinderen/pubers sterk is toegenomen, sinds ze op veel scholen kinderen apocalyptische klimaatscenario’s voorschotelen, waardoor veel van hen depressief worden omdat ze denken dat er geen toekomst meer is. Erg hè?quote:Op woensdag 20 maart 2024 23:37 schreef capricia het volgende:
[..]
Heb je hierover ervaringen qua toetsen bij je kinderen?
Dank je! Leuk dat jij er ook nog bent! Ik heb nog wel altijd beetje meegelezen maar nu weer wat actiever aan het posten.quote:Op woensdag 20 maart 2024 22:53 schreef Kyara het volgende:
Haha, leuk om je sowieso weer hier te zien LeNeHe! Groot verschil tussen advies en Cito bij jullie zeg
[..]
Wat sneu! Hier hadden we de AMN toets en daar kwam eigenlijk hetzelfde advies uit en gaf eigenlijk ook hetzelfde beeld als de Cito toetsen die als leerlingvolgsysteem worden gebruikt.
Wij zijn vandaag voor de laatste keer bij de 1e keuze school wezen kijken. Was leuk en het is nog steeds de eerste keuze. Het wordt wel loting waarschijnlijk maar de 2e keuze past ook wel goed bij hem.
Maar dat wordt dus op 4 april naast de telefoon wachten op de uitslag.
Dat kan ik me wel voorstellen als daardoor de tweede keus ook in gevaar zou komen. Anders niet.quote:Op donderdag 21 maart 2024 10:41 schreef Kyara het volgende:
Nou ja, we mogen ook niet klagen want er is hier dus maar 1 school met loting. Maar ja, dat is dus net de eerste keuze. Sommige ouders haken af door de loting omdat ze dat te spannend vinden.
die willen tere kinderzieltjes beschermen.quote:Op donderdag 21 maart 2024 20:07 schreef livelink het volgende:
[..]
Dat kan ik me wel voorstellen als daardoor de tweede keus ook in gevaar zou komen. Anders niet.
Is dat dezelfde school waar mijn nichtje op zit? Die had vorig jaar ook loting. In eerste instantie was ze uitgeloot. Ze was wel even teleurgesteld, maar kon iig samen met haar beste vriendin terecht op keuze 2. Na een kleine week kreeg ze weer een telefoontje: ze kon toch terecht op school 1! Was ook weer even schakelen en ze voelde zich ook een beetje schuldig tegenover het vriendinnetje. Blijkt 2 dagen later dat ook zij toch op school 1 kon komenquote:Op donderdag 21 maart 2024 10:41 schreef Kyara het volgende:
Nou ja, we mogen ook niet klagen want er is hier dus maar 1 school met loting. Maar ja, dat is dus net de eerste keuze. Sommige ouders haken af door de loting omdat ze dat te spannend vinden.
Ja, die school. Wel fijn inderdaad dat ze ook meteen doorloten voor de wachtlijst dus dan weet je ook waar je staat en of er nog kans is zeg maar. En ik vind het ook fijn om te lezen dat dat dus ook al zo snel kan. Ik denk niet dat ik het nog zou doen als ze vlak voor het nieuwe schooljaar zouden bellen eigenlijk.quote:Op donderdag 21 maart 2024 21:44 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Is dat dezelfde school waar mijn nichtje op zit? Die had vorig jaar ook loting. In eerste instantie was ze uitgeloot. Ze was wel even teleurgesteld, maar kon iig samen met haar beste vriendin terecht op keuze 2. Na een kleine week kreeg ze weer een telefoontje: ze kon toch terecht op school 1! Was ook weer even schakelen en ze voelde zich ook een beetje schuldig tegenover het vriendinnetje. Blijkt 2 dagen later dat ook zij toch op school 1 kon komen. Echt, hoe dan? Maar eind goed al goed dus, en ze zit er helemaal prima.
Hier in Utrecht moeten we 6 scholen opgeven.quote:Op donderdag 21 maart 2024 21:44 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Is dat dezelfde school waar mijn nichtje op zit? Die had vorig jaar ook loting. In eerste instantie was ze uitgeloot. Ze was wel even teleurgesteld, maar kon iig samen met haar beste vriendin terecht op keuze 2. Na een kleine week kreeg ze weer een telefoontje: ze kon toch terecht op school 1! Was ook weer even schakelen en ze voelde zich ook een beetje schuldig tegenover het vriendinnetje. Blijkt 2 dagen later dat ook zij toch op school 1 kon komen. Echt, hoe dan? Maar eind goed al goed dus, en ze zit er helemaal prima.
Leuk hè!quote:
Met die aantallen ga je natuurlijk ook wel anders de loting in dan als er maar voor 10-30 leerlingen loting nodig is ja… Is het dit jaar weer zo veel?quote:Op donderdag 21 maart 2024 21:46 schreef Kyara het volgende:
[..]
Ja, die school. Wel fijn inderdaad dat ze ook meteen doorloten voor de wachtlijst dus dan weet je ook waar je staat en of er nog kans is zeg maar. En ik vind het ook fijn om te lezen dat dat dus ook al zo snel kan. Ik denk niet dat ik het nog zou doen als ze vlak voor het nieuwe schooljaar zouden bellen eigenlijk.
Vorig jaar hadden ze > 300 aanmeldingen voor 180 plaatsen dus dan heeft ze absoluut mazzel gehad.
In onze regio moeten we 3 scholen opgeven, maar omdat de eerste keus in een aangrenzende regio valt, moeten we 7 scholen opgevenquote:Op donderdag 21 maart 2024 21:49 schreef capricia het volgende:
[..]
Hier in Utrecht moeten we 6 scholen opgeven.
Dat is niet te doen voor een 11 of 12 jarige. Compleet absurd.
Gelukkig heeft haar top 1 plaatsingsgarantie.
En nog bedankt voor de goede woorden van jou (en anderen) over dat TTO.Daar heeft ze na flink veel keuzestress voor gekozen.
Blij dat er gekozen is, en dat alles duidelijk is voor haar.
Wel zijn de doorstroomtoets uitslagen zo afwijkend (IEP hier) dat ze er helemaal niets mee doen. Een aantal leerlingen die al jarenlang op VWO niveau scoorden en werkten, hadden een VMBO-TL uitslag. Echt absurde afwijkingen.
Als ouder kan ik dat wel relativeren, maar sommige kinderen waren compleet in mineur. Tot aan huilen aan toe, vanwege de teleurstelling.
Hier nou 3e klas en nog steeds heel blij met de keuze voor TTO. Het heeft ook echt wel een meerwaarde, vind ik. Engels wordt echt heel erg de tweede taal en niet zozeer een vreemde taal die je leert, zoals Duits en Frans.quote:
Geen idee nog. En weet ook niet hoeveel kinderen die uitgesloten zijn van loting tussen zitten, dat verschilt natuurlijk ook per jaar.quote:Op vrijdag 22 maart 2024 08:04 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Met die aantallen ga je natuurlijk ook wel anders de loting in dan als er maar voor 10-30 leerlingen loting nodig is ja… Is het dit jaar weer zo veel?
Is de voorkeursschool de school die net in onze regio valt? Erg fijne school volgens mij!quote:Op vrijdag 22 maart 2024 08:09 schreef Phaidra het volgende:
[..]
In onze regio moeten we 3 scholen opgeven, maar omdat de eerste keus in een aangrenzende regio valt, moeten we 7 scholen opgeven. We moeten de lijst dus compleet maken met scholen die we helemaal niet kennen, want er zijn in onze regio niet eens 6 andere scholen. Raar idee…
oef, wat suf zeg. Is zijn 1e keuze ook loting of kan hij daar sowieso heen en is de rest voor de vorm?quote:Op vrijdag 22 maart 2024 08:09 schreef Phaidra het volgende:
[..]
In onze regio moeten we 3 scholen opgeven, maar omdat de eerste keus in een aangrenzende regio valt, moeten we 7 scholen opgeven. We moeten de lijst dus compleet maken met scholen die we helemaal niet kennen, want er zijn in onze regio niet eens 6 andere scholen. Raar idee…
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |