----------quote:Jumbo stopt als eerste supermarkt met aanbiedingen op vers vlees
Als eerste Nederlandse supermarktketen stopt Jumbo met aanbiedingen op vers vlees. Vanaf eind mei zijn er in alle vestigingen en online geen van/voor-aanbiedingen meer voor rund-, varkens- en kippenvlees.
Jumbo laat weten dat het bij de beslissing niet over één nacht ijs is gegaan. Volgens de supermarkt past dit in de transitie van dierlijke naar plantaardige voeding. Jumbo zegt dit alleen te kunnen doen als de keten stopt met vleespromoties.
Het besluit volgt onder meer op een campagne van dierenwelzijnsorganisatie Wakker Dier. Die richtte de pijlen regelmatig op Jumbo. Vorige week was er nog harde kritiek richting de supermarktketen omdat het aantal vleesaanbiedingen in een jaar tijd was verdubbeld. "Bijna iedereen weet inmiddels dat minder vlees beter is voor het milieu, onze gezondheid en de dieren. Maar Jumbo werkt dit blijkbaar liever tegen", schreef Wakker Dier toen.
In een statement laat Wakker Dier nu weten blij te zijn met de beslissing van Jumbo. "De supermarkt laat zien dat plantaardige, gezonde voeding echt een topprioriteit is," zegt een woordvoerder. "We hebben grote bewondering voor de moed die Jumbo hiermee toont."
Volgens Wakker Dier is 40 procent van alle eiwitten die Nederlanders eten plantaardig. De organisatie wil dat percentage minimaal 50 procent is in 2025 en 60 procent in 2030.
Meer plantaardig voedsel
Eind vorig jaar concludeerde de Gezondheidsraad dat het eten van meer plantaardig voedsel beter is voor het milieu en ook gezonder is voor de meeste Nederlanders. Een meer plantaardig voedingspatroon verlaagt de kans op ziektes en kan de milieu-impact van onze voedselconsumptie met 25 procent verlagen, zo concludeerde de onafhankelijke adviesraad.
https://nos.nl/artikel/25(...)dingen-op-vers-vlees
Gelukkig hebben wij hier een Lidl ongeveer naast de Jumbo zitten dus dat is wel fijn.quote:Op vrijdag 15 maart 2024 09:27 schreef ToT het volgende:
De Lidl gaat het een heel stuk drukker krijgen dus.
Hier ook, maar ik ga normaal altijd naar een Jumbo die net 1 km dichterbij is!quote:Op vrijdag 15 maart 2024 09:30 schreef Ama het volgende:
[..]
Gelukkig hebben wij hier een Lidl ongeveer naast de Jumbo zitten dus dat is wel fijn.
Want jij bent niet in staat om vlees te kopen voor als jij daar trek in hebt? Mis ik iets wat jij schijnbaar wel ziet?quote:Op vrijdag 15 maart 2024 09:29 schreef ToT het volgende:
Een supermarkt die de maatschappij probeert te overtuigen om te stoppen met vlees eten....
Maar nee hoor; het wordt ons niet opgedrongen!
Oh hier zitten ze op loopafstand van elkaar en zodra ik weer wat meer kan ga ik gewoon naar de Dirk denk ik.quote:Op vrijdag 15 maart 2024 09:32 schreef ToT het volgende:
[..]
Hier ook, maar ik ga normaal altijd naar een Jumbo die net 1 km dichterbij is!Die is net even wat gezelliger, maar Lidl is sowieso voordeliger en ik denk dat ik vanaf nu gewoon standaard die ene extra kilometer ga rijden.
Dit bepaal ik zelf wel Jumbo. Maarja kwam er toch al nooit, vreemde supermarkt.quote:Volgens de supermarkt past dit in de transitie van dierlijke naar plantaardige voeding.
Vlees is gewoon duur tegenwoordig en ik kijk altijd naar wat er in de aanbieding is.quote:Op vrijdag 15 maart 2024 09:32 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Want jij bent niet in staat om vlees te kopen voor als jij daar trek in hebt? Mis ik iets wat jij schijnbaar wel ziet?
Dat Jumbo maar failliet moge gaanquote:Op vrijdag 15 maart 2024 09:25 schreef Starhopper het volgende:
Dat er maar meer supermarkten gaan volgen
Gelukkig niet. Slechte stap.quote:Op vrijdag 15 maart 2024 09:38 schreef herverwijderd het volgende:
Ik vind het dan wel weer een goede stap van de Jumbo maar het zal inderdaad weinig uithalen. Jammer.
Ja, dat had je al duidelijk gemaaktquote:Op vrijdag 15 maart 2024 09:39 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Gelukkig niet. Slechte stap.
Met zijn allen naar de concurrent!
haha Harriequote:Op vrijdag 15 maart 2024 09:48 schreef harrievankempen het volgende:
Lekker asociaal weer naar mensen met een kleine portemonnee. Doei Jumbo
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |