dat het geen officiële bankinstelling is, dus daarom mag het niet als spaargeld worden gerekend, maar als een soort belegging.quote:Op zondag 24 maart 2024 17:37 schreef Essebes het volgende:
[..]
Wat een gekkigheid. Een spaarrekening is toch een spaarrekening? Wat is de redenatie hiervoor?
Was wel verrast dat dit jaar de VvE-pot wel specifiek genoemd werd als op te geven bij Spaartegoeden 👍
Als je verhuisd dan koopt iemand die pot van je over. Maar die was voor mij en mijn VvE in 2016 al niet nieuw meer 😅quote:Op zondag 24 maart 2024 18:49 schreef ETA het volgende:
[..]
dat het geen officiële bankinstelling is, dus daarom mag het niet als spaargeld worden gerekend, maar als een soort belegging.
Die van VVE pot was dit jaar voor mij ook nieuw, eigenlijk ook weer belachelijk dat je daar over moet betalen.
Ja, klopt. En de BD had die bedragen niet ingevuld. Verder was het even zoeken naar een spaardeposito; sommige banken zetten hun initialen niet voor een spaardeposito rek. nr..quote:Op donderdag 14 maart 2024 08:55 schreef joepvd het volgende:
[..]
De stand van je rekeningen per 1 januari staat ook op je maandoverzichten "GEÏNTEGREERD UITTREKSEL" (eindstand van het overzicht van december, beginstand van het overzicht van januari).
Mmmmmm, ik geloof dat ik eigenwijs zou zijn en dit dan terug zou zetten naar spaartegoeden. Laat ze maar corrigeren. (Maar nu ik je post teruglees: ze hebben bij jou al actief gecorrigeerd?)quote:Op zondag 24 maart 2024 18:49 schreef ETA het volgende:
[..]
dat het geen officiële bankinstelling is, dus daarom mag het niet als spaargeld worden gerekend, maar als een soort belegging.
Die van VVE pot was dit jaar voor mij ook nieuw, eigenlijk ook weer belachelijk dat je daar over moet betalen.
ik was al gewaarschuwd door de werkgever dat het niet onder banktegoeden meer mocht vallen en dat het niet meer voor ingevuld zou staan zoals voorgaande jaren.quote:Op maandag 25 maart 2024 04:31 schreef Essebes het volgende:
[..]
Mmmmmm, ik geloof dat ik eigenwijs zou zijn en dit dan terug zou zetten naar spaartegoeden. Laat ze maar corrigeren. (Maar nu ik je post teruglees: ze hebben bij jou al actief gecorrigeerd?)
De VvE-pot stond bij mij al eerder onder spaartegoeden, zelfde als de rc-delen bij o.a. de Giro, Collin, Geld voorelkaar etc. Naar aard en nature zijn dit gewoon spaargoeden, imho
Ok. Bijzonder. Bijzonder jammer eigenlijk. Misschien maak je met deze wetenschap wel een andere keuze voor je spaargeldquote:Op maandag 25 maart 2024 09:44 schreef ETA het volgende:
[..]
ik was al gewaarschuwd door de werkgever dat het niet onder banktegoeden meer mocht vallen en dat het niet meer voor ingevuld zou staan zoals voorgaande jaren.
Daar bovenop kreeg ik een brief van BD eind Feb dat ik het onder overig moest plaatsen, niet onder banktegoeden.
Dus toch maar netjes meegewerkt...
uiteraard, dat gaat eind mei van die rekening af (netjes 6 maanden voor einde jaar) en gaat dan naar een deposito.quote:Op maandag 25 maart 2024 13:32 schreef Essebes het volgende:
[..]
Ok. Bijzonder. Bijzonder jammer eigenlijk. Misschien maak je met deze wetenschap wel een andere keuze voor je spaargeld
Reden erbij nooit aan zo'n constructie te willen deelnemen.quote:Op zondag 24 maart 2024 18:49 schreef ETA het volgende:
Hoezo?quote:Op zondag 24 maart 2024 18:49 schreef ETA het volgende:
[..]
Oeps, ik dacht dat geld bij de VVE niet zomaar opneembaar is en daarom niet behoefde aangegeven te worden?quote:Op dinsdag 26 maart 2024 10:06 schreef Leandra het volgende:
[..]
Hoezo?
Als ik spaargeld heb voor het onderhoud van mijn huis telt dat toch ook gewoon mee als vermogen?
Hoezo zou jouw spaargeld voor onderhoud van je huis dan niet meetellen, omdat je het samen met je buren in een spaarpotje hebt gestopt?
Geld in een deposito is ook niet zomaar opneembaarquote:Op dinsdag 26 maart 2024 15:35 schreef paulowna het volgende:
[..]
Oeps, ik dacht dat geld bij de VVE niet zomaar opneembaar is en daarom niet behoefde aangegeven te worden?
Uit de OP:quote:Op woensdag 27 maart 2024 12:00 schreef Gia het volgende:
Rond de 3500 terug.
Es kijken wat voor plantjes ik nog wil voor de tuin. En dan nog de subsidie terugvragen voor de nieuwe kozijnen en warmtepompboiler. Nog meer plantjes!!! En dan in mei nog wat vakantiegeld... Voorjaar, leukste tijd van het jaar.
Ja want anders mag je terug betalen. Dan zou je VT veel te hoog zijn geweest. Die VT is immers een voorschot op wat je anders via de aangifte terug zou krijgen.quote:Op woensdag 3 april 2024 19:53 schreef kikoooooo het volgende:
Is er iemand die me met het volgende kan helpen?
In 2023 onze hypotheek uitgebreid voor de aankoop van een stuk grond van onze buren. In oktober heb ik hiervoor de voorlopige aanslag aangepast en daar de notariskosten taxatiekosten etc ingevuld voor de uitbreiding van de hypotheek.
Vul ik deze gegevens nou ook weer in in de aangifte inkomstenbelasting 2023? Of kies ik Nee bij de volgende vraag?
Financieringskosten
Had u of PARTNER in 2023 voor deze leningen, naast de rente nog andere kosten, zoals afsluitkosten?
Op het voorblad lees ik hier ook niets overquote:Op dinsdag 16 april 2024 17:28 schreef Essebes het volgende:
Hier hoort nog een voorblad bij.
Volgens mij is de keuze: direct betalen voor datum x OF in deelbetalingen waarbij je dit in gelijke termijnen moet betalen voor 31 december. Deze info staat echter op het andere blad.
Als je in 11 termijnen betaalt, dan krijg je ook elke maand weer een soort van herinnering. Heel onduidelijke brief en veel papierverspilling.quote:Op dinsdag 16 april 2024 17:19 schreef KrekelJapie het volgende:
Stel je krijgt op 27-1-24 deze betaal informatie van de Belastingdienst. Leest iemand of er een bedrag voor 31-12-2024 overgemaakt moet worden. Ik krijg nu namelijk een betalingsherinnering voor een deelbedrag. Ik zou niet weten waar ik deze info vandaan heb moeten halen. Het gaat me uiteraard niet om de hoogte van het bedrag, maar ik wil het graag snappen wat ik niet begrepen heb.
[ afbeelding ]
Dank. Als ze gewoon tot 1-4 of 1-5 de tijd hadden gegeven om het totale bedrag te betalen was voor mij al logischer.quote:Op dinsdag 16 april 2024 18:58 schreef DIJK het volgende:
[..]
Als je in 11 termijnen betaalt, dan krijg je ook elke maand weer een soort van herinnering. Heel onduidelijke brief en veel papierverspilling.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |