Dat klopt niet helemaal. Per verwijsbriefje van 6 behandelingen moet je een bedrag van ca. 20 euro aan de fysio betalen.quote:Op vrijdag 3 mei 2024 17:00 schreef z80 het volgende:
En na een verwijsbriefje van de Duitse huisarts kost de fysio alleen de eerste behandeling, de rest is voor de krankenkasse.
Gast. Voor die 20 euro neemt de fysio in NL niet eens de telefoon op...quote:Op zondag 30 juni 2024 11:36 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Dat klopt niet helemaal. Per verwijsbriefje van 6 behandelingen moet je een bedrag van ca. 20 euro aan de fysio betalen.
Ik heb 1 behandeling betaald, de eerste. Daarna niets meer. Totaal 9 keer "mishandeld".quote:Op zondag 30 juni 2024 11:36 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Dat klopt niet helemaal. Per verwijsbriefje van 6 behandelingen moet je een bedrag van ca. 20 euro aan de fysio betalen.
Dat zou kunnen natuurlijk. AOK hier.quote:Op zondag 30 juni 2024 12:14 schreef z80 het volgende:
Ik heb 1 behandeling betaald, de eerste. Daarna niets meer. Totaal 9 keer "mishandeld".
Mogelijk afhankelijk van de krankenkasse met wat er vergoed wordt.
Na aanleiding hiervan even bij verkehrsampt kreis Kleve gekeken. Die gaan blijkbaar met de tijd mee, na heel veel problemen en uitbesteding aan Geldern.quote:Op dinsdag 9 juli 2024 21:20 schreef spicymchaggis het volgende:
Overigens: aktuele wachttijd op een afspraak (om een auto aan te melden) bij het Verkehrsamt in Viersen bedraagt voor particulieren vijf weken. Ik kan de Duitsers van harte aanraden om diep in de eenentwintigste eeuw vooral aan klappers en faxen vast te blijven houden.
Kleve heeft zijn zaakjes volgens mij sowieso wel in orde; mijn aldaar wonende schoonouders zijn in ieder geval tevreden over de dienstverlening van het Klevener bürgerbüro. In Kreis Viersen is het een drama.quote:Op dinsdag 9 juli 2024 21:55 schreef z80 het volgende:
[..]
Na aanleiding hiervan even bij verkehrsampt kreis Kleve gekeken. Die gaan blijkbaar met de tijd mee, na heel veel problemen en uitbesteding aan Geldern.
Je kan nu ook i-Kfz. De meest voorkomende handelingen kunnen dus gewoon online.
Leer net zo, zit zelfs een kentekenplaatmaker in de kelder en die casht goed zegmaarquote:Op dinsdag 9 juli 2024 22:11 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Kleve heeft zijn zaakjes volgens mij sowieso wel in orde; mijn aldaar wonende schoonouders zijn in ieder geval tevreden over de dienstverlening van het Klevener bürgerbüro. In Kreis Viersen is het een drama.
Mijn vriendin heeft eind vorig jaar zeven weken kunnen wachten op een afspraak om een paspoort aan te vragen. Tijdens de afspraak werd ze onverrichterzake weggestuurd door de beambte omdat die van mening was dat de pasfoto niet laut Protokoll was en dat daarom maar liefst zo'n driekwart van de paspoortaanvragen in Viersen afgekeurd wordt.
Vreemd genoeg wemelt het om het Viersener Rathaus van de dienstverleners die je - uiteraard tegen hogere prijzen dan normaliter - aan pasfoto's, kentekenplaten en snelle aanmelding van een auto kunnen helpen...
Wat een drama.quote:Op dinsdag 9 juli 2024 21:20 schreef spicymchaggis het volgende:
Overigens: aktuele wachttijd op een afspraak (om een auto aan te melden) bij het Verkehrsamt in Viersen bedraagt voor particulieren vijf weken. Ik kan de Duitsers van harte aanraden om diep in de eenentwintigste eeuw vooral aan klappers en faxen vast te blijven houden.
Nee. Maar zit er wel met een schuin oog naar te kijken.quote:Op dinsdag 16 juli 2024 11:27 schreef ueberduitser het volgende:
Iemand hier ervaring met een Balkonkraftwerk?
Terugleveren levert niets op (0,0). Je mag niet salderen, dus is het alleen interessant als je (een deel van) de stroom zelf kunt gebruiken.quote:
Voorheen kreeg je 12 cent per KWh dat je terug leverde. Is dit vervallen en krijg je niets meer?quote:Op dinsdag 16 juli 2024 20:30 schreef qltel het volgende:
[..]
Terugleveren levert niets op (0,0). Je mag niet salderen, dus is het alleen interessant als je (een deel van) de stroom zelf kunt gebruiken.
Dat is bij balkonkraft niet van toepassingquote:Op dinsdag 16 juli 2024 22:07 schreef z80 het volgende:
[..]
Voorheen kreeg je 12 cent per KWh dat je terug leverde. Is dit vervallen en krijg je niets meer?
Als dat zo is komen er hier geen zonnepanelen.
Stekker in het stopcontact is inderdaad het systeem, je prikt gewoon 600W (gaat naar 800W) op een fase van je aansluiting.quote:Op dinsdag 16 juli 2024 16:47 schreef marcel.de het volgende:
Nee nog niet
Weet dat je geen vergunning nodigt hebt maar wel zou moeten aanmelden bij netwerkbeheerder
Had er verleden jaar ene van Lidl besteld maar die had geen stekker aansluiting en moest ik weer een elektricien voor in dienst nemen. Geen zin in, dus die teruggezonden.
Als ik er dan 1 heb dan wil ik die ook gewoon zo in mijn stopcontact willen prikken
foei!quote:
Ik zit de optie met Speicher te overwegen (2,2kW, uitbreidbaar)quote:Op dinsdag 16 juli 2024 20:30 schreef qltel het volgende:
[..]
Terugleveren levert niets op (0,0). Je mag niet salderen, dus is het alleen interessant als je (een deel van) de stroom zelf kunt gebruiken.
Ik hoorde over energiebelasting heffen over zelf opgewekte stroom....quote:Op woensdag 17 juli 2024 12:42 schreef derLudolf het volgende:
Salderen bestaat in Duitsland ook dus? Gaan er stemmen op om het af te voeren?
Salderen bestaat hier niet. En wettelijk moeten alle meters vervagen worden door een "smart"digitale meter.quote:Op woensdag 17 juli 2024 12:42 schreef derLudolf het volgende:
Salderen bestaat in Duitsland ook dus? Gaan er stemmen op om het af te voeren?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |