abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215344317
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2024 21:14 schreef Dutch_view het volgende:
Fix boven budget, je verwacht t niet _O- _O_
_O- ze overwegen om alles weer te verkopen
er is van alles gaande in zijn koppie

je verwacht het niet :7
Smile, it's free therapy.
pi_215344339
Allebei een oude kop gekregen
pi_215344340
Dat was t dan :P
pi_215344348
Ja, die vent is er dus wel klaar mee.
pi_215344349
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2024 21:16 schreef Dutch_view het volgende:
Dat was t dan :P
open einde is kak
pi_215344357
quote:
10s.gif Op dinsdag 22 oktober 2024 21:16 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Ja, die vent is er dus wel klaar mee.
zou ook klaar met haar het zijn
pi_215344362
Best triest einde wel.
pi_215344372
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 oktober 2024 21:03 schreef Blues het volgende:

[..]
[ link | afbeelding ]
Ik bedoelde het niet persoonlijk!
pi_215344378
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2024 21:17 schreef Firuze60 het volgende:
Best triest einde wel.
tja.. onbezonnen actie weer eens.
Sneu voor de kinderen
pi_215344389
Geloof dat hun relatie niet meer is wat het geweest is. Kwam een beetje over als dat ze allebei iets anders willen met hun leven. Zij wil daar blijven, hij gaat liever terug naar Nederland.
pi_215344391
quote:
10s.gif Op dinsdag 22 oktober 2024 21:17 schreef Kissingbird het volgende:

[..]
tja.. onbezonnen actie weer eens.
Sneu voor de kinderen
Juist vooral voor die kinderen, ja. Ze leken mij superslim en spraken al vloeiend Portugees.
pi_215344420
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2024 21:18 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Juist vooral voor die kinderen, ja. Ze leken mij superslim en spraken al vloeiend Portugees.
ja..voor die 2 vind ik het helemaal niet sneu.
Voor de kinderen wel. Snap nooit zo goed hoe je met kinderen zo onbezonnen kunt zijn.
pi_215344470
Marcel heeft inmiddels weer in Nederland voor een project gewerkt :D
pi_215344487
quote:
10s.gif Op dinsdag 22 oktober 2024 21:19 schreef Kissingbird het volgende:

[..]
ja..voor die 2 vind ik het helemaal niet sneu.
Voor de kinderen wel. Snap nooit zo goed hoe je met kinderen zo onbezonnen kunt zijn.
Moeilijk wel, kinderen kunnen zich vrij snel aanpassen. Meestal valt het wel mee. Alleen kan ik mij nog de heimwee herinneren als kind van 6 jaar naar mijn geboortehuis, deed lichamelijk zeer, volgende verhuizingen geen last meer van gehad.
pi_215344535
Update familie Kaldenberg - Graça - Portugal

Hoe gaat het nu met ons?
Na de laatste opnames van Ik Vertrek in November 2023 moesten we afkicken van de gezellige draaidagen. Het nieuwe jaar zijn we onze onderneming gestart in Portugal, voor het werk in de makelaardij. We hopen in de toekomst meer mensen te begeleiden bij de aankoop van hun droomhuis en kopers te kunnen behoeden voor de muren waar we zelf tegen aangelopen zijn.

Gelijk daarna vlogen we voor de eerste keer met zijn vijven voor familiebezoek naar Nederland. Daar hebben we intens genoten van de simpele dingen: knuffelen, koffie met taartje bij oma, patatje eten met pindasaus en een comfortabel warm huisje. Een dagje Efteling met de familie mocht ook niet ontbreken.

Extra inkomsten
Ook ben ik (Sjarive) op gesprek gegaan in Amersfoort bij mijn nieuwe werkgever. Ik ben dankbaar voor de kans om online werk voor hen te verrichten. Ik werk ongeveer 15-20 uur per week. Dit geeft ons rust omdat er een stabiel minimaal inkomen is. De uren kan ik flexibel invullen, dus dat is ideaal om te combineren met onze andere bezigheden.

De offerte voor de renovatie van het bijgebouw laat, op zijn Portugees, al maanden op zich wachten. Marcel heeft intussen de carport af kunnen maken na de levering van de dakplaten. Het aangezicht van het bijgebouw en ons huis is een doorn in het oog. Om het flink op te pimpen heeft Marcel de daken, gevels, deuren en ramen schoongespoten, geschuurd, bijgewerkt en geschilderd. Gewoon omdat het fijner thuiskomen is. Hij is altijd bezig met klussen in en rondom het huis. Het onderhouden van het land en de bomen kost veel tijd en energie.

Dat geeft Marcel weinig voldoening. Het brengt immers geen inkomsten in het laatje en dat is iets dat hij moeilijk los kan laten. We hebben dan het idee dat we de kinderen tekort doen, terwijl we juist 24/7 bij de kinderen zijn.

Afgelopen voorjaar stond in het teken van familiebezoek in Portugal. Mijn zus Jhaïra met haar gezin kwamen voor de eerste keer. Het afscheid was des te lastiger; dat is het moeilijkste van onze emigratie. Cliché, maar oh zo waar: het gemis van de familie.

Hoe doen de kinderen het?
De kinderen doen het goed op school en spreken al Portugees. Vooral Blu heeft het erg naar haar zin. Ze houdt van het buitenleven met onze honden Nerah en Branco. Dat blijft een stel apart! Als de honden de kans krijgen, nemen ze de poten, om vervolgens een paar uur of dagen later terug te keren. Ons ideaalplaatje van loslopende honden bij het huis hebben we dus los moeten laten.

De jongens zijn naast school druk met hun eigen onderneming, het bouwen van custom made keyboards. Ook proberen ze online geld te verdienen met gaming lessen en het maken van YouTube video’s. Een baantje in de supermarkt of krantenwijk is hier niet aan de orde. Ook wil Dex het voetballen gaan oppakken.
  dinsdag 22 oktober 2024 @ 21:29:48 #291
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_215344604
Ze zijn allemaal wel wat ouder geworden...

There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_215344669
Ach jee, die update, maar goed, ook in Portugal zal vast wel een Jehova-enclave zitten waar ze veel steun van krijgen.
pi_215344723
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2024 21:23 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Moeilijk wel, kinderen kunnen zich vrij snel aanpassen. Meestal valt het wel mee. Alleen kan ik mij nog de heimwee herinneren als kind van 6 jaar naar mijn geboortehuis, deed lichamelijk zeer, volgende verhuizingen geen last meer van gehad.
Klopt kinderen zijn ook vaak flexibel en kunnen zich ook vaak aanpassen.. De vraag is of je dat moet willen?
en wat ik nu weer in de aflevering zag is 2 volwassen die vrij onbezonnen de stap hebben gemaakt om in Portugal te willen gaan wonen met hun kinderen..
pi_215344766
quote:
10s.gif Op dinsdag 22 oktober 2024 21:33 schreef Kissingbird het volgende:

[..]
Klopt kinderen zijn ook vaak flexibel en kunnen zich ook vaak aanpassen.. De vraag is of je dat moet willen?
en wat ik nu weer in de aflevering zag is 2 volwassen die vrij onbezonnen de stap hebben gemaakt om in Portugal te willen gaan wonen met hun kinderen..
En anderen adviseren als makelaar daar _O-
pi_215344841
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2024 21:34 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
En anderen adviseren als makelaar daar _O-
ja dat kan gewoon :s) _O-
pi_215345254
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2024 20:54 schreef Firuze60 het volgende:
Zonder kennis van taal is zo idioot, snap ik niks van. Ook dat ze niet eerst geregeld hebben dat ze daar ook een zorgverzekering hebben. :{
Basiszorg is gratis in Portugal, je moet jezelf inschrijven (en nog een sociaal nummer halen) en dan kan je je zorgnummer gaan halen).
pi_215345329
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2024 21:05 schreef Firuze60 het volgende:
What the fuck, makelaar worden vanuit het proces zelf bekocht te zijn.
Tevens is de markt in Portugal niet zo doorzichtig als in Nederland. Veel prijzen zijn gericht op rijke buitenlanders, je kan voor precies dezelfde huizen tienduizenden euro verschil hebben.

Overigens vond ik nogal dom om in hoog risico bosbrandgebied iets toeristisch te willen beginnen.
pi_215345575
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2024 21:55 schreef Managarm het volgende:

[..]
Tevens is de markt in Portugal niet zo doorzichtig als in Nederland. Veel prijzen zijn gericht op rijke buitenlanders, je kan voor precies dezelfde huizen tienduizenden euro verschil hebben.

Overigens vond ik nogal dom om in hoog risico bosbrandgebied iets toeristisch te willen beginnen.
Dat ook, maar goed, uit alles blijkt slechte voorbereiding.
  dinsdag 22 oktober 2024 @ 22:47:03 #299
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_215346227
Volgens mij zijn kinderen helemaal niet zo flexibel, ze hebben gewoon geen andere keus.
pi_215346389
Portugal zal vergelijkbaar zijn als Spanje dus geen opleiding nodig als makelaar en vaak werkt men voor een kantoor op commissie basis, dus verkoop je niets kost het alleen geld
life is like a box of chocolates
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')