Heftig.quote:Op woensdag 13 maart 2024 09:31 schreef Lovely het volgende:
Economie
Sport
Entertainment
Tech
Lifestyle
Editie NL
Uitzendingen
Criminelen slaan hun slag
Steeds meer nepversies diabetesmedicijn Ozempic, sommige levensgevaarlijk
13 maart 2024 09:10
Aangepast 13 maart 2024 09:10
Foto ter illustratie.Beeld © Abaca Press
De verkoop als afslankmiddel in Amerika vinden ze daarentegen helemaal prima omdat dat ze meer oplevert dan het te verkopen als diabetesmedicijn in Europa.quote:De Deense geneesmiddelenproducent Novo Nordisk zegt samen te werken met internationale en lokale gezondheidsautoriteiten om de illegale onlineverkoop terug te dringen.
Overgewicht kan ook zorgen voor diabetes. Dus kun je het ook zien als een preventie voor diabetes.quote:Op woensdag 13 maart 2024 09:51 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
De verkoop als afslankmiddel in Amerika vinden ze daarentegen helemaal prima omdat dat ze meer oplevert dan het te verkopen als diabetesmedicijn in Europa.
En dikke mensen zijn ongezond, en we weten allemaal dat preventie beter werkt als achteraf proberen te helpen.quote:Op woensdag 13 maart 2024 12:25 schreef valentijn101 het volgende:
[..]
Overgewicht kan ook zorgen voor diabetes. Dus kun je het ook zien als een preventie voor diabetes.
Daar bestaat al een goed middel tegen: niet meer eten dan je verbruikt.quote:Op woensdag 13 maart 2024 12:25 schreef valentijn101 het volgende:
[..]
Overgewicht kan ook zorgen voor diabetes. Dus kun je het ook zien als een preventie voor diabetes.
Misschien moeten ze dan eens iets doen aan de marketing- en reclame sector en de voedingssector. Daar valt veel meer te halen dan de verkoop van een medicijn dat in eerste plaats voor diabeten is bestemd.quote:Op woensdag 13 maart 2024 12:25 schreef valentijn101 het volgende:
[..]
Een nog gezonder alternatief is als de Amerikaanse overheid de voedseladditieven aan banden legt. Amerikaans voedsel zit propvol additieven die het gevoel van vol te zijn onderdrukken, waardoor men vrolijk door eet. Goed voor de winst, slecht voor de mens.quote:Op woensdag 13 maart 2024 15:47 schreef Za het volgende:
Mensen moeten dit niet willen.
Je zou er van afvallen omdat het middel als bijwerking heeft dat je eten uren en uren in je maag blijft hangen (extreem vertraagde maaglediging) en je dus niets kunt eten. Dit is niet zonder risico's, en verre van een afslank middel.
Wanneer iemand gewoon een vol gevoel wenst, kun je dat prima bereiken met Juso Psylliumvezels, die vormen in aanraking met water een gelmassa, wat een vol gevoel geeft waardoor je gewoon minder zal eten, maar geen uren in je maag blijft hangen, een prebioticum is, en een wenselijke aantal gram vezels toevoegd aan je dieet, ook perfect voor je darmen en darmflora dus. Dat is het gezonde alternatief voor deze hierboven genoemde oplichtingspraktijken.
Ik vraag me af of dat goed is voor je verzadigingsreflex.quote:Op woensdag 13 maart 2024 15:47 schreef Za het volgende:
Mensen moeten dit niet willen.
Je zou er van afvallen omdat het middel als bijwerking heeft dat je eten uren en uren in je maag blijft hangen (extreem vertraagde maaglediging) en je dus niets kunt eten. Dit is niet zonder risico's, en verre van een afslank middel.
Wanneer iemand gewoon een vol gevoel wenst, kun je dat prima bereiken met Juso Psylliumvezels, die vormen in aanraking met water een gelmassa, wat een vol gevoel geeft waardoor je gewoon minder zal eten, maar geen uren in je maag blijft hangen, een prebioticum is, en een wenselijke aantal gram vezels toevoegd aan je dieet, ook perfect voor je darmen en darmflora dus. Dat is het gezonde alternatief voor deze hierboven genoemde oplichtingspraktijken.
Ik wist dit serieus niet, welke additieven betreft dat?quote:Op woensdag 13 maart 2024 17:12 schreef Timwonnacott het volgende:
Een nog gezonder alternatief is als de Amerikaanse overheid de voedseladditieven aan banden legt. Amerikaans voedsel zit propvol additieven die het gevoel van vol te zijn onderdrukken, waardoor men vrolijk door eet. Goed voor de winst, slecht voor de mens.
Ja, in die zin, ook wanneer je wat minder hebt gegeten (maar toch voldoende) krijg je toch een gevoel van verzadiging.quote:Op woensdag 13 maart 2024 20:43 schreef Tanatos het volgende:
Ik vraag me af of dat goed is voor je verzadigingsreflex.
-MSG, gebruiken we hier in Europa ook, maar zeer beperkt met een aanbevolen maximum aan dagelijkse inname. Mogelijk ook een verzoorzaker van ziektes maar dat is nog niet voldoende onderzocht. Mag van de VS zonder beperking gebruikt worden.quote:Op woensdag 13 maart 2024 23:17 schreef Za het volgende:
[..]
Ik wist dit serieus niet, welke additieven betreft dat?
Helemaal waar, en ik zou ook heel graag zien dat voedselproducenten vezels toevoegden ipv zout/suiker/vet, maar die willen natuurlijk juist niet dat je je verzadigd voelt maar dat je zoveel mogelijk van hun product naar binnen werkt. Bij voorkeur hangend op de bank met minimale aandacht.quote:Op woensdag 13 maart 2024 23:23 schreef Za het volgende:
[..]
Ja, in die zin, ook wanneer je wat minder hebt gegeten (maar toch voldoende) krijg je toch een gevoel van verzadiging.
Daarnaast zorgen vezels voor langzame afgifte van energie, en heb je langer plezier van wat je eet omdat je niet met pieken en dalen te maken hebt.
Pas sinds kort gaat men er vanuit dat het verzadigingssignaal vanuit de darmen komt, wanneer je je eetpatroon niet verandert, maar wel vezels toevoegd, is er geen sprake van dat bepaalde stammen niet krijgen wat ze gewend zijn. Plus zijn de vezels een voedingsbodem voor de gezondere darmflora.
"Ikke ikke ikke en de rest kan stikke."quote:Op woensdag 13 maart 2024 13:50 schreef Sorella het volgende:
Als je zo nodig via internet aan dat medicijn moet komen wat eigenlijk voor diabeten is waardoor die nu er moeilijk aan kunnen komen en je krijgt niet de goede, zo wat wie zijn billen brand moet op de blaren zitten.
En tot een slecht werkende verzadigingsreflex, ik vind oorzaak en gevolg daarin moeilijk uit elkaar te houden.quote:Op woensdag 13 maart 2024 12:25 schreef valentijn101 het volgende:
[..]
Is ook lastig. Ik de k dat dit meer gezien moet worden als de stap voor een maagverkleiningquote:Op donderdag 14 maart 2024 07:21 schreef Tanatos het volgende:
[..]
En tot een slecht werkende verzadigingsreflex, ik vind oorzaak en gevolg daarin moeilijk uit elkaar te houden.
Ja, maar deze medicijnen hebben dus ook invloed op de kapotte verzadigingsreflex en dergelijke medicijnen worden ook voorgeschreven aan mensen met diabetes 2 en obesitas, ik weet niet of dat dit specifieke medicijn is want dit doet meer aangezien het ook een vervanger voor insuline lijkt te zijn.quote:Op donderdag 14 maart 2024 09:34 schreef valentijn101 het volgende:
[..]
Is ook lastig. Ik de k dat dit meer gezien moet worden als de stap voor een maagverkleining
Kom op hoor.quote:Op donderdag 14 maart 2024 07:27 schreef Claudia_x het volgende:
Dikke mensen zijn ongezond en kosten de samenleving geld, maar het is natuurlijk niet de bedoeling dat er hulpmiddelen komen waardoor ze afvallen. Dat moeten de ruggengraatlozen zelf doen.
Dat is de teneur in elk topic waarin het over ozempic gaat, naar en hardvochtig. Bestond er maar een medicijn tegen onbeschoftheid en gebrek aan empathie.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |