abonnement Unibet Coolblue
pi_212849637
Onderwerp gejat van een ander forum. Maar heb er wel een mening over. Hoe doen jullie het? Ik heb zelf een hekel aan een te slordig huis waar je bij wijze van spreke over de stapels kranten heen moet klauteren. Zelf ruim ik graag op en flikker overtallige sooi snel weg, maar elke dag de plinten poetsen, dacht het niet.
Heb zo'n enorme hekel aan steeds terugkerend schoonmaken dat ik graag er voor over heb om een schoonmaker wekelijks dat soort kutgedoe te laten doen. Ik word er supersjaggie van, maar houd wel van een schoon huis.
pi_212849988
Heb er geen last van, een kruimeltje hier of een plasticje daar deert me niet. Alles hoeft hier niet spic en span, zolang het maar wel functioneel is. Dus de afwas opzij, geen obstakels in de weg, spullen op plaatsen leggen waar ze horen.
Insecten in huis vind ik ook niet erg, behalve als ze steken. Spinnen ga ik niet te lijf, ze dienen een groter doel.
Waar ik wel een ontiegelijke pesthekel aan heb zijn fruitvliegjes. Maar ja daar zijn maatregelen voor, bijv. een fruitval.
En de spinnen lusten ze ook wel.
Google is your friend, abuse your friends
pi_212849990
Rommelig prima, vies niet. Dat is mijn standaard zo'n beetje.
pi_212850145
Allemaal best wel subjectief, hoor. Ooit werd ik aangetrokken tot een soort autistische verzamelgek met stapels stripboeken en een schaakfanaat. Het was wel duidelijk dat zijn huisje niet superschoon was. Maar de seks was goed
( en schoon, geen SOA aan overgehouden). Heb een zwak voor sloddervossen, maar het moet niet te erg worden.
  Moderator zaterdag 16 maart 2024 @ 17:30:23 #5
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_212850500
Wij zijn hier vandaag begonnen aan de voorjaarsschoonmaak. I love it. Zolder uitmesten, heb al 2 auto's vol naar de puin gebracht, 4 zakken met kleding in de kledingcontainer gegooid. kofferbakken vol speelgoed naar de Kringloop, en zo gaan we nog wel even verder.

En als dat allemaal is opgeruimd de boel schoonmaken/poetsen, want toch stof etc.

Maar over het algemeen vind ik het huishouden helemaal niet vervelend om te doen.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_212851147
Ik heb een stofzuigrobot die ook kan dweilen. Die maakt dagelijks een rondje. (waardoor er dus ook minder stof op de plinten ligt ;) )
Verder is het zorgen dat je dingen bijhoud. Afwas na gebruik meteen in de afwasmachine, kleding in de wasmand.
Zorgen dat alles een vaste plek heeft en het daar ook na gebruik terug leggen.
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
  zaterdag 16 maart 2024 @ 20:51:02 #7
410477 Fietsertje70
als vlinders wespen worden :-)
pi_212852454
Zo'n ondankbare klus. Nooit af, en komt altijd terug. Gelukkig wonen we niet zo groot en is het eigenlijk zo gedaan.
pi_212852603
2 keer in de week een huishoudster, één keer 6 uur en één keer drie uur. 150 euro kost dat. Niet misselijk maar scheelt enorm veel ergernis. Als er een bende dreigt uit te breken, wordt dat altijd tijdig voorkomen. Dat is de enige manier waarop wij het hier redden, want ik ben best anal als het over de netheid van het huis gaat.

Overigens geen problemen mee als ik savonds om tien uur nog een uur bezig ben om het netjes te krijgen, podcastje op en gaan met die banaan. Het moet wel netjes zijn voordat ik kan slapen. Ik ben opgegroeid in een enorme puinhoop, echt een vies huishouden, en dat wil ik echt nooit meer.
-nee-
pi_212852779
quote:
14s.gif Op zaterdag 16 maart 2024 20:59 schreef Marsenal het volgende:
2 keer in de week een huishoudster, één keer 6 uur en één keer drie uur. 150 euro kost dat. Niet misselijk maar scheelt enorm veel ergernis. Als er een bende dreigt uit te breken, wordt dat altijd tijdig voorkomen. Dat is de enige manier waarop wij het hier redden, want ik ben best anal als het over de netheid van het huis gaat.

Overigens geen problemen mee als ik savonds om tien uur nog een uur bezig ben om het netjes te krijgen, podcastje op en gaan met die banaan. Het moet wel netjes zijn voordat ik kan slapen. Ik ben opgegroeid in een enorme puinhoop, echt een vies huishouden, en dat wil ik echt nooit meer.
Kan ze die 9uur per week volmaken? Klinkt zo veel. :o
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_212852805
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2024 20:51 schreef Fietsertje70 het volgende:
Zo'n ondankbare klus. Nooit af, en komt altijd terug.
Dat. Zinloos werk. Vooral schoonmaken dan. Opruimen heb je iets langer plezier van.
pi_212853186
quote:
14s.gif Op zaterdag 16 maart 2024 20:59 schreef Marsenal het volgende:
2 keer in de week een huishoudster, één keer 6 uur en één keer drie uur. 150 euro kost dat. Niet misselijk maar scheelt enorm veel ergernis. Als er een bende dreigt uit te breken, wordt dat altijd tijdig voorkomen. Dat is de enige manier waarop wij het hier redden, want ik ben best anal als het over de netheid van het huis gaat.

Overigens geen problemen mee als ik savonds om tien uur nog een uur bezig ben om het netjes te krijgen, podcastje op en gaan met die banaan. Het moet wel netjes zijn voordat ik kan slapen. Ik ben opgegroeid in een enorme puinhoop, echt een vies huishouden, en dat wil ik echt nooit meer.
Je bent wàt als het om huishouden gaat?
pi_212853212
quote:
16s.gif Op zaterdag 16 maart 2024 21:06 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Kan ze die 9uur per week volmaken? Klinkt zo veel. :o
Ze ruimt op en maakt schoon, stofzuigt en dweilt alles, verschoont ook alle bedden en baant zich een weg door het wasgoed, ik denk dat ze de tijd wel nodig heeft. Hoorde wel eens van iemand die bij mij thuis was toen ik op werk was dat ze ook lekker kalmpjes staat te facetimen en cappucino's zet, maar ja, ik spreek geen Albanees dus begin er maar niet over.

quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2024 21:26 schreef YoopY het volgende:

[..]
Je bent wàt als het om huishouden gaat?
SPREEK JIJ GEEN ENGELS OFZO
-nee-
  zaterdag 16 maart 2024 @ 21:28:01 #13
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_212853215
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2024 21:26 schreef YoopY het volgende:

[..]
Je bent wàt als het om huishouden gaat?
Als je de boel eronder zit te schijten snap ik inderdaad wel die hoge schoonmaakkosten.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_212853326
quote:
14s.gif Op zaterdag 16 maart 2024 21:27 schreef Marsenal het volgende:

[..]
Ze ruimt op en maakt schoon, stofzuigt en dweilt alles, verschoont ook alle bedden en baant zich een weg door het wasgoed, ik denk dat ze de tijd wel nodig heeft. Hoorde wel eens van iemand die bij mij thuis was toen ik op werk was dat ze ook lekker kalmpjes staat te facetimen en cappucino's zet, maar ja, ik spreek geen Albanees dus begin er maar niet over.
[..]
SPREEK JIJ GEEN ENGELS OFZO
Natuurlijk. Maar in combinatie met een Nederlandsche tekst bekt het toch niet zo lekker.
Bovendien vraagtekens over wat het precies betekent.
Misschien afzien van toiletbezoek als ik ooit bij TS op bezoek ben.

Zie ook vorige post.
pi_212853363
Wachten tot je een klusje hebt dat vervelender is dan het huishouden (vaak werkgerelateerd) en dan het huishouden doen als uitstelgedrag. :@
I'm not proud
pi_212853448
We hebben een hond. Golden Retriever. Hij verhaart 2 keer per jaar. Van september tot maart en van maart tot september. Dat betekent dus dat er haar in huis ligt. Veel haar. Overal en altijd. Ook 1 minuut nadat je alles gestofzuigd en gedweild hebt. Ook op de bovenverdieping waar de hond eigenlijk nooit komt. En ook op schone kleding die net uit de wasmachine komt.

Haar-vrij houden is echt onbegonnen werkt.

Eén keer beneden stofzuigen en de opvangbak van onze zakloze stofzuiger zit vol. En dat 2-3 keer per week.

De was doen we elk weekend. Stofzuigen zoals genoemd meerdere keren per week.
In het weekend ook nog dweilen en sanitair poetsen. Het aanrecht krijgt elke dag een doekje.

Het bureau met pc boven is wel een beetje een verzamelplek van rommel. Daar gaan we 1-2 keer per jaar grondig doorheen. Zefde voor de zolder en schuur.
pi_212853457
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 maart 2024 21:34 schreef YoopY het volgende:

[..]
Natuurlijk. Maar in combinatie met een Nederlandsche tekst bekt het toch niet zo lekker.
Bovendien vraagtekens over wat het precies betekent.
Misschien afzien van toiletbezoek als ik ooit bij TS op bezoek ben.

Zie ook vorige post.
Het is kort voor anal-retentive, niet ongebruikelijk om te zeggen verder: 'popular term for “anal retentive personality,” a personality marked by excessive orderliness, extreme meticulousness', maar ik heb het zelf ook liever over kontjes hoor.
-nee-
pi_212853497
quote:
14s.gif Op zaterdag 16 maart 2024 21:42 schreef Marsenal het volgende:

[..]
Het is kort voor anal-retentive, niet ongebruikelijk om te zeggen verder: 'popular term for “anal retentive personality,” a personality marked by excessive orderliness, extreme meticulousness', maar ik heb het zelf ook liever over kontjes hoor.
😂
  zaterdag 16 maart 2024 @ 22:18:51 #19
410477 Fietsertje70
als vlinders wespen worden :-)
pi_212854087
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2024 21:36 schreef Evangelion het volgende:
Wachten tot je een klusje hebt dat vervelender is dan het huishouden (vaak werkgerelateerd) en dan het huishouden doen als uitstelgedrag. :@
I'm not proud
zo was mijn hele studentenhuis ook. Na de tentamens was het schoon _O- _O- _O-
  zaterdag 16 maart 2024 @ 22:39:30 #20
335476 oppiedoppie
My mind is my small universe..
pi_212854348
Ik heb het geluk dat ik het niet zie en me er dus ook niet aan erger. Ik zorg dmv een rooster dat de koelkast en wc/douche schoongemaakt wordt en bed versopgemaakt maar de rest.....
Laatst kwam een vriendin en die keek naar de lampen, ik dus ook, die waren 3 jaar niet schoongemaakt, nooit gezien. Plinten bestaan in mijn wereld ook niet. Stofzuigen eigenlijk elke week maar soms elke maand.
To BG or not to BG!
pi_212854555
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2024 22:39 schreef oppiedoppie het volgende:
Ik heb het geluk dat ik het niet zie en me er dus ook niet aan erger. Ik zorg dmv een rooster dat de koelkast en wc/douche schoongemaakt wordt en bed versopgemaakt maar de rest.....
Laatst kwam een vriendin en die keek naar de lampen, ik dus ook, die waren 3 jaar niet schoongemaakt, nooit gezien. Plinten bestaan in mijn wereld ook niet. Stofzuigen eigenlijk elke week maar soms elke maand.
LOL, ik zie dat ook niet, totdat een vriendin zei: "het is hier net Halloween met die stofdraden aan het plafond ." Laat zij nou net in de thuiszorg zitten, heb haar kunnen overhalen om mijn huis ook eens per week te kuisen. Ik vind alles wat ze doet geweldig, hoor. Vroeg mij wel soms af waarom ze de stopcontacten ging poetsen, maar goed. Mijn level ligt laag. Keuken en sanitair belangrijk, stofwolken minder.
pi_212854796
Plus katten in huis die voor haren en uitloop van de kattenbak zorgen en het geluid van de stofzuiger haten (mazzel, ik zelf ook) of je nu elke dag zuigt of een keer per week, het is dezelfde handeling. Zelf erger ik mij niet aan wat uitloop en kruimels op de vloer, wel aan dikke rotsooi. Als ik visite krijg die zich van te voren hebben aangekondigd wil ik wel eens knarsetandend en met een kuthumeur iets doen aan om voor het zicht schoon te laten lijken en dan ook nog met liefst zo minimale inspanning.

De kattenbakken maak ik wel regelmatig schoon, valt onder sanitair.
  maandag 18 maart 2024 @ 16:43:13 #23
168739 Red_85
'echt wel'
pi_212873499
Iedere week op een vast tijdstip een rondje door je huis doen.
Dingen die er standaard bij horen, zoals sanitair schoonmaken en stofzuigen is iedere week. En afwisselend of je moet afstoffen of dweilen.. of niet.

Mijn ervaring is, is dat het op deze manier het makkelijkste bij te houden is.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  maandag 18 maart 2024 @ 17:39:00 #24
116562 boertie
Zonder hoofdletter dus.
pi_212874105
Ik doe niet zo moeilijk over een vlokje stof. Dat ligt er ook nog wel als ik daadwerkelijk ga schoonmaken. Bijvoorbeeld stofzuigen doe ik maar 1x per week (tenzij ik een glas of wat anders kapot laat vallen) Dus als ik wat zie wat ik vergeten ben ligt dat er de volgende keer er ook nog wel. :7
R.I.P. kat. Ik was er toch best gek mee. ;(
pi_212874123
Hier kun je iedere dag van de vloer eten. Heerlijk schoon!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')