Ik heb via een website 10x een pakje Pokemon kaarten voor 4,40 per stuk gekocht. Deze website maakt de pakjes open en streamt dit op TikTok. Als je een pakje koopt voor ¤ 4,40 dan doe je mee in een soort loterij, en dan maken ze een doos van 36 pakjes open. Ze tellen de
HP van de laatste 2 kaarten in het pakje bij elkaar op, en degene die de hoogste heeft die wint de hele doos.
Nu heb ik de stream een aantal dagen gevolgd maar ik heb deze boxen niet voorbij zien komen. Ik heb in de bestelling aangegeven dat ik graag op de hoogte gehouden wil worden wanneer de box opengemaakt is, maar dat is niet gebeurd. Ik heb de website gemaild om meer informatie, maar zij geven alleen maar aan dat er een box opengemaakt is en dat ik niet de winnaar ben. Ik heb om beelden gevraagd waar de box op geopend heb maar die hebben ze niet.
Het gaat in dit geval maar om 50 euro, (44 euro aan kaarten en 6 euro verzending) maar het hele geheel vind ik wel een interessant vraagstuk. Dit lijkt een enorm goed verdienmodel te zijn? Het herroepingsrecht is hier niet meer van sprake omdat ze de pakjes Pokemon kaarten openmaken op de stream en het een loterij principe is.
Als er een loterij is die achteraf terug te kijken is dan is het allemaal nog eerlijk alleen ik heb hier een raar gevoel bij. Klopt dit allemaal wel?