abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_214415125
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2024 13:03 schreef CherryLips het volgende:

[..]
Ik zie juist heel veel kleur _O-
Op de herenafdelingen is het veel beige, groen en wit. Als je bij de Zara binnenloopt kun je helemaal geen kleur vinden :X
A mind with a heart of it's own
pi_214415141
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2024 16:56 schreef ConnerJohn het volgende:
Ik denk dat de Sting de volgende gaat zijn, mij een raadsel hoe die draaien. Hebben de ene na de andere winkel geopend en ook andere concepten zoals Cotton Island maar ik zie er werkelijk nooit iemand en de collecties zijn oersaai. Het kan een grote witwasmachine zijn of binnen nu en 2 jaar trekt de investeerder de stekker er uit.
De Sting met hun walgelijk harde muziek

Imo zelfde categorie als coolcat
I wanna go back with a club and attack
I wanna take to my guns and break you
  Moderator vrijdag 26 juli 2024 @ 17:05:03 #228
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_214416809
Modeketen Esprit definitief failliet, geen zicht op doorstart

De Nederlandse tak van modeketen Esprit is door de rechtbank in Amsterdam failliet verklaard, drie dagen nadat het in Hong Kong gevestigde moederbedrijf uitstel van betaling had aangevraagd.

Persbureau ANP meldt dat ruim tweehonderd mensen in Nederland hun baan verliezen. Momenteel is geen zicht op een doorstart, meldt curator Erik Schuurs.

De zeventien Nederlandse vestigingen van Esprit gingen dicht, nadat er een faillissementsprocedure was gestart. De Nederlandse webshop van Esprit was vandaag nog actief.
'Geen toekomst meer'

Het moederbedrijf van Esprit zei eerder zegt geen toekomst meer te zien voor de Europese divisie, waar de kas de laatste jaren steeds leger werd. Esprit stelde dat "gezien alle uitdagingen" een faillissementsaanvraag "passend en in het belang" van het moederconcern is.

Esprit bracht in 1968 in Californië de eerste kledingcollectie uit. Het modebedrijf opende winkels wereldwijd en maakte een omzet van zo'n 3 miljard euro per jaar. Later, in 2006, kwam daar Esprit home bij. Deze tak van het concern biedt met name interieurproducten en woontextiel aan. Het bedrijf werd in de jaren negentig naar de beurs in Hong Kong gebracht.
pi_214417297
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 juli 2024 13:25 schreef Solotovski het volgende:

[..]
De Sting met hun walgelijk harde muziek

Imo zelfde categorie als coolcat
Koop m'n onderbroeken daar 😬
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
pi_214433168
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 juli 2024 12:55 schreef DrMarten het volgende:

[..]
Ik weet niet in welke Sting jij komt en op welke dag, maar we hebben hier een gigantische Sting en op de populaire winkeldagen is het er altijd druk en niet met mensen die alleen maar kijken.
Op dezelfde dagen heeft een zaak als Open32 beduidend minder klandizie. Zo zijn er weel meer zaken waarvan ik me afvraag hoe ze kunnen bestaan als er zelfs op zatermiddag nauwelijks klanten zijn. Neem een keten als Het Broekenhuis met winkeld in het oosten van het land.
Hebben een serieus grote winkel in het centrum van Enschede en ik zie er nooit iemand.
Open32 is mij ook een raadsel hoe die de Coronaperiode hebben overleefd. De winkelketen heeft niets unieks. Zij zijn na het faillissement van de Brand Retail groep waar ook Sissy-boy in zat aan de oprichter terugverkocht en die houdt ze in leven. Ik ben bang dat er flink op wordt toegelegd. Vreemd genoeg bestaat Sissy-Boy ook nog.

Voor mij is SuperDry een raadsel. Een Britse modeketen die Japans probeert te lijken verkoopt voor premiumprijzen H&M-kwaliteit. Terwijl je bij echte Japanse ketens zoals Uniqlo en Muji authentiek, goedkoper en beter kunt krijgen. De hype is inmiddels wel weg.
pi_214433610
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2024 14:54 schreef Havermout2 het volgende:

[..]
Open32 is mij ook een raadsel hoe die de Coronaperiode hebben overleefd. De winkelketen heeft niets unieks. Zij zijn na het faillissement van de Brand Retail groep waar ook Sissy-boy in zat aan de oprichter terugverkocht en die houdt ze in leven. Ik ben bang dat er flink op wordt toegelegd. Vreemd genoeg bestaat Sissy-Boy ook nog.

Voor mij is SuperDry een raadsel. Een Britse modeketen die Japans probeert te lijken verkoopt voor premiumprijzen H&M-kwaliteit. Terwijl je bij echte Japanse ketens zoals Uniqlo en Muji authentiek, goedkoper en beter kunt krijgen. De hype is inmiddels wel weg.
Allemaal van Sting.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  zaterdag 27 juli 2024 @ 15:27:38 #232
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_214433835
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2024 15:16 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Allemaal van Sting.
Is dat zo? Ze hebben erg veel (Koopman, Cotton Club, Costes, noem ze maar op), maar deze ook?

Ik ken Open32 iig goed als zijn voorganger Boetiek32, hier erg geliefd in de 90's.

Maar ja, dat was toen.
pi_214435813
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 juli 2024 15:27 schreef Eightyone het volgende:

[..]
Is dat zo? Ze hebben erg veel (Koopman, Cotton Club, Costes, noem ze maar op), maar deze ook?

Ik ken Open32 iig goed als zijn voorganger Boetiek32, hier erg geliefd in de 90's.

Maar ja, dat was toen.
Anders delen ze in ieder geval een DC.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_214437838
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2024 17:22 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Anders delen ze in ieder geval een DC.
Waarschijnlijk gewoon een extern bedrijf dat de logistiek doet.
  Moderator woensdag 31 juli 2024 @ 09:42:48 #235
8781 crew  Frutsel
pi_214486941
quote:
Belgische kranten: doorstart Bristol bedreigt honderden banen, 80 winkels in Nederland dicht
Mode- en schoenwinkelketen Bristol kan mogelijk een gedeeltelijke doorstart maken. Dat melden de Belgische kranten Het Nieuwsblad en De Tijd. Twee partijen hebben zich gemeld voor de overname van Belgische winkels van het bedrijf. Volgens De Tijd dreigen echter alsnog 770 banen verloren te gaan.

Naast de verloren banen in winkels die geen doorstart maken, gaat het ook om banen op het hoofdkantoor in het Belgische Beringen. In Nederland heeft Bristol ongeveer 80 vestigingen die hun deuren sluiten, schrijft De Tijd. Volgens Het Nieuwsblad wil een van de partijen 62 van de 115 winkels in België overnemen, de andere partij is geïnteresseerd in nog een tiental andere Bristol-winkels.

Het moederbedrijf van Bristol vroeg eind mei een vorm van uitstel van betaling aan in België. Daarmee is het familiebedrijf tijdelijk beschermd tegen schuldeisers om op zoek te gaan naar een nieuwe eigenaar. Het winkelbedrijf kampt met de nasleep van de coronacrisis en koopkrachtdaling en had in de tweede helft van vorig jaar te maken met een hard gedaalde omzet.
  woensdag 31 juli 2024 @ 10:54:37 #236
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_214487924
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2024 09:42 schreef Frutsel het volgende:

[..]

Dat zijn ook altijd van die uitgestorven winkels met B-keus kleding en schoenen, hebben het nog lang volgehouden.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_214545648
quote:
2s.gif Op woensdag 31 juli 2024 10:54 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
Dat zijn ook altijd van die uitgestorven winkels met B-keus kleding en schoenen, hebben het nog lang volgehouden.
Soortgelijke winkel als Scapino. Hoe lang zou die dan nog blijven bestaan?
pi_214545778
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 augustus 2024 18:03 schreef WethouderHekking het volgende:

[..]
Soortgelijke winkel als Scapino. Hoe lang zou die dan nog blijven bestaan?
Familie Ziengs met diepe zakken en de totale winst is hoog genoeg om de formule levend te houden. Scapino is zelfs meest winstgevend momenteel binnen hun formules.

Scapino is online ook redelijk sterk.
pi_214545817
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 augustus 2024 18:13 schreef Ericr het volgende:

[..]
Familie Ziengs met diepe zakken en de totale winst is hoog genoeg om de formule levend te houden. Scapino is zelfs meest winstgevend momenteel binnen hun formules.

Gelukkig maar, kan ik nog eens langs gaan voor goedkope sportshirtjes.
  donderdag 8 augustus 2024 @ 18:53:40 #240
65846 Bocaj
47th President.
pi_214630863
Ik wacht al tijden op het faillissement van Blokker. Het concept heeft voor mij een sterke 90 vibe (mijn kinderjaren).
  donderdag 8 augustus 2024 @ 22:40:31 #242
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_214635390
Esprit geen uitverkoop

https://www.rtl.nl/nieuws(...)lissementsuitverkoop

Zou vandaag zijn toch?
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
  roze donderdag 8 augustus 2024 @ 23:01:15 #243
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_214635855
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2024 20:06 schreef Peppert het volgende:
Ik wacht al tijden op het faillissement van Blokker. Het concept heeft voor mij een sterke 90 vibe (mijn kinderjaren).
Meeste spul koop je toch nu ook bij de Action? Althans ik wel. Ik ga geen dure opbergbakken bij de Blokker halen ofzo. _O- Of simpele drinkglazen.
Your beauty never ever scared me.
pi_214636044
quote:
1s.gif Op donderdag 8 augustus 2024 23:01 schreef Ama het volgende:

[..]
Meeste spul koop je toch nu ook bij de Action? Althans ik wel. Ik ga geen dure opbergbakken bij de Blokker halen ofzo. _O- Of simpele drinkglazen.
Absoluut. Ik loop een aantal keren per jaar de Action binnen in tegenstelling tot de Blokker. Het is een dood paard. Ze worden aan de onderkant opgevreten door Action en internet en aan de bovenkant door winkels die kwaliteit, service en kennis bieden. Plat met die handel en preserveer een Blokkerwinkel als een museum zodat de mensen in 2130 kunnen aanschouwen hoe het aan toe ging in de oertijd.

[ Bericht 4% gewijzigd door Peppert op 08-08-2024 23:18:28 ]
pi_214642549
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2024 20:06 schreef Peppert het volgende:
Ze hebben in de lente een investeerder uit geloof ik Amerika gevonden. Maar het is toch trekken aan een dood paard. Eind van het jaar zal het wel over en uit zijn.

In A’dam sluit Morphe de deuren, in de Kalverstraat. Het is een groot internationaal make-up merk. Je kan het ook gewoon bij Douglas kopen. Mooie zelfstandige winkel was het wel, kwaliteit niet echt goed.

Faillissement Morphe Cosmetics Netherlands B.V.
pi_214642766
quote:
19s.gif Op donderdag 8 augustus 2024 22:40 schreef Notorious_Roy het volgende:
Esprit geen uitverkoop

https://www.rtl.nl/nieuws(...)lissementsuitverkoop

Zou vandaag zijn toch?
Vandaag en morgen volgens de mail, in een paar steden.
Tap tap tap
pi_214642809
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 augustus 2024 18:13 schreef Ericr het volgende:

[..]

Ik vind het hier in de stad echt wel bijzonder dat ze nog bestaan. Grote winkel midden in het centrum en het is er nooit druk.
Bij de Decathlon die er tegenover zit hangen ze er op hetzelfde tijdstip met de benen uit.
A mind with a heart of it's own
pi_214650234
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2024 14:52 schreef Mylene het volgende:

[..]
Ze hebben in de lente een investeerder uit geloof ik Amerika gevonden. Maar het is toch trekken aan een dood paard. Eind van het jaar zal het wel over en uit zijn.

In A’dam sluit Morphe de deuren, in de Kalverstraat. Het is een groot internationaal make-up merk. Je kan het ook gewoon bij Douglas kopen. Mooie zelfstandige winkel was het wel, kwaliteit niet echt goed.

Faillissement Morphe Cosmetics Netherlands B.V.
Het is bizar dat ze nog een investeerder hebben kunnen vinden die in deze dinosaurus wil investeren. Ik kan de redenen niet doorgronden maar zal wel aan de grijze massa daarboven liggen. Europa zou goed aan doen om een uniforme kapitaalmarkt op te tuigen zodat nieuwe moderne startups een financiële markt van schaal hebben en nieuwe frisse concepten op dit continent kunnen ontstaan.
pi_214651984
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2024 21:11 schreef Peppert het volgende:

[..]
Het is bizar dat ze nog een investeerder hebben kunnen vinden die in deze dinosaurus wil investeren. Ik kan de redenen niet doorgronden maar zal wel aan de grijze massa daarboven liggen. Europa zou goed aan doen om een uniforme kapitaalmarkt op te tuigen zodat nieuwe moderne startups een financiële markt van schaal hebben en nieuwe frisse concepten op dit continent kunnen ontstaan.
Hier heb ik het artikel gevonden. Volgens mij ook al hier gepost.

https://www.nu.nl/economi(...)ief-van-de-baan.html
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')