abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 18 maart 2024 @ 21:14:44 #1
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_212876991
Afgelopen vrijdag eerste zwemles met zoontje gehad. Kwartier van te voren aanwezig (zoals in de mail stond), aangemeld en de baliemedewerkster zei dat ze nog niets klaar had. Snel pasje aangemaakt, maand maart betaald, er werd gevraagd hoeveel kg mijn zoontje was en er werd snel een zwemvest in ons handen geduwt (tijdens zwemles niet gebruikt en bij thuiskomst te klein bleek te zijn, er was geen optie om te passen in het zwembad) en na afloop zou er een info map klaarliggen om mee naar huis te nemen.

In het zwembad was complete chaos tijdens het lessen, het was echt verschrikkelijk (om nog te zwijgen over de kwaliteit van de 'les'). Info map mee naar huis genomen na 3 kwartier pure hel en wat bleek bij thuiskomst er staan dingen (zoals tijden die veranderen in de vakantieperiode en groepsgrootte) in wat niet van te voren was afgesproken en/of overeenkomt met wat op de site staat en per mail is verstuurd. Prima, nachtje over geslapen en besloten per direct weg te gaan. Voorwaarden had ik op voorhand doorgenomen en optisport hanteert een herroepingsrecht van 14 dagen waar ik gebruik van wil maken.

Maar er is totaal niet duidelijk wat hieronder valt. Ik ben namelijk van mening dat ik kosten als inschrijfgeld en 1 les inderdaad kwijt ben, maar ik denk dat ik recht heb op halve maand - 1 les, het te kleine niet gebruikte zwemvest (bon aanwezig) a 70,00 en paskosten a 7,50.

Het zwembad doet moeilijk over alles (voornamelijk het ongebruikte te kleine zwemvest). Ze gaan uit van èèn maand opzegtermijn en dat de 14 dagen ingaan vanaf de inschrijving? maar met een inschrijving ga ik toch geen abonnement aan?

Omdat het zwembad zo hoog van de toren blaast en ik vanmiddag echt een boze vrouw aan de telefoon had ben ik toch gaan twijfelen. Begrijp ik het allemaal wel goed? sta ik in mijn recht?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 0% gewijzigd door SacreCoeur op 18-03-2024 21:15:54 (.) ]
pi_212877036
Hoeveel geld ben je in de worst case scenario kwijt?
  maandag 18 maart 2024 @ 21:20:07 #3
298315 SacreCoeur
pi_212877081
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2024 21:17 schreef ToT het volgende:
Hoeveel geld ben je in de worst case scenario kwijt?
80 + 70 + 7,50.
pi_212877183
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2024 21:20 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]
80 + 70 + 7,50.
Is aardig kut natuurlijk. En in de best case zou het iets van 100 euro zijn voor 1 les, en die zwemvest en die pas?
  maandag 18 maart 2024 @ 21:30:03 #5
298315 SacreCoeur
pi_212877259
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2024 21:26 schreef ToT het volgende:

[..]
Is aardig kut natuurlijk. En in de best case zou het iets van 100 euro zijn voor 1 les, en die zwemvest en die pas?
Ja klopt.

Ik ben gewoon het meest pissig over het zwemvest.
Stel dat we wel waren gebleven dan was het ook te klein geweest.

Maar ik ben vooral benieuwd wat andere mensen uit de algemene voorwaarden halen.
pi_212877280
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2024 21:30 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]
Ja klopt.

Ik ben gewoon het meest pissig over het zwemvest.
Stel dat we wel waren gebleven dan was het ook te klein geweest.

Maar ik ben vooral benieuwd wat andere mensen uit de algemene voorwaarden halen.
Probeer die zwemvest om te ruilen voor eentje die wel past, en neem verder je verlies voor lief.
Ze hebben je een verkeerd product geleverd en je hebt recht op iets goeds, lijkt me zo.
  maandag 18 maart 2024 @ 21:32:30 #7
298315 SacreCoeur
pi_212877311
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2024 21:31 schreef ToT het volgende:

[..]
Probeer die zwemvest om te ruilen voor eentje die wel past, en neem verder je verlies voor lief.
Ze hebben je een verkeerd product geleverd en je hebt recht op iets goeds, lijkt me zo.
Ook ruilen mag niet. :')
Ik kreeg het advies om het zwemvest maar op marktplaats te zetten.
pi_212878522
Herroepingsrecht gaat in na datum afsluiten overeenkomst, die dus even opzoeken.

Je hebt geen recht om dat vest te retourneren, want je hebt het in het zwembad aangeschaft en bent dus akkoord gegaan.
pi_212878904
Bij diensten gaat de 14 werkdagen in op de dag van afsluiten. Het maakt daarbij niet uit dat het abonnement pas later begint. Opzeggen zal dan niet meer mogelijk zijn als die periode al voorbij is, behalve per einde contract. Al staan hier wel een aantal uitzonderingen van in de algemene voorwaarden. (verhuizing waar geen accommodatie in de buurt is, langdurige ziekte/handicap waardoor er niet meer gezwommen kan worden).

Tevens staat in de algemene voorwaarden dat in school vakanties de tijden van zwemlessen af kunnen wijken. En dat dit per vestiging anders kan zijn. En ook dat er bij de vestiging huisregels aanwezig zullen zijn waar jij je ook aan moet houden.

Dat de groepsgrootte verschillende kan zijn lijkt mij redelijk normaal. Soms zullen er zieken/afwezigen zijn. Soms zal iemand stoppen. Er kunnen een tig redenen zijn waarom dit zo is.

Wanneer heb je betaald voor die zwemvest? Als dat bij afsluiten online gebeurd is dan zou de herroepingsrecht van toepassing zijn. Maar als je dit gedaan hebt op de dag zelf dan is gekocht is gekocht. Een beetje slordig dat ze hem je niet hebben laten passen natuurlijk. Maar daar had jij zelf ook wat meer initiatief kunnen nemen.

Zijn de paskosten borg? Of zijn dat administratie kosten. Want de borg zou je terug moeten krijgen. De overige kosten niet, die ben je kwijt. En het lijkt mij dat je alleen maar voor de les hoeft te betalen waar je gebruik van gemaakt hebt. Maar alleen als je nog binnen de 14 werkdagen zit natuurlijk. Anders valt het niet onder herroepingsrecht.

Volgende keer zou ik informeren of er ook een proefles mogelijk is. Of dat het mogelijk is om even een lesje mee te kijken bijvoorbeeld.
  dinsdag 19 maart 2024 @ 06:40:43 #10
298315 SacreCoeur
pi_212879025
Hmm oke.

Maar wat kan ik zien als afsluitdata? Er is geen overeenkomst getekend oid. Ik heb gewoon afgelopen vrijdag voor het eerst betaald en ging ervanuit dat dat dan de overeenkomst is?

Ik heb gevraagd naar de tijden en opening in vakanties en er werd alleen over de middag gesproken, pas bij thuiskomst zat er opeens een blaadje in de welkomstmap (die ik na afloop ipv begin van de eerste les) mee kreeg. Vandaar dat dat als een verrassing voelde.

Verschil van groepsgrootte gaat mij eigenlijk om de max. ik vind 1 op 15/16 te groot voor diep water ondanks een vest, maargoed persoonlijke mening natuurlijk. Alleen was mij duidelijk dat het max 1 op 12 zou zijn, dit staat in de mail en onder het snelkopje op de site.

Het zwemvest is vrijdag gekocht bij de baliemedewerker, dit omdat er anders niet mee gedaan mocht worden aan de les. Maar tijdens de les is er geen gebruik van gemaakt. Ik heb gevraagd om het passen, maar het mocht niet. Ook een proefles oa, heb ik allemaal om gevraagd en mocht niet. Meekijken wel, maar dan had ik nu nog steeds de verrassende vakantietijden en het zwemvest probleem.

Of de pas kosten borg of administratieve kosten zijn is mij niet duidelijk, staat nergens.

Het is gewoon een vreemde situatie, vind ik. Je hebt helaas de zwembaden in de buurt en bijbehorende wachttijden van minimaal een jaar niet voor het uitzoeken. Ik denk wel dat ik zelf op voorhand veel heb geprobeerd zoals een proefles aanvragen en het passen van het vest. Misschien te naïef geweest, maar doordat er eigenlijk geen andere optie is doet iedereen het maar.

[ Bericht 9% gewijzigd door SacreCoeur op 19-03-2024 06:45:11 (.) ]
pi_212879041
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2024 00:08 schreef BredeBroeder het volgende:
Herroepingsrecht gaat in na datum afsluiten overeenkomst, die dus even opzoeken.

Je hebt geen recht om dat vest te retourneren, want je hebt het in het zwembad aangeschaft en bent dus akkoord gegaan.
Een beetje coulance moet toch wel normaal zijn.

Ts heeft het niet aan kunnen doen omdat het tijdens de les waar het voor was niet is gebruikt.

Logisch dat je dan thuis pas gaat passen.
  dinsdag 19 maart 2024 @ 08:43:50 #12
3542 Gia
User under construction
pi_212879655
Een eerste zwemles is altijd chaotisch. Kindje weet nog niet wat er van hem/haar verwacht wordt. Instructeurs zijn bezig met zwemles geven, niet kindjes aan de hand nemen en naar de rij begeleiden. Na een paar weken weet een kind wat het moet doen en dan verloopt de les vanzelf soepeler.
Het is ook vrij logisch dat in schoolvakanties de zwemlessen niet doorgaan, of vanwege recreatief zwemmen op de lestijden, verzet wordt naar een ander tijdstip.
Ik had niet gevraagd of ik het zwemvest mocht passen. Als ik op het eerste gezicht al zie dat het misschien te klein is, zou ik het ter plekke passen en meteen teruggeven als te klein. Want hoezo mag je niet passen? Dat maak je toch zelf uit!

Maar goed, je bent hier ontevreden over, en het is een verschil van 57 euro, wat je terug zou willen ontvangen. Dat is minder dan het zwemvestje kost. En dat kun je inderdaad te koop aanbieden op marktplaats of bewaren voor een eventueel volgend kind. Overigens hoort een zwemvestje best strak te zitten. Het zit niet ruim of zo, dan zouden ze eruit floepen.
Ik zou zeggen, neem je verlies en leer hiervan. Je moet echt wat meer voor jezelf opkomen.
'Mocht niet passen!' Is toch jouw zwemvest en jouw kind! Gewoon passen, ter plekke.
  dinsdag 19 maart 2024 @ 09:05:51 #13
298315 SacreCoeur
pi_212879870
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2024 08:43 schreef Gia het volgende:
Een eerste zwemles is altijd chaotisch. Kindje weet nog niet wat er van hem/haar verwacht wordt. Instructeurs zijn bezig met zwemles geven, niet kindjes aan de hand nemen en naar de rij begeleiden. Na een paar weken weet een kind wat het moet doen en dan verloopt de les vanzelf soepeler.
Het is ook vrij logisch dat in schoolvakanties de zwemlessen niet doorgaan, of vanwege recreatief zwemmen op de lestijden, verzet wordt naar een ander tijdstip.
Ik had niet gevraagd of ik het zwemvest mocht passen. Als ik op het eerste gezicht al zie dat het misschien te klein is, zou ik het ter plekke passen en meteen teruggeven als te klein. Want hoezo mag je niet passen? Dat maak je toch zelf uit!

Maar goed, je bent hier ontevreden over, en het is een verschil van 57 euro, wat je terug zou willen ontvangen. Dat is minder dan het zwemvestje kost. En dat kun je inderdaad te koop aanbieden op marktplaats of bewaren voor een eventueel volgend kind. Overigens hoort een zwemvestje best strak te zitten. Het zit niet ruim of zo, dan zouden ze eruit floepen.
Ik zou zeggen, neem je verlies en leer hiervan. Je moet echt wat meer voor jezelf opkomen.
'Mocht niet passen!' Is toch jouw zwemvest en jouw kind! Gewoon passen, ter plekke.
Nah, ik wil geen kinderen meer :D

Maaarrr dit is niet mijn eerste kind, eerste zwembad, eerste zwemles. Ik heb wel wat vergelijkingsmateriaal en dit is gewoon beneden niveau.

En ik begrijp het ook allemaal wel over de tijd in de vakanties, maar ik wil dat gewoon niet. Ik ga niet in vakanties om 8 uur sochtends in een zwembad zitten :D en als ik hier op voorhand expliciet naar vraag en dit niet wordt besproken dan voelt dat als genept worden.

Nee, het vestje is echt te klein. Hij zit vooral te strak bij de armen waardoor het pijn doet. Het vestje is ook 4-5 jaar en mijn zoontje is bijna 6, maargoed. Ik had op zn minst dan wel een ruil naar een grotere maat verwacht ofzo.

Ik word vandaag of morgen iig nog een keer gebeld door de zwemleiding, ben benieuwd.
pi_212879886
Dat de eerste zwemles een chaos is, is denk ik vrij standaard. Ik heb 3 kinderen en gek genoeg was de enige waarbij het wel soepel verliep, degene die begon in coronatijd. Toen lag er namelijk een uitgebreid draaiboek waarbij afstand houden belangrijk was.

Dat je een zwemvest vooraf niet zou mogen passen en achteraf niet zou mogen ruilen heb ik nog nooit van gehoord. Ik zou gewoon nog eens langs gaan op een moment dat het wat rustiger is in dat zwembad (niet bij begin van zwemlessen) om te vragen of ruilen echt niet gaat. En kijk het dan deze al betaalde maand aan, hoe het bevalt.

Die groepsgrootte klinkt mij trouwens niet als groot in de oren, mijn kinderen hebben in grotere groepen les gehad. Dat kan ook echt wel veilig, anders zouden ze de verantwoordelijkheid echt niet nemen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  dinsdag 19 maart 2024 @ 09:13:13 #15
298315 SacreCoeur
pi_212879918
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2024 09:07 schreef Hanca het volgende:
Die groepsgrootte klinkt mij trouwens niet als groot in de oren, mijn kinderen hebben in grotere groepen les gehad. Dat kan ook echt wel veilig, anders zouden ze de verantwoordelijkheid echt niet nemen.
Echt? Ik vond 1 op 12 zoals op de site staat al groot, maar van 1 op 15/16 ben ik echt geschrokken.

Ik ben juf en vind 15 kinderen op het droge al veel :D
pi_212879936
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2024 09:13 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]
Echt? Ik vond 1 op 12 zoals op de site staat al groot, maar van 1 op 15/16 ben ik echt geschrokken.

Ja, mijn kinderen hadden les in groepen van 18-22. Dan wel een uur ipv 3 kwartier, omdat je met grotere groepen natuurlijk meer op de kant staat (als ze bijvoorbeeld om de beurt door zo'n gat moeten zwemmen). Nooit ook maar enig gevoel van onveiligheid gehad.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  dinsdag 19 maart 2024 @ 09:22:47 #17
298315 SacreCoeur
pi_212880000
22 oh my, misschien is dan de conclusie dat reguliere zwemlessen niets voor ons (vooral mij :') ) is.
  dinsdag 19 maart 2024 @ 09:28:38 #18
3542 Gia
User under construction
pi_212880050
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2024 09:13 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]

Echt? Wij zaten vroeger in een klas met 30 kinderen. Was maar heel gewoon! En nog langer geleden waren de klassen nog groter.
Maar goed, kinderen hadden vroeger wel meer respect voor de leerkracht. Dat scheelt.
  dinsdag 19 maart 2024 @ 09:47:39 #19
298315 SacreCoeur
pi_212880243
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2024 09:28 schreef Gia het volgende:

[..]
Echt? Wij zaten vroeger in een klas met 30 kinderen. Was maar heel gewoon! En nog langer geleden waren de klassen nog groter.
Maar goed, kinderen hadden vroeger wel meer respect voor de leerkracht. Dat scheelt.
Weet ik, dat wil ook niet zeggen dat mijn eigen groep niet groter is.

Ik vind het wel gewoon veel en zeker voor zwemles.
Allemaal tegelijk her en der in het zwembad met 85cm hoog water zonder vest.
Er zijn dus altijd een aantal uit het zicht omdat ze met haar rug naar één kant staat in het water.

Maar misschien ben ik een zeikerd.

En we dwalen af :p
  dinsdag 19 maart 2024 @ 11:18:08 #20
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_212881074
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2024 06:48 schreef 111210 het volgende:

[..]
Een beetje coulance moet toch wel normaal zijn.

Ts heeft het niet aan kunnen doen omdat het tijdens de les waar het voor was niet is gebruikt.

Logisch dat je dan thuis pas gaat passen.
Coulance moet je gegund worden.
En vaak maakt de toon dan de muziek.
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
pi_212881222
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2024 21:14 schreef SacreCoeur het volgende:
Ze gaan uit van èèn maand opzegtermijn en dat de 14 dagen ingaan vanaf de inschrijving?
Ja. Bij diensten is dat zo. Het aangaan van de overeenkomst is niet hetzelfde als de ingangsdatum van de overeenkomst. Met een wachtlijst op zwemlessen zit je natuurlijk als héél snel over de 14 dagen tussen ingaan overeenkomst en eerste les _O-

quote:
maar met een inschrijving ga ik toch geen abonnement aan?
Wanneer ga jij dan de overeenkomst aan, denk je?

Op basis waarvan is het zwemvest verplicht? Ik haal het niet uit de AV (maar mogelijk zijn er nog huisregels ofzo). Heb ook nog nooit gehoord van zwemlessen met een zwemvest aan (wel zwemgordel met drijvers) :o

quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2024 06:40 schreef SacreCoeur het volgende:
Of de pas kosten borg of administratieve kosten zijn is mij niet duidelijk, staat nergens.
Paskosten? Je mocht niet eens passen :o Kidding. Paskosten zijn verplichte kosten die ieder nieuw lid betaalt bij inschrijving. Aangezien deze kosten vervallen (random vestiging) bij terugkerende leden, neem ik aan dat je de pas dus mag houden en dat het geen borg is.

[ Bericht 23% gewijzigd door baskick op 19-03-2024 11:44:01 ]
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
  dinsdag 19 maart 2024 @ 11:43:52 #22
298315 SacreCoeur
pi_212881301
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2024 11:35 schreef baskick het volgende:

[..]
Ja. Bij diensten is dat zo. Met een wachtlijst op zwemlessen zit je natuurlijk als héél snel over de 14 dagen tussen ingaan overeenkomst en eerste les _O-
[..]
Wanneer ga jij dan de overeenkomst aan, denk je?

Op basis waarvan is het zwemvest verplicht? Ik haal het niet uit de AV (maar mogelijk zijn er nog huisregels ofzo). Heb ook nog nooit gehoord van zwemlessen met een zwemvest aan (wel zwemgordel met drijvers) :o
[..]
Paskosten? Je mocht niet eens passen :o Kidding. Paskosten zijn verplichte kosten die ieder nieuw lid betaalt bij inschrijving. Aangezien deze kosten vervallen bij terugkerende leden, neem ik aan dat je de pas dus mag houden en dat het geen borg is.
Ja, daarom vroeg ik mij ook af wanneer je precies de overeenkomst aangaat. Met de eerste betaling en telefonisch akkoord op dag/tijd of met de inschrijving, daar kwam ik niet uit.

Zwemvest hoort bij de soort zwemles, staat ook wel op de site. Wa voor mij ook nieuw, maar dit wist ik wel van te voren.
  dinsdag 19 maart 2024 @ 11:52:05 #23
3542 Gia
User under construction
pi_212881432
Ik zie op de website een foto met kindjes met zwemvestjes aan. Die zitten inderdaad tamelijk strak onder de armen, maar volgens mij hoort dit zo.

In de AV staat overigens onder punt 10.1:
quote:
Optisport accommodaties hebben het recht om de openingstijden van (of onderdelen van)
de accommodatie tijdelijk of blijvend te wijzigen. Wij zijn bevoegd de accommodatie geheel
of gedeeltelijk te sluiten vanwege officiële feestdagen, schoolvakanties of onderhoudswerkzaam-
heden
. In dat geval kunnen aan de sluiting geen kortingen op of restitutie van abonnementsgelden
worden ontleend.
  dinsdag 19 maart 2024 @ 11:58:12 #24
298315 SacreCoeur
pi_212881504
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2024 11:52 schreef Gia het volgende:
Ik zie op de website een foto met kindjes met zwemvestjes aan. Die zitten inderdaad tamelijk strak onder de armen, maar volgens mij hoort dit zo.

In de AV staat overigens onder punt 10.1:
[..]

Jawel, maar het hoort geen pijn te doen.
Ook zit er een zwembroekje bij wat niet past.

Dus ik denk dat we wel kunnen concluderen dat het niet past :P

Maar begrijp me niet verkeerd, ik vind het allemaal prima wat ze doen. Het is gewoon niets voor ons, maar ik kom gewoon puur niet uit de av.

Wanneer gaat de 14 dagen in en waarom zou het zwemvest hier niet onder vallen? Dit hoort toch puur bij hun vorm van lesgeven (buiten het feit dat het dus niet past en ongebruikt is).
  dinsdag 19 maart 2024 @ 13:04:15 #25
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_212882052
Kun je nog wel herroepen als je al bent begonnen met afnemen?
The love you take is equal to the love you make.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')