Nee, niet echt. Heb wel een jaar of 10 geleden een periode gehad met zeg even 4-5x per week een biertje of 2-3 per avond. Toen had ik er ook nog geen last van.quote:Op vrijdag 15 maart 2024 11:38 schreef Beepboop het volgende:
Laat voorop staan dat ik absoluut geen expert ben.
Dronk je vroeger vaak/veel?
Sneller last krijgen van heftigere kater effecten zou het 'kindling effect' kunnen zijn https://alcohol.org/health-effects/kindling-withdrawal/
Ja, ik ben bijna op het punt aangekomen dat de juice niet meer worth the squeeze is inderdaad.quote:
Ik heb me niet genoeg ingelezen over het effect om te weten of dit ook bij gematigd alcoholgebruik kan optreden, dat zou je nog kunnen uitzoeken.quote:Op vrijdag 15 maart 2024 11:45 schreef matigeuser het volgende:
[..]
Nee, niet echt. Heb wel een jaar of 10 geleden een periode gehad met zeg even 4-5x per week een biertje of 2-3 per avond. Toen had ik er ook nog geen last van.
Maar nu echt al een jaar of 8-9 drink ik eigenlijk nog maar 1x per week of zo en dan dus 2-3 biertjes of wijntjes meestal. Ben ook nooit verslaafd geweest of wat dan ook.
Is het niet waard man, je kan op andere manieren het leuk hebben en genoeg dranken smaken lekkerder en zijn minder schadelijk.quote:Op vrijdag 15 maart 2024 11:46 schreef matigeuser het volgende:
[..]
Ja, ik ben bijna op het punt aangekomen dat de juice niet meer worth the squeeze is inderdaad.
Maar ik vind het wel jammer. Ik ben nog jong en vind bier / wijn niet alleen erg lekker, ik vind ook het sociale aspect en effect ervan gewoon erg fijn.
De laatste weken dronk ik nog maar een six-pack in de week en voor het weekend kocht ik er nog één. Daar bleven er op het laatst nog een paar van staan.quote:Op vrijdag 15 maart 2024 11:48 schreef Beepboop het volgende:
[..]
Ik heb me niet genoeg ingelezen over het effect om te weten of dit ook bij gematigd alcoholgebruik kan optreden, dat zou je nog kunnen uitzoeken.
https://www.alcoholinfo.n(...)isselijk-hoe-kan-ditquote:Alcohol is een bijtende stof, met een irriterend effect op de slijmvliezen in ons lichaam. Dit effect is het sterkst bij de slijmvliezen die in direct contact komen met de alcohol: die van mond- en keelholte, de slokdarm, de maag en de ingewanden. Geïrriteerde slijmvliezen in de maag kunnen heftig reageren op bepaalde stoffen en voedingsmiddelen, en zeker ook op alcohol, zelfs als die in geringe hoeveelheden wordt gedronken. Een branderig gevoel en/of misselijkheid is dan vaak het gevolg.
Als het probleem zich enkel voordoet na het drinken van alcohol dan zit er weinig anders op dan dit niet meer te doen. Mocht je vaker last van je maag ondervinden dan kun je het beste even overleggen met de huisarts. Mogelijk kunnen medicijnen helpen om je maag tot rust te brengen.
Neen. Eet wel redelijk veel vlees, maar eet in principe gewoon 'alles'.quote:Op vrijdag 15 maart 2024 11:59 schreef Farenji het volgende:
Was jij niet diegene die leefde op zo'n bizar dieet van alleen vlees?
Dit zal er ook wel iets mee te maken hebben denk ik. Denk alleen niet dat het de nervositeit in de buik verklaart.quote:Op vrijdag 15 maart 2024 12:08 schreef Stepperoller het volgende:
Klinkt alsof je slijmvliezen er gewoon heel heftig op reageren en dat bij jou leidt tot de symptomen die je beschrijft?
[..]
https://www.alcoholinfo.n(...)isselijk-hoe-kan-dit
Volgens mij is dit ook niet leeftijdsgebonden en kan iedereen op elk moment plotseling gevoeliger worden voor de minder fijne effecten van alcohol. Op zich is het ook wel terecht van je lichaam om op deze manier op gif te reageren. Het werkt ook, want je drinkt er minder door.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |