abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 30 mei 2024 @ 20:34:20 #126
462263 Elpis
Goddess of hope
pi_213736212
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2024 13:42 schreef Ebinas het volgende:
En nu weer over die van jou.
Jij bent bijna verlost van de "beperkingen"?
Nou zo snel gaat de tijd ook weer niet helaas. De leefregels gelden tot 3 weken nadat ze weer thuis is. Dus nog ruim 1,5 week te gaan. En dat van de kattenbak nog langer dacht ik.
Maar ik ga er wel al minder krampachtig mee om hoor. Ik vond het het belangrijkst dat ze niet bij de pubers kwam. Haar favoriete puber is lekker op vakantie dus daar kan ze nu sowieso niet op schoot. :)
's Nachts gaat ze netjes op de gang slapen, maar als mijn man vroeg in de ochtend naar beneden gaat mag ze wat mij betreft een uurtje op bed komen liggen. O+
Maar ik kroel haar gewoon lekker en was mijn handen alsof corona weer rondwaart. :P
Ze lijkt een stuk meer rust in haar lijf te hebben en slaapt veel meer dus dat scheelt ook wel met grote delen van de dag uit de buurt blijven (niet dat ik dat laatste nou echt bewust doe :@ ).

Ik moest er onlangs wel aan denken dat we een uitgebraakte haarbal niet zomaar het toilet in zouden mikken maar bij het opgeslagen kattengrit moesten gooien.

Nou maar hopen dat ze weer gaat aankomen. Ik betrap me erop dat iedere keer dat ik over haar rug ga ik check of ik wat minder botjes voel. Dat zou wel heul snel zijn, maar ik kan het niet laten. :@
I 'm not sure about an inner child, but I do have an inner idiot who surfaces every now and then.
pi_213739654
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2024 20:34 schreef Elpis het volgende:
's Nachts gaat ze netjes op de gang slapen,
Oh dat is wel heel fijn dat ze dat doet. En een uurtje op bed zal haar ook een vertrouwt gevoel geven. Helemaal niet is ook zo wat na alles wat ze heeft "doorstaan".

Ik denk dat ik 's nachts de tuindeur (afgezet voor katten) open laat in de hoop dat ze daar gaat slapen. Ze heeft daar wel 2 favo ingerichte plekjes.

Maar 1,5 is nog wel even volhouden. Door het gedoe hier vergeet ik een beetje de tijd. Mijn dagen lijken eeuwen te duren met al dat wachten op uitslagen etc.

quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2024 20:34 schreef Elpis het volgende:
k moest er onlangs wel aan denken dat we een uitgebraakte haarbal niet zomaar het toilet in zouden mikken
Ah daar zou ik ook niet zo 1,2,3 aan denken. Mogen ze er eigenlijk wel bijzetten :D .

En wat betreft dat gewicht. Ik zweer echt bij de babyweegschaal. Kreeg de tip van iemand hier. En het werkt echt.
Even lokken met wat lekkers, zodat ze er niet gelijk weer vanaf loopt. Het gemiddelde (met alle bewegingen) wordt genomen. Staat onder een kast. schuif het naar voren en voila.
Ik heb deze https://www.bol.com/nl/nl(...)00000103388563/?s2a=. Maar ze zijn er ook goedkoper geloof ik, want ik heb geen aandelen hoor.
pi_213740574
Weer een tegenvaller. 2 juli pas (mits jodium leverbaar).
Kleine optie op 18 juni, maar dan moet er iemand uitvallen die event. met vakantie gaat
  vrijdag 31 mei 2024 @ 22:26:02 #129
462263 Elpis
Goddess of hope
pi_213748261
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2024 08:06 schreef Ebinas het volgende:
Oh dat is wel heel fijn dat ze dat doet. En een uurtje op bed zal haar ook een vertrouwt gevoel geven. Helemaal niet is ook zo wat na alles wat ze heeft "doorstaan".

