abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_212644473
Ong. 6 maanden geleden heb ik een koekepan BK gekocht. Ik kook electrisch. Na een paar maanden ontstond er in de midden een donkere zwarte vlek die na verloop van tijd groter wordt. Terug naar de winkel en een nieuwe gekregen. Heb een ander merk gekocht Tefal (60 euro dus niet de goedkoopste).
Bij het bakken gebruik ik meestal de 8 stand (1 na hoogste) van de inductie kookplaat. We bakken met olie.
Met de Tefal na een paar maanden hetzelfde probleem. Wel een tegoedbon gekregen in de winkel, maar ik durf niet zomaar een ander te kopen in dezelfde winkel. Wat zou dat kunnen zijn? Doe ik iets verkeerd?
Misschien heeft iemand een advies voor een goede koekepan.
pi_212644743
Misschien had je beter in CUL geopend?

Welk materiaal?
Rvs,
Anti-aanbak,
Keramisch?

Konden ze wel op inductie?

Verder kan ik je ook niet helpen.
Vooralsnog altijd op gas gekookt en mijn Tefal koekenpan gaat al ruim 10 jaar mee.
pi_212644815
Het zal per merk verschillen, maar inductie standje 8 is bij mij vrij hoog (hoger dan wat je met gas kunt bereiken). Wellicht dat de pan wat te heet is geworden.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
pi_212644838
Gemakkelijkste antwoord is geen pannen met teflon gebruiken... :)

Goedkoop = slecht koop, ongezond, slecht voor het milieu (PFAS)

Koop RVS, Plaatstaal of Gietijzer pannen, daarmee kun je hetzelfde bakken en wanneer je het goed doet bakt dit niet aan, gaat een leven lang mee... Dus het is win win win en win...

Zoek eens op google naar "bakken in stalen pannen" en klik video's dan kun je je gaar kijken naar tutorials hoe je met verschillende soorten stalen pannen kunt of moet bakken. Het is even wennen maar kans is groot wanneer je het eenmaal onder de knie hebt wil je niet anders meer. Althans voor mij geldt dit wel, nooit meer teflon of andere anti aanbak scheiße. Allemaal gemaakt om kapot te gaan en veel weg te gooien en nieuwe te kopen...

De plaatstaal en gietijzer zijn wat zwaarder dus je krijgt er spierballen van... Kunnen niet in de vaatwasser en hebben onderhoud nodig. Kijk dus ook wat video's staal of gietijzer pan onderhouden en koesteren. Nauwelijks nadelen te noemen gezien je ze maar 1 keer in leven koopt wanneer je van je pannen houd. O+
pi_212644844
Ik kan nu ook nog een preek gaan houden over de geneugten van plaatstaal en gietijzer maar dat voegt denk ik vrij weinig toe aan je vraag.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
pi_212644922
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2024 10:43 schreef stavromulabeta het volgende:
Het zal per merk verschillen, maar inductie standje 8 is bij mij vrij hoog (hoger dan wat je met gas kunt bereiken). Wellicht dat de pan wat te heet is geworden.
Dat is het eerste wat ik dacht, ja.
Maar geen ervaring mee, dus.
pi_212644958
Je pan de tijd geven zodat de pan evenredig warm wordt is ook wel een goede tip.
Uitvinder van de biersmiley.
  Moderator vrijdag 1 maart 2024 @ 11:33:43 #8
5428 crew  miss_sly
pi_212645599
Ik neem deze even mee naar CUL.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Spellchecker vrijdag 1 maart 2024 @ 11:38:21 #9
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_212645663
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2024 10:39 schreef marc0871 het volgende:
Misschien had je beter in CUL geopend?

Welk materiaal?
Rvs,
Anti-aanbak,
Keramisch?

Konden ze wel op inductie?

Verder kan ik je ook niet helpen.
Vooralsnog altijd op gas gekookt en mijn Tefal koekenpan gaat al ruim 10 jaar mee.
Ja, anders doet de plaat het toch niet?
pi_212645802
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 maart 2024 11:38 schreef maily het volgende:

[..]
Ja, anders doet de plaat het toch niet?
Zie je wel? Geen ervaring mee :@
  Moderator zaterdag 2 maart 2024 @ 08:47:14 #11
184769 crew  Deisyy
pi_212656024
Inderdaad nooit koekenpannen met teflon gebruiken, levensgevaarlijk.

Ik ga gaten graven! Want waar gaten zijn is hoop!
  zaterdag 2 maart 2024 @ 08:54:42 #12
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_212656067
Als standje 8 bij TS hetzelfde is als hiero, lijkt mij dat wat veel om te bakken. 8-9 gebruik ik alleen maar om een pan water/grote volumes, snel aan de kook te brengen.
Pan moet qua diameter ook goed bij de gebruikte kookzone passen.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_212658390
Ik heb een Greenpan, bevalt zeer goed.
pi_212658440
Standje 8 is meestal te hoog. 7 is voor de meeste koekenpannen de max, dat advies zullen ze in de meeste (kook)winkels ook wel geven.
-nee-
  zaterdag 2 maart 2024 @ 18:16:19 #15
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_212662906
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2024 10:13 schreef janjan33 het volgende:
Ong. 6 maanden geleden heb ik een koekepan BK gekocht. Ik kook electrisch. Na een paar maanden ontstond er in de midden een donkere zwarte vlek die na verloop van tijd groter wordt. Terug naar de winkel en een nieuwe gekregen. Heb een ander merk gekocht Tefal (60 euro dus niet de goedkoopste).
Bij het bakken gebruik ik meestal de 8 stand (1 na hoogste) van de inductie kookplaat. We bakken met olie.
Met de Tefal na een paar maanden hetzelfde probleem. Wel een tegoedbon gekregen in de winkel, maar ik durf niet zomaar een ander te kopen in dezelfde winkel. Wat zou dat kunnen zijn? Doe ik iets verkeerd?
Misschien heeft iemand een advies voor een goede koekepan.
Al op het idee gekomen de warmte lager te zetten? Hmmmm?
  Trouwste user 2022 woensdag 6 maart 2024 @ 09:20:07 #16
7889 tong80
Spleenheup
pi_212712364
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 maart 2024 18:16 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Al op het idee gekomen de warmte lager te zetten? Hmmmm?
Man man man. :{

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  woensdag 6 maart 2024 @ 09:26:28 #17
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_212712472
1. Je bakt te warm
2. De inductiezone is te klein voor de pan
Trotste mama van Ambar
Het officiële liefje van @Monitor O+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: