abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_212597916
Eind vorige week is in mijn nieuwe huis de pvc-vloer opgeleverd. Gloednieuw dus.

Vandaag zijn onderdelen van de keuken geleverd. Hier ging van alles mis, maar mijn vraag nu gaat erover dat dit ook schade aan de nieuwe vloer heeft opgeleverd; namelijk een aantal krassen. (op een gloednieuwe vloer dus)

Ik heb hierover uiteraard al contact gehad met de keukenboer en ook foto's opgestuurd. (nog geen reactie)

Mijn idee is dat zij verantwoordelijk zijn voor deze schade en het herstel ervan volledig moeten vergoeden. Is dat een logische gedachtegang?
Edgar Davids over Danny Buijs na Ajax-Feyenoord (4-1, 4/2/07): Luister eens, het is niet de eerste keer dat jongetjes zich willen bewijzen en zeker ook niet de laatste keer.
pi_212597935
Waarom leg je er eerst een gloednieuwe vloer in en laat je daarna je keuken installeren?
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_212598002
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2024 16:28 schreef Jor_Dii het volgende:
Waarom leg je er eerst een gloednieuwe vloer in en laat je daarna je keuken installeren?
Het is slechts 1 keukenkast die bijgeplaatst wordt, geen volledige keuken.
Edgar Davids over Danny Buijs na Ajax-Feyenoord (4-1, 4/2/07): Luister eens, het is niet de eerste keer dat jongetjes zich willen bewijzen en zeker ook niet de laatste keer.
pi_212598042
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2024 16:26 schreef Black-Death het volgende:

Mijn idee