Nou de eerste dag liet ze zich haast niet tegenhouden hoor. Het leek wel een koe bij haar eerste weidegang. :')
Het rustige gedrag voelt nu weer heel erg raar. Dan ga ik me afvragen is het niet TE rustig? Aan de andere kant als ik naar haar zus kijk is veel slapen kennelijk niet raar op die leeftijd. :P

quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2024 08:06 schreef Ebinas het volgende:
Ik denk dat ik 's nachts de tuindeur (afgezet voor katten) open laat in de hoop dat ze daar gaat slapen. Ze heeft daar wel 2 favo ingerichte plekjes.

Dat was een afgeschermde tuin waar ze niet uit kan toch? Dat zou dan moeten kunnen. Dat niet naar buiten mogen is ter voorkoming dat ze buiten met andere mensen in aanraking kan komen heb ik begrepen.

quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2024 10:04 schreef Ebinas het volgende:
Weer een tegenvaller. 2 juli pas (mits jodium leverbaar).
Kleine optie op 18 juni, maar dan moet er iemand uitvallen die event. met vakantie gaat
Owww dat is wel even balen ja. Terwijl het zo dicht binnen handbereik lag.
Hadden ze het wel binnen gekregen?
I 'm not sure about an inner child, but I do have an inner idiot who surfaces every now and then.
pi_213752235
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2024 22:26 schreef Elpis het volgende:
Het leek wel een koe bij haar eerste weidegang.
:D
Blij en wss nog verhoogde schildklierhormonen.

Dat rustige gedrag is natuurlijk ook een heel contrast met eerst. Ineens gaan gedragingen opvallen die misschien voorheen (en ook nu nog) heel gewoon zijn.

quote:
Dat was een afgeschermde tuin waar ze niet uit kan toch?
Klopt en anderen er ook niet in.

quote:
Hadden ze het wel binnen gekregen?
Dat weten ze pas een paar dagen van te voren. De vorige keer werd ik die vrijdagmiddag ervoor om 16:00 afgebeld -O-
  maandag 3 juni 2024 @ 21:47:09 #131
462263 Elpis
Goddess of hope
pi_213781042
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2024 10:49 schreef Ebinas het volgende:
Dat weten ze pas een paar dagen van te voren. De vorige keer werd ik die vrijdagmiddag ervoor om 16:00 afgebeld
Ik heb eigenlijk geen idee hoe vaak ze normaal gesproken leveringen krijgen maar gezien de halfwaarde tijd zal het dan wel wekelijks zijn vermoed ik.

Is je kat inmiddels een beetje hersteld van de reactie?

Vandaag dag 21. Gisteren hebben we haar gewogen, toch maar op een gewone weegschaal in mijn armen want ik denk niet dat ik zo'n babyweegschaal veel zal gebruiken, en het lijkt erop dat ze weer 3 ons is aangekomen. Ik had er al een goed gevoel over want je voelt op haar rug de wervels heel veel minder. Ik ben al heel blij,maar ik zal nog blijer zijn als we over 4 weken haar bloedruk kunnen laten meten en dat ook goed is.
pi_213783189
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2024 09:31 schreef Elpis het volgende:
Mijn man heeft zich helemaal verdiept in jodium 131 en technetium IV om te zien hoe schadelijk ze nou eigenlijk is, maar dat valt inmiddels wel mee. Het ergst was in het begin kort na de behandeling daar zat de meeste gamma straling. De beta straling komt niet zo ver. Nu passen we alleen nog op haar speeksel en urine want daar kan dat nog wel in zitten.
Inmiddels ook uitgebreid verdiept en stuk duidelijker allemaal over hoe en wat.
Wordt nog een pittig klusje hier, met madam die altijd tegen me aan slaapt en op me ligt.
Deur dicht, oordoppen in en mijn hart van steen maken :'(
Aan de andere kant 3 weken is ook nog wel te overzien.

quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2024 21:47 schreef Elpis het volgende:
Ik heb eigenlijk geen idee hoe vaak ze normaal gesproken leveringen krijgen maar gezien de halfwaarde tijd zal het dan wel wekelijks zijn vermoed ik.
Volgens mij levering echt die vrijdag. Dus dat blijft spannend.

quote:
Is je kat inmiddels een beetje hersteld van de reactie?
Zo goed als helemaal, dit keer gelukkig snel ingegrepen.

quote:
want je voelt op haar rug de wervels heel veel minder
Dat is weer goed nieuws. Zo sneu dat magere. En dan kunnen ze ook minder hebben, denk ik dan.
Al heb ik hier desondanks een inmiddels (te) stevige dame :@
In het begin van haar ziekte viel ze zoveel af, dat ik haar veel eten gaf.
Maar na alle (mislukte) behandelingen werkte haar verbranding blijkbaar toch een tandje lager.

quote:
maar ik zal nog blijer zijn als we over 4 weken haar bloedruk kunnen laten meten en dat ook goed is.
Dat begrijp ik. Kans is wel heel erg groot. Maar meten is pas weten.
Knagend wel steeds die onzekerheden.
Is niet anders, maar toch
pi_213928205
Pfff duimen hier. Ze staat voor aankomende dinsdag gepland in Lienden.
Alleen maandag kan er nog afgebeld worden (leveringsproblemen kleine kans).
Zo dichtbij zijn we nog nooit geweest.
  maandag 17 juni 2024 @ 14:35:31 #134
462263 Elpis
Goddess of hope
pi_213946216
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2024 07:47 schreef Ebinas het volgende:
Pfff duimen hier. Ze staat voor aankomende dinsdag gepland in Lienden.
Alleen maandag kan er nog afgebeld worden (leveringsproblemen kleine kans).
Zo dichtbij zijn we nog nooit geweest.
O jeetje dat is morgen al. *O*. Twee weken vroeger dan de vorige planning toch? Wat spannend.
Hoe gaat het met haar?

Hier is alles weer als vanouds. Nou ja behalve de kattenbak nog, maar niks weggooien is ons op het lijf geschreven. :') :@
Ze is niet meer in gewicht aagekomen sinds het laatste wat ik hier meldde. Dat is wel een beetje jammer. Maar goed de schildklierwaarden konden nog stuiteren en dan ben ik al blij dat ze niet is afgevallen.
pi_213949021
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2024 14:35 schreef Elpis het volgende:
Twee weken vroeger dan de vorige planning toch?
Klopt. Werd ook ineens heel erg zenuwachtig van toen ze belden.
Alle emoties kwamen tegelijk geloof ik :@
Maar ik ben niet meer gebeld, dus morgen op naar Lienden *O*
Ze doet het gelukkig op het moment goed. Op tijd aangesterkt met alles.

Jullie zijn al weer vol aan de knuffel O+
Ja die 7 weken kattenbakvulling bewaren is wel lang. Zeker nu het warmer wordt.

Dat ze niet meer is aangekomen is wel jammer. Die waarden kunnen ook nog best wel lang stuiteren heb ik gelezen.
En hoe is haar gedrag? (of was zij niet onrustiger/drukker)?
  maandag 17 juni 2024 @ 23:26:44 #136
462263 Elpis
Goddess of hope
pi_213955555
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2024 18:18 schreef Ebinas het volgende:
En hoe is haar gedrag? (of was zij niet onrustiger/drukker)?
Voor de behandeling was ze ietwat een stuiterbal ja. Ik wijttte een groot deel daarvan aan haar karakter, maar nu na de behandeling is ze heeeeeel veel rustiger. Ze slaapt nu net zo'n gat in de dag als haar zus. :P
Misschien dat ze zonder die aandoening ook eerder dat gedrag van een oude kat had gehad hoor, maar de omschakeling is voor mij nog heel erg wennen. Ook bij het minder eten soms denk ik: hoort dit? Gaat het nog wel goed? Maar zolang ik ook denk: het gaat niet fout, wuif ik het weg.

Heeeeeel veel sterkte morgen bij het wegbrengen.
Het zal wel heel erg slikken zijn haar daar in die behandelkamer achter te moeten laten en het kleine kooitje te zien waar ze in weggebracht zal worden. :*
pi_213956898
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2024 23:26 schreef Elpis het volgende:
hoort dit? Gaat het nog wel goed?
Nadat haar linkerkant vd schildklier was weggehaald was ze ook een stuk rustiger. Dat herken ik wel.
Nu neemt de onrust weer toe.
Maar ik zie steeds dingen waarvan ik denk, was dit voorheen ook al zo?
Alles ligt nu onder een vergrootglas lijkt wel.

Die van mij heeft ook van dat kittengedrag, maar dan overdreven. Het is dat het door ziekte komt, anders was ik er enorm blij mee geweest. Weet nog dat ik in het begin, toen ik het nog niet wist, trots was. Zo fit ze nog was voor haar leeftijd :')

Nou ja, ik ga zo rijden. Heb op twitter hokjes gezien. Zijn wel oude foto's. Maar het is niet veel ruimte idd.
Ik laat weten hoe het gaat.
pi_213961790
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2024 23:26 schreef Elpis het volgende:
en het kleine kooitje te zien
Owkee die had ik nog niet gezien. Nu dus wel :'(
En wat vond ik het lastig en nog om haar daar te laten :'( :'(

Maar niet voor niets.

Rechterkant op de foto is de al geopereerde kant :o

[ Bericht 0% gewijzigd door Ebinas op 18-06-2024 18:47:16 ]
  dinsdag 18 juni 2024 @ 20:48:08 #139
462263 Elpis
Goddess of hope
pi_213964990
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2024 17:39 schreef Ebinas het volgende:

[..]
Owkee die had ik nog niet gezien. Nu dus wel :'(
En wat vond ik het lastig en nog om haar daar te laten :'( :'(

Maar niet voor niets.
[ afbeelding ]
Rechterkant op de foto is de al geopereerde kant :o
Huh dus de grootste plek is de al geopereerde kant? Ik zou het eerder andersom verwachten.
Kan het niet zo zijn dat de foto van bovenaf is genomen zodat de geopereerde kant aan links zit? (o nee dat doen ze vanaf onderen).
Nou ja hoe dan ook zie je dat de eerste operatie sowieso niet afdoende was geweest omdat de andere kant ook aangedaan is. Nu wordt in ieder geval alles aangepakt.

Nu wordt het zaak afleiding te zoeken om er niet constant aan te denken. ;)

[ Bericht 2% gewijzigd door Elpis op 18-06-2024 20:53:25 ]
pi_213968603
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2024 20:48 schreef Elpis het volgende:

[..]
Huh dus de grootste plek is de al geopereerde kant? Ik zou het eerder andersom verwachten.
Kan het niet zo zijn dat de foto van bovenaf is genomen zodat de geopereerde kant aan links zit? (o nee dat doen ze vanaf onderen).
Nou ja hoe dan ook zie je dat de eerste operatie sowieso niet afdoende was geweest omdat de andere kant ook aangedaan is. Nu wordt in ieder geval alles aangepakt.

Nu wordt het zaak afleiding te zoeken om er niet constant aan te denken. ;)
Nee het is echt de geopereerde kant. Ik was ook meer dan verbaasd.
Ze legde uit dat dat kan als niet alles is verwijderd, groeit het gewoon weer aan.

#stilhier :'(
  woensdag 19 juni 2024 @ 21:07:49 #141
462263 Elpis
Goddess of hope
pi_213977271
En hoe is ze de eerste dag en nacht doorgekomen?
pi_213980097
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2024 21:07 schreef Elpis het volgende:
En hoe is ze de eerste dag en nacht doorgekomen?
Tijdens de behandeling was ze erg gespannen en aangedaan.
Die dag heeft ze ook niets meer gegeten.

De volgende dag krijg ik een foto met de tekst dat ze al heerlijk op haar troon (kattenmand) zit en al goed heeft gegeten en gedronken. Ze zag er ook niet gespannen uit of zo.
En ik maar denken dat ze mij zou missen :')
Maar doet goed haar zo te zien. Hopelijk vandaag nog steeds goed.

Is het bij jullie niet ongeveer tijd voor de bloeddrukmeting?
  donderdag 20 juni 2024 @ 14:51:07 #143
462263 Elpis
Goddess of hope
pi_213984513
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2024 07:11 schreef Ebinas het volgende:
De volgende dag krijg ik een foto met de tekst dat ze al heerlijk op haar troon (kattenmand) zit en al goed heeft gegeten en gedronken. Ze zag er ook niet gespannen uit of zo.
Ahhh wat heerlijk. Zo te zien doet ze het een stuk beter als de onze. O+

Ongeveer 2 juli moet die bloeddrukmeting. Heb een reminder in mijn kalender staan om dan een afspraak te maken anders vergeet ik het weer. :@

Edit: zag net via de online afspraken tool dat ze behoorlijk vol zitten dus alvast maar een afspraak voor 3-7 ingepland.

[ Bericht 6% gewijzigd door Elpis op 20-06-2024 14:57:42 ]
pi_213993522
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2024 14:51 schreef Elpis het volgende:

[..]
Ahhh wat heerlijk. Zo te zien doet ze het een stuk beter als de onze. O+

Ongeveer 2 juli moet die bloeddrukmeting. Heb een reminder in mijn kalender staan om dan een afspraak te maken anders vergeet ik het weer. :@

Edit: zag net via de online afspraken tool dat ze behoorlijk vol zitten dus alvast maar een afspraak voor 3-7 ingepland.
Die staat alvast. En nu maar weer duimen dat het gedaald is.

Gisteren weer een "ontspannen" foto gehad, waarbij ze zat te eten.
Als het goed is vandaag telefoontje met uitslag van bloedonderzoek.
pi_213998554
*O* Yeahhhhh! *O*
Schildklier binnen normale waarden, maar kan nog schommelen het komende halfjaar.

Nierwaarden (incl. SDMA) helemaal goed *O*

Bloeddruk iets verhoogd, maar omdat ze zo gestrest is kan dat het zijn.
Advies over 6 weken opnieuw bij eigen DA

Maandag 9 uur mijn skeetie ophalen *O*
  vrijdag 21 juni 2024 @ 17:38:09 #146
462263 Elpis
Goddess of hope
pi_213999095
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2024 16:46 schreef Ebinas het volgende:
Yeahhhhh!
Schildklier binnen normale waarden, maar kan nog schommelen het komende halfjaar.

Nierwaarden (incl. SDMA) helemaal goed
*O* *O* *O* *O* *O*
Yessss. Vooral ook dat de nierwaarden goed waren want dat was natuurlijk ook een vraagteken.

quote:
Bloeddruk iets verhoogd, maar omdat ze zo gestrest is kan dat het zijn.
Advies over 6 weken opnieuw bij eigen DA
Haha klinkt bekend. :P

quote:
Maandag 9 uur mijn skeetie ophalen
En dan volgt de volgende uitdaging. ;)
pi_214000437
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2024 17:38 schreef Elpis het volgende:
En dan volgt de volgende uitdaging. ;)
Dat dan weer wel :{ :D
  zondag 23 juni 2024 @ 21:59:33 #148
462263 Elpis
Goddess of hope
pi_214027761
Nog 1 nachtje slapen. *O*
pi_214029919
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2024 21:59 schreef Elpis het volgende:
Nog 1 nachtje slapen. *O*
En nachtje is voorbij, eindelijk *O*
Sinds de bloedafname heb ik ook geen heel ontspannen foto's meer gehad.
Dus voelt nu helemaal fijn.

Ben benieuwd hoe ze is als ze thuiskomt.
  maandag 24 juni 2024 @ 12:31:16 #150
462263 Elpis
Goddess of hope
pi_214032086
quote:
17s.gif Op maandag 24 juni 2024 05:52 schreef Ebinas het volgende:
Ben benieuwd hoe ze is als ze thuiskomt.
En hoe gaat het nu na de reis en hoe was het gesprek?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')