abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_212745904
*sporten

https://www.natuurmonumen(...)n-gebiedstoestemming

quote:
Zijn er kosten verbonden aan gebiedstoestemming?
[..]

Voor sportclubs geldt dat er ¤1 per sporter per uur wordt gerekend.
koekkoek

Ga je 2x per week hardlopen met een club dan mag de club vanaf nu ergens tussen de 80 en 100 euro per persoon per jaar gaan afdragen, dat is bijna gelijk aan de contributie die ik nu betaal :') Die moet dus verdubbeld worden om in de natuur te mogen hardlopen :')

Op zaterdag is de training zelfs vaak 2 uur en daarmee zou de afdracht aan natuurmonumenten zelfs hoger worden als wat ik nu betaal.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 08-03-2024 20:11:03 ]
pi_212746205
Mooi wordt het tenminste weer rustig in het gebied, nu die drollenfabrieken nog weren.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_212746216
Uitstekend voorstel.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_212746217
Als je 2x per week gaat sporten in de sporthal. Is die sporthal dan ook gratis?
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 8 maart 2024 @ 20:23:35 #5
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_212746219
Terecht als je met groepen van 20+ man, waar het om gaat, door het bos gaat rennen.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  vrijdag 8 maart 2024 @ 20:25:41 #6
168739 Red_85
'echt wel'
pi_212746265
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2024 20:23 schreef stavromulabeta het volgende:
Als je 2x per week gaat sporten in de sporthal. Is die sporthal dan ook gratis?
:')
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_212746292
Als je het er niet mee eens bent, moet je lid worden van de vereniging Natuurmonumenten. Dan kun je ongetwijfeld tegen dit voorstel stemmen.
pi_212746417
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2024 20:26 schreef Hatseflats22 het volgende:
Als je het er niet mee eens bent, moet je lid worden van de vereniging Natuurmonumenten. Dan kun je ongetwijfeld tegen dit voorstel stemmen.
Ben lid, maar ga het opzeggen als dit werkelijkheid word

Mijn contributie moet verdubbeld worden, slaat helemaal nergens op, next up van natuurmonumenten is betaalde parkeerplaatsen zodat je mag gaan betalen om in het bos te mogen wandelen, waanzin (bron achter paywall: https://www.gelderlander.(...)en-toerisme~a02847b6 )

bij de Posbank in Rheden hebben ze het er over om met een treintje van het bezoekerscentrum (dat is buiten het gebied) naar het midden van het gebied te gaan rijden.

[ Bericht 12% gewijzigd door #ANONIEM op 08-03-2024 20:35:43 ]
pi_212746468
Janken om een euro.

Pauper.

Waarom staat dit eigenlijk in NWS?
pi_212746542
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2024 20:31 schreef Ikbenookeenklant het volgende:

[..]

Mijn contributie moet verdubbeld worden, slaat helemaal nergens op, next up van natuurmonumenten is betaalde parkeerplaatsen zodat je mag gaan betalen om in het bos te mogen wandelen, waanzin
bij de Posbank in Rheden hebben ze het er over om met een treintje van het bezoekerscentrum (dat is buiten het gebied) naar het midden van het gebied te gaan rijden.
Okee, van dat lidmaatschap had ik niet goed begrepen. Het is dan je goed recht om op te zeggen.

Ik weet niet wat voor afwegingen er precies worden gemaakt bij de Postbank, maar het is zo druk als de Efteling daar tegenwoordig.

Er moeten ook keuzes worden gemaakt, bij Natuurmonumenten kan vaak juist nog redelijk veel.
  vrijdag 8 maart 2024 @ 20:39:29 #11
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_212746592
Ik vind dat de natuur gratis toegankelijk voor iedereen moet blijven
The End Times are wild
  vrijdag 8 maart 2024 @ 20:51:14 #12
421394 Abrikozentaart
vrouw jong en hip
pi_212746817
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2024 20:39 schreef LXIV het volgende:
wat is natuur in Nederland?
ik ben gek op abrikozentaart en Zelda
  vrijdag 8 maart 2024 @ 20:54:28 #13
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_212746894
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2024 20:51 schreef Abrikozentaart het volgende:

[..]
wat is natuur in Nederland?
Beperkt. Maar de resterende gebieden die nog geen bebouwde kom of landbouwgebied zijn
The End Times are wild
  vrijdag 8 maart 2024 @ 20:55:59 #14
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_212746930
dan ga je elders hardlopen.

next
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  vrijdag 8 maart 2024 @ 20:58:10 #15
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_212746972
quote:

[..]

Mijn contributie moet verdubbeld worden, slaat helemaal nergens op, next up van natuurmonumenten is betaalde parkeerplaatsen zodat je mag gaan betalen om in het bos te mogen wandelen, waanzin (bron achter paywall: https://www.gelderlander.(...)en-toerisme~a02847b6 )

Natuur mag niets kosten natuurlijk
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_212747034
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2024 20:39 schreef LXIV het volgende:
Moet je natuur kopen en een vereniging voor gratis Natuurmonumenten voor iedereen oprichten
pi_212747153
Als ik toch eens één euro zou krijgen voor elke wielrenner die hier schreeuwend voorbij komt razen...
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_212747215
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2024 20:58 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Natuur mag niets kosten natuurlijk
natuurlijk wel

De inkomsten van 120 miljoen voor natuurmonumenten op dit moment zijn:

51% Subsidies van overheden
35% Particulieren
11% Loterijen
2% Verkopen en overig

vervolgens gaan ze, in het geval van de posbank, 7 euro rekenen om je auto in een drassig weiland te mogen parkeren als er geen ruimte meer is op de normale parkeerplaatsen
pi_212748470
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2024 21:10 schreef Ikbenookeenklant het volgende:

[..]
natuurlijk wel

35% Particulieren
11% Loterijen
2% Verkopen en overig

vervolgens gaan ze, in het geval van de posbank, 7 euro rekenen om je auto in een drassig weiland te mogen parkeren als er geen ruimte meer is op de normale parkeerplaatsen
Ga dan binnen sporten.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
  vrijdag 8 maart 2024 @ 22:18:57 #20
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_212748539
quote:

[..]

Mijn contributie moet verdubbeld worden, slaat helemaal nergens op, next up van natuurmonumenten is betaalde parkeerplaatsen zodat je mag gaan betalen om in het bos te mogen wandelen
Als alle leden die tegen zijn opzeggen komen dit soort voorstellen op volgende vergaderingen er alleen maar makkelijker door ;).

Ik vind het een lastig punt. Bij sommige populaire natuurgebieden is het op een beetje zonnige weekenden enorm druk, dan lijkt het meer een stadspark dan 'natuur'. Als de parkeerplaats dan ook overvol is snap ik wel dat ze dat een beetje willen beheersen. Aan de andere kant maak je daarmee een natuurgebied ook weer een 'luxeproduct'.

In het artikel uit de OP lijkt het overigens te gaan om sportclubs die activiteiten organiseren, dat klinkt wel anders dan een paar vrienden die samen gaan hardlopen. Dat sportclubs, die daar vaak ook een vergoeding voor vragen, zelf ook iets moeten afdragen vind ik dan nog wel logisch.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_212748766
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2024 21:10 schreef Ikbenookeenklant het volgende:

[..]
natuurlijk wel

35% Particulieren
11% Loterijen
2% Verkopen en overig

Je hoeft toch niet met de auto naar de natuur? Als je een parkeerterrein überhaupt noodzakelijk acht heb je het niet helemaal begrepen. Door met de auto te komen belast je die natuur onnodig zwaar.

Daarnaast is het niet meer dan logisch dat wanneer mensen de terreinen van Natuurmonumenten voor hun bedrijfs of verenigingsactiviteiten gebruiken daarvoor een billijke vergoeding betalen. De hondenuitlaatdienst en mindfulnesscursusleider kunnen natuurlijk ook gewoon zelf een terrein aanschaffen of pachten en de kosten daarvan in hun commerciële tarieven verwerken.
Of anders niet zeuren en een commercieel tarief betalen aan de eigenaar van het terrein voor incidenteel of regelmatig/structureel gebruik.
pi_212748859
quote:
3s.gif Op vrijdag 8 maart 2024 21:07 schreef Claudia_x het volgende:
Als ik toch eens één euro zou krijgen voor elke wielrenner die hier schreeuwend voorbij komt razen...
....omdat voetgangers vaak middenop de rijweg /pad lopen, alsof ze de enige weggebruikers in de wijde omgeving zijn. Tja.... Dan maar schreeuwen ^O^ Schik je van schreeuwen? OK, dan rijden we je gewoon voor je donder. 14.gif

Fietsers in groepen zijn kut
Voetgangers in groepen zijn kut (kantoorpersoneel wat in groepjes gaat loop-lunchen is ook stekeblind over t algemeen :{w )

TL:DR Mensen in groepen zijn kut.
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 8 maart 2024 @ 22:40:43 #23
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_212748861
quote:

[..]

Je contributie hoeft niet verdubbeld te worden als je gewoon met een normaal formaat groepje gaat lopen hoor ^O^
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_212748881
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2024 22:40 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Je contributie hoeft niet verdubbeld te worden als je gewoon met een normaal formaat groepje gaat lopen hoor ^O^
dit ja. gewoon met heel veel kleine groepjes gaan lopen :P

'Horen jullie bij elkaar?' Nee hoor! :W
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
  Moderator vrijdag 8 maart 2024 @ 22:45:30 #25
236264 crew  capricia
pi_212748925
Alles van waarde is weerloos.

Plak er dus aub een waarde op. Als je met grote groepen van 20+ pax daar je ding wil doen.

Ik vind het wel terecht.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')