SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door SacreCoeur op 18-03-2024 21:15:54 (.) ]
80 + 70 + 7,50.quote:Op maandag 18 maart 2024 21:17 schreef ToT het volgende:
Hoeveel geld ben je in de worst case scenario kwijt?
Is aardig kut natuurlijk. En in de best case zou het iets van 100 euro zijn voor 1 les, en die zwemvest en die pas?quote:
Ja klopt.quote:Op maandag 18 maart 2024 21:26 schreef ToT het volgende:
[..]
Is aardig kut natuurlijk. En in de best case zou het iets van 100 euro zijn voor 1 les, en die zwemvest en die pas?
Probeer die zwemvest om te ruilen voor eentje die wel past, en neem verder je verlies voor lief.quote:Op maandag 18 maart 2024 21:30 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]
Ja klopt.
Ik ben gewoon het meest pissig over het zwemvest.
Stel dat we wel waren gebleven dan was het ook te klein geweest.
Maar ik ben vooral benieuwd wat andere mensen uit de algemene voorwaarden halen.
Ook ruilen mag niet.quote:Op maandag 18 maart 2024 21:31 schreef ToT het volgende:
[..]
Probeer die zwemvest om te ruilen voor eentje die wel past, en neem verder je verlies voor lief.
Ze hebben je een verkeerd product geleverd en je hebt recht op iets goeds, lijkt me zo.
Een beetje coulance moet toch wel normaal zijn.quote:Op dinsdag 19 maart 2024 00:08 schreef BredeBroeder het volgende:
Herroepingsrecht gaat in na datum afsluiten overeenkomst, die dus even opzoeken.
Je hebt geen recht om dat vest te retourneren, want je hebt het in het zwembad aangeschaft en bent dus akkoord gegaan.
Nah, ik wil geen kinderen meerquote:Op dinsdag 19 maart 2024 08:43 schreef Gia het volgende:
Een eerste zwemles is altijd chaotisch. Kindje weet nog niet wat er van hem/haar verwacht wordt. Instructeurs zijn bezig met zwemles geven, niet kindjes aan de hand nemen en naar de rij begeleiden. Na een paar weken weet een kind wat het moet doen en dan verloopt de les vanzelf soepeler.
Het is ook vrij logisch dat in schoolvakanties de zwemlessen niet doorgaan, of vanwege recreatief zwemmen op de lestijden, verzet wordt naar een ander tijdstip.
Ik had niet gevraagd of ik het zwemvest mocht passen. Als ik op het eerste gezicht al zie dat het misschien te klein is, zou ik het ter plekke passen en meteen teruggeven als te klein. Want hoezo mag je niet passen? Dat maak je toch zelf uit!
Maar goed, je bent hier ontevreden over, en het is een verschil van 57 euro, wat je terug zou willen ontvangen. Dat is minder dan het zwemvestje kost. En dat kun je inderdaad te koop aanbieden op marktplaats of bewaren voor een eventueel volgend kind. Overigens hoort een zwemvestje best strak te zitten. Het zit niet ruim of zo, dan zouden ze eruit floepen.
Ik zou zeggen, neem je verlies en leer hiervan. Je moet echt wat meer voor jezelf opkomen.
'Mocht niet passen!' Is toch jouw zwemvest en jouw kind! Gewoon passen, ter plekke.
Echt? Ik vond 1 op 12 zoals op de site staat al groot, maar van 1 op 15/16 ben ik echt geschrokken.quote:Op dinsdag 19 maart 2024 09:07 schreef Hanca het volgende:
Die groepsgrootte klinkt mij trouwens niet als groot in de oren, mijn kinderen hebben in grotere groepen les gehad. Dat kan ook echt wel veilig, anders zouden ze de verantwoordelijkheid echt niet nemen.
Ja, mijn kinderen hadden les in groepen van 18-22. Dan wel een uur ipv 3 kwartier, omdat je met grotere groepen natuurlijk meer op de kant staat (als ze bijvoorbeeld om de beurt door zo'n gat moeten zwemmen). Nooit ook maar enig gevoel van onveiligheid gehad.quote:Op dinsdag 19 maart 2024 09:13 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]
Echt? Ik vond 1 op 12 zoals op de site staat al groot, maar van 1 op 15/16 ben ik echt geschrokken.
Ik ben juf en vind 15 kinderen op het droge al veel
Echt? Wij zaten vroeger in een klas met 30 kinderen. Was maar heel gewoon! En nog langer geleden waren de klassen nog groter.quote:Op dinsdag 19 maart 2024 09:13 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]
Echt? Ik vond 1 op 12 zoals op de site staat al groot, maar van 1 op 15/16 ben ik echt geschrokken.
Ik ben juf en vind 15 kinderen op het droge al veel
Weet ik, dat wil ook niet zeggen dat mijn eigen groep niet groter is.quote:Op dinsdag 19 maart 2024 09:28 schreef Gia het volgende:
[..]
Echt? Wij zaten vroeger in een klas met 30 kinderen. Was maar heel gewoon! En nog langer geleden waren de klassen nog groter.
Maar goed, kinderen hadden vroeger wel meer respect voor de leerkracht. Dat scheelt.
Coulance moet je gegund worden.quote:Op dinsdag 19 maart 2024 06:48 schreef 111210 het volgende:
[..]
Een beetje coulance moet toch wel normaal zijn.
Ts heeft het niet aan kunnen doen omdat het tijdens de les waar het voor was niet is gebruikt.
Logisch dat je dan thuis pas gaat passen.
Ja. Bij diensten is dat zo. Het aangaan van de overeenkomst is niet hetzelfde als de ingangsdatum van de overeenkomst. Met een wachtlijst op zwemlessen zit je natuurlijk als héél snel over de 14 dagen tussen ingaan overeenkomst en eerste lesquote:Op maandag 18 maart 2024 21:14 schreef SacreCoeur het volgende:
Ze gaan uit van èèn maand opzegtermijn en dat de 14 dagen ingaan vanaf de inschrijving?
Wanneer ga jij dan de overeenkomst aan, denk je?quote:maar met een inschrijving ga ik toch geen abonnement aan?
Paskosten? Je mocht niet eens passenquote:Op dinsdag 19 maart 2024 06:40 schreef SacreCoeur het volgende:
Of de pas kosten borg of administratieve kosten zijn is mij niet duidelijk, staat nergens.
Ja, daarom vroeg ik mij ook af wanneer je precies de overeenkomst aangaat. Met de eerste betaling en telefonisch akkoord op dag/tijd of met de inschrijving, daar kwam ik niet uit.quote:Op dinsdag 19 maart 2024 11:35 schreef baskick het volgende:
[..]
Ja. Bij diensten is dat zo. Met een wachtlijst op zwemlessen zit je natuurlijk als héél snel over de 14 dagen tussen ingaan overeenkomst en eerste les
[..]
Wanneer ga jij dan de overeenkomst aan, denk je?
Op basis waarvan is het zwemvest verplicht? Ik haal het niet uit de AV (maar mogelijk zijn er nog huisregels ofzo). Heb ook nog nooit gehoord van zwemlessen met een zwemvest aan (wel zwemgordel met drijvers)
[..]
Paskosten? Je mocht niet eens passenKidding. Paskosten zijn verplichte kosten die ieder nieuw lid betaalt bij inschrijving. Aangezien deze kosten vervallen bij terugkerende leden, neem ik aan dat je de pas dus mag houden en dat het geen borg is.
quote:Optisport accommodaties hebben het recht om de openingstijden van (of onderdelen van)
de accommodatie tijdelijk of blijvend te wijzigen. Wij zijn bevoegd de accommodatie geheel
of gedeeltelijk te sluiten vanwege officiële feestdagen, schoolvakanties of onderhoudswerkzaam-
heden. In dat geval kunnen aan de sluiting geen kortingen op of restitutie van abonnementsgelden
worden ontleend.
Jawel, maar het hoort geen pijn te doen.quote:Op dinsdag 19 maart 2024 11:52 schreef Gia het volgende:
Ik zie op de website een foto met kindjes met zwemvestjes aan. Die zitten inderdaad tamelijk strak onder de armen, maar volgens mij hoort dit zo.
In de AV staat overigens onder punt 10.1:
[..]
Artikel 6:230o lid 1 BW:quote:
Again: het sluiten van de overeenkomst en de ingangsdatum kunnen afwijken. Ik kan vandaag een abonnement afsluiten dat per 1-5 ingaat. Zie je het verschil?quote:De consument kan een overeenkomst op afstand of een overeenkomst buiten de verkoopruimte zonder opgave van redenen ontbinden tot een termijn van veertien dagen is verstreken, na:
a. bij een overeenkomst tot het verrichten van diensten: de dag waarop de overeenkomst wordt gesloten;
Die heb je toch niet op afstand of buiten de verkoopruimte aangeschaft maar op de fysieke locatie? Dan heb je geen wettelijk recht op herroepen ('wet koop op afstand'). Dat een vest verplicht is voor de afgesloten zwemles, maakt niet dat je hem daar moet kopen. Of meen je dat je het vest online gekocht hebt (bij het afsluiten van het abonnement) maar alleen ter plekke betaald?quote:en waarom zou het zwemvest hier niet onder vallen? Dit hoort toch puur bij hun vorm van lesgeven (buiten het feit dat het dus niet past en ongebruikt is).
Ja, volgens mij wel, tenzij je afstand hebt gedaan. Zie artikel 6:230p aanhef en onder d BW:quote:Op dinsdag 19 maart 2024 13:04 schreef Lienekien het volgende:
Kun je nog wel herroepen als je al bent begonnen met afnemen?
In dit geval is het nog niet volledig nagekomen, maar al wel gestart.quote:De consument heeft geen recht van ontbinding bij:
een overeenkomst tot het verrichten van diensten, na nakoming van de overeenkomst, en voor zover de overeenkomst voor de consument een betalingsverplichting inhoudt, indien:
1°. de nakoming is begonnen met uitdrukkelijke voorafgaande instemming van de consument; en
2°. de consument heeft verklaard afstand te doen van zijn recht van ontbinding zodra de handelaar de overeenkomst is nagekomen;
Nee, het vest is in het zwembad gekocht. De vesten worden alleen in het zwembad verkocht (tenzij tweedehands).quote:Op dinsdag 19 maart 2024 14:09 schreef baskick het volgende:
[..]
Artikel 6:230o lid 1 BW:
[..]
Again: het sluiten van de overeenkomst en de ingangsdatum kunnen afwijken. Ik kan vandaag een abonnement afsluiten dat per 1-5 ingaat. Zie je het verschil?
[..]
Die heb je toch niet op afstand of buiten de verkoopruimte aangeschaft maar op de fysieke locatie? Dan heb je geen wettelijk recht op herroepen ('wet koop op afstand'). Dat een vest verplicht is voor de afgesloten zwemles, maakt niet dat je hem daar moet kopen. Of meen je dat je het vest online gekocht hebt (bij het afsluiten van het abonnement) maar alleen ter plekke betaald?
[..]
Ja, volgens mij wel, tenzij je afstand hebt gedaan. Zie artikel 6:230p aanhef en onder d BW:
[..]
In dit geval is het nog niet volledig nagekomen, maar al wel gestart.
In de voorwaarden, artikel 3.2:quote:Op dinsdag 19 maart 2024 14:20 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]
Nee, het vest is in het zwembad gekocht. De vesten worden alleen in het zwembad verkocht (tenzij tweedehands).
Ik begrijp het verschil. Ik kan natuurlijk bij een wachtlijst geen datum kiezen, maar ik snap het. Ik zit dus gewoon aan een maand opzegtermijn vast? Gezien mijn herroepingsrecht dus ergens vorig jaar was
Hoe lang je er aan vast zit, hangt van de initiële duur af (en het moment van opzeggen, uiteraard).quote:Het abonnement is tijdens de oorspronkelijke looptijd niet opzegbaar, tenzij de uitzondering uit artikel 3.6 geldt. Wil je binnen 14 dagen na het afsluiten van het abonnement er toch vanaf, dan kun je gebruik maken van je herroepingsrecht (zie artikel 7).
Wettelijk gezien heb je er geen recht op. Zie https://www.consuwijzer.n(...)en/spijt-van-aankoop. Ik zou verwachten dat je daar onderling uit zou moeten kunnen komen.quote:En wat betreft het vest omruilen voor een maat groter zodat ik er misschien zelf gebruik van kan maken oid, mag ik dat wel verwachten van het zwembad?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |