abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_212775067
Een vriend van mij en ik hadden afgelopen week een discussie over onze verdiensten. Helaas heb ik geen rechten op toeslagen maar hij wel, sterker nog, ik heb dit jaar 1000 teveel verdiend en daardoor loop ik duizenden euro's belastingteruggave mis... maar goed, hij wist mij te vertellen dat hij het maximale van de toeslagen binnen harkt, maar toen we dit gingen opzoeken konden we nergens echt vinden wat het voordeligste is qua werken en toeslagen.
Dus kon hij niet onderbouwen of het ook echt zo is...

Weten jullie hoe je het meeste uit je toeslagen en werken kunt halen? ben wel benieuwd of de echte cijfers in de buurt komen van zijn toeslagen....
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
pi_212775134
Nee
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_212775142
quote:
5s.gif Op zondag 10 maart 2024 19:12 schreef Chandler het volgende:
Een vriend van mij en ik hadden afgelopen week een discussie over onze verdiensten. Helaas heb ik geen rechten op toeslagen maar hij wel, sterker nog, ik heb dit jaar 1000 teveel verdiend en daardoor loop ik duizenden euro's belastingteruggave mis... maar goed, hij wist mij te vertellen dat hij het maximale van de toeslagen binnen harkt, maar toen we dit gingen opzoeken konden we nergens echt vinden wat het voordeligste is qua werken en toeslagen.
Dus kon hij niet onderbouwen of het ook echt zo is...

Weten jullie hoe je het meeste uit je toeslagen en werken kunt halen? ben wel benieuwd of de echte cijfers in de buurt komen van zijn toeslagen....
40 uur werken en een 140k per jaar verdienen. Dat is gunstiger dan toeslagen.

Maar nee, er zijn zoveel knoppen om aan te draaien dat amper te zeggen valt wat gunstiger is. Heeft vriend kinderen? Partner? Koopwoning of huur, rekenen we misgelopen vermogens groei mee?
pi_212775193
quote:
0s.gif Op zondag 10 maart 2024 19:19 schreef investeerdertje het volgende:

[..]
40 uur werken en een 140k per jaar verdienen. Dat is gunstiger dan toeslagen.

Maar nee, er zijn zoveel knoppen om aan te draaien dat amper te zeggen valt wat gunstiger is. Heeft vriend kinderen? Partner? Koopwoning of huur, rekenen we misgelopen vermogens groei mee?
Haha, ik snap je, hij (en ik ook) zouden graag 140k per jaar verdienen....

Ter info:
Alleenstaand, geen kinderen, geen schulden, geen eigen vermogen, huurwoning van zo'n 700 pm wat ik begreep.. Wel een oude auto voor de deur (wel een hoop merkkleding, wat dat is zijn ding....)
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
pi_212775266
Dit is een tabel voor iemand met 2 kinderen in een goedkope huurwoning

https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1735517

In principe vergelijkbaar, KGB gaat pas vrij laat omlaag, op dat moment is de huurtoeslag alweer op 0.
Dan zie je dat je wel erg lang een erg hoge belastingdruk hebt van ongeveer 80%, maar dat het wel altijd loont. Ik begrijp wel dat mensen dan liever 32 uur gaan werken, als die extra dag toch 83% wordt belast.
pi_212775293
quote:
0s.gif Op zondag 10 maart 2024 19:31 schreef Adames het volgende:
Dit is een tabel voor iemand met 2 kinderen in een goedkope huurwoning

[ afbeelding ]

https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1735517

In principe vergelijkbaar, KGB gaat pas vrij laat omlaag, op dat moment is de huurtoeslag alweer op 0.
Dan zie je dat je wel erg lang een erg hoge belastingdruk hebt van ongeveer 80%, maar dat het wel altijd loont. Ik begrijp wel dat mensen dan liever 32 uur gaan werken, als die extra dag toch 83% wordt belast.
En hier die van dit jaar. Ik moet eens tijd vinden om mijn framework af te maken. Dan zie je ook wat een koopwoning e.d. doet. Een persoon met 100k inkomen zit echt niet meer in een sociale huurwoning
  zondag 10 maart 2024 @ 19:34:49 #7
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_212775305
quote:
5s.gif Op zondag 10 maart 2024 19:12 schreef Chandler het volgende:
sterker nog, ik heb dit jaar 1000 teveel verdiend en daardoor loop ik duizenden euro's belastingteruggave mis...
:? Sterk verhaal.

Hoe kun je duizenden euro’s teruggave mislopen door duizend euro teveel te verdienen?
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
pi_212775335
quote:
0s.gif Op zondag 10 maart 2024 19:34 schreef investeerdertje het volgende:

[..]
En hier die van dit jaar
92% bij 37500 :')
pi_212775337
quote:
1s.gif Op zondag 10 maart 2024 19:34 schreef Eix het volgende:

[..]
:? Sterk verhaal.

Hoe kun je duizenden euro’s teruggave mislopen door duizend euro teveel te verdienen?
Dat vraag ik mij dus ook af, heb het al bij een vriend neergelegd die veel meer ervaring heeft met belastingzaken.

Vorig jaar kreeg ik zo'n 3800 terug, dit jaar 1400, heb in totaal 2k meer verdiend dan vorig jaar... dus snap er zelf ook de ballen van... :{ maar goed, dit heeft niets met dit topic te maken! :)
Like trump...
pi_212775365
Dat is toch simpel, kijk naar wat je per jaar mag verdienen voor maximale vergoeding, bel hr op hey als ik 30k per jaar mag verdienen hoeveel uur werken is dat ?

Dat kunnen ze binnen 10 min wel uitrekenen en dan heb je je antwoord.

Ik werk 20 uur in de week en met km vergoeding zit ik op ongeveer tussen de 1800 a 2000 netto en ik krijg max vergoedingen ( werk onregelmatig ) je hoort mij niet klagen 😉
pi_212775392
quote:
0s.gif Op zondag 10 maart 2024 19:36 schreef Adames het volgende:

[..]
92% bij 37500 :')
In dit specifieke scenario, ja. Maar daarna gaat het ook wel weer steeds meer lonen en op een gegeven moment gaan die twee meevreters de deur uit.
pi_212775528
quote:
0s.gif Op zondag 10 maart 2024 19:23 schreef Chandler het volgende:

[..]
Haha, ik snap je, hij (en ik ook) zouden graag 140k per jaar verdienen....

Ter info:
Alleenstaand, geen kinderen, geen schulden, geen eigen vermogen, huurwoning van zo'n 700 pm wat ik begreep.. Wel een oude auto voor de deur (wel een hoop merkkleding, wat dat is zijn ding....)
Altijd van die skere uitkering en toeslagen trekkers met die dure merk kleding :')
pi_212775550
quote:
1s.gif Op zondag 10 maart 2024 19:48 schreef Sjemmert het volgende:

[..]
Altijd van die skere uitkering en toeslagen trekkers met die dure merk kleding :')
Yup, en ik maar lopen op m'n 60 euro nikes :+ maar goed, ieder z'n meug hé! :)

Ik heb ieder dag een voldaan/goed gevoel als ik thuis kom.
Like trump...
  zondag 10 maart 2024 @ 20:02:03 #14
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_212775759
Waarom zou je zo graag in dat toeslagenwereldje willen blijven hangen.
Where law ends, tyrrany begins.
  zondag 10 maart 2024 @ 21:04:19 #15
342418 VKV
Plausibel
pi_212777531
Om dit te berekenen voor de kinderopvangtoeslag heeft Nibud nog wel een goede tool:
https://werkzorgberekenaar.nibud.nl/introductie

Werkt helaas niet voor andere soorten toeslag.
pi_212779791
quote:
0s.gif Op zondag 10 maart 2024 19:36 schreef Chandler het volgende:

[..]
Dat vraag ik mij dus ook af, heb het al bij een vriend neergelegd die veel meer ervaring heeft met belastingzaken.

Vorig jaar kreeg ik zo'n 3800 terug, dit jaar 1400, heb in totaal 2k meer verdiend dan vorig jaar... dus snap er zelf ook de ballen van... :{ maar goed, dit heeft niets met dit topic te maken! :)
Dit kan niet meer, je kunt niet door 1000 euro meer te verdienen meer dan 1000 euro aan toeslagen kwijt raken. De armoedeval is er uit gehaald, daarom lopen die toeslagen zo langzaam af en soms ook wel erg lang door. Dus nee, je loopt geen 1000en euro's mis door 1000 euro meer te verdienen. Het kan wel zijn dat die 1000 euro je maar 100 euro oplevert.

Dat de toeslagen naar beneden zijn gegaan komt omdat de zorgtoeslag een eenmalige opslag had om energiearmoede te voorkomen, die is verdwenen. De zorgtoeslag is dus voor iedereen (bij een gelijkblijvend inkomen) gedaald.

Feitelijk is het dus vrij simpel: hoe meer je verdient, hoe meer je over houdt. Het voordeligste is dus zo veel mogelijk verdienen. Wanneer je de laagste belastingdruk of het hoogste uurloon hebt is wellicht wat anders.

[ Bericht 7% gewijzigd door Hanca op 10-03-2024 22:29:46 ]
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')