abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218417475
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2025 17:42 schreef DJMO het volgende:
Last minute vraagje. Wie weet er een acceptabele snackbar in Aken?
McD?
stupidity has become as common as common sense was before
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 4 augustus 2025 @ 19:47:37 #177
147316 crew  DJMO
#trut
pi_218418127
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2025 18:44 schreef marcb1974 het volgende:

[..]
McD?
Het is King Döner geworden :D
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_218459659
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2025 17:37 schreef Flitsbezorger het volgende:

[..]
Mönchengladbach op plek 8, Duisburg op plek 10 en Oberhausen op plek 11.

Het is maar waar je gelukkig van wordt.
Het verbaast mij dat München zo laag staat.
Yo tengo, tú tienes, Él/Ella tiene
  zaterdag 9 augustus 2025 @ 15:02:30 #179
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_218459754
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2025 17:37 schreef Flitsbezorger het volgende:

[..]
Duisburg op plek 10 en Oberhausen op plek 11. Het is maar waar je gelukkig van wordt.
Drugs klaarblijkelijk
  Moderator dinsdag 19 augustus 2025 @ 13:04:13 #180
505534 crew  Flitsbezorger
Binnen een kwartier bij je!
pi_218540617
quote:
7s.gif Op zaterdag 9 augustus 2025 14:49 schreef HSG het volgende:

[..]
Het verbaast mij dat München zo laag staat.
Ik zou mij persoonlijk net zo weinig kunnen aarden in München als in die drugssteden in NRW, maar om andere redenen.

Het is er schoon en netjes in vergelijking met de rest van Duitsland, maar dat is 'm dan ook.

Supermarkten die stipt om 20 uur sluiten :')
Geen Späti's of kiosken overal hebben :')
Markus Söder :') :') :') :')
Op maandag 16 december 2024 21:05 schreef GGMM het volgende:
[..]
Flitsbezorger en Bezsen niet
pi_218540850
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2025 13:04 schreef Flitsbezorger het volgende:

[..]
Ik zou mij persoonlijk net zo weinig kunnen aarden in München als in die drugssteden in NRW, maar om andere redenen.

Het is er schoon en netjes in vergelijking met de rest van Duitsland, maar dat is 'm dan ook.

Die vent zegt mij niks. Wie is dat? En wat heeft hij met kiosken, avondwinkels en winkels stipt om 20:00 dicht te maken?
Yo tengo, tú tienes, Él/Ella tiene
  dinsdag 19 augustus 2025 @ 14:01:16 #182
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_218540911
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2025 07:29 schreef marcel.de het volgende:

[..]
Ik herhaal de vraag graag nog eens. Want ik wil meer info.
Bauspar Vertrag lijkt op spaarhypotheek. Verschil zit hem in een omslagpunt ongeveer halverwege.
Mijn vraag is; die tweede helft ook hypotheekrenteteruggaaf?
Ik heb al de tijd dat ik in DE woon de BSV meegenomen in de hypotheekrente aftrek. Mooie is dat de Zinsen gelijk blijven, je schuld gelijk blijft, maar wel spaart in een potje.
  dinsdag 19 augustus 2025 @ 16:27:51 #183
475804 1inamelon
Je mag wel meloentje zeggen
pi_218541619
quote:

[..]

Spätis komen er steeds meer :P
Verder eens. Toch woon ik er alweer meer dan 10 jaar semi tevreden.
  dinsdag 19 augustus 2025 @ 16:35:34 #184
463524 marcel.de
Marcel Poenkt DEE EE
pi_218541662
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2025 14:01 schreef ueberduitser het volgende:

[..]
Ik heb al de tijd dat ik in DE woon de BSV meegenomen in de hypotheekrente aftrek. Mooie is dat de Zinsen gelijk blijven, je schuld gelijk blijft, maar wel spaart in een potje.
ja dat klopt maar er komt een omslagpunt in het BSV. Dat de pot uit gaat keren in de lening. Maar idd misschien dat jij een rentevast percentage afsprak van voor en na dat omslagpunt
voorheen marcel.nl , tegenwoordig door het leven als marcel.de
  dinsdag 19 augustus 2025 @ 19:39:16 #185
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_218542620
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2025 16:35 schreef marcel.de het volgende:

[..]
ja dat klopt maar er komt een omslagpunt in het BSV. Dat de pot uit gaat keren in de lening. Maar idd misschien dat jij een rentevast percentage afsprak van voor en na dat omslagpunt
Klopt, bij mij is dat omslagpunt op 43% en dan heb ik voor de Darlehensphase dan 2,42% afgesproken.
Ik zit nu op 26% als ik goed heb gerekend.
  dinsdag 19 augustus 2025 @ 21:13:22 #186
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_218543644
quote:

[..]

Heb een jaar München gedaan, mooie stad, en dikke 4 jaar Düsseldorf, fijne tijd gehad. 3 jaar in Stuttgart parttime, ook aangenaam. Supermarkten open tot 21:00 - 0:00 afhankelijk van welke.
En ja, zeker rond de grote stations veel junks en schorriemorrie maar ik ken bv Arnhem en Amsterdam uit de jaren 80, dat was erger. Ik heb in Singapore gewerkt en dat is ‘s nachts zo braaf als een dorpje in de Achterhoek.
Enige waar ik het écht onaangenaam vond was Dublin, zeker ten noorden van de liffi, zeer gevaarlijke buurten

[ Bericht 0% gewijzigd door Jan_Onderwater op 20-08-2025 08:54:18 ]
  woensdag 20 augustus 2025 @ 08:31:36 #187
463524 marcel.de
Marcel Poenkt DEE EE
pi_218545837
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2025 19:39 schreef ueberduitser het volgende:

[..]
Klopt, bij mij is dat omslagpunt op 43% en dan heb ik voor de Darlehensphase dan 2,42% afgesproken.
Ik zit nu op 26% als ik goed heb gerekend.
ah dat lijkt wel op dat bij mij. Ook 43% en daarna 2,15, effectief 2,38%

was wel nu naar verrast dat over spaardeel maar 0,1% rente wordt uitbetaald. Dat is in NL met spaarhypotheken wezenlijk hoger
  woensdag 20 augustus 2025 @ 09:52:22 #188
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_218546381
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2025 08:31 schreef marcel.de het volgende:

[..]
ah dat lijkt wel op dat bij mij. Ook 43% en daarna 2,15, effectief 2,38%

was wel nu naar verrast dat over spaardeel maar 0,1% rente wordt uitbetaald. Dat is in NL met spaarhypotheken wezenlijk hoger
Klopt, dat viel mij ook tegen.
pi_218546846
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2025 16:27 schreef 1inamelon het volgende:

[..]
Spätis komen er steeds meer :P
Verder eens. Toch woon ik er alweer meer dan 10 jaar semi tevreden.
Serieus, nog een Fokker in München? :D
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
pi_218546917
quote:
7s.gif Op dinsdag 19 augustus 2025 13:47 schreef HSG het volgende:
Die vent zegt mij niks. Wie is dat?
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_218546977
quote:

[..]

Tja, je moet er inderdaad van houden. In vergelijking met NL, Ruhrgebiet of Berlijn is het wat dat betreft relatief saai.

Ik denk echter dat je niet in München (of omgeving) gaat wonen voor een crazy uitgaansleven, maar eerder voor natuur en bergen dichtbij. Of voor werk natuurlijk...

En ja... Söder :')
  Moderator donderdag 21 augustus 2025 @ 12:54:11 #192
pi_218554824
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2025 11:12 schreef Hojdhopper het volgende:

[..]
Tja, je moet er inderdaad van houden. In vergelijking met NL, Ruhrgebiet of Berlijn is het wat dat betreft relatief saai.

Ik denk echter dat je niet in München (of omgeving) gaat wonen voor een crazy uitgaansleven, maar eerder voor natuur en bergen dichtbij. Of voor werk natuurlijk...

En ja... Söder :')
Ik vind de U-Bahn van München daarentegen wel geweldig. Daar kunnen de BVG (Berlijn) en HVV (Hamburg) een hoop van leren.
[..]
pi_218562021
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2025 12:54 schreef Flitsbezorger het volgende:

[..]
Ik vind de U-Bahn van München daarentegen wel geweldig. Daar kunnen de BVG (Berlijn) en HVV (Hamburg) een hoop van leren.
In wat voor opzicht? Ik bedoel, ik ben erg tevreden over de U-Bahn hier, daar niet van. Maar ben nu wel nieuwsgierig naar wat er dan beter aan is.

Het is overigens pas sinds kort, lente dit jaar geloof ik, dat de U-Bahn ook 's nachts blijft rijden. Tot dan toe was het tot 1 's nachts en weer vanaf 5 in de ochtend ofzo.
  vrijdag 22 augustus 2025 @ 17:15:38 #194
463524 marcel.de
Marcel Poenkt DEE EE
pi_218564131
U-Bahn die 's nachts rijdt.
Ik heb een bus welke eens per dag rijdt (en waarmee je dus niet eens terug kunt komen :') )
  zondag 24 augustus 2025 @ 10:13:12 #195
463524 marcel.de
Marcel Poenkt DEE EE
pi_218577971
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2025 09:52 schreef ueberduitser het volgende:

[..]
Klopt, dat viel mij ook tegen.
Ben weer stap verder.

Wist jij, of wisten jullie, dat bij de overgang van Spaarfase in Leningfase van Bausparvertrag BSV er opnieuw echt een lening wordt behandeld?
Althans bij Schwäbisch Hall.
Je moet foto's van buitenkant en alle ruimtes in huis sturen. Bonnen van je onderhoud en verbetering afgelopen jaren aan dat huis. Oppervlaktemeting woning enzo.
Dus nog los van de normale leningaanvraag zaken zoals loonstroken enzo.

Let wel; uitzondering is; als de (restant)lening max 50.000euro is.

[ Bericht 1% gewijzigd door marcel.de op 24-08-2025 10:21:45 ]
  zondag 24 augustus 2025 @ 11:55:31 #196
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_218578649
quote:
0s.gif Op zondag 24 augustus 2025 10:13 schreef marcel.de het volgende:

[..]
Ben weer stap verder.

Wist jij, of wisten jullie, dat bij de overgang van Spaarfase in Leningfase van Bausparvertrag BSV er opnieuw echt een lening wordt behandeld?
Althans bij Schwäbisch Hall.
Je moet foto's van buitenkant en alle ruimtes in huis sturen. Bonnen van je onderhoud en verbetering afgelopen jaren aan dat huis. Oppervlaktemeting woning enzo.
Dus nog los van de normale leningaanvraag zaken zoals loonstroken enzo.

Let wel; uitzondering is; als de (restant)lening max 50.000euro is.
Nee daar had ik geen idee van eigenlijk. Boeit me verder ook niet zo eigenlijk eerlijk gezegd, ik heb een BSV van 100k en tegen die tijd is de BSV het enige wat nog loopt bij me, de rest is afgelost. Van die 100k blijft dan 58% van over, dus wie doet me wat.
  zondag 24 augustus 2025 @ 12:01:50 #197
463524 marcel.de
Marcel Poenkt DEE EE
pi_218578702
quote:
0s.gif Op zondag 24 augustus 2025 11:55 schreef ueberduitser het volgende:

[..]
Nee daar had ik geen idee van eigenlijk. Boeit me verder ook niet zo eigenlijk eerlijk gezegd, ik heb een BSV van 100k en tegen die tijd is de BSV het enige wat nog loopt bij me, de rest is afgelost. Van die 100k blijft dan 58% van over, dus wie doet me wat.
dan is dus de moeite om die 8 neer te leggen, dan is restantlening makkelijker + hoeft niet meer in grundbuch te staan

Ik weet dat van die 50k omdat ik dus dus ook deed, bijbetalen ;)
  donderdag 28 augustus 2025 @ 13:05:42 #198
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_218612402
ACHTUNG HUMOR!!

De verhuizing van Nederland naar Duitsland is als uit een comfortzone stappen en rechtstreeks het hol van de organisatorische angst binnenwandelen – de Duitse moderne wereld beweegt zich daar ergens tussen een panische zweetuitbraak en een wiskundig model voor dataveiligheid. Als Nederlander komt de verwondering al direct bij het uitpakken van je koffers: hoe kan een volk dat Porsche en BMW bouwt zo schaamteloos achterlopen op het gebied van airco’s en fatsoenlijke wifi?

Gadgets en Innovatie: Kafka ontmoet kluizenaarschap
Innovatie in Duitsland? Eerst een vergadering, dan een commissie, dan een grondige angstkramp. Waar Nederlanders zich maar al te graag laten verleiden door het nieuwste snufje (“een app die tegelijk koffie zet én het huis poetst? Kom maar door!”), snuift de gemiddelde Duitser argwanend alsof Apple zijn hoogsteigen privacy in een schoenendoos wil stoppen. Moderne gadgets zijn hier vergelijkbaar met Chinese operamuziek: je hebt gehoord dat het bestaat, maar in je huis mag het zeker niet komen.

Airconditioning heet hier Draak van de Gezondheid.
Duitsers denken dat het apparaat een soort bioterroristisch wapen is: het verspreidt verkoudheid, longontsteking én waarschijnlijk ook de rekeningen van de belastingdienst. Dus terwijl half Europa op 22 graden luchtig sudoku zit te spelen, knijpt de Duitser de zweetdruppels uit zijn shirt en voert hij een eeuwenoude rituele dans op: raam zuchtend open, raam panisch gesloten, herhaal dit tot je de huisarts belt. Beter zweten dan opgeven – al maak je zo van je woonkamer wel het goedkoopste wellnesscentrum van Berlijn.

5G en andere wereldschokken
Over 5G wordt niet gediscussieerd – het is een existentiële bedreiging. De masten verspreiden volgens de geruchten niet alleen hoofdpijn, maar ook steriele bloemen en getraumatiseerde teckels (die nu in Morsecode blaffen). Dus dan maar lekker hobbelen op Edge, want als iets niet werkt, weet je tenminste wat je mist. Mobiel netwerk is overigens overbodig, want contact vermijden is Duitse volkssport. Mocht je toch bellen, dan bij voorkeur via het legendarisch betrouwbare faxapparaat. Of een postduif. Voor extra veiligheid voorzien van helm én fluoridefilter.

Eten: Spannende keuken, veilig smaakloos
Glutamaat staat hier op de lijst van taboe’s ná het afsluiten van de straat voor een luchtalarm. Aziatische keukengeheimen? In Duitsland herkend als ‘de Duivelse Poeder’ – instant zenuwinzinking! Kant-en-klare soep schreeuwt in kapslocijn “ZONDER glutamaat!” Maak je geen zorgen: de pasta met ketchup is gegarandeerd glutenvrij, smaakvrij en humorvrij – want dan is het veilig. Duitsers willen niet weten waarom ze bang zijn; ze omhelzen de angst gewoon als je tante op een verjaardagsfeest: knus en onvermijdelijk.

Bankkaart, toezichtsregister en robothorror

Betalen met pinpas? Je ziel vast meteen gecensureerd door de Belastingdienst. Niemand weet wat ze precies doen met die data, maar zeker is: je moet er geen spaargeld aan koppelen. Contant geld heeft roots dieper dan de Rijn – wat een genot om een rij van 28 mensen te vormen bij de bakker, omdat Oma haar munten afweegt met een goudschaaltje uit 1832! Lekker tijd om je boodschappenlijstje te overdenken of een roman te schrijven.

Kunstmatige intelligentie?
In Duitsland het begin van een dystopisch stripverhaal: robots stelen je netflix-wachtwoord en monsters in Alexa’s stem schreeuwen ‘Achtung!’ als je vergeten bent je cookies te updaten. Voor alle zekerheid blijven Duitsers gesetteld in het geloof dat AI je huisraad, je privacy, én je steunzool leest. Je kunt maar beter een shungietsteen aan je router vastmaken. Helpt tegen straling – volgens de WhatsApp-groep van je buren.

Tussen vastgesteld bijgeloof en perfecte bureaucratie
Duitsers zijn esoterisch uit overtuiging. Homeopathie, steentherapie en ayurvedische cursussen bieden uitkomst tegen alle technologische ellende, al geldt de ongeschreven regel: eerst angsten, dan pas spiritualiteit. Wie te hard lacht om Duitse vooruitgang, wordt direct geadviseerd een amethist op de router te leggen voordat de buurvrouw je nadoet met haar eigen wifi- Homeopathie.

Tot slot: De toekomst klopt. Duitsland wacht. Tot het veilig is.
De toekomst mag dan aan de deur kloppen met QR-code en digitale handdruk, de Duitser opent pas na drie keer schoenen uit, vingerafdruk, privacyverklaring én een mondelinge toestemming van de woningcoöperatie. Dus als Nederlander in Duitsland is het devies: lachen om de angst, zweten in de hitte, en altijd contant geld in de portemonnee. Wifi? Pas bruikbaar na sacrale inwijding. Digitalisering is goed, maar eerst een beetje angstig. Willkommen im Zauberland van contant geld, zweetdruppels, Homeopathie – en een diepgewortelde liefde voor de ouderwetse fax.

Geniet van het wonder: hier, in het land van moderne argwaan en professioneel zweten, is elke innovatie welkom – mits veilig opgeborgen achter zes sloten, en liefst per post bevestigd.
  Moderator donderdag 28 augustus 2025 @ 13:13:19 #199
pi_218612442
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2025 11:55 schreef Hojdhopper het volgende:

[..]
In wat voor opzicht? Ik bedoel, ik ben erg tevreden over de U-Bahn hier, daar niet van. Maar ben nu wel nieuwsgierig naar wat er dan beter aan is.

Het is overigens pas sinds kort, lente dit jaar geloof ik, dat de U-Bahn ook 's nachts blijft rijden. Tot dan toe was het tot 1 's nachts en weer vanaf 5 in de ochtend ofzo.
Behalve het feit dat het er schoon is en er ultramoderne treinen rijden (vooral voor Duitse standaarden), vind ik de art-deco architectuur in de Münchener U-Bahn erg mooi.

https://urbanrail.net/eu/de/m/muenchen.htm

Kan daar uren naar staren.

Hier in Berlijn is de U+S functioneel. De S rijdt 24/7 door, de U is vrijdag t/m zondag 24 uur open, de rest van de week worden de U-lijnen vervangen door frequente nachtbussen. Verder is het ook historisch met dito historische stations, maar dat laatste breekt het juist op door uit elkaar vallende infrastructuur en slecht onderhoud als gevolg van slechte politieke keuzes.

Crisisberaad na crisisberaad bij de BVG en DB Berlin: https://www.rbb24.de/poli(...)rise-db-loesung.html
[..]
  Moderator donderdag 28 augustus 2025 @ 13:23:52 #200
pi_218612523
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2025 13:05 schreef Jan_Onderwater het volgende:
ACHTUNG HUMOR!!

De verhuizing van Nederland naar Duitsland is als uit een comfortzone stappen en rechtstreeks het hol van de organisatorische angst binnenwandelen – de Duitse moderne wereld beweegt zich daar ergens tussen een panische zweetuitbraak en een wiskundig model voor dataveiligheid. Als Nederlander komt de verwondering al direct bij het uitpakken van je koffers: hoe kan een volk dat Porsche en BMW bouwt zo schaamteloos achterlopen op het gebied van airco’s en fatsoenlijke wifi?

Gadgets en Innovatie: Kafka ontmoet kluizenaarschap
Innovatie in Duitsland? Eerst een vergadering, dan een commissie, dan een grondige angstkramp. Waar Nederlanders zich maar al te graag laten verleiden door het nieuwste snufje (“een app die tegelijk koffie zet én het huis poetst? Kom maar door!”), snuift de gemiddelde Duitser argwanend alsof Apple zijn hoogsteigen privacy in een schoenendoos wil stoppen. Moderne gadgets zijn hier vergelijkbaar met Chinese operamuziek: je hebt gehoord dat het bestaat, maar in je huis mag het zeker niet komen.

Airconditioning heet hier Draak van de Gezondheid.
Duitsers denken dat het apparaat een soort bioterroristisch wapen is: het verspreidt verkoudheid, longontsteking én waarschijnlijk ook de rekeningen van de belastingdienst. Dus terwijl half Europa op 22 graden luchtig sudoku zit te spelen, knijpt de Duitser de zweetdruppels uit zijn shirt en voert hij een eeuwenoude rituele dans op: raam zuchtend open, raam panisch gesloten, herhaal dit tot je de huisarts belt. Beter zweten dan opgeven – al maak je zo van je woonkamer wel het goedkoopste wellnesscentrum van Berlijn.

5G en andere wereldschokken
Over 5G wordt niet gediscussieerd – het is een existentiële bedreiging. De masten verspreiden volgens de geruchten niet alleen hoofdpijn, maar ook steriele bloemen en getraumatiseerde teckels (die nu in Morsecode blaffen). Dus dan maar lekker hobbelen op Edge, want als iets niet werkt, weet je tenminste wat je mist. Mobiel netwerk is overigens overbodig, want contact vermijden is Duitse volkssport. Mocht je toch bellen, dan bij voorkeur via het legendarisch betrouwbare faxapparaat. Of een postduif. Voor extra veiligheid voorzien van helm én fluoridefilter.

Eten: Spannende keuken, veilig smaakloos
Glutamaat staat hier op de lijst van taboe’s ná het afsluiten van de straat voor een luchtalarm. Aziatische keukengeheimen? In Duitsland herkend als ‘de Duivelse Poeder’ – instant zenuwinzinking! Kant-en-klare soep schreeuwt in kapslocijn “ZONDER glutamaat!” Maak je geen zorgen: de pasta met ketchup is gegarandeerd glutenvrij, smaakvrij en humorvrij – want dan is het veilig. Duitsers willen niet weten waarom ze bang zijn; ze omhelzen de angst gewoon als je tante op een verjaardagsfeest: knus en onvermijdelijk.

Bankkaart, toezichtsregister en robothorror

Betalen met pinpas? Je ziel vast meteen gecensureerd door de Belastingdienst. Niemand weet wat ze precies doen met die data, maar zeker is: je moet er geen spaargeld aan koppelen. Contant geld heeft roots dieper dan de Rijn – wat een genot om een rij van 28 mensen te vormen bij de bakker, omdat Oma haar munten afweegt met een goudschaaltje uit 1832! Lekker tijd om je boodschappenlijstje te overdenken of een roman te schrijven.

Kunstmatige intelligentie?
In Duitsland het begin van een dystopisch stripverhaal: robots stelen je netflix-wachtwoord en monsters in Alexa’s stem schreeuwen ‘Achtung!’ als je vergeten bent je cookies te updaten. Voor alle zekerheid blijven Duitsers gesetteld in het geloof dat AI je huisraad, je privacy, én je steunzool leest. Je kunt maar beter een shungietsteen aan je router vastmaken. Helpt tegen straling – volgens de WhatsApp-groep van je buren.

Tussen vastgesteld bijgeloof en perfecte bureaucratie
Duitsers zijn esoterisch uit overtuiging. Homeopathie, steentherapie en ayurvedische cursussen bieden uitkomst tegen alle technologische ellende, al geldt de ongeschreven regel: eerst angsten, dan pas spiritualiteit. Wie te hard lacht om Duitse vooruitgang, wordt direct geadviseerd een amethist op de router te leggen voordat de buurvrouw je nadoet met haar eigen wifi- Homeopathie.

Tot slot: De toekomst klopt. Duitsland wacht. Tot het veilig is.
De toekomst mag dan aan de deur kloppen met QR-code en digitale handdruk, de Duitser opent pas na drie keer schoenen uit, vingerafdruk, privacyverklaring én een mondelinge toestemming van de woningcoöperatie. Dus als Nederlander in Duitsland is het devies: lachen om de angst, zweten in de hitte, en altijd contant geld in de portemonnee. Wifi? Pas bruikbaar na sacrale inwijding. Digitalisering is goed, maar eerst een beetje angstig. Willkommen im Zauberland van contant geld, zweetdruppels, Homeopathie – en een diepgewortelde liefde voor de ouderwetse fax.

Geniet van het wonder: hier, in het land van moderne argwaan en professioneel zweten, is elke innovatie welkom – mits veilig opgeborgen achter zes sloten, en liefst per post bevestigd.
Je eigen stuk? :)
[..]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')