abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_212744208
De Belastingdienst vooraangifte weet mij te melden dat ik ergens een belegging moet hebben van 19.064 eurootjes. Hartstikke leuk maar heb geen flauw idee waar. Er staat alleen bij Box3 en een rekeningnummer, maar ik kan dat nergens toe herleiden.

Hoe kom ik erachter waar dit over gaat?
zelfde als diginoob
pi_212744447
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2024 18:37 schreef diginoob2 het volgende:
De Belastingdienst vooraangifte weet mij te melden dat ik ergens een belegging moet hebben van 19.064 eurootjes. Hartstikke leuk maar heb geen flauw idee waar. Er staat alleen bij Box3 en een rekeningnummer, maar ik kan dat nergens toe herleiden.

Waar bestaat dat rekeningnummer uit?

Als je bijvoorbeeld maar 1 emailadres gebruikt voor zulk soort accounts, dan zou je de meest voorkomende beleggingsplatformen kunnen toetsen of je daar een account hebt. Zoals Meesman en De Giro.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_212744866
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2024 18:50 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Waar bestaat dat rekeningnummer uit?

Als je bijvoorbeeld maar 1 emailadres gebruikt voor zulk soort accounts, dan zou je de meest voorkomende beleggingsplatformen kunnen toetsen of je daar een account hebt. Zoals Meesman en De Giro.
A023266043602 is het nummer. Dank voor de suggestie, helaas nog niks uitgekomen.
zelfde als diginoob
pi_212745101
Kan toch zijn dat BD fout heeft en je kan dit toch verwijderen
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
pi_212745631
Zou het een buitenlandse spaarrekening kunnen zijn? Ik had een hele aardige tante in Duitsland die toen ik nog een kleuter was daar een deposito voor mij geopend had. Tante was al jaren dood, niemand wist nog van die rekening, totdat hij bij de belastingaangifte ineens oppopte. Die stond toen om een vage reden bij de beleggingen met een cryptische code.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
pi_212745828
De belastingtelefoon bellen helpt niet? Geen idee of die meer kunnen zien, maar ik zou het ze wel vragen. Misschien hebben ze een suggestie.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_212750655
Enige wat ik kan bedenken is dat A0, zoals NL of DE een landcode (of soms bankcode) is.

Dat zou in dit geval Rusland moeten zijn.

Alleen twijfel ik dan qua wat opvolgt.
Je ziet dit vaak bij rekeningen die via via open zijn gemaakt.

Zoals Raisin heeft soort gelijke “niet iban” tussen rekeningen omdat je het via raisin aanmaakt bij een buitenlandse bank.

Ik zou inderdaad de belastingdienst bellen en zeggen of vragen waar zij die informatie vandaan hebben want jij weet van niks, zij beweren dat het klopt, laat ze het maar aantonen.
  zaterdag 9 maart 2024 @ 08:28:58 #8
545 dop
:copyright: dop
pi_212750780
Gaat het hier niet om pensioen beleggen.
Heb je ergens een polis lopen voor pensioen opbouw?
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_212751705
Staat er niets bij omschrijving?

Er hoeft iig voor Nederland al niet eens een IBAN te staan.

Ik zie bijv
Rekening 765468
Bedrag xxx
Omschrijving Rabobank beleggen
pi_212752679
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2024 18:37 schreef diginoob2 het volgende:

quote:
1s.gif Op zaterdag 9 maart 2024 08:28 schreef dop het volgende:
Gaat het hier niet om pensioen beleggen.
Heb je ergens een polis lopen voor pensioen opbouw?
Hier moest ik ook aan denken?

Het is mij wel eens voorgekomen dat er pensioenopbouw overgezet is naar een beleggingspolis of kapitaalverzekering omdat het pensioenfonds er mee stopte en/of overgenomen werd door een verzekeraar.

In plaats van dat ik moest wachten tot mijn pensioengerechtigde leeftijd kon ik opeens het geld wel opnemen en na afdracht belasting het restant netto ontvangen op mijn rekening. (Dat liep toen via Centraal Beheer.)

Het lijkt mij trouwens sterk dat de Belastingdienst jou ergens voor aanslaat zonder minimaal wat/iets te weten van waarvoor ze het eigenlijk doen, dat wordt 20-30 investeren in de Belastingtelefoon: Bel: 0800 - 0543 (gratis)
  Moderator / Kerstkaart terrorist zaterdag 9 maart 2024 @ 11:42:12 #11
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_212753153
Er stond bij mij ook een extra beleggingsrekening.
Dit bleek een prepaid creditcard te zijn

Bij de omschrijving herkende ik de banknaam en heb maar ff gecontroleerd dat daar echt 0 euro vermeld stond.
(daarna ook de rekening opgezegd trouwens aangezien ik die CC al een tijd niet aangeraakt had)

En aangezien het geen beleggingsrekening is/is geweest heb ik in de aangifte de rekening ook weggehaald bij beleggingen.
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
pi_212756681
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 maart 2024 08:00 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Ik zou inderdaad de belastingdienst bellen en zeggen of vragen waar zij die informatie vandaan hebben want jij weet van niks, zij beweren dat het klopt, laat ze het maar aantonen.
Nee, zij vullen iets vooraf in, jij moet nagaan of het klopt en zo ja, bevestigen door het zo in te dienen.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_212757348
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 maart 2024 17:34 schreef baskick het volgende:

[..]
Nee, zij vullen iets vooraf in, jij moet nagaan of het klopt en zo ja, bevestigen door het zo in te dienen.
Desalniettemin zou ik toch even proberen na te gaan of zij meer weten. Al is het maar om een mogelijke naheffing te voorkomen. En daarnaast is het ook wel fijn als je dankzij de Belastingdienst 19.000 extra blijkt te hebben. Er zijn dagen dat een telefoontje mij minder oplevert.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
pi_212761779
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 maart 2024 18:14 schreef stavromulabeta het volgende:

[..]
Desalniettemin zou ik toch even proberen na te gaan of zij meer weten. Al is het maar om een mogelijke naheffing te voorkomen. En daarnaast is het ook wel fijn als je dankzij de Belastingdienst 19.000 extra blijkt te hebben. Er zijn dagen dat een telefoontje mij minder oplevert.
Zeker. Maar als je geen VRH hoeft te betalen, zal er ook geen naheffing komen, toch? Met 19k zit je daar ver van af.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_212780160
Ik ben eruit hoor jongens, is pensioen beleggen idd. Dank voor de suggesties, ik moest echt tien keer nadenken over wat het kon zijn.
zelfde als diginoob
pi_212782954
quote:
0s.gif Op zondag 10 maart 2024 22:43 schreef diginoob2 het volgende:
Ik ben eruit hoor jongens, is pensioen beleggen idd. Dank voor de suggesties, ik moest echt tien keer nadenken over wat het kon zijn.
Box 1 ding?
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')