abonnement Unibet Coolblue
pi_212807607
Ik rij al jaren brommer, auto en tractor (nooit ongelukken etc gehad en direct de eerste keer geslaagd) en ben afgelopen december gediagnosticeerd met terugwerkende kracht op autisme (lichte vorm)

Ik ben al even bezig met mijn vrachtwagen rijbewijs en kan binnenkort op examen


Maar nu de gezondheidsverklaring van het CBR, of ik ASS heb
Ja, dan ga ik de gehaktmolen in en moet ik naar een psychiater die binnen 15 minuten mij weet te vertellen of ik rijbewijs geschikt ben of niet

15 minuten, hallo, wilt u een kopje koffie, nou graag, en de tijd is om


Mag ik nog zelf betalen ook, wat is dit voor geldklopperij?

Ik denk dat ik maar nee ga aankruisen
pi_212807921
Als je het al zo kunt beredeneren gewoon nee aankruisen.
Let wel, met een fataal ongeluk een onderzoek en eventueel gerelateerd aan wat je hebt kan het nog steeds vervelend uitpakken.
pi_212808196
Ja is altijd kut zo'n vragenlijst.

Toen ik de diagnose ADHD kreeg en bijbehorende methylfenidaat werd mij aangeraden om nooit in te vullen dat ik die medicatie gebruik.

Je had er namelijk geen meldplicht voor, en je mag er mee starten en stoppen wanneer je wil. De psychiater raadde dus aan om "op de dag van het invullen van die lijst was je ermee gestopt".

Ik heb ook mijn CE dus moest daar ook voor gekeurd worden.

Overigens al lang gestopt met die medicatie.
Op dinsdag 25 februari 2020 12:55 schreef Pumpalov het volgende:
een beetje zo'n lichtgetinte inteeltkop als dat filosoofert heeft.
  woensdag 13 maart 2024 @ 11:33:00 #4
505678 MisterFox
declare(strict_types=1);
pi_212808303
Allemaal nutteloze bureaucratie en geldklopperij. Autisten rijden over het algemeen véél netter dan neurotypische mensen. Zelf houd ik me graag aan de regels. Ik rijdt netter en beter dan menig beroepschauffeur. Bijvoorbeeld: 80 is 80, geen 90 zoals die jakkerende kutvrachtwagens rijden... :')

[ Bericht 30% gewijzigd door MisterFox op 13-03-2024 11:44:59 ]
Ever seen a coding fox? 🦊
  woensdag 13 maart 2024 @ 11:48:50 #5
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_212808433
Bescherm jezelf en vul "nee" in. Je komt idd in de bureaucratische molen v/h CBR. Kost eeuwen tijd en klauwen vol met geld.
Tics van je petten.
pi_212808736
Lekker frauderen en de gevolgen pas ondergaan als je een ongeluk maakt *O*
pi_212808767
Fuck het systeem gewoon nee invullen.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  woensdag 13 maart 2024 @ 14:05:02 #8
505678 MisterFox
declare(strict_types=1);
pi_212809823
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2024 12:11 schreef Ikbenookeenklant het volgende:
Lekker frauderen en de gevolgen pas ondergaan als je een ongeluk maakt *O*
Op basis van wat? :')

Je kunt je beter zorgen maken om (neurotypische) tokkies die overal schijt aan hebben.
Ever seen a coding fox? 🦊
pi_212810690
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2024 14:05 schreef MisterFox het volgende:

[..]
Op basis van wat? :')

Je kunt je beter zorgen maken om (neurotypische) tokkies die overal schijt aan hebben.
ze stellen die vraag toch niet voor niets? je moet die gezondheidsverklaring naar waarheid invullen, als je nee zegt maar het is ja, ben je dan wel verzekerd?
  woensdag 13 maart 2024 @ 15:25:47 #10
505678 MisterFox
declare(strict_types=1);
pi_212810709
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2024 15:23 schreef Ikbenookeenklant het volgende:

[..]
ze stellen die vraag toch niet voor niets? je moet die gezondheidsverklaring naar waarheid invullen, als je nee zegt maar het is ja, ben je dan wel verzekerd?
Vallen binnen het spectrum heeft geen enkele invloed op de rijvaardigheid. Het is nooit bewezen en het is ook al jáááren van discussie of deze vraag niet geschrapt zou moeten worden, omdat zo'n jaarlijks bezoekje aan een arts vreselijk veel geld kost terwijl het nooit wat oplevert.
Ever seen a coding fox? 🦊
pi_212811747
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2024 15:25 schreef MisterFox het volgende:

[..]
Vallen binnen het spectrum heeft geen enkele invloed op de rijvaardigheid. Het is nooit bewezen en het is ook al jáááren van discussie of deze vraag niet geschrapt zou moeten worden, omdat zo'n jaarlijks bezoekje aan een arts vreselijk veel geld kost terwijl het nooit wat oplevert.
wil je dat gevecht met een verzekeraar aangaan?

verzekeraar: tjah meneer, u heeft uw rijbewijs gehaald maar die verklaring niet correct ingevuld, we betalen niet uit want als u wel het formulier correct had ingevuld wordt er getoetst of je wel/niet geschikt bent, achteraf kijken we en koe in de kont dus we betalen niet uit.

en dan?

veel plezier met het vergoeden van alle (medische)schade van het slachtoffer of het voeren van een ellelange rechtzaak tegen een leger van advocaten en eindeloze putten van geld die de verzekeraar heeft.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 13-03-2024 17:02:44 ]
  donderdag 14 maart 2024 @ 08:07:02 #12
505678 MisterFox
declare(strict_types=1);
pi_212819233
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2024 17:02 schreef Ikbenookeenklant het volgende:

[..]
wil je dat gevecht met een verzekeraar aangaan?

verzekeraar: tjah meneer, u heeft uw rijbewijs gehaald maar die verklaring niet correct ingevuld, we betalen niet uit want als u wel het formulier correct had ingevuld wordt er getoetst of je wel/niet geschikt bent, achteraf kijken we en koe in de kont dus we betalen niet uit.

en dan?

veel plezier met het vergoeden van alle (medische)schade van het slachtoffer of het voeren van een ellelange rechtzaak tegen een leger van advocaten en eindeloze putten van geld die de verzekeraar heeft.
Ik vraag me af of dit inderdaad zo werkt en hoe een rechter hier tegenaan kijkt.
Ever seen a coding fox? 🦊
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie donderdag 14 maart 2024 @ 08:10:44 #13
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_212819262
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2024 08:07 schreef MisterFox het volgende:

[..]
Ik vraag me af of dit inderdaad zo werkt en hoe een rechter hier tegenaan kijkt.
Ik vraag me af of een verzekeraar aan medische informatie komt als daar geen toestemming voor wordt gegeven. Een arts heeft toch gewoon beroepsgeheim? Ik weet niet hoe dit zit. Bij een ongeluk wordt niet je gehele dossier erbij geplukt over het algemeen.
I guess words are a motherfucker.
I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
pi_212822117
quote:
1s.gif Op woensdag 13 maart 2024 10:38 schreef BiftekiMetFeta het volgende:
Ik rij al jaren brommer, auto en tractor (nooit ongelukken etc gehad en direct de eerste keer geslaagd) en ben afgelopen december gediagnosticeerd met terugwerkende kracht op autisme (lichte vorm)

Hoe is dat gediagnosticeerd en op welke leeftijd?
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_212838763
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2024 17:02 schreef Ikbenookeenklant het volgende:

[..]
wil je dat gevecht met een verzekeraar aangaan?

verzekeraar: tjah meneer, u heeft uw rijbewijs gehaald maar die verklaring niet correct ingevuld, we betalen niet uit want als u wel het formulier correct had ingevuld wordt er getoetst of je wel/niet geschikt bent, achteraf kijken we en koe in de kont dus we betalen niet uit.

en dan?

veel plezier met het vergoeden van alle (medische)schade van het slachtoffer of het voeren van een ellelange rechtzaak tegen een leger van advocaten en eindeloze putten van geld die de verzekeraar heeft.
Deze indianenverhalen hoor je steeds in dit soort topics, maar ik heb nog nooit een uitspraak van een rechter gevonden dat hierdoor een uitkering is geweigerd, het is allemaal bangmakerij.
  maandag 25 maart 2024 @ 17:57:09 #16
116562 boertie
Zonder hoofdletter dus.
pi_212956535
Tja. Het CBR is ook geen overheidsinstelling maar een particuliere instantie (met monopoliepositie) die winst maken over hun klanten belangrijker vindt dan service. :{
R.I.P. kat. Ik was er toch best gek mee. ;(
pi_212961461
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2024 12:11 schreef Ikbenookeenklant het volgende:
Lekker frauderen en de gevolgen pas ondergaan als je een ongeluk maakt *O*
Frauderen gaat twee kanten op

Cbr het zelfde verhaal.
Hun willen dat je het invult
Dan heb jij een kruisje ene nzz.

Terwijl de originele doel er van was dat je aangeeft nadat je in een ziekenhuis en enzz aangeeft bij vervangen van de rijbewijs.

Met mijn medicijnen zal ik beter niet in de auto moeten stappen.
Maar verzekering technische mag het wel omdat langdurige gebruik maak van de medicatie.
En mag stoppen wanneer ik wilt en herstarten.

Waarom zal ik het dan aangeven ?
Nog leuker is dat uwv mij al niet geschikt heeft verklaard niet meer met werk gericht te rijden.
Dit wegens verzekering van een bedrijf .
Nooit niet mag rijden met een voertuigen van een bedrijf.

Velen weten dat ook niet eens.
pi_213047097
ik ben begin 2020 begonnen met rijbewijs B moest toen op eigen verklaring vermelden dat ik autisme/adhd had, en toen ook een medische keuring gehad, 330 euro voor 10 min praten met een iemand in opleiding. Ook medische praktijk test moeten doen met iemand van CBR (door wachttijden van cbr en corona toen heeft de keuring mij meer dan een jaar gekost). Dat was allemaal prima.

Ik week voor het examen(zomer 2021) kreeg ik mail van CBR dat het Autisme/adhd was vervallen als aandoening en dus gewoon rijbewijs mocht afrijden. Dus weet niet of het anders is als beroepschauffeur.
  woensdag 10 april 2024 @ 22:52:38 #19
70017 edcetera
...en nog veel meer
pi_213165357
Hoort dit niet in "geld en Recht" thuis?

Mijn advies: Als je bij het UWV het kruisje "JA" hebt ingevult, staat dat stempeltje bij de overheid geregistreerd en als je een ongeluk krijgt (en er politie bij te pas komt) zeker bij een serieus ongeval waarbij er sprake is van letsel: Ben je de sjaak als dat voor de rechter komt!

Tuurlijk bij een lichte botsing, waarbij alleen verzekeringsmaatschappijen betrokken zijn, kom je er waarschijnlijk ermee weg, maar ga er niet vanuit, dat je het wint in serieuze gevalllen met partijen, die de duurste advokaten kunnen inschakelen (lang leve de US Coruptiemaatschappij, waar we in terecht zijn gekomen).

Ik ben ook lichtelijk autistisch,erg zenuwachtig en heb destijds na 3x te zijn gezakt een CBOR examen gedaan (Aanvullend Rijonderzoek Examen) : Bestaat dat niet meer voor een vrachtagenrijbewijs? Medicijnen het probleem?

Maar check gewoon even voor legal advise op "Geld en Recht" en vraag zeker OF een organisatie/ commercieel bedrijf als CBR, dit mag vragen. En hoe dit te regelen.

Ga zeker niet je eentje, je eigen dingen doen als je droomtoekomst er vanaf hangt!

Hopelijk kun je snel aan de slag met je droomjob, SUCCES ^O^

[ Bericht 8% gewijzigd door edcetera op 10-04-2024 23:14:41 ]
The best firms advertise the least...
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')