Daar heb ik ook aan gedacht. Vermoedelijk is de interesse om manager te worden 'klein'.quote:Op woensdag 20 maart 2024 17:51 schreef Mrmime het volgende:
Vraag ook of er wellicht interne ambitie was op deze functie.
Wees gewoon jezelf. Elke leidinggevende is een keer begonnen. Als ze niet geïnteresseerd waren hadden ze je niet uitgenodigd voor een gesprek.
Zat bedrijven waar ie tegelijkertijd intern en extern uit gaat. 'Bij gelijke geschiktheid heeft een interne kandidaat voorrang'.quote:Op woensdag 20 maart 2024 18:34 schreef Vanky het volgende:
[..]
Daar heb ik ook aan gedacht. Vermoedelijk is de interesse om manager te worden 'klein'.
Want naar mijn mening geef je je interne medewerkers de eerste kans en als er dan geen geschikte kandidaat is, kijk je ergens anders.
Dat blijkt toch ook al uit je CV neem ik aan? Wetende dat je geen leidinggevende ervaring hebt is het voor hen niet heel zinvol om je "onderuit" te halen. Als dat het doel is dan hadden ze je ook niet hoeven uitnodigen.quote:Op woensdag 20 maart 2024 18:34 schreef Vanky het volgende:
Maar ik wil me wel voorbereiden op de klassieke vragen omdat ik weet dat ze afgevuurd gaan worden. Ik heb geen ervaring als manager dus kans dat ze me na 2 vragen onderuit halen is ook wel aanwezig. Dan duurt zo'n gesprek ook geen 10 min.
Wat niet wil zeggen dat ik geen motivatie ofzo heb.
Precies dit. Stel zelf goede vragen, en denk bijv. na over aspecte. waarin jij je nog verder zou.willen ontwikkelen.quote:Op woensdag 20 maart 2024 18:45 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Dat blijkt toch ook al uit je CV neem ik aan? Wetende dat je geen leidinggevende ervaring hebt is het voor hen niet heel zinvol om je "onderuit" te halen. Als dat het doel is dan hadden ze je ook niet hoeven uitnodigen.
Manager van wat?quote:Op woensdag 20 maart 2024 17:24 schreef Vanky het volgende:
Ik heb op een vacature gesolliciteerd als manager in een bedrijf, bij mij in de buurt. Ik mag binnenkort op sollicitatiegesprek en ben me al aan het voorbereiden zodat ik straks mezelf vlot kan presenteren.
Online heb ik enkele vragen gevonden, die recruiters mogelijk kunnen stellen. Maar ik ben eens benieuwd hoe jullie zouden antwoorden? Wie weet haal ik er inspiratie uit die ikzelf kan aanwenden in het gesprek?
- Welke taak ligt je minder?
- Bespreek 3 projecten die je hebt uitgevoerd of begeleid hebt. Hoe heb je dit aangepakt en wat was het resultaat?
- Welke zaken zou je willen aanpakken?
- Wat zie je als belangrijke uitdaging in de functie van manager?
- Hoe zou jij een team motiveren?
- Denk jij dat je je ambities kunt overbrengen op een team?
- Hoe ziet je professionele toekomst er uit?
Op dit moment heb ik geen functie als manager. Maar ik wil wel een positieve indruk maken (ik moet natuurlijk ergens kunnen starten in zo'n functie)
Qua functie wel degelijk, qua persoon geef ik je gelijk.quote:Op woensdag 20 maart 2024 19:25 schreef halfway het volgende:
Manager kun je niet worden, dat ben je of dat ben je niet.
Dit.quote:Op woensdag 20 maart 2024 18:45 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Dat blijkt toch ook al uit je CV neem ik aan? Wetende dat je geen leidinggevende ervaring hebt is het voor hen niet heel zinvol om je "onderuit" te halen. Als dat het doel is dan hadden ze je ook niet hoeven uitnodigen.
quote:Op woensdag 20 maart 2024 19:25 schreef halfway het volgende:
Manager kun je niet worden, dat ben je of dat ben je niet.
Je vult al best wel veel van tevoren in. Terwijl het gesprek er ook voor jou is om door te vragen op zaken en te ontdekken of de functie en organisatie bij je zouden kunnen passen.quote:Op woensdag 20 maart 2024 18:34 schreef Vanky het volgende:
[..]
Daar heb ik ook aan gedacht. Vermoedelijk is de interesse om manager te worden 'klein'.
Want naar mijn mening geef je je interne medewerkers de eerste kans en als er dan geen geschikte kandidaat is, kijk je ergens anders.
Het feit dat ik op zich uitgenodigd wordt, wil niets zeggen. Misschien zijn de kandidaten gewoon heel beperkt en willen ze iedereen eens spreken omdat ze vinden dat ze er tijd voor hebben? Totaal geen idee hoeveel mensen op een vacature afkomen?
Maar ik wil me wel voorbereiden op de klassieke vragen omdat ik weet dat ze afgevuurd gaan worden. Ik heb geen ervaring als manager dus kans dat ze me na 2 vragen onderuit halen is ook wel aanwezig. Dan duurt zo'n gesprek ook geen 10 min.
Wat niet wil zeggen dat ik geen motivatie ofzo heb.
Stel zelf de vraag 'Wat is ervoor nodig om hier succesvol te zijn?'quote:Op woensdag 20 maart 2024 17:24 schreef Vanky het volgende:
Ik heb op een vacature gesolliciteerd als manager in een bedrijf, bij mij in de buurt. Ik mag binnenkort op sollicitatiegesprek en ben me al aan het voorbereiden zodat ik straks mezelf vlot kan presenteren.
Online heb ik enkele vragen gevonden, die recruiters mogelijk kunnen stellen. Maar ik ben eens benieuwd hoe jullie zouden antwoorden? Wie weet haal ik er inspiratie uit die ikzelf kan aanwenden in het gesprek?
- Bespreek 3 projecten die je hebt uitgevoerd of begeleid hebt. Hoe heb je dit aangepakt en wat was het resultaat?
Op dit moment heb ik geen functie als manager. Maar ik wil wel een positieve indruk maken (ik moet natuurlijk ergens kunnen starten in zo'n functie)
Standaard vragen en dito antwoord daar kan ik niets mee, voor mij was het altijd een onverwachte vraag en hoe reageer je daarop. Als manager krijg je onverwachte zaken en dan.quote:Op woensdag 20 maart 2024 17:24 schreef Vanky het volgende:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |