abonnement Unibet Coolblue
pi_212672791
Samenvatting 7 oktober tot met 29 januari (wiki)

De oorlog tussen Hamas en Isral is een escalatie van het Isralisch-Palestijns conflict die begon op 7 oktober 2023 en zich ontwikkelde tot een Isralische invasie in de Gazastrook.

De aanleiding van de inval in de Gazastrook was een gecordineerde verrassingsaanval door de militante beweging Hamas vanuit de Gazastrook op Isral, onder de naam Operatie Al-Aqsa-storm. Duizenden raketten werden afgevuurd op Isralische plaatsen in de grensstreek, terwijl ongeveer 3.000 militanten de grens met Isral doorbraken en aanslagen pleegden op Isralische militaire bases, woonwijken en een muziekfestival, waarbij circa 1.200 mensen werden gedood, waarvan 846 burgers. Naar schatting 200-250 personen werden gevangengenomen en als gijzelaars naar de Gazastrook overgebracht. Hamas verklaarde dat de aanval een reactie was op het geweld van Isralische kolonisten, de blokkade van de Gazastrook, de ontheiliging van de Al-Aqsamoskee in Jeruzalem, evenals op de wreedheden die in de afgelopen decennia van Isralische zijde waren begaan tegen de Palestijnen.

In reactie op de aanval voerden de Isralische strijdkrachten (IDF) wekenlang dag en nacht bombardementen uit op de Gazastrook. Langs de grens werd een troepenmacht samengetrokken ter voorbereiding op een grondoffensief, met als doel de vernietiging van Hamas en het opsporen en bevrijden van de Isralische gijzelaars. In heel Gaza werden huizen en civiele infrastructuur vernietigd. Na een aantal korte voorbereidende grondoperaties werd begin november een grootschalig Isralisch grondoffensief gestart.

IDF voerde tevens invallen uit op de bezette Westelijke Jordaanoever. Ook in het grensgebied tussen Isral en Libanon liepen de spanningen op en waren er meerdere confrontaties tussen Hezbollah en IDF. Nadat Hezbollah-militanten vanuit Libanon raketten hadden afgevuurd op Isral, reageerde Isral met luchtaanvallen op Libanon.

Op 26 oktober publiceerde het door Hamas aangestuurde Ministerie van Volksgezondheid in Gaza een lijst van ruim 7.000 personen die tussen 7 en 26 oktober in de Gazastrook werden gedood, waaronder bijna 3.000 kinderen en ruim 3.000 vrouwen, met nog zo'n 2.700 vermisten. Ook daarna viel er nog een onbekend aantal doden en gewonden. Nieuwsmedia en internationale organisaties zoals de WHO achtten de genoemde aantallen betrouwbaar. Volgens voorlopige tellingen waren er op 10 november meer dan 11.000 Palestijnen gedood, waaronder ruim 4.500 kinderen, met nog zo'n 2.700 vermisten. Op de Westelijke Jordaanoever werden sinds het begin van de oorlog tot half november meer dan 190 Palestijnen gedood, waarvan ruim 50 kinderen. Wijdverbreide burgerdoden hebben ertoe geleid dat zowel Isral als Hamas zijn beschuldigd van oorlogsmisdaden.

Isral spoorde de 1,1 miljoen inwoners van het noordelijke deel van de Gazastrook aan om te evacueren naar het zuiden, terwijl Hamas de bewoners opriep in hun huizen te blijven. De Verenigde Naties (VN) meldde dat er ongeveer 1,7 miljoen Palestijnen, meer dan 70% van de bevolking van Gaza, intern ontheemd waren geraakt. Ongeveer 500.000 Israli's werden gevacueerd.Mensenrechtenorganisaties riepen op tot de opname van vluchtelingen uit de Gazastrook.De oorlog heeft geleid tot een ernstige humanitaire crisis in Gaza. Verschillende hulporganisaties hebben Isral ervan beschuldigd honger te gebruiken als oorlogswapen. De VN heeft gewaarschuwd voor de dreiging van hongersnood en de verspreiding van ziekten in de regio, als gevolg van de afsluiting van water, brandstof, voedsel en elektriciteit door Isral. De VN en veel landen riepen op tot een onmiddellijk staakt-het-vuren.

Op 27 januari 2023 heeft het Internationaal Gerechtshof een tussentijdse uitspraak gedaan in de zaak Zuid-Afrika vs Isral [af]. Het Hof zag het potentile risico van genocidale daden tegen de bevolking van Gaza en herinnerde Isral aan zijn naleving van de Genocide Conventie en vroeg Isral binnen een maand te rapporteren over de gevraagde taken.

SPOILER: Twitteraccounts van een aantal betrouwbare twitteraars
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Kaart van de Gazastrook en informatie over de Gazastrook
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Geschiedenis conflict
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Enkele belangrijke links
Liveblog Nu.nl
Liveblog NOS
Liveblog AD

SPOILER: Livestreams
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zondag 3 maart 2024 @ 10:59:43 #2
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_212672831
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2024 10:39 schreef theunderdog het volgende: [..] Je moet wel durven om Isral na 7 oktober te ontdoen van moraliteit.
Erg makkelijk oordelen vanuit je zolderkamer over wat Isral aan het doen is door je twitter timeline heen te scrollen en als een gulzige cuck alle anti-Isral propaganda kritiekloos tot je te nemen, zoals dat kind hierboven.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_212672845
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2024 10:59 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Erg makkelijk oordelen vanuit je zolderkamer over wat Isral aan het doen is door je twitter timeline heen te scrollen en als een gulzige cuck alle anti-Isral propaganda kritiekloos tot je te nemen, zoals dat kind hierboven.
Was even vergeten dat jij er ter plaatse bent.

Mijn oprechte excuses. Moet pittig voor je zijn.
  zondag 3 maart 2024 @ 11:01:47 #4
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_212672857
quote:
15s.gif Op zondag 3 maart 2024 10:55 schreef Drxx het volgende:

[..]
Omdat ik het nummer kwijt ben van de Hamas hotline. oO< Wat is dit nou weer vraag. |:(
Simpel toch? Je wil dat het geweld stopt, dan roep je Hamas toch op tot overgave? Waarom weiger je dit te doen maar ga je volledig op het orgel met je antisemitische retoriek richting alles wat Isral doet? Ik heb je PoHi eens bekeken en zie welgeteld 1 post waarin je ietwat kritisch bent op Hamas, voor de rest is het anti-Isral wat de klok slaat.

Verre van objectief ben je.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_212672858
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2024 10:59 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Erg makkelijk oordelen vanuit je zolderkamer over wat Isral aan het doen is door je twitter timeline heen te scrollen en als een gulzige cuck alle anti-Isral propaganda kritiekloos tot je te nemen, zoals dat kind hierboven.
Waarom is het zo moeilijk voor jou om voor te stellen dat mensen het verachtelijk vinden wat Hamas heeft gedaan, maar tegelijkertijd het ook verachtelijk vinden hoe Isral gereageerd heeft?
  zondag 3 maart 2024 @ 11:02:56 #6
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_212672865
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2024 11:00 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Was even vergeten dat jij er ter plaatse bent.

Mijn oprechte excuses. Moet pittig voor je zijn.
Ik trap in ieder geval niet in de Pallywood tweets van Slayage en consorten, zoals sommigen hier wel doen.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_212672881
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2024 11:01 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Simpel toch? Je wil dat het geweld stopt, dan roep je Hamas toch op tot overgave? Waarom weiger je dit te doen maar ga je volledig op het orgel met je antisemitische retoriek richting alles wat Isral doet? Ik heb je PoHi eens bekeken en zie welgeteld 1 post waarin je ietwat kritisch bent op Hamas, voor de rest is het anti-Isral wat de klok slaat.

Verre van objectief ben je.
Ik heb meerdere keren aangegeven dat wat Hamas doet totaal niet ok is, dus je liegt echt kanjerhard nu.

Dus vertel, hoe vaak heb jij Isral bekritiseerd op wat zij doen en hebben gedaan?
  zondag 3 maart 2024 @ 11:04:12 #8
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_212672883
quote:
1s.gif Op zondag 3 maart 2024 11:01 schreef Drxx het volgende:

[..]
Waarom is het zo moeilijk voor jou om voor te stellen dat mensen het verachtelijk vinden wat Hamas heeft gedaan, maar tegelijkertijd het ook verachtelijk vinden hoe Isral gereageerd heeft?
Omdat jij er daar niet 1 van bent. Jij hebt een uitgesproken anti-Isral agenda, daarom ga je nu ook helemaal over de rooie als ik tegen je zeg dat de snelste manier voor een oplossing aan dit conflict is als Hamas zich overgeeft.

Je pertinente weigering dat te zien spreekt boekdelen.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_212672901
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2024 11:04 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Omdat jij er daar niet 1 van bent. Jij hebt een uitgesproken anti-Isral agenda, daarom ga je nu ook helemaal over de rooie als ik tegen je zeg dat de snelste manier voor een oplossing aan dit conflict is als Hamas zich overgeeft.

Je pertinente weigering dat te zien spreekt boekdelen.
:')

Echt, dat je het uit je strot krijgt :D :'(
  zondag 3 maart 2024 @ 11:08:49 #10
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_212672929
quote:
1s.gif Op zondag 3 maart 2024 11:04 schreef Drxx het volgende:

[..]
Ik heb meerdere keren aangegeven dat wat Hamas doet totaal niet ok is, dus je liegt echt kanjerhard nu.

Dus vertel, hoe vaak heb jij Isral bekritiseerd op wat zij doen en hebben gedaan?
Waar zou ik kritisch over moeten zijn? Er vallen veel burgerslachtoffers omdat Hamas zich onder de bevolking verschuilt. Daar hoor ik jou nooit over.

Isral gaat vervolgens over tot bombardementen omdat ze geen eigen slachtoffers willen, wat logisch is.
Dan vallen er burgerslachtoffers, daar gaat een Pallywood sausje over heen (Hamas noemt altijd totaal aantal slachtoffers als burgerslachtoffers terwijl daaronder bewezen Hamas lieden zitten, hoor ik je ook nooit over) en dan kom jij hier verkondigen hoe erg Isral wel niet is.

Hoe de fuck durf je nog te zeggen dat je kritiek hebt op Hamas :D na 7 oktober misschien, maar nu ben je volledig ge-pallywood en papegaai je al je anti-Israel propaganda Twitter accountjes na zonder zelf na te denken.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  zondag 3 maart 2024 @ 11:10:02 #11
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_212672944
quote:
9s.gif Op zondag 3 maart 2024 11:05 schreef Drxx het volgende:

[..]
:')

Echt, dat je het uit je strot krijgt :D :'(
Dat zeg ik, nul weigering Hamas te veroordelen of berhaupt overgave te bespreken.

Bedankt voor het eerlijk uitkomen dat je een biased pallysupporter bent. Gewoon strijden met open vizier en niet net doen alsof je objectief bent.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_212672991
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2024 11:10 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Dat zeg ik, nul weigering Hamas te veroordelen of berhaupt overgave te bespreken.
En weer liegen en verdraaien. Flikker toch op joh halve gare.
pi_212673004
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2024 11:02 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Ik trap in ieder geval niet in de Pallywood tweets van Slayage en consorten, zoals sommigen hier wel doen.
Jij doorziet het allemaal !
pi_212673006
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2024 11:02 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Ik trap in ieder geval niet in de Pallywood tweets van Slayage en consorten, zoals sommigen hier wel doen.
Nee maar jij bent natuurlijk ook erg objectief waarbij je alle kleine kritiek op Isral als antisemitisme in dit topic betitelt. Met je open ogen in de hollywoodleugens van israel trappen. :D
  zondag 3 maart 2024 @ 11:15:49 #15
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_212673066
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2024 11:12 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Nee maar jij bent natuurlijk ook erg objectief waarbij je alle kleine kritiek op Isral als antisemitisme in dit topic betitelt. Met je open ogen in de hollywoodleugens van israel trappen. :D
Ik ben zeker biased richting Hamas en Palestijnen, aangezien ze met duizenden tegelijk feest vierden toen Isral werd aangevallen.

Gevalletje fuck around find out.

Heeft Hamas zich al overgegeven? En de gijzelaars losgelaten?
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_212673104
Scorpie was er bij. Tijdens de moordpartijen op 7 oktober, is hij direct naar ander Palestijns gebied gegaan om de feestvierders te tellen.

Geen nieuwsbericht, geen krant, zelfs geen post op social media die hierover bericht. Kunnen we asjeblieft dan hier onze waardering voor deze held duidelijk maken?
  zondag 3 maart 2024 @ 11:20:46 #17
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_212673112
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2024 11:20 schreef theunderdog het volgende:
Scorpie was er bij. Tijdens de moordpartijen op 7 oktober, is hij direct naar ander Palestijns gebied gegaan om de feestvierders te tellen.

Geen nieuwsbericht, geen krant, zelfs geen post op social media die hierover bericht. Kunnen we asjeblieft dan hier onze waardering voor deze held duidelijk maken?
Ik merk dat ik een snaar heb geraakt toen ik je objectiviteit in twijfel trok.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_212673136
quote:
10s.gif Op zondag 3 maart 2024 11:20 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Ik merk dat ik een snaar heb geraakt toen ik je objectiviteit in twijfel trok.
Uiteraard heb je dat. Ik kan niets dan een bescheiden houding aannemen voor de heldhaftigheid die jij laat zien.

Heb zelfs gehoord dat jij persoonlijk een Joods meisje uit de handen van hamas hebt kunnen redden.
  zondag 3 maart 2024 @ 11:24:10 #19
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_212673144
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2024 11:23 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Uiteraard heb je dat. Ik kan niets dan een bescheiden houding aannemen voor de heldhaftigheid die jij laat zien.

Heb zelfs gehoord dat jij persoonlijk een Joods meisje uit de handen van hamas hebt kunnen redden.
Goed h.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_212673147
quote:
15s.gif Op zondag 3 maart 2024 11:11 schreef Drxx het volgende:

[..]
En weer liegen en verdraaien. Flikker toch op joh halve gare.
Jij zit een beetje op je toetsenbord te rammen, terwijl Scorpie het echte werk doet.
  zondag 3 maart 2024 @ 11:24:31 #21
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_212673151
Is er al een anti-Hamas demo gepland trouwens?
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_212673160
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2024 11:24 schreef Scorpie het volgende:
Is er al een anti-Hamas demo gepland trouwens?
Niet dat ik weet. Maar als het komt, ga jij erheen om te tellen. Dat weet ik zeker !
  zondag 3 maart 2024 @ 11:27:17 #23
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_212673176
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2024 11:25 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Niet dat ik weet. Maar als het komt, ga jij erheen om te tellen. Dat weet ik zeker !
Zeker, ik verwacht alle lieden die zich hier als “objectief” en “beste voor met de Palestijnen” manifesteren, daar ook om de overgave van Hamas te eisen.

Jij komt dan toch ook?
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_212673186
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2024 11:23 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Uiteraard heb je dat. Ik kan niets dan een bescheiden houding aannemen voor de heldhaftigheid die jij laat zien.

Heb zelfs gehoord dat jij persoonlijk een Joods meisje uit de handen van hamas hebt kunnen redden.
Wauw hebben we echte zionistische oorlogsheld hier in ons midden. :D

Zo'n korte termijn denker die weigert naar de oorzaak de opstandige Palestijnen te kijken. En dan maar constant van de Isral is goed rest is slecht typische zionistische zwart wit propaganda logica blijft spuien. :')
pi_212673201
quote:
1s.gif Op zondag 3 maart 2024 11:27 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Zeker, ik verwacht alle lieden die zich hier als “objectief” en “beste voor met de Palestijnen” manifesteren, daar ook om de overgave van Hamas te eisen.

Jij komt dan toch ook?
Ik heb niet de moed die jij wel hebt. De mannelijke Hannie Schaft.
pi_212673216
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2024 11:27 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Wauw hebben we echte zionistische oorlogsheld hier in ons midden. :D

Zo'n korte termijn denker die weigert naar de oorzaak de opstandige Palestijnen te kijken. En dan maar constant van de Isral is goed rest is slecht typische zionistische zwart wit propaganda logica blijft spuien. :')
Walgelijk hoe jij de spot aan het drijven bent met iemand die Joodse meisjes uit de handen van Hamas heeft gered.

Waarom doe jij dat?
  zondag 3 maart 2024 @ 11:33:58 #27
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_212673291
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2024 11:27 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Wauw hebben we echte zionistische oorlogsheld hier in ons midden. :D

Zo'n korte termijn denker die weigert naar de oorzaak de opstandige Palestijnen te kijken. En dan maar constant van de Isral is goed rest is slecht typische zionistische zwart wit propaganda logica blijft spuien. :')
“De joden hebben er zelf ook schuld aan”

Die zin deed het ook goed in 40-45.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  zondag 3 maart 2024 @ 11:35:26 #28
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_212673312
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2024 11:29 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Ik heb niet de moed die jij wel hebt. De mannelijke Hannie Schaft.
Dus je kiest ervoor lekker anoniem hier te blijven posten? Zonde.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_212673323
quote:
6s.gif Op zondag 3 maart 2024 11:33 schreef Scorpie het volgende:

[..]
“De joden hebben er zelf ook schuld aan”

Die zin deed het ook goed in 40-45.
Was je daar ook bij?
pi_212673326
quote:
9s.gif Op zondag 3 maart 2024 11:35 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Dus je kiest ervoor lekker anoniem hier te blijven posten? Zonde.
Zonde.
  zondag 3 maart 2024 @ 11:36:59 #31
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_212673333
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2024 11:36 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Was je daar ook bij?
Je bent echt boos omdat ik je bias benoemde he?
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_212673351
quote:
10s.gif Op zondag 3 maart 2024 11:36 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Je bent echt boos omdat ik je bias benoemde he? Interessant.
Boos? hoe kan ik boos zijn op zo'n held als jij?
pi_212673374
quote:
6s.gif Op zondag 3 maart 2024 11:33 schreef Scorpie het volgende:

[..]
“De joden hebben er zelf ook schuld aan”

Die zin deed het ook goed in 40-45.
De Palestijnen hebben er zelf schuld aan Hamas moet vernietigd worden die zin doet het goed bij de zionisten in 23-xx
pi_212673383
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2024 11:36 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Was je daar ook bij?
Hij heeft in zijn eentje Dr Mengela gewurgd

Beetje respect is hier wel op zijn plaats :{w
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_212673399
quote:
16s.gif Op zondag 3 maart 2024 11:40 schreef Ali_boo het volgende:

[..]
Hij heeft in zijn eentje Dr Mengela gewurgd

Beetje respect is hier wel op zijn plaats :{w
Jij snapt het.
pi_212673419
Heeft Hamas de gijzelaars al vrijgelaten?

Nee?

Carry on.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  zondag 3 maart 2024 @ 11:43:03 #37
3542 Gia
User under construction
pi_212673429
quote:
1s.gif Op zondag 3 maart 2024 11:27 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Zeker, ik verwacht alle lieden die zich hier als “objectief” en “beste voor met de Palestijnen” manifesteren, daar ook om de overgave van Hamas te eisen.

Jij komt dan toch ook?
Wat ik wel apart vind is dat wanneer er een pro-Isral demo komt, deze verstoord wordt door pro-palestina volk.
Andersom zie je geen tegendemonstratie bij pro-palestina demonstraties.

Dat zie je trouwens ook bij links en rechts in Nederland. Als rechts demonstreert, gaan linkse clubjes dit verstoren. Andersom gebeurt dat niet.
  zondag 3 maart 2024 @ 11:43:24 #38
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_212673435
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2024 11:39 schreef Basp1 het volgende:

[..]
De Palestijnen hebben er zelf schuld aan Hamas moet vernietigd worden die zin doet het goed bij de zionisten in 23-xx
Nou het is wel interessant om die spasme te zien bij mensen. Je mag dus blijkbaar wel zeggen dat Isral deels schuldig is aan de massamoorden van 7 oktober, maar o wee als je zegt dat de Palestijnen door het decennialang faciliteren van Hamas en hun terreurdaden van o.a. 7 oktober ook deels schuldig zijn aan wat er nu gebeurt, dan is het leven van een Palestijn blijkbaar ontzettend veel meer waard dan dat van een Isralir want daar moeten we het maar niet meer over hebben, 7 oktober, toch?

Er wordt gewoon gemeten met twee maten en de Palestijnse bevolking komt er nu op hardhandige wijze achter dat Isral een maat te groot is voor ze.
Misschien leren ze het nu wel af om een terreurorganisatie a la Hamas aan het roer te zetten, gedreven door intense haat jegens alles wat Isral voorstaat.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_212673450
ADL poll conducted last month shows belief in “anti-Jewish tropes” has increased from 20% to 24% in the last 2 years



Je ziet het ook terug in dit topic :{
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
  zondag 3 maart 2024 @ 11:46:04 #40
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_212673467
quote:
1s.gif Op zondag 3 maart 2024 11:04 schreef Drxx het volgende:

[..]
Ik heb meerdere keren aangegeven dat wat Hamas doet totaal niet ok is, dus je liegt echt kanjerhard nu.

Dus vertel, hoe vaak heb jij Isral bekritiseerd op wat zij doen en hebben gedaan?
Waarom zou dit nodig zijn? Het Isralische leger is bezig een grootschalige terreurgroepering uit te schakelen, die het land al decennialang teistert met aanslagen en waarvan de leiders openlijk verkondigen het land te willen vernietigen als men kan 7 oktober te herhalen en te herhalen.

twitter
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  zondag 3 maart 2024 @ 11:47:05 #41
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_212673478
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2024 11:43 schreef Gia het volgende:

[..]
Wat ik wel apart vind is dat wanneer er een pro-Isral demo komt, deze verstoord wordt door pro-palestina volk.
Andersom zie je geen tegendemonstratie bij pro-palestina demonstraties.

Dat zie je trouwens ook bij links en rechts in Nederland. Als rechts demonstreert, gaan linkse clubjes dit verstoren. Andersom gebeurt dat niet.
Het is not done in linkse kringen om kritisch te zijn op Palestina en Hamas. Weet je nog wat de eerste reactie was van universiteiten na de aanval op 7 oktober? Ze bewonderden de moed van Hamas om tegen hun “onderdrukkers” op te staan.

Pas toen bleek hoe ze tekeer waren gegaan als wilden moest men aan damage control doen, want ze waren toch net even te enthousiast geweest met het vieren van zoveel dode Isralirs :')

Omgekeerd zie ik nu niemand persberichten de deur uit doen waarin het dodenaantal van 30.000 Palestijnen en Hamas soldaten worden gevierd door vooraanstaande geleerden aan universiteiten .
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_212673495
quote:
14s.gif Op zondag 3 maart 2024 11:46 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Waarom zou dit nodig zijn?
Dat de door het westen als illegaal bestempelde nederzettingen blijven doorgaan, en dat meerdere Isralische sleutelfiguren het Palestijnse volk als vogelvrij bestempelen vind jij helemaal okidoki begrijp ik?
  zondag 3 maart 2024 @ 11:49:22 #43
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_212673497
quote:
14s.gif Op zondag 3 maart 2024 11:46 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Waarom zou dit nodig zijn? Het Isralische leger is bezig een grootschalige terreurgroepering uit te schakelen, die het land al decennialang teistert met aanslagen en waarvan de leiders openlijk verkondigen het land te willen vernietigen als men kan 7 oktober te herhalen en te herhalen.

[ twitter ]
Het kan ook alleen maar in het decadente westen zijn dat mensen oproepen dat een land a la Isral zich te hard zou verdedigen ten opzichte van vijanden die omgekeerd geen enkele twijfel zouden hebben om Isral van de kaart te vegen.

Alsof je tegen iemand zegt dat hij zijn pestkop niet te hard mag terug slaan omdat hij nu eenmaal sterker is.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  zondag 3 maart 2024 @ 11:49:54 #44
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_212673504
quote:
14s.gif Op zondag 3 maart 2024 11:49 schreef Drxx het volgende:

[..]
Dat de door het westen als illegaal bestempelde nederzettingen blijven doorgaan, en dat meerdere Isralische sleutelfiguren het Palestijnse volk als vogelvrij bestempelen vind jij helemaal okidoki begrijp ik?
Moet Hamas zich overgeven volgens jou?
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_212673517
quote:
14s.gif Op zondag 3 maart 2024 11:49 schreef Drxx het volgende:

[..]
Dat de door het westen als illegaal bestempelde nederzettingen blijven doorgaan, en dat meerdere Isralische sleutelfiguren het Palestijnse volk als vogelvrij bestempelen vind jij helemaal okidoki begrijp ik?
Ik vind het vanuit individueel opzicht zeker niet 'okidoki'. Maar je moet zaken van elkaar onderscheiden. Ik heb over allerlei zaken individueel een bepaalde mening, en tegelijkertijd dien je te kijken hoe je als land, of Europa in zijn geheel moet handelen.

Waarom zou Nederland, Europa effectief iets doen tegen bovenstaande? we zijn voor een tweestatenoplossing (ik ook), maar meer doen dan slechts wat diplomatieke pogingen lijkt mij vooral schieten in eigen voet. Israel is nu eenmaal een bondgenoot.
  zondag 3 maart 2024 @ 11:52:36 #46
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_212673527
quote:
14s.gif Op zondag 3 maart 2024 11:49 schreef Drxx het volgende:

[..]
Dat de door het westen als illegaal bestempelde nederzettingen blijven doorgaan, en dat meerdere Isralische sleutelfiguren het Palestijnse volk als vogelvrij bestempelen vind jij helemaal okidoki begrijp ik?
De nederzettingen spelen pas sinds de jaren zeventig, nadat Isral terrein had veroverd op Jordani en Egypte. Maar dit conflict gaat in principe al terug tot het begin van de vorige eeuw. Of dacht jij dat dit slechts om nederzettingen draaide?
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_212673597
twitter
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
  zondag 3 maart 2024 @ 11:57:28 #48
3542 Gia
User under construction
pi_212673604
quote:
14s.gif Op zondag 3 maart 2024 11:49 schreef Drxx het volgende:

[..]
Dat de door het westen als illegaal bestempelde nederzettingen blijven doorgaan, en dat meerdere Isralische sleutelfiguren het Palestijnse volk als vogelvrij bestempelen vind jij helemaal okidoki begrijp ik?
Van mij mogen ze zich daartegen verzetten. Maar wel tegen precies die mensen die Palestijnen verjagen en nederzettingen stichten. Niet tegen andere Isralirs in Isral. En zeker geen terreurdaden plegen om zich te wreken vanwege die nederzettingen. Verdedig je grondgebied op de normale manier.
pi_212673621
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2024 11:51 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Ik vind het vanuit individueel opzicht zeker niet 'okidoki'. Maar je moet zaken van elkaar onderscheiden. Ik heb over allerlei zaken individueel een bepaalde mening, en tegelijkertijd dien je te kijken hoe je als land, of Europa in zijn geheel moet handelen.

Waarom zou Nederland, Europa effectief iets doen tegen bovenstaande? we zijn voor een tweestatenoplossing (ik ook), maar meer doen dan slechts wat diplomatieke pogingen lijkt mij vooral schieten in eigen voet. Israel is nu eenmaal een bondgenoot.
Over dingen onderscheiden gesproken.

De vraag was hoe vaak Scorpie Isral bekritiseerd heeft. (0, btw.)

Howard vraagt vervolgens waarom dat zou moeten gebeuren, insinuerende dat Isral niks verkeerd doet.

En mijn argument is dat onder andere de bovenstaande feiten zeer zeker verkeerd zijn.

Het was een morele vraag, geen oproep tot oorlog tussen Europa en Isral. Tuurlijk snap ik waarom Europa al meer dan 50 jaar niets doet.
  zondag 3 maart 2024 @ 11:59:00 #50
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_212673625
quote:
2s.gif Op zondag 3 maart 2024 11:56 schreef Ali_boo het volgende:
[ x ]
Ziekenhuis incident all over again.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')