Nee, juist niet. Honda helpt ze een beetje met de transitie, maar bij RBPT is alles nieuw.quote:Op donderdag 14 maart 2024 13:12 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
RBPT was toch gewoon Honda? Dus alleen een nieuwe eigenaar en nieuwe naam
Ja, dat ben ik met je eens. Ik zie Verstappen in 25 ook gewoon bij RBR rijden en WK worden. Het gaat imho om 26 en daarna. Want in een jaar van uitvallers en slechte performance zal Max geen zin hebben.quote:Op donderdag 14 maart 2024 13:13 schreef Tarado het volgende:
[..]
Verder denk ik dat betrouwbaarheid ook wel een ding gaat zijn in 26, dan zou ik ook eerder op Mercedes, Ferrari en Honda wedden dan een geheel nieuwe fabrikant.
Maar ondanks dat zou ik als Verstappen niet een zekere titel van 25 weggeven, het is vroeg genoeg om vanaf 26 in een andere auto te stappen.
Zelfs dat niet volgens mij, het was in eerste instantie de bedoeling om de Honda motoren bij RBPT te preppen maar dat is nooit gebeurd.quote:Op donderdag 14 maart 2024 13:16 schreef Tijn het volgende:
[..]
Nee, juist niet. Honda helpt ze een beetje met de transitie, maar bij RBPT is alles nieuw.
Hij zit ook in een situatie dat ieder ander team een stoeltje voor hem vrijmaakt dus waarom je nu al druk maken, tenzij de boel bij RBR explodeert.quote:Op donderdag 14 maart 2024 13:18 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, dat ben ik met je eens. Ik zie Verstappen in 25 ook gewoon bij RBR rijden en WK worden. Het gaat imho om 26 en daarna. Want in een jaar van uitvallers en slechte performance zal Max geen zin hebben.
Max gaat, denk ik, geen beslissing nemen over 2026 voordat er een race gereden is, als Red Bull in 2026 niet competitief is en ook geen zicht heeft om dat te worden zal hij, mischien, naar een ander team gaan kijken.quote:Op donderdag 14 maart 2024 13:18 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, dat ben ik met je eens. Ik zie Verstappen in 25 ook gewoon bij RBR rijden en WK worden. Het gaat imho om 26 en daarna. Want in een jaar van uitvallers en slechte performance zal Max geen zin hebben.
De huidige motor is nog steeds een Honda, al is die tegenwoordig gerebadged als RBPT-Honda. Het was de bedoeling om de IP over te nemen, nadat Honda besloot er mee te stoppen, en zelf de motor in beheer te nemen, maar dat is er nooit van gekomen, en gebeurt ook niet meer omdat Honda besloot om toch door te gaan en vanaf 2026 met Aston Martin in zee te gaan. Honda onderhoudt de huidige motoren nog steeds.quote:Op donderdag 14 maart 2024 13:12 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
RBPT was toch gewoon Honda? Dus alleen een nieuwe eigenaar en nieuwe naam
Wat ik eigenlijk denk, volledige speculatie van mijn kant, is dat Max/Marko/Newey zich zorgen maken over welke kant het met die motor opgaat en daar Horner de schuld van geven. Door zsm Horner te vervangen hopen ze misschien het motorproject nog op de rails te krijgen voor 2026, zodat het niet nodig is dat Max naar een ander team uitwijkt.quote:Op donderdag 14 maart 2024 13:25 schreef Tarado het volgende:
[..]
Hij zit ook in een situatie dat ieder ander team een stoeltje voor hem vrijmaakt dus waarom je nu al druk maken, tenzij de boel bij RBR explodeert.
Ik denk dat het niets anders is dan dat Horner met steun van de Thai alles bepalend wil zijn en de Oostenrijkse kant met steun van Verstappen het liever bij het oude laten, hoe naief dat misschien ook is na de dood van Mateschitz.quote:Op donderdag 14 maart 2024 14:07 schreef Tijn het volgende:
[..]
Wat ik eigenlijk denk, volledige speculatie van mijn kant, is dat Max/Marko/Newey zich zorgen maken over welke kant het met die motor opgaat en daar Horner de schuld van geven. Door zsm Horner te vervangen hopen ze misschien het motorproject nog op de rails te krijgen voor 2026, zodat het niet nodig is dat Max naar een ander team uitwijkt.
Misschien is Horner zo'n manager die ik ook wel eens heb gehad (maar dan bij grote IT-projecten), die niet luistert naar zijn deskundige medewerkers als die zeggen dat het project op een verkeerd spoor zit.quote:Op donderdag 14 maart 2024 14:07 schreef Tijn het volgende:
[..]
Wat ik eigenlijk denk, volledige speculatie van mijn kant, is dat Max/Marko/Newey zich zorgen maken over welke kant het met die motor opgaat en daar Horner de schuld van geven. Door zsm Horner te vervangen hopen ze misschien het motorproject nog op de rails te krijgen voor 2026, zodat het niet nodig is dat Max naar een ander team uitwijkt.
Voor zo'n type manager lijkt hij me wat te succesvol, de kracht van Red Bull was juiste de korte lijnen, iedereen z'n taak en altijd zoeken naar verbetering.quote:Op donderdag 14 maart 2024 14:18 schreef Jane het volgende:
[..]
Misschien is Horner zo'n manager die ik ook wel eens heb gehad (maar dan bij grote IT-projecten), die niet luistert naar zijn deskundige medewerkers als die zeggen dat het project op een verkeerd spoor zit.
Dit idd.quote:Op donderdag 14 maart 2024 14:13 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ik denk dat het niets anders is dan dat Horner met steun van de Thai alles bepalend wil zijn en de Oostenrijkse kant met steun van Verstappen het liever bij het oude laten, hoe naief dat misschien ook is na de dood van Mateschitz.
vanwege de slechte motor heeft Helmut tegen Ford gezegd, "ren maar weg!"quote:Op donderdag 14 maart 2024 12:31 schreef Tarado het volgende:
[..]
Geloof ik weinig van, het is nu eenmaal vandaag niet vast te stellen hoe goed die motor al dan niet is en of die andere motoren beter zijn.
En dan heb je 25 ook nog, ga je een nagenoeg zekere titel weggooien om er in 26 misschien 1 te winnen, want het is niet zo dat Mercedes op de deur klopt dus waarom die het in 26 opeens op orde zouden hebben is ook maar de vraag.
Het heeft niet echt geholpenquote:Op donderdag 14 maart 2024 16:29 schreef THEFXR het volgende:
[..]
vanwege de slechte motor heeft Helmut tegen Ford gezegd, "ren maar weg!"
Worden wel wat dingen aangenomen waar we helemaal niets van weten.quote:Op vrijdag 15 maart 2024 14:12 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Weet niet hoe accuraat deze is, uit artikel nu.nl.
[ afbeelding ]
https://www.nu.nl/formule-1/6305325/medewerkster-red-bull-in-beroep-na-afwijzing-klacht-tegen-teambaas-horner.html
Ik mis Perez als Puppeteer van al deze chaos. Het is geen toeval dat hij zogezegd geen mening heeft hierover.quote:Op vrijdag 15 maart 2024 14:12 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Weet niet hoe accuraat deze is, uit artikel nu.nl.
[ afbeelding ]
https://www.nu.nl/formule-1/6305325/medewerkster-red-bull-in-beroep-na-afwijzing-klacht-tegen-teambaas-horner.html
Misschien kwam die klacht niet van een Red Bull-medewerker? Ik weet niet hoor, maar anders snap ik ook niet waarom je naar de FIA zou stappen.quote:Op zaterdag 16 maart 2024 20:37 schreef Evenstar het volgende:
... maar waarom zou een interne kwestie bij FIA neergelegd worden? Dat FIA deed alsof hun neus bloed is niet netjes, maar ik snap de gang van zaken serieus niet.
Hmmm, misschien lees ik het verkeerd en kwamen de eerdere 'whistleblower complaints' ook van haar.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |