abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator dinsdag 19 maart 2024 @ 16:32:40 #1
358144 crew  capuchon_jongen
Belg
pi_212883921
Ik let al een paar weekjes op mijn eten. Ik ben niet viesdik, een klein beetje mollig. Maar om te voorkomen dat ik viesdik wordt wil ik naar de sportschool.

Maar ik het probleem is ik heb geen flauw idee hoe je er aan begint. Hoeveel sessies moet ik doen enzo. In de buurt is er een basic-fit.

Ik vind dit allemaal erg moeilijk. Op youtube zijn er heel veel filmpjes te vinden. Maar welke zouden jullie me aanraden?
Ik ben een man met een onverklaarbare fascinatie voor capuchons. Ze zijn mijn tweede huid—altijd om me heen, altijd vertrouwd. Ik draag ze niet alleen, ik lééf erin. Het voelt magisch als iemand er zachtjes aan trekt, een speels moment vol onverwachte connectie. En als mijn capuchon ergens blijft haken? Pure vreugde! Een klein avontuur in het alledaagse, alsof de wereld me even vasthoudt. Capuchons en ik? Een onafscheidelijk duo
pi_212883932
Loop naar binnen en vraag om een intake. Dan krijg je een mooi trainingsschema wat past bij je doel :)
pi_212883978
Ik adviseer je om inderdaad een sportschool binnen te lopen en daar aan de balie om advies te vragen. Ik weet niet of je enige drempelvrees hebt maar dat is niet nodig, er zijn al honderden beginners voor jou geweest en er zullen ook honderden na jou komen.

Wat ik zelf doe is via een app een schema aanhouden waarin je alles noteert qua oefeningen en dus ook qua spiergroepen. Ik train drie keer per week en pak per dag 2 spiergroepen en elke training cardio. Zo pak je full body over de week.

Als je specifiek wilt afvallen zul je je kunnen richten op cardio. Als je in spiermassa wilt aankomen kun je je richten op krachttraining.
pi_212884063
Ik ga 3 - 4x per week. Focus op de borst en schouders, en een andere keer de rug en schouders.
Indien mogelijk leg day en cardio op de overige dagen, maar ik besef me maar al te goed dat dit niet de meest ideale routine is zo.

Beetje grappige / luchtige kanalen kijken zoals deze:

....helpt je al met je motivatie.

https://www.youtube.com/@Sean_Nalewanyj/videos
Dit is al een stuk serieuzer. Hij maakt ook persoonlijke schema's.

https://www.youtube.com/@PictureFit/videos
Dit is wel zo ongeveer m'n favo kanaal! _O_

Voorbeeldje van die laatste. :)
  Moderator dinsdag 19 maart 2024 @ 16:47:00 #5
5428 crew  miss_sly
pi_212884100
Als je nog geen ervaring hebt, is het aan te raden om inderdaad een schema te laten opstellen door een trainer. De meeste sportscholen voorzien hier wel in. Je kunt dat aangeven als je lid wordt. Vaak hebben ze ook wel iets van een proefles of intake.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_212884137
quote:
7s.gif Op dinsdag 19 maart 2024 16:47 schreef miss_sly het volgende:
Als je nog geen ervaring hebt, is het aan te raden om inderdaad een schema te laten opstellen door een trainer. De meeste sportscholen voorzien hier wel in. Je kunt dat aangeven als je lid wordt. Vaak hebben ze ook wel iets van een proefles of intake.
Mee eens, maar niet elke sportzaal doet dat.
Ik zit bij een heel goedkope en die helpen alleen in de meest uitzonderlijke gevallen zoals een stelletje van 84 en 85 jaar die daar onlangs begonnen is! O+ En trots dat die vrouw op haar man is! :D

Schema's kun je sowieso overal wel vinden, maar persoonlijke begeleiding is veel beter.
Alleen wat ik zelf ervaren heb is dat sommige van die sportschoolmensen echt waardeloze adviezen kunnen geven waardoor je (als je niet oplet) jarenlang met verkeerde dingen bezig kunt zijn.
pi_212884160
Zou niet voor een budget sportschool als de basis fit gaan. Als je daar tussen """jongeren""" staat is het als beginner niet zo fijn sporten

Knappe gym zoeken, daar om een schema en uitleg vragen. Eventueel een keertje met een personal trainer trainen.

Je kunt ook altijd videos op YouTube kijken hoe je iets uitvoert
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
pi_212884199
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2024 16:44 schreef ToT het volgende:
Ik ga 3 - 4x per week. Focus op de borst en schouders, en een andere keer de rug en schouders.
Indien mogelijk leg day en cardio op de overige dagen, maar ik besef me maar al te goed dat dit niet de meest ideale routine is zo.

Beetje grappige / luchtige kanalen kijken zoals deze:

....helpt je al met je motivatie.

https://www.youtube.com/@:Sean_Nalewanyj/videos
Dit is al een stuk serieuzer. Hij maakt ook persoonlijke schema's.

https://www.youtube.com/@:PictureFit/videos
Dit is wel zo ongeveer m'n favo kanaal! _O_

Voorbeeldje van die laatste. :)
Brosciencelife niet noemen maar wel met die anatoly fake bagger aankomen :') doe jezelf weg
Jij bent het zonnetje!!!
pi_212884221
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 maart 2024 16:50 schreef Mortaxx het volgende:
Zou niet voor een budget sportschool als de basis fit gaan. Als je daar tussen """jongeren""" staat is het als beginner niet zo fijn sporten

Knappe gym zoeken, daar om een schema en uitleg vragen. Eventueel een keertje met een personal trainer trainen.

Je kunt ook altijd videos op YouTube kijken hoe je iets uitvoert
True, al die haantjes die moeilijk gaan lopen doen en beginners gaan afzeiken....

In die goedkope sportzaal waar ik zit zie je af en toe wel Basic Fit sporttassen en hoor je ook verhalen van mensen die daar niet konden aarden.
pi_212884229
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2024 16:32 schreef capuchon_jongen het volgende:
Ik let al een paar weekjes op mijn eten. Ik ben niet viesdik, een klein beetje mollig. Maar om te voorkomen dat ik viesdik wordt wil ik naar de sportschool.

Maar ik het probleem is ik heb geen flauw idee hoe je er aan begint. Hoeveel sessies moet ik doen enzo. In de buurt is er een basic-fit.

Ik vind dit allemaal erg moeilijk. Op youtube zijn er heel veel filmpjes te vinden. Maar welke zouden jullie me aanraden?
Stap 1: Ga niet naar Basic-fit
Stap 2: Vraag een intake.
pi_212884256
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 maart 2024 16:53 schreef Mortaxx het volgende:

[..]
Brosciencelife niet noemen maar wel met die anatoly fake bagger aankomen :') doe jezelf weg
_O- :D

Kom op, Anatoly is gewoon humor! :D En je waant jezelf al snel iemand die dat ook zo ff kan! _O-

Sterker nog; ik ben echt niet zo breed, maar ik vroeg laatst aan een paar gastjes die half zo oud waren als ik of ik ff met de Smith machine kon werken met de gewichten die zij gebruikten.
Zij helemaal bezorgd voor mij en alles.
Zij konden 6x pompen met dat gewicht, ik 11x.
En zo'n knap jong chickie maar lachen toen ze dat zag! _O-
pi_212884273
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2024 16:56 schreef ToT het volgende:

[..]
_O- :D

Kom op, Anatoly is gewoon humor! :D En je waant jezelf al snel iemand die dat ook zo ff kan! _O-

Sterker nog; ik ben echt niet zo breed, maar ik vroeg laatst aan een paar gastjes die half zo oud waren als ik of ik ff met de Smith machine kon werken met de gewichten die zij gebruikten.
Zij helemaal bezorgd voor mij en alles.
Zij konden 6x pompen met dat gewicht, ik 11x.
En zo'n knap jong chickie maar lachen toen ze dat zag! _O-
Nice. Smith machine is wel lekker voor je kuiten
Jij bent het zonnetje!!!
pi_212884295
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 maart 2024 16:58 schreef Mortaxx het volgende:

[..]
Nice. Smith machine is wel lekker voor je kuiten
Oh nee, ik deed dit met 70kg in totaal:

Normaal doe ik dat met 2 dumbels van 30kg.

70kg is natuurlijk peanuts voor de echte bodybuilders, maar voor mij was het de eerste keer sinds 25 jaar of zo dat ik dat apparaat gebruikt heb! _O-
pi_212884410
Geheel tegen mijn natuur in vind ik op de sportschool de groepslessen het leuks/best. Pump, met name.

Al die schemadingen enzo, ik ben er gewoon te lui voor. Ik ben niet competatief en niet gedisciplineerd. In een uur groepsles kan ik niet duiken.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_212884447
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2024 16:32 schreef capuchon_jongen het volgende:

vooral niet naar de sportschool gaan voor cardio

dat is zo dodelijk saai, daar moet je echt je best voor doen om het vol te houden,
Ik denk dat drie kwart, als niet meer, mensen een paar keer gaan, dan vast zitten aan het jaar abonnement en dan het jaar uitzingen
https://www.bnnvara.nl/ka(...)met-200-miljoen-euro

als je daar echt naar toe wil gaan schrijf je dan in voor groepslessen, of eigenlijk nog beter, schrijf je in voor een club, dat maakt geen drol uit welke club, of het nu hardlopen, voetbal, handbal of bv tennis is, het maakt niet uit of je ervaring hebt of niet, stuur een mail, ga kijken of het wat voor je is en doe mee.... de club, de mensen en de wekelijkse herhaling zijn motivatie om te gaan

De gemiddelde ervaring is: met een cardio abonnement sla je al snel een avondje, weekje en daarna maandje over want het boeit de sportschool geen reet of je wel of niet komt, liever niet, want dat kost ze geld -O- als ik een paar weken niet op het hardlopen ben geweest krijg ik een app van de trainer of het wel allemaal goed gaat en of hij iets kan doen om de draad weer op tepakken

edit:
quote:
7s.gif Op dinsdag 19 maart 2024 17:10 schreef sigme het volgende:
Al die schemadingen enzo, ik ben er gewoon te lui voor. Ik ben niet competatief en niet gedisciplineerd. In een uur groepsles kan ik niet duiken.
dit dus :)

[ Bericht 13% gewijzigd door #ANONIEM op 19-03-2024 17:18:29 ]
pi_212884499
quote:
7s.gif Op dinsdag 19 maart 2024 17:10 schreef sigme het volgende:
Geheel tegen mijn natuur in vind ik op de sportschool de groepslessen het leuks/best. Pump, met name.

Ik doe per spiergroep gewoon waar ik zin in heb! _O-
pi_212884507
Ow en cardio; die crosstrainer is ideaal, zeker als je sportschool er tv bij aan heeft staan.
Zit je lekker Wheeler Dealers te kijken of zo terwijl je calorieën zit te verbranden! ^O^

[ Bericht 0% gewijzigd door ToT op 19-03-2024 17:34:06 ]
pi_212884630
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2024 17:26 schreef ToT het volgende:

[..]
Ik doe per spiergroep gewoon waar ik zin in heb! _O-
Ik ook, dat is juist het probleem ;)
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_212884721
quote:
7s.gif Op dinsdag 19 maart 2024 17:42 schreef sigme het volgende:

[..]
Ik ook, dat is juist het probleem ;)
Ik boek goede vooruitgangen. :Y

Dit kon ik vorig jaar maar met 30 kg 12 keer achter elkaar, nu doe ik het met 100kg! *O*

[ Bericht 4% gewijzigd door ToT op 19-03-2024 17:57:39 ]
  dinsdag 19 maart 2024 @ 18:18:20 #20
396386 sturmpie
for night & nature
pi_212885014
je kan ook iedere dag 5km joggen daar bereik je precies 'tzelfde mee en 't is gratis
je kan ook naar 'n bos bijv. in dat bos doe je dan joggen en lichaamsoefeningen zoals opdrukken
of naar 'n park en daar 2 uur joggen en opdrukken en soms zijn er toestellen waar je lichaamsoefeningen mee kan doen zoals optrekken en je hebt geen last van mensen die naar je staren of lastig vallen, helemaal vrij in de natuur, wat wil je nog meer, en 't kost niks behalve 'n paar goede hardloopschoenen en 'n trainingspak
vrede, voedsel, vrijheid, veiligheid, vooruitgang
  Moderator dinsdag 19 maart 2024 @ 18:32:25 #21
5428 crew  miss_sly
pi_212885158
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2024 16:49 schreef ToT het volgende:

[..]
Mee eens, maar niet elke sportzaal doet dat.
Ik zit bij een heel goedkope en die helpen alleen in de meest uitzonderlijke gevallen zoals een stelletje van 84 en 85 jaar die daar onlangs begonnen is! O+ En trots dat die vrouw op haar man is! :D

Schema's kun je sowieso overal wel vinden, maar persoonlijke begeleiding is veel beter.
Alleen wat ik zelf ervaren heb is dat sommige van die sportschoolmensen echt waardeloze adviezen kunnen geven waardoor je (als je niet oplet) jarenlang met verkeerde dingen bezig kunt zijn.
O+

Eens hoor. Ik zou zelf ook niet kiezen voor een basic fit, maar gaan voor een kleinere sportschool met echte begeleiding.
pi_212885213
quote:
7s.gif Op dinsdag 19 maart 2024 18:32 schreef miss_sly het volgende:

[..]
O+

Eens hoor. Ik zou zelf ook niet kiezen voor een basic fit, maar gaan voor een kleinere sportschool met echte begeleiding.
_O- Elke keer als ik ze zie en die man is met de machines bezig, kijkt die vrouw me aan en zegt: "Ja, en hij is al over de 80 he!"
Dat weet ik, muts, en jij bent er ook ruim overheen en jij zit net zo dapper mee te pompen met die gewichten! :D

Mijn moeder is 91 en zit in een verzorgingshuis en daar zit ze nu ineens ook met (kleine) gewichten te heffen om haar spieren wat op conditie te houden! _O_
2x per week gym; 1x gewoon en 1x speciaal. Geen idee wat het allebei inhoudt, maar ik ben echt suuuuuper blij dat ze er aan mee doet! :D
  Moderator dinsdag 19 maart 2024 @ 18:39:27 #23
5428 crew  miss_sly
pi_212885259
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2024 18:36 schreef ToT het volgende:

[..]
_O- Elke keer als ik ze zie en die man is met de machines bezig, kijkt die vrouw me aan en zegt: "Ja, en hij is al over de 80 he!"
Dat weet ik, muts, en jij bent er ook ruim overheen en jij zit net zo dapper mee te pompen met die gewichten! :D

Mijn moeder is 91 en zit in een verzorgingshuis en daar zit ze nu ineens ook met (kleine) gewichten te heffen om haar spieren wat op conditie te houden! _O_
2x per week gym; 1x gewoon en 1x speciaal. Geen idee wat het allebei inhoudt, maar ik ben echt suuuuuper blij dat ze er aan mee doet! :D
Het is ook echt heel goed, zeker als je ouder wordt. Het houdt je in beweging, maar het is ook goed tegen osteoporose. Het hoeft ook allemaal niet met hele zware gewichten, maar lekker bezig blijven is wél echt heel goed. Knap van je moeder ook. Ik hoop het ook nog steeds te doen als ik 91 ben :D
pi_212885297
quote:
7s.gif Op dinsdag 19 maart 2024 18:39 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Het is ook echt heel goed, zeker als je ouder wordt. Het houdt je in beweging, maar het is ook goed tegen osteoporose. Het hoeft ook allemaal niet met hele zware gewichten, maar lekker bezig blijven is wél echt heel goed. Knap van je moeder ook. Ik hoop het ook nog steeds te doen als ik 91 ben :D
Ze vond het allemaal maar grote onzin, maar subtiele dwang doet wonderen! _O-
  dinsdag 19 maart 2024 @ 18:42:39 #25
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_212885313
Hoop onzin in dit topic.

Goed eten en starting strength meer woorden zijn er niet nodig.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
  dinsdag 19 maart 2024 @ 18:46:13 #26
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_212885354
Gewoon met te zware gewichten gaan gooien en wachten tot iemand je tips komt geven.

Gewoon beginnen met wat makkelijke oefeningen, misschien gewoon op geïsoleerde apparaten. Als je een beetje vastigheid hebt kan je wat lastigere oefeningen gaan doen denk ik.

Niet te serieus nemen aan het begin, gewoon lekker beginnen
The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
Stilaan weer op topniveau na jaren als fietsende hamburger
  dinsdag 19 maart 2024 @ 18:47:13 #27
459912 FlippingCoin
pi_212885373
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2024 18:46 schreef Fretwork het volgende:
Gewoon met te zware gewichten gaan gooien en wachten tot iemand je tips komt geven.

Gewoon beginnen met wat makkelijke oefeningen, misschien gewoon op geïsoleerde apparaten. Als je een beetje vastigheid hebt kan je wat lastigere oefeningen gaan doen denk ik.

Niet te serieus nemen aan het begin, gewoon lekker beginnen
Ik zou nog eerder advies aannemen van een gerookte paling dan van de gemiddelde basic fit bezoeker.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
pi_212885407
Push/pull/legs en dan 90% van het advies hier negeren. Dan zit je wel goed .
  dinsdag 19 maart 2024 @ 18:51:18 #29
319979 Fok-it
All is well
pi_212885435
Vraag je eerst eens af of je überhaupt wel in een sportschool wil gaan sporten. Moet je wel liggen. Het wordt lekker weer. Er zijn genoeg andere alternatieven. als je er wel zeker van bent dan zoals genoemd intake/proefles/schema
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_212885480
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2024 18:51 schreef Fok-it het volgende:
Vraag je eerst eens af of je überhaupt wel in een sportschool wil gaan sporten. Moet je wel liggen. Het wordt lekker weer. Er zijn genoeg andere alternatieven. als je er wel zeker van bent dan zoals genoemd intake/proefles/schema
waar ga je 200kg deadliften als het niet de gym is?
Jij bent het zonnetje!!!
  dinsdag 19 maart 2024 @ 18:54:49 #31
319979 Fok-it
All is well
pi_212885487
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2024 18:54 schreef Mortaxx het volgende:

[..]
waar ga je 200kg deadliften als het niet de gym is?
Niet iedereen ambieert dan ook om 200 kilo te deadliften.
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_212885524
Precies. Niet iedereen heeft dezelfde ambitie. Of discipline. Of competitiedrang. Of spiegelhaat of -liefde.

De kunst is om iets te vinden dat je leuk of motiverend *genoeg* vindt om vol te houden. Want resultaat zit ‘m in dat volhouden.
pi_212885539
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2024 18:18 schreef sturmpie het volgende:
je kan ook iedere dag 5km joggen daar bereik je precies 'tzelfde mee en 't is gratis
je kan ook naar 'n bos bijv. in dat bos doe je dan joggen en lichaamsoefeningen zoals opdrukken
of naar 'n park en daar 2 uur joggen en opdrukken en soms zijn er toestellen waar je lichaamsoefeningen mee kan doen zoals optrekken en je hebt geen last van mensen die naar je staren of lastig vallen, helemaal vrij in de natuur, wat wil je nog meer, en 't kost niks behalve 'n paar goede hardloopschoenen en 'n trainingspak
Mijn deadlift wordt sterker van joggen en bodyweight oefen doen ja? Ik denk het niet.
pi_212885545
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2024 18:54 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Niet iedereen ambieert dan ook om 200 kilo te deadliften.

onze Capu wel. Wat een beest _O_
Jij bent het zonnetje!!!
  dinsdag 19 maart 2024 @ 18:59:56 #35
459912 FlippingCoin
pi_212885555
quote:
2s.gif Op dinsdag 19 maart 2024 18:57 schreef sigme het volgende:
Precies. Niet iedereen heeft dezelfde ambitie. Of discipline. Of competitiedrang. Of spiegelhaat of -liefde.

De kunst is om iets te vinden dat je leuk of motiverend *genoeg* vindt om vol te houden. Want resultaat zit ‘m in dat volhouden.
Ik vind dit modern geneuzel

Het leven hoeft helemaal niet altijd leuk te zijn
pi_212885758
quote:
16s.gif Op dinsdag 19 maart 2024 18:59 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Ik vind dit modern geneuzel

Het leven hoeft helemaal niet altijd leuk te zijn
Tsja, dat kan je vinden. Maar dat is vrij dom.
In onze huidige wereld hoeft niemand zichzelf af te beulen om in leven te blijven, en dus moet je een andere reden vinden om dat toch te dien. Dat hoeft geen ‘leukigheid’ te zijn, ijdelheid, domheid en (eigenlijk hetzelfde) competitiedrang functioneren ook prima als motivatie. Maar ieder zal voor zich iets moeten vinden ter motivatie, of als je het niet vindt: afhaken.
  dinsdag 19 maart 2024 @ 20:10:34 #37
396386 sturmpie
for night & nature
pi_212886290
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 maart 2024 18:58 schreef Stepperoller het volgende:

[..]
Mijn deadlift wordt sterker van joggen en bodyweight oefen doen ja? Ik denk het niet.
't gaat niet over jou
vrede, voedsel, vrijheid, veiligheid, vooruitgang
pi_212886519
quote:
2s.gif Op dinsdag 19 maart 2024 18:57 schreef sigme het volgende:

Wat kom je dan wel in een sportschool doen? Dat is toch juist afzien, afbeulen om resultaat te zien? Anders zijn er wel tig andere sporten die je kunt doen.
pi_212890356
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2024 20:31 schreef Questular het volgende:

[..]
Wat kom je dan wel in een sportschool doen? Dat is toch juist afzien, afbeulen om resultaat te zien? Anders zijn er wel tig andere sporten die je kunt doen.
Ehh nee, ik kom daar puur 2x per week ter ondersteuning van de hoofdsport die ik beoefen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Kapt-Ruigbaard op 20-03-2024 11:37:33 ]
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
  Moderator woensdag 20 maart 2024 @ 10:30:33 #40
5428 crew  miss_sly
pi_212890489
quote:

[..]
Er zijn natuurlijk talloze redenen om in de sportschool te sporten en net zoveel manieren om dat te doen.
pi_212891032
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2024 18:51 schreef Fok-it het volgende:
Hoe bepaal je je dat dan? Ik dacht ook altijd dat het mij niet lag. Maar juist door een proefles kwam ik er achter dat ik een bepaalde fitnessvariant echt leuk vind. En weer later pas dat ik zware gewichten tillen echt leuk vind. Overigens wel als onderdeel van een gevarieerd programma, want week na week hetzelfde riedeltje afwerken vind ik niet leuk. En nog steeds klopt het wel dat een globogym zoals de Basic Fit mij niet ligt.

Dus ik zou juist aanraden om proeflessen bij uiteenlopende sportscholen en sportvarianten die ze aanbieden te nemen. Ook op bijv. een dure plek, want ook al ga je daar misschien geen abo nemen het kan wel waardevol zijn om te ontdekken wat voor factoren maken dat je het ergens wel/niet leuk vindt om te sporten. Wat je kan doen bij sportscholen is steeds gevarieerder en het aanbod neemt nog altijd toe.
  woensdag 20 maart 2024 @ 11:26:35 #42
470095 Kaizen_
Luck favors the prepared
pi_212891076
quote:
16s.gif Op dinsdag 19 maart 2024 18:42 schreef FlippingCoin het volgende:
Hoop onzin in dit topic.

Goed eten en starting strength meer woorden zijn er niet nodig.
Ja, want 'goed eten' en 'starting strength' staat totaal niet open voor interpretatie. Goede tips.
Without new experiences, something inside of us sleeps. The sleeper must awaken.
  woensdag 20 maart 2024 @ 11:29:08 #43
319979 Fok-it
All is well
pi_212891103
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2024 11:23 schreef Stepperoller het volgende:

[..]
Hoe bepaal je je dat dan? Ik dacht ook altijd dat het mij niet lag. Maar juist door een proefles kwam ik er achter dat ik een bepaalde fitnessvariant echt leuk vind. En weer later pas dat ik zware gewichten tillen echt leuk vind. Overigens wel als onderdeel van een gevarieerd programma, want week na week hetzelfde riedeltje afwerken vind ik niet leuk. En nog steeds klopt het wel dat een globogym zoals de Basic Fit mij niet ligt.

Dus ik zou juist aanraden om proeflessen bij uiteenlopende sportscholen en sportvarianten die ze aanbieden te nemen. Ook op bijv. een dure plek, want ook al ga je daar misschien geen abo nemen het kan wel waardevol zijn om te ontdekken wat voor factoren maken dat je het ergens wel/niet leuk vindt om te sporten. Wat je kan doen bij sportscholen is steeds gevarieerder en het aanbod neemt nog altijd toe.
Ja fair. Je kan pas oordelen als je het ervaren hebt

Wat ik meer bedoelde, denk dat er hoop mensen in de sportschool lopen met hun ziel onder hun armen en zich afvragen wat ze er nou eigenlijk doen :P
  woensdag 20 maart 2024 @ 12:10:39 #44
459912 FlippingCoin
pi_212891537
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2024 11:26 schreef Kaizen_ het volgende:

[..]
Ja, want 'goed eten' en 'starting strength' staat totaal niet open voor interpretatie. Goede tips.
als je geen volidioot bent wel ja

en ik ken capu die is dat niet
  woensdag 20 maart 2024 @ 12:15:46 #45
420862 uitkeringsgenieter
Dat moet in je aard liggen
pi_212891580
Ik ga naar de sportschool om schaars geklede dames te bewonderen. Dat is ook een belangrijk argument om te gaan. Een inspirerende omgeving doet wonderen voor de prestaties...
Je bent een waardeloze agent.
pi_212891609
Ik ben als beginner ook bij de basic fit begonnen (toen ik ook echt nog viesdik was) en heb nooit iets van een rare opmerking of blik gehad.

Zal heel erg per vestiging verschillen vermoed ik.

Begeleiding heb ik ook niet gehad, maar veel googelen en vrienden/collega's die trainen kun je altijd om advies vragen.
Op dinsdag 25 februari 2020 12:55 schreef Pumpalov het volgende:
een beetje zo'n lichtgetinte inteeltkop als dat filosoofert heeft.
pi_212891850
quote:

[..]
Dat is dus net het punt. Als je niet iets vindt wat je voldoende motiveert om iets te *doen* in die sportschool, word je, zoals zovelen, een sportschoolsupporter zonder sportschoolgebruik.

En wat iemand voldoende kan motiveren is enorm verschillend. De kunst is om dat te vinden wat voor *jou* werkt en om naast je neer te leggen wat niet voor jou werkt, ook alsvele anderen daar enorm hard op gaan.
pi_212891878
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2024 11:26 schreef Kaizen_ het volgende:

[..]
Starting strenght is een begrip, google het maar. Staat helemaal niet open voor interpretatie.
pi_212892551
Een standaard sportschool heb ik vroeger wel eens geprobeerd, maar was echt helemaal niks voor mij. Miste de begeleiding (naast de eerste afspraak), had geen idee of ik de oefeningen wel juist uitvoerde en miste wat privacy ook. Nu zijn we onlangs met fit20 begonnen en dat is echt heel fijn. Samen met m'n partner, is maar 20 minuten per week - staat gelijk aan sessies van anderhalf uur omdat ze werken met oefeningen in slow-motion bij wijze van spreken), prive begeleider, geen andere mensen erbij, gewoon sporten met je normale kleding aan; airco staat aan/of raam staat open, en zweten doe je eigenlijk niet. Begeleider houdt alle progress bij. Nu drie maanden bezig en hoewel ik sowieso niet dik was (1.87 en woog 83) ben ik toch alweer 5 kilo kwijt. Spiermassa ook toegenomen, en heb al wat kleding moeten vervangen, dus goede tekenen. Is alleen vrij prijzig.

Maar is niet voor iedereen; een sportschool werkt prima voor velen. Sowieso heel goed dat je er aan wil beginnen ^O^
  woensdag 20 maart 2024 @ 14:22:30 #50
335476 oppiedoppie
My mind is my small universe..
pi_212892690
Mijn sportschool heeft een kleine fitness maar geeft ook groepslessen in vanalles maar het mooiste vind ik nog het zwembad met sauna. Ik volg zelf dan pilates (echt een aanrader) en krachttraining maar het zwemmen erna plus saunaatje is toch wel de kers op de taart hoor. Door het abonnement heb ik onbeperkt toegang tot het zwembad en de sauna. Heeerlijk.
To BG or not to BG!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')