Kiezen ze zelf voor.quote:Op maandag 11 maart 2024 16:45 schreef Metalfrost het volgende:
Mensen die niks te eten krijgen worden chagrijnig, honger zijn wekt irritatie op en sommigen worden boos.
Is dat nou zo moeilijk te begrijpen?
Het geloof is volgens henzelf leidend in hun gehele bestaan.quote:
Dat is mijn punt. Waarom zo’n geloof volgen dat je grootouders met geweld is opgelegd?quote:Op maandag 11 maart 2024 16:57 schreef Metalfrost het volgende:
[..]
Het geloof is volgens henzelf leidend in hun gehele bestaansrecht.
Dus om te zeggen dat ze er zelf voor kiezen is nogal kort door de bocht.
Je kunt er ook voor kiezen om niet te vasten.quote:Op maandag 11 maart 2024 16:57 schreef Metalfrost het volgende:
[..]
Het geloof is volgens henzelf leidend in hun gehele bestaansrecht.
Dus om te zeggen dat ze er zelf voor kiezen is nogal kort door de bocht.
Niet vasten mag alleen als je lichamelijk er niet toe in staat bent om te kunnen vasten. Bijvoorbeeld als je de ziekte van Crohn hebt. Of zwanger bent.quote:Op maandag 11 maart 2024 16:59 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Je kunt er ook voor kiezen om niet te vasten.
Ik ken zat moslims die gewoon roken, alcohol drinken maar tijdens ramadan hiermee stoppen.
Dat kan verschillende redenen hebben:quote:Op maandag 11 maart 2024 16:59 schreef Oumaimaa het volgende:
[..]
Dat is mijn punt. Waarom zo’n geloof volgen dat je grootouders met geweld is opgelegd?
Gewoon een frikandelletje aanbieden in die zware tijden.quote:Op maandag 11 maart 2024 16:45 schreef Metalfrost het volgende:
Mensen die niks te eten krijgen worden chagrijnig, honger zijn wekt irritatie op en sommigen worden boos.
Net zoals het christendom hier? Wij zaten hier vroeger gezellig Wodan en Odin enzo te aanbidden tot we met bruut geweld verkerstend werden.quote:Op maandag 11 maart 2024 16:59 schreef Oumaimaa het volgende:
[..]
Dat is mijn punt. Waarom zo’n geloof volgen dat je grootouders met geweld is opgelegd?
Exact! En nu boeit niemand het christendom meer, we maken ze zelfs uit voor gristen gekkies en gristenhonden.quote:Op maandag 11 maart 2024 17:57 schreef ToT het volgende:
[..]
Net zoals het christendom hier? Wij zaten hier vroeger gezellig Wodan en Odin enzo te aanbidden tot we met bruut geweld verkerstend werden.
De Ramadan is bij uitstek dé maand om een wit voetje bij Allah te houden. En hoe doe je dat nou beter dan een paar ongelovige infidels uit de weg te ruimen?quote:Op maandag 11 maart 2024 16:45 schreef Metalfrost het volgende:
Ga het vragen.quote:Op maandag 11 maart 2024 16:44 schreef Oumaimaa het volgende:
Ramadan is weer begonnen. Prima, doe je ding. Tegelijkertijd is het vaak ook de tijd van het jaar met oplaaiend extremisme. Ik vind dit een bijzonder fenomeen en vraag me af hoe jullie hiernaar kijken. Islamitisch extremisme komt in Europa vrijwel altijd uit Berberse hoek. Mensen die met geweld de Islam is opgelegd. Waarom zou je die religie dan met geweld verdedigen? Is dat een vorm van onderdanigheid?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |