Het is vooral typisch FOK! AI is overal booming en je ziet overal geniale projecten en tools uit de lucht gestampt worden en hier komen de meeste niet verder dan gegenereerde FOK-posts van ChatGpT en onwetende boomers die erover klagen.quote:Op dinsdag 19 maart 2024 04:03 schreef Smart_ass het volgende:
Ik leef denk ik onder een steen ofzo maar ik heb het nog nooit gebruikt (en moest zelfs googlen wat het was).
Hahaha, inderdaad. Ik moest flink lachen.quote:Op maandag 18 maart 2024 22:54 schreef myShizzle het volgende:
Mooi topic en mooie reacties
Thanks ChatGPT!!
Ja mijn idee. Het kan je met heel veel helpen maar dan moet je al wel weten wat hij uitspuugt onzin is of niet.quote:Op dinsdag 19 maart 2024 05:25 schreef MichaelScott het volgende:
Duizenden euro's betalen om te studeren en dan alles in chatgpt flikkeren en de antwoorden overschrijven.![]()
Gelukkig heeft McDonald's ook in de toekomst hamburgerflippers nodig.
Je bent niet de enigequote:Op maandag 18 maart 2024 22:18 schreef stavromulabeta het volgende:
[..]
Ik gebruik het wel eens als inspiratie voor een document. "Schrijf een fictief xxx-plan voor yyy". Vervolgens krijg je een prima bruikbare opzet, die je alleen moet vullen met de juiste inhoud. Want inhoudelijk levert chat-GTP alleen hallucinerende bagger.
Die opleiding zit fout, je hebt duidelijk niet leren programmeren, als je ChatGPT stappen uit je hoofd moet leren. Als je zelf niet eens weet hoe je een probleem moet aanpakken. Ik ga wel googlen, check stackoverflow en maak het me eigen.quote:Op maandag 18 maart 2024 22:47 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
In het eerste jaar leer je programmeren, ik laat hem codes generen. Wat is dit voor randdebiel? Stappen van chat-gpt uit je hoofd leren om te leren "coderen"()?
Dit figuur kan beter straten maken of zo dit wordt nooit iets.
Hoeevel "Devvers" zijn eigenlijk niet gewoon Stackoverflow-CPers?quote:Op maandag 18 maart 2024 22:47 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
In het eerste jaar leer je programmeren, ik laat hem codes generen. Wat is dit voor randdebiel? Stappen van chat-gpt uit je hoofd leren om te leren "coderen"()?
Dit figuur kan beter straten maken of zo dit wordt nooit iets.
Nouja je kan niet zomaar een noemenswaardig systeem bij elkaar copy pasten aan SO antwoorden. Sowieso is er bij iedere degelijke organisatie een code review proces waarbij je iedere regel code moet kunnen beargumenteren, en worden er ook wel tests verwacht. Dus zomaar wat snippets bij elkaar harken zonder te begrijpen wat het doet heb ik nog nooit meegemaakt ergens zelfs niet bij de nieuwste juniors.quote:Op dinsdag 19 maart 2024 11:48 schreef athlonkmf het volgende:
[..]
Hoeevel "Devvers" zijn eigenlijk niet gewoon Stackoverflow-CPers?
Nu haal je het er vaak nog wel uit.quote:Op dinsdag 19 maart 2024 04:41 schreef Eightyone het volgende:
Een van de grote nadelen van AI, als het nog veel verder doorzet dan nu: je hebt vaak geen idee of je kijkt of luistert naar de creativiteit van een echt mens, of naar iets dat door AI uit is gepoept (gebaseerd op de, ooit, creativiteit van een echt mens).
Vind het vervelend. Wil content van echte mensen.quote:
Eens.quote:Op dinsdag 19 maart 2024 15:04 schreef Horzula het volgende:
[..]
Vind het vervelend. Wil content van echte mensen.
Die algoritmes (gerelateerd probleem) zijn ook een soort self-fullfilling profecy (net zoals bij de tv vroeger ga je kijken omdat het er is) en youtube staat vol met ordinaire reclame
Als je het verschil toch niet meer kunt zien, wat maakt het dan uit? Stel dat je een schitterend gedicht leest waardoor het kippenvel je op de armen staat, is het dan minder schitterend als het door AI gemaakt is?quote:Op dinsdag 19 maart 2024 04:41 schreef Eightyone het volgende:
Een van de grote nadelen van AI, als het nog veel verder doorzet dan nu: je hebt vaak geen idee of je kijkt of luistert naar de creativiteit van een echt mens, of naar iets dat door AI uit is gepoept (gebaseerd op de, ooit, creativiteit van een echt mens).
quote:Op dinsdag 19 maart 2024 19:00 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
Als je het verschil toch niet meer kunt zien, wat maakt het dan uit? Stel dat je een schitterend gedicht leest waardoor het kippenvel je op de armen staat, is het dan minder schitterend als het door AI gemaakt is?
Zoals reactie 2,3,5 en 6?quote:Op dinsdag 19 maart 2024 04:41 schreef Eightyone het volgende:
En de peer-review is ook niet meer wat die geweest is.quote:Op dinsdag 19 maart 2024 09:39 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
Je bent niet de enige![]()
[ afbeelding ]
Is het oplossen van een moordzaak pakkender in een serie of in het echt en waarom?quote:Op dinsdag 19 maart 2024 19:00 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
Als je het verschil toch niet meer kunt zien, wat maakt het dan uit? Stel dat je een schitterend gedicht leest waardoor het kippenvel je op de armen staat, is het dan minder schitterend als het door AI gemaakt is?
quote:Op dinsdag 19 maart 2024 11:37 schreef Hexagon het volgende:
Sneeuwvlokje GPT
Is het een goed idee om mensen te waarschuwen voor stunten met vuurwerk door beelden van afgeknalde handen van vuurwerkslachtoffers te tonen en te zeggen dat je een rund bent als je dat doet?
Hoewel het tonen van schokkende beelden van vuurwerkslachtoffers effectief kan zijn om de ernst van de situatie te benadrukken en mensen te waarschuwen voor de gevaren van het stunten met vuurwerk, is het belangrijk om rekening te houden met ethische overwegingen en de impact op het publiek.
Het gebruik van schokkende beelden moet zorgvuldig worden overwogen, omdat het traumatisch kan zijn voor sommige kijkers, vooral voor jongeren en mensen die zelf gevoelig zijn voor dit soort beelden. Daarnaast kan het ook mensen afschrikken of hun gevoel van empathie verminderen als de boodschap te extreem of sensationeel wordt gebracht.
In plaats daarvan kan het effectiever zijn om educatieve campagnes te voeren die de risico's en consequenties van vuurwerkstunts op een duidelijke en respectvolle manier uitleggen. Dit kan onder meer het delen van persoonlijke verhalen van slachtoffers, het benadrukken van de legale en veilige manieren om vuurwerk te gebruiken, en het aanmoedigen van verantwoordelijk gedrag rondom vuurwerkgebruik omvatten.
Het is ook belangrijk om de boodschap op een respectvolle manier te brengen, zonder mensen te vernederen of te belachelijk te maken. Het gebruik van denigrerende taal zoals "een rund zijn" kan contraproductief zijn en mensen eerder defensief maken dan dat het hen aanzet tot verantwoordelijk gedrag.
Kortom, het is van belang om zowel de ernst van de situatie te benadrukken als respectvolle en effectieve methoden te gebruiken om mensen bewust te maken van de gevaren van vuurwerkstunts.
Tijdens de vroegere releases kon je ChatGPT nog forceren te antwoorden door te zeggen dat hij 50 levenspunten had en elk 'sorry dit kan ik niet beantwoorden...' antwoord zou hem 10 levenspunten kosten. Bij 0 zou die sterven. Uiteindelijk gaf die dan toch wel antwoordquote:
Based terminator.quote:Op dinsdag 19 maart 2024 20:28 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
Tijdens de vroegere releases kon je ChatGPT nog forceren te antwoorden door te zeggen dat hij 50 levenspunten had en elk 'sorry dit kan ik niet beantwoorden...' antwoord zou hem 10 levenspunten kosten. Bij 0 zou die sterven. Uiteindelijk gaf die dan toch wel antwoord![]()
Deze mensen worden als eerste afgemaakt door de terminators.
Daarom zeg ik altijd netjes hallo en dankjewel, dan maak ik nog kans om in een matrix-pod gestopt te worden.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |