Spannend! Succes ermeequote:Op maandag 18 maart 2024 10:00 schreef Morgane89 het volgende:
Wat een variatie aan leuke berichten en minder goed nieuws weer hier.voor iedereen die het nodig heeft.
Ik heb afgelopen vrijdag een sollicitatiegesprek gehad. Deels dezelfde functie als nu en deels iets anders. Maar dan op 5km in plaats van 80km waar ik nu (1 dag per week, rest thuis) werkVandaag gaan ze me een assessment sturen.
Jij ook dan! Inderdaad eerder 'vervelend spannend' dan 'leuk spannend'. Net een tentamenquote:Op maandag 18 maart 2024 10:18 schreef Tuindier het volgende:
[..]
Spannend! Succes ermee.
Ik ben vandaag ook bezig met een assesment. Deels is dat gewoon leuk puzzelen vind ik, maar het tijds-aspect en dat je er op beoordeelt wordt maakt het toch iets minder leuk.
Zwitserland per trein is ook een grote wens van mij. Hopelijk kunnen we dat ergens in de komende paar jaar gaan doen.quote:Op maandag 18 maart 2024 11:05 schreef derLudolf het volgende:
Gelukkig nog een goedkope zonnebril gekocht. Ik zie alleen maar wit vanuit de trein.
Getuige het andreaskruis dat net boven de sneeuw uit stak, zal er ook een weg lopen hier. Goed verstopt.
Deze route is nog mooier als die van gisteren
Van Nederland naar Zwitserland is mooi, maar helemaal fantastisch als treinreis lijkt mij van Wenen naar Zurich, dwars door de Alpen 8 uur onderwegquote:Op maandag 18 maart 2024 11:37 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Zwitserland per trein is ook een grote wens van mij. Hopelijk kunnen we dat ergens in de komende paar jaar gaan doen.
Ik ga morgen Zürich-Graz doen, EC163 Transalpin. In een Panoramawagen.quote:Op maandag 18 maart 2024 11:46 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Van Nederland naar Zwitserland is mooi, maar helemaal fantastisch als treinreis lijkt mij van Wenen naar Zurich, dwars door de Alpen 8 uur onderweg
07:20
Echtzeitinformation07:28
Wien Hbf
Gl. 8
Echtzeitinformation07:33
Echtzeitinformation07:35
Wien Meidling
Gl. 5
Echtzeitinformation07:57
Echtzeitinformation07:59
St.Pölten Hbf
Gl. 5
Echtzeitinformation08:43
Echtzeitinformation08:45
Linz Hbf
Gl. 6A-F
Echtzeitinformation09:53
Echtzeitinformation09:56
Salzburg Hbf
Gl. 3
Echtzeitinformation11:07
Echtzeitinformation11:09
Kufstein
Gl. 3
Echtzeitinformation11:17
Echtzeitinformation11:19
Wörgl Hbf
Gl. 4
Echtzeitinformation11:44
Echtzeitinformation11:47
Innsbruck Hbf
Gl. 3
Echtzeitinformation12:31
Echtzeitinformation12:33
Landeck-Zams
Gl. 2
Echtzeitinformation12:55
Echtzeitinformation12:57
St. Anton am Arlberg
Gl. 2
Echtzeitinformation13:29
Echtzeitinformation13:31
Bludenz
Gl. 2
Echtzeitinformation13:42
Echtzeitinformation13:48
Feldkirch
Gl. 4
Echtzeitinformation14:06
Echtzeitinformation14:11
Buchs SG
Gl. 4
Echtzeitinformation15:20
Zürich HB
Alternatief is gewoon het boemeltje nemen, geen Panoramawagen, maar stukken goedkoperquote:Op maandag 18 maart 2024 11:54 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ik ga morgen Zürich-Graz doen, EC163 Transalpin. In een Panoramawagen.
Was net in een regenachtig Andermatt en Göschenen. Zag ineens een trein naar Locarno staan, eens kijken of het in Italië beter weer is
De Eurocity Hamburg-Zurich rijdt die route! En ook de EC Hamburg-Interlaken denk ik.quote:Op maandag 18 maart 2024 11:59 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Of in de andere richtig, van Zürich en dan naar Budapest, wel in de eerste klas en een vensterplaats.
Prachtig door de alpen
Ik zit ff te kijken, maar "Vroegah" was er een trein naar Zwitserland die tussen Bonn en Mainz door het Rijndal reed, een zeer spectaculaire route.
Om die tegenwoordig te rijden is er alleen nog de stoptrein tussen Bonn en Mainz
Als je tijdig boekt, ¤39 tweede klas. Eerste klas is ¤62,90 (inclusief zitplaatsreservering zodat je zeker bent van plek in Panowagen)quote:Op maandag 18 maart 2024 11:59 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Alternatief is gewoon het boemeltje nemen, geen Panoramawagen, maar stukken goedkoper
Van beide heb ik foto's in m'n topic, dat het kasteel Kaub heet wist ik niet.quote:Op maandag 18 maart 2024 12:11 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Je komt voorbij aan de Lorelei, Kaub, met een kasteel midden in de rijn
Ja, erg saai, jaar geleden met de ICE van Arnhem naar Stuttgart gereisd. Enige positieve is op sommige stukken de snelheid.quote:Op maandag 18 maart 2024 12:08 schreef derLudolf het volgende:
[..]
De Eurocity Hamburg-Zurich rijdt die route! En ook de EC Hamburg-Interlaken denk ik.
Met eerstgenoemde ben ik naar Zwitserland gegaan, prachtig uitzicht inderdaad. Helaas gaat de Panoramawagen in de loop van het jaar uit de trein naar Zürich, SBB wil uniform materieel op het spul naar Hamburg. Vanwege de grote ramen mogen de Panoramawagens niet geduwd worden, de treinen naar Interlaken wordt het laatste stuk geduwd. Dat de treinen naar Zürich of Interlaken rijden is overigens hypothetisch, als ze Zwitserland al halen worden ze ivm te hoge vertraging opgeheven in Basel.
Hogesnelheidslijnen zijn saai. De SFS Köln-Frankfurt a/M is bijna alleen maar tunnel of geluidswal.
Nee, het dorpje waar het ligt heet Kaub, kasteel heet Burg Pfalzgrafensteinquote:Op maandag 18 maart 2024 12:15 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Van beide heb ik foto's in m'n topic, dat het kasteel Kaub heet wist ik niet.
Als alles werkt dan vind ik de trein in DLD best ideaal, ernstige vertraging op de lange afstanden heb ik daar nooit gehad. Op een dag dat iedereen op pad is, zoals lange weekenden, is de autobahn ook geen pretje. Dan kom je ook bekaf aan.quote:Op maandag 18 maart 2024 12:16 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Ja, erg saai, jaar geleden met de ICE van Arnhem naar Stuttgart gereisd. Enige positieve is op sommige stukken de snelheid.
Verder is met de trein reizen in D geen genot, veel, heel veel vertragingen en stakingen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 18 maart 2024 12:53 schreef AnneX het volgende:
@:Lonaa Kende je deze al? “ Lepeltjesverdriet” …Oh ja dat ga ik ook wel zo voelen vannacht.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Sterkheidsbaas van alles.
Misschien krijg je er een motor bij 😉quote:Op maandag 18 maart 2024 16:05 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Ik ben opzoek naar een motortrailer. Op marktplaats één gevonden, "beter dan nieuwstaat!", ja dat mag ook wel als je 50 euro meer vraagt dan de nieuwprijs
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |