Ja dat heb ik gedaan, maar daar kan ik alleen zedendelict aanvinken en wordt er nergens gekeken naar de ernst van het delict. Dan is de uitkomst uiteraard dan de kans laag is dat ik een vog krijg voor het onderwijs.quote:Op vrijdag 15 maart 2024 12:37 schreef Lienekien het volgende:
Doe hier een check.
https://vogcheck.justis.nl/
https://vog-advocaat.nl/beoordelingskader-vog-bij-zedendelict/quote:Op vrijdag 15 maart 2024 12:39 schreef ChanandlerBong het volgende:
[..]
Ja dat heb ik gedaan, maar daar kan ik alleen zedendelict aanvinken en wordt er nergens gekeken naar de ernst van het delict. Dan is de uitkomst uiteraard dan de kans laag is dat ik een vog krijg voor het onderwijs.
Bedankt. Als ik het zo bekijk maak ik dus gewoon een goede kans op een vog.quote:Op vrijdag 15 maart 2024 12:42 schreef Lienekien het volgende:
[..]
https://vog-advocaat.nl/beoordelingskader-vog-bij-zedendelict/
Heb ik het fout? Voor zover ik weet komen feiten van voor je 18e niet op een strafblad.quote:Op vrijdag 15 maart 2024 12:30 schreef ChanandlerBong het volgende:
Op mijn 17e( in 2001) ben ik door de jeugdrechter veroordeeld
https://www.rijksoverheid(...)isbruik-van-kinderenquote:Op vrijdag 15 maart 2024 13:19 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Heb ik het fout? Voor zover ik weet komen feiten van voor je 18e niet op een strafblad.
Mooi gevonden, ik was er kennelijk te lui voorquote:Op vrijdag 15 maart 2024 13:21 schreef blomke het volgende:
[..]
https://www.rijksoverheid(...)isbruik-van-kinderen
Uitzondering verjaringstermijn bij minderjarige verdachte:
Is de verdachte van seksueel misbruik op het moment van het plegen tussen de 12 en 16 jaar? Dan geldt een verjaringstermijn van 20 jaar. Voor verdachten van 16 of 17 jaar geldt dat ernstige zedenmisdrijven niet verjaren.
Denk het ook. Overigens vraag ik me af of het verhaal in de OP wel klopt: billenknijpen in 1999 en in 2001 een taakstraf van 20 uur .....quote:Op vrijdag 15 maart 2024 15:58 schreef qajariaq het volgende:
Maar goed, ik neem aan dat het billenknijpen niet onder ernstig wordt gerekend dus is TS die twintig jaar voorbij. Hoewel verjaringstermijn meer over staf oplegging gaat dan over strafblad.
quote:Op vrijdag 15 maart 2024 12:39 schreef ChanandlerBong het volgende:
[..]
Ja dat heb ik gedaan, maar daar kan ik alleen zedendelict aanvinken en wordt er nergens gekeken naar de ernst van het delict. Dan is de uitkomst uiteraard dan de kans laag is dat ik een vog krijg voor het onderwijs.
quote:Het is van belang dat u, ook bij een lage kans, tóch een VOG-aanvraag indient. De VOG-check geeft een eerste inschatting van uw kansen, maar vervangt niet de officiėle, persoonlijke VOG-beoordeling. Uit cijfers blijkt dat ook in strafblad-situaties de VOG vaker wel wordt afgegeven dan niet. Een VOG aanvragen moet u dus altijd doen.
Dient u de aanvraag in en wordt er vastgesteld dat uw verleden een te groot risico vormt voor de functie die u wilt uitoefenen? Dan ontvangt u eerst een zogenaamd ‘voornemen tot afwijzen’. Daarin staan de redenen van de voorgenomen weigering van de VOG. Bent u het niet eens bent met de weigering? Dan kunt u een eigen ‘zienswijze’ indienen, met meer uitleg over uw persoonlijke situatie. Als u met goede referenties komt en laat zien serieus bezig te zijn met uw toekomst, kan dit in uw voordeel werken voor het krijgen van een VOG.
vind het wel zwaar "bestraft" iedereen heeft toch weleens gedaan.Zie vaak ergere dingen gebeuren.quote:Op vrijdag 15 maart 2024 16:12 schreef blomke het volgende:
[..]
Denk het ook. Overigens vraag ik me af of het verhaal in de OP wel klopt: billenknijpen in 1999 en in 2001 een taakstraf van 20 uur .....![]()
20 uur taakstraf is toch een mooie tik op de vingers, niets meer niets minder.quote:Op zaterdag 16 maart 2024 20:17 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
vind het wel zwaar "bestraft" iedereen heeft toch weleens gedaan.Zie vaak ergere dingen gebeuren.
Ik denk dat de afgang veel erger is dan 20 uur bezemen.quote:Op zaterdag 16 maart 2024 20:21 schreef Droopie het volgende:
[..]
20 uur taakstraf is toch een mooie tik op de vingers, niets meer niets minder.
Das 2 weekenden afwassen in een bejaardentehuis.
Ik denk dat je voor een keertje billen knijpen ook geen 20 uur taakstraf krijgt als 15 jarige.quote:Op vrijdag 15 maart 2024 15:58 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Mooi gevonden, ik was er kennelijk te lui voor![]()
Maar goed, ik neem aan dat het billenknijpen niet onder ernstig wordt gerekend dus is TS die twintig jaar voorbij. Hoewel verjaringstermijn meer over staf oplegging gaat dan over strafblad.
Dat ligt compleet aan de billen waar hij in geen geknepen heeft.quote:Op zaterdag 16 maart 2024 20:23 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Ik denk dat de afgang veel erger is dan 20 uur bezemen.
Daar heb je wel een punt. Een van de kenmerken van zedendelinquenten is dat ze hun daden bagatelliseren. Zal wel iets van stalken of langdurig pesten bij zitten. * qajariaq #speculeren.quote:Op zaterdag 16 maart 2024 20:26 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik denk dat je voor een keertje billen knijpen ook geen 20 uur taakstraf krijgt als 15 jarige.
Ik had voor de lol aangeklikt dat ik in 1960 een moord heb gepleegd en 4 jaar gezeten met tbs.quote:Op vrijdag 15 maart 2024 12:37 schreef Lienekien het volgende:
Doe hier een check.
https://vogcheck.justis.nl/
Je bent bekend met de term terugkijktermijn? Het jaar 1960 is nogal even geleden en 4 jaar cel is relatief weinig. Zie https://www.justis.nl/pro(...)r/terugkijktermijnen. Als de straf is uitgezeten, mag iemand weer meedoen aan de maatschappij. In veel gevallen krijgen mensen dus na enige tijd gewoon weer een VOG.quote:Op zondag 17 maart 2024 06:46 schreef roos94 het volgende:
[..]
Ik had voor de lol aangeklikt dat ik in 1960 een moord heb gepleegd en 4 jaar gezeten met tbs.
Dit was de uitslag:
[ afbeelding ]
Jij vindt het dus wel prima als een voormalig tbs'er en moordenaar bij je kleine kindje op de opvang werkt. Erg woke hoor.quote:Op zondag 17 maart 2024 08:41 schreef baskick het volgende:
[..]
Je bent bekend met de term terugkijktermijn? Het jaar 1960 is nogal even geleden en 4 jaar cel is relatief weinig. Zie https://www.justis.nl/pro(...)r/terugkijktermijnen. Als de straf is uitgezeten, mag iemand weer meedoen aan de maatschappij. In veel gevallen krijgen mensen dus na enige tijd gewoon weer een VOG.
Tja, die sectoren hebben ook wel stevige tekortenquote:Op zondag 17 maart 2024 06:46 schreef roos94 het volgende:
[..]
Ik had voor de lol aangeklikt dat ik in 1960 een moord heb gepleegd en 4 jaar gezeten met tbs.
Dit was de uitslag:
[ afbeelding ]
Maar als je zedendelict met taakstraf aan vinkt in 1999 dan krijg je wel een lage kans voor een hoop beroepen. Kennelijk is een zedendelict erger dan moord.quote:Op zondag 17 maart 2024 06:46 schreef roos94 het volgende:
[..]
Dit was de uitslag:
[ afbeelding ]
Bij zedendelicten is de kans op recidive grootquote:Op zondag 17 maart 2024 17:54 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Maar als je zedendelict met taakstraf aan vinkt in 1999 dan krijg je wel een lage kans voor een hoop beroepen. Kennelijk is een zedendelict erger dan moord.
Dat heb ik gesteld nog gesuggereerd, alleen verteld hoe het werkt. De celstraf is de straf, daarna zal iemand weer in zijn onderhoud moeten kunnen voorzien door te werken.quote:Op zondag 17 maart 2024 10:03 schreef roos94 het volgende:
[..]
Jij vindt het dus wel prima als een voormalig tbs'er en moordenaar bij je kleine kindje op de opvang werkt. Erg woke hoor.
Hij kneep in de voor-bipsquote:Op vrijdag 15 maart 2024 16:12 schreef blomke het volgende:
[..]
Denk het ook. Overigens vraag ik me af of het verhaal in de OP wel klopt: billenknijpen in 1999 en in 2001 een taakstraf van 20 uur .....![]()
Ik denk ook de tijd. Hoe eerlijk is het nog om iemand die al 60 jaar geen strafbaar feit heeft begaan geen VOG te verstrekken?quote:Op zondag 17 maart 2024 17:54 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Maar als je zedendelict met taakstraf aan vinkt in 1999 dan krijg je wel een lage kans voor een hoop beroepen. Kennelijk is een zedendelict erger dan moord.
ligt eraan wat er is gebeurd.quote:Op woensdag 20 maart 2024 12:53 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Ik denk ook de tijd. Hoe eerlijk is het nog om iemand die al 60 jaar geen strafbaar feit heeft begaan geen VOG te verstrekken?
Voor een VOG wordt gekeken of het eerder gepleegde delict een relatief groot risico inhoudt voor het beroep dat de aanvrager wil uitoefenen. Heeft de aanvrager eerder iemand opgelicht, dan wordt dat als een vergroot risico gezien als hij of zij wil gaan werken in een omgeving waar met geld of andere waardevolle zaken moet worden omgegaan. En zo zal bij een zedendelict het als een vergroot risico worden gezien als de aanvrager wil gaan werken in een situatie waar hij of zijn met kwetsbare mensen (kinderen of minder begaafden) zal omgaan.quote:Op zondag 17 maart 2024 17:54 schreef qajariaq het volgende:
[..]
ja soms is er geen touw aan vast te knopen,vind het omschrevene wel ernstig genoeg om nergens meer aangenomen te worden.quote:Op zondag 17 maart 2024 06:46 schreef roos94 het volgende:
[..]
Dit was de uitslag:
[ afbeelding ]
Ehm, iemand die 64 jaar (!) geleden een moord zou hebben gepleegd is nu hoog bejaard... hoe groot acht je de kans dat zo iemand uberhaupt ooit een vog gaat aanvragen omdat ie op een kinderopvang een baan zou willen hebben...?quote:Op zondag 17 maart 2024 10:03 schreef roos94 het volgende:
[..]
Jij vindt het dus wel prima als een voormalig tbs'er en moordenaar bij je kleine kindje op de opvang werkt. Erg woke hoor.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |