abonnement Unibet Coolblue
pi_212847013
Ik lees net dat je in de TGV in Frankrijk VERPLICHT bent je bagage te LABELEN. Ze vertrouwen niemand nergens meer mee daar, uitschot. Maar goed. Dus. Ik doe dat bijna nooit, want ja, waarom zou je ook? Maar goed.

Ik zoek dus een bagagelabel. En nou zie ik af en toe weleens coole dingen tegenkomen, maar heel diep ben ik er nog niet in gedoken. Dus jah. Hebben jullie een enorm cool of grappig of leuk of geweldig bagagelabel? Wat vind je er zo cool of grappig of leuk of geweldig aan? En waar koop je het? Als ik iets doe wil ik het wel GOED doen natuurlijk. Game on!

[ Bericht 0% gewijzigd door Dr_Flash op 16-03-2024 12:30:32 ]
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_212847208
Okee, eerste bevindingen: er is nogal wat te koop. Dingen waar je aan kunt denken:

Zet er NIET je adres op. Er staan altijd lolbroeken bij de band met hun telefoon foto's te maken van die labels om naar hun vrienden door te sturen "Hee de bewoners van Mongolenstraat 420 in Schuimdorp zitten bij mij in het vliegtuig, haal gauw hun huis leeg!". Okee misschien niet altijd, maar het is een risico wat je niet hoeft te nemen. Telefoonnummer of emailadres is genoeg voor een vinder om met je in contact te komen.

Materiaal
Leer, kunstleer, siliconen, plastic. Dat is globaal de volgorde van duurzaam naar snelkapot en de volgorde van duur naar goedkoop.

Bevestiging
Leren riempje, siliconen "kabel", staaldraad. Ik ben op zich wel gecharmeerd van staaldraad omdat ik denk dat dat het minst makkelijk kapot scheurt, maar praktijkervaring heb ik niet. En hoe dat vastschroefdingetje werkt en hoe handig dat is? Misschien valt het mee :)

Meer:
https://packhacker.com/blog/general/best-luggage-tags/

Nou jullie :s)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_212847449
quote:
3s.gif Op zaterdag 16 maart 2024 12:35 schreef Dr_Flash het volgende:

Zet er NIET je adres op. Er staan altijd lolbroeken bij de band met hun telefoon foto's te maken van die labels om naar hun vrienden door te sturen "Hee de bewoners van Mongolenstraat 420 in Schuimdorp zitten bij mij in het vliegtuig, haal gauw hun huis leeg!". Okee misschien niet altijd, maar het is een risico wat je niet hoeft te nemen. Telefoonnummer of emailadres is genoeg voor een vinder om met je in contact te komen.
nu moet ik eerlijk zeggen dat ik in mijn auto, in de navigatie, het adres van 3 deuren verderop heb gezet, mochten zijn mijn auto ooit jatten, daar ligt standaard een huissleutel in, staan ze aan de verkeerde deur :')

op een bagage label zou ik dat ook kunnen doen, mijn naam staat toch niet op de gevel

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 16-03-2024 13:07:00 ]
pi_212847558
Tvp, ben toevallig ook al maanden op zoek naar prettige bagagelabels
-nee-
pi_212847982
Tijd geleden bij Big Bazaar van die plastic Paw Patrol labels gekocht omdat ons zoontje daar toen dol op was! _O-
Als het maar opvalt, en die krengen gaan niet kapot.
pi_212847992
Kijk als je echt van gekkigheid niet weet wat je met je geld moet doen kun je altijd nog deze set van twee kopen in echt krokodillenleer voor maar ¤ 440.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_212848107
Kijk dan O+



quote:
A four-pack of Mandalorian luggage tags positively overflowing with adorableness, so the force can be with you as you weather the check-in line with no fear at all.
$ 19,99 voor een set van vier op Amazon
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_212849197
quote:
Toevallig van deze pagina? :P

https://www.buzzfeed.com/allisonjiang/luggage-tags

Edit:ook Buzzfeed, dus waarschijnlijk wel! _O-
pi_212849302
airportag.com heeft ook een heleboel verschillende. Alleen daar kun je dus heel uitvoerig je adres op kwijt en geen telefoonnummer o|O
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_212849708
Fles, met jouw travelgedrag heb je toch gewoon een rimowa met digitaal label?
https://www.rimowa.com/ww(...)ise%20your%20display.

En als je wat meer wil showen dan een sjiek label om mee te snakken https://www.rimowa.com/nl/en/leather-luggage-tags/
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_212849892
quote:
7s.gif Op zaterdag 16 maart 2024 16:29 schreef sigme het volgende:
Fles, met jouw travelgedrag heb je toch gewoon een rimowa met digitaal label?
https://www.rimowa.com/ww(...)ise%20your%20display.

En als je wat meer wil showen dan een sjiek label om mee te snakken https://www.rimowa.com/nl/en/leather-luggage-tags/
Vet saai joh -O- Staat niet eens bij wat ze kosten. Zal wel zwaar overpriced zijn.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_212850020
quote:
15s.gif Op zaterdag 16 maart 2024 16:37 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
Vet saai joh -O- Staat niet eens bij wat ze kosten. Zal wel zwaar overpriced zijn.
Poepiesjiek Fles. Voor echte snakkerds.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_212850526
quote:
2s.gif Op zaterdag 16 maart 2024 16:48 schreef sigme het volgende:

[..]
Poepiesjiek Fles. Voor echte snakkerds.
Ik heb niet zo veel met poepiesjiek :P

En anders: Heb je die krokodillenleren tags al gezien hierboven? ¤ 440 voor een setje van twee :D
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_212860817
Heb een Aviationtag. Staat een unieke code op en die is gelinkt aan je contactgegevens.

Isnvan alu (oude vliegtuigromp).

Enige nadeel: iemand die je bagage vindt komt er waarschijnlijk niet op om Aviationtag te contacteren die jou dan weer kunnen contacten. Dus eerder een gimmick dan nuttig. :')

PS: misschien heb je ze ook wel van oude treinwagons (traintag of zo haha)
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
  zondag 17 maart 2024 @ 19:21:55 #16
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_212864011
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2024 15:32 schreef Hojdhopper het volgende:
Enige nadeel: iemand die je bagage vindt komt er waarschijnlijk niet op om Aviationtag te contacteren die jou dan weer kunnen contacten.
Staat er dan niet op wat ze moeten doen als ze hem vinden? :?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_212926453
Bij ons hangt er zo'n simpel label van de luchtvaartmaatschappij aan, adres / telefoonnummer staat aan de binnenzijde. Van buitenaf kan niemand dat zien, en bij zoekraken, hebben ze wel onze gegevens
  zaterdag 23 maart 2024 @ 21:28:02 #19
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_212932257
Ik weet het niet of ze gepikt worden, maar ik raak er regelmatig weer een kwijt op een vlucht. Ieder jaar een setje nieuwe van Flying Blue Sky team Sky Team. Overigens nog nooit mijn naam of telefoonnummer er op geschreven maar slechts mijn FB nummer en ooit werkte dat een keer.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  woensdag 27 maart 2024 @ 22:14:53 #20
35189 Troel
scherp en bot
pi_212985032
Bij de Primark zag ik ze van Stitch!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 2 april 2024 @ 12:20:25 #21
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_213059301
Nou, het is opgelost hoor. Met dank aan Vista Print *O*

Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_213081430
quote:
11s.gif Op zondag 17 maart 2024 19:21 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
Staat er dan niet op wat ze moeten doen als ze hem vinden? :?
Ja, dat wel - alleen een beetje kryptisch: "Found this tag? Make someone happy: aviationtag.com/return."

quote:
6s.gif Op dinsdag 2 april 2024 12:20 schreef Dr_Flash het volgende:
Nou, het is opgelost hoor. Met dank aan Vista Print *O*

[ afbeelding ]
Vet!
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
  zaterdag 13 april 2024 @ 23:24:41 #23
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_213198794
Ik heb al 10 jaar hetzelfde handgeschreven label van 5x5 cm karton dat ik uit een schoenendoos geknipt heb.
Wie dit leest is gek
  donderdag 18 april 2024 @ 23:24:35 #24
302898 RockNijntje
Je dagelijkse dosis Zillennial
pi_213254600
quote:
15s.gif Op zaterdag 16 maart 2024 16:37 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
Vet saai joh -O- Staat niet eens bij wat ze kosten. Zal wel zwaar overpriced zijn.
Hee joh doe niet zo, ik ontwikkel die software.
Als je mij ziet posten ben ik verdwaald in het verleden of mis ik jullie
pi_213254760
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2024 13:06 schreef #ANONIEM het volgende:

[..]
nu moet ik eerlijk zeggen dat ik in mijn auto, in de navigatie, het adres van 3 deuren verderop heb gezet, mochten zijn mijn auto ooit jatten, daar ligt standaard een huissleutel in, staan ze aan de verkeerde deur :')

op een bagage label zou ik dat ook kunnen doen, mijn naam staat toch niet op de gevel
Je kan toch ook gewoon je straat doen ipv een huisnr erbij.
  vrijdag 19 april 2024 @ 14:14:06 #26
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_213259728
quote:
10s.gif Op donderdag 18 april 2024 23:24 schreef RockNijntje het volgende:

[..]
Hee joh doe niet zo, ik ontwikkel die software.
Ontwikkel er dan even een prijsopgave bij :P
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_213411979
Zolang je 'm maar herkent en het niet kapot gaat, zal het me aan mijn reet oxyderen.
pi_213686777
quote:
3s.gif Op zaterdag 16 maart 2024 12:35 schreef Dr_Flash het volgende:
Zet er NIET je adres op. Er staan altijd lolbroeken bij de band met hun telefoon foto's te maken van die labels om naar hun vrienden door te sturen
Ik heb dit nog nooit gezien, maar er is een andere reden om je adres niet op het label te zetten. In de helft van de gevallen wil je een zoekgeraakte koffer immers op je vakantie adres bezorgd hebben. Ik zou daarom een label kiezen waarin je makkelijk een papiertje met de hotel naam en lokatie voor die reis kan insteken en verwijderen.
  zondag 26 mei 2024 @ 13:14:49 #29
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_213689591
quote:
0s.gif Op zondag 26 mei 2024 06:42 schreef jaco het volgende:

[..]
Ik heb dit nog nooit gezien, maar er is een andere reden om je adres niet op het label te zetten. In de helft van de gevallen wil je een zoekgeraakte koffer immers op je vakantie adres bezorgd hebben. Ik zou daarom een label kiezen waarin je makkelijk een papiertje met de hotel naam en lokatie voor die reis kan insteken en verwijderen.
Fair enough, in het geval van ruimbagage en zo. Dat probeer ik eigenlijk altijd te vermijden, maar inderdaad, goed punt :Y
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Moderator maandag 27 mei 2024 @ 09:48:56 #30
45833 crew  Fogel
pi_213699979
quote:
0s.gif Op zondag 26 mei 2024 06:42 schreef jaco het volgende:

[..]
Ik heb dit nog nooit gezien, maar er is een andere reden om je adres niet op het label te zetten. In de helft van de gevallen wil je een zoekgeraakte koffer immers op je vakantie adres bezorgd hebben. Ik zou daarom een label kiezen waarin je makkelijk een papiertje met de hotel naam en lokatie voor die reis kan insteken en verwijderen.
Maar als je koffer kwijt is, dan ga je naar de balie, maakt een 'property irregularity report' (meestal afgekort tot PIR) aan waar je op aangeeft waar je koffer heen moet als die gevonden is.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  maandag 27 mei 2024 @ 22:14:32 #31
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_213707185
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2024 09:48 schreef Fogel het volgende:

[..]
Maar als je koffer kwijt is, dan ga je naar de balie, maakt een 'property irregularity report' (meestal afgekort tot PIR) aan waar je op aangeeft waar je koffer heen moet als die gevonden is.
Zo is dat. Op mijn FB koffer labels heb / had ik altijd slechts mijn FB nummer ingevuld, zonder naam of adres en ook dat kwam ooit die ene keer goed dat ze op RTM wegens een hele late incheck, vanwege paspoort vergeten, mijn koffer hadden laten staan.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_213797792
Veel van die populaire bagage labels, met dat soft silicon vallen er na 1 reis trouwens ook weer af!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')