abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 15 maart 2024 @ 09:25:24 #1
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_212833267
quote:
Jumbo stopt als eerste supermarkt met aanbiedingen op vers vlees

Als eerste Nederlandse supermarktketen stopt Jumbo met aanbiedingen op vers vlees. Vanaf eind mei zijn er in alle vestigingen en online geen van/voor-aanbiedingen meer voor rund-, varkens- en kippenvlees.

Jumbo laat weten dat het bij de beslissing niet over één nacht ijs is gegaan. Volgens de supermarkt past dit in de transitie van dierlijke naar plantaardige voeding. Jumbo zegt dit alleen te kunnen doen als de keten stopt met vleespromoties.

Het besluit volgt onder meer op een campagne van dierenwelzijnsorganisatie Wakker Dier. Die richtte de pijlen regelmatig op Jumbo. Vorige week was er nog harde kritiek richting de supermarktketen omdat het aantal vleesaanbiedingen in een jaar tijd was verdubbeld. "Bijna iedereen weet inmiddels dat minder vlees beter is voor het milieu, onze gezondheid en de dieren. Maar Jumbo werkt dit blijkbaar liever tegen", schreef Wakker Dier toen.

In een statement laat Wakker Dier nu weten blij te zijn met de beslissing van Jumbo. "De supermarkt laat zien dat plantaardige, gezonde voeding echt een topprioriteit is," zegt een woordvoerder. "We hebben grote bewondering voor de moed die Jumbo hiermee toont."

Volgens Wakker Dier is 40 procent van alle eiwitten die Nederlanders eten plantaardig. De organisatie wil dat percentage minimaal 50 procent is in 2025 en 60 procent in 2030.

Meer plantaardig voedsel
Eind vorig jaar concludeerde de Gezondheidsraad dat het eten van meer plantaardig voedsel beter is voor het milieu en ook gezonder is voor de meeste Nederlanders. Een meer plantaardig voedingspatroon verlaagt de kans op ziektes en kan de milieu-impact van onze voedselconsumptie met 25 procent verlagen, zo concludeerde de onafhankelijke adviesraad.

https://nos.nl/artikel/25(...)dingen-op-vers-vlees
----------
Dat er maar meer supermarkten gaan volgen _O_
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_212833283
De Lidl gaat het een heel stuk drukker krijgen dus.
pi_212833299
Een supermarkt die de maatschappij probeert te overtuigen om te stoppen met vlees eten....
Maar nee hoor; het wordt ons niet opgedrongen! _O-

Als ook Lidl en de rest overstag gaat, ga ik gewoon vaker naar Duitsland toe of koop grotere hoeveelheden per keer die ik in porties invries. Wel opletten welke soorten want zeker met goedkoop rundvlees heb je vaak dat het al zeer lang ingevroren is geweest voor het in de supermarkt terecht is gekomen, en dan kun je het niet opnieuw invriezen.
  roze vrijdag 15 maart 2024 @ 09:30:38 #4
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_212833312
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2024 09:27 schreef ToT het volgende:
De Lidl gaat het een heel stuk drukker krijgen dus.
Gelukkig hebben wij hier een Lidl ongeveer naast de Jumbo zitten dus dat is wel fijn. :D
Your beauty never ever scared me.
pi_212833319
Wat ontzettend dom van ze. De gemiddelde klant van een supermarkt gaat juist voor de aanbiedingen, dus ik denk dat dit juist minder klanten naar de Jumbo zal brengen.

Daarnaast vind ik het wel opvallend in het bericht dat ze nergens melden dat ze de prijzen naar beneden bijstellen om de klanten alsnog te behouden. Als de prijzen onverminderd 'hoog' blijven, dan zal dat alleen maar meer klanten kosten...
  Moderator vrijdag 15 maart 2024 @ 09:31:32 #6
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_212833320
Gaan we toch weer naar de slager?

Smaakt ook beter meestal ^O^
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_212833321
Nog minder naar de Jumbo dus.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_212833327
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 maart 2024 09:30 schreef Ama het volgende:

[..]
Gelukkig hebben wij hier een Lidl ongeveer naast de Jumbo zitten dus dat is wel fijn. :D
Hier ook, maar ik ga normaal altijd naar een Jumbo die net 1 km dichterbij is! _O- Die is net even wat gezelliger, maar Lidl is sowieso voordeliger en ik denk dat ik vanaf nu gewoon standaard die ene extra kilometer ga rijden. :)
pi_212833331
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2024 09:29 schreef ToT het volgende:
Een supermarkt die de maatschappij probeert te overtuigen om te stoppen met vlees eten....
Maar nee hoor; het wordt ons niet opgedrongen! _O-
Want jij bent niet in staat om vlees te kopen voor als jij daar trek in hebt? Mis ik iets wat jij schijnbaar wel ziet?
  roze vrijdag 15 maart 2024 @ 09:32:52 #10
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_212833337
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2024 09:32 schreef ToT het volgende:

[..]
Hier ook, maar ik ga normaal altijd naar een Jumbo die net 1 km dichterbij is! _O- Die is net even wat gezelliger, maar Lidl is sowieso voordeliger en ik denk dat ik vanaf nu gewoon standaard die ene extra kilometer ga rijden. :)
Oh hier zitten ze op loopafstand van elkaar en zodra ik weer wat meer kan ga ik gewoon naar de Dirk denk ik.
Your beauty never ever scared me.
pi_212833340
Alsof mensen zich daardoor laten stoppen, gaan ze wel naar een andere supermarkt of gewoon de slager. :')

En zodra de cijfers tegenvallen draait Jumbo het gewoon weer terug, winst is belangrijker dan tegemoetkomen aan een kleine schreeuwende minderheid.
3 maanden ban vanwege vvmu en gewoon één op één teksten overnemen van linkse users waar de PVV in DENK/Links wordt veranderd mag blijkbaar niet. Doei.
pi_212833345
quote:
Volgens de supermarkt past dit in de transitie van dierlijke naar plantaardige voeding.
Dit bepaal ik zelf wel Jumbo. Maarja kwam er toch al nooit, vreemde supermarkt.
pi_212833356
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2024 09:32 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]
Want jij bent niet in staat om vlees te kopen voor als jij daar trek in hebt? Mis ik iets wat jij schijnbaar wel ziet?
Vlees is gewoon duur tegenwoordig en ik kijk altijd naar wat er in de aanbieding is.
Als de ene winkel nog wel aanbiedingen heeft waardoor vlees eten betaalbaar blijft en de andere winkel niet, ga ik gewoon naar de winkel waar ik het wel kan betalen. Ik laat me niet door een supermarkt "overtuigen" om soja te gaan zitten kanen.
Ja, Jumbo heeft de vleesvervangers momenteel in de aanbieding en ik heb 2 soorten geprobeerd. De ene was voor een keertje wel okay, van de ander had ik na een paar happen wel genoeg gehad.
pi_212833360
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2024 09:33 schreef Sapstengel het volgende:

[..]
Dit bepaal ik zelf wel Jumbo.
Kijk, dit dus!
pi_212833395
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2024 09:25 schreef Starhopper het volgende:

Dat er maar meer supermarkten gaan volgen _O_
Dat Jumbo maar failliet moge gaan :r

Met zijn allen naar andere supermarkten ^O^
  vrijdag 15 maart 2024 @ 09:38:18 #16
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_212833402
Ik vind het dan wel weer een goede stap van de Jumbo maar het zal inderdaad weinig uithalen. Jammer.
pi_212833416
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2024 09:38 schreef herverwijderd het volgende:
Ik vind het dan wel weer een goede stap van de Jumbo maar het zal inderdaad weinig uithalen. Jammer.
Gelukkig niet. Slechte stap.
Met zijn allen naar de concurrent!
pi_212833435
Ik heb nog 2 cadeaukaarten van de Jumbo. Die nog maar even snel opmaken dus.

Ik kom al nooit bij de Jumbo, dat gaat straks dan al helemaal nooit zijn.
Nooit mijn winkel geweest. Dit gaat ze ook veel klanten kosten.
pi_212833441
Vlees van de supermarkt vind ik vaak niet van goede kwaliteit. Ik haal het bij de slager, smaakt beter en heb er ook een beter gevoel bij.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  vrijdag 15 maart 2024 @ 09:42:33 #20
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_212833465
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2024 09:39 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Gelukkig niet. Slechte stap.
Met zijn allen naar de concurrent!
Ja, dat had je al duidelijk gemaakt :P
  vrijdag 15 maart 2024 @ 09:47:39 #21
168739 Red_85
'echt wel'
pi_212833524
Die 22mln jaarlijkse winst gaat ook verdampen.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_212833529
Lekker asociaal weer naar mensen met een kleine portemonnee. Doei Jumbo :W
  vrijdag 15 maart 2024 @ 09:49:51 #23
505599 Speklap3000
#AllSpekIsBeautiful
pi_212833545
Ik heb hier moeite mee.
met je houding en je gedrag laat je zien dat je elkaar mag
pi_212833546
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 maart 2024 09:48 schreef harrievankempen het volgende:
Lekker asociaal weer naar mensen met een kleine portemonnee. Doei Jumbo :W
haha Harrie
pi_212833569
Jumbo doet een Bud Lightje. Get woke go broke. Is deze TS cheerleader voor overheidsbeleid?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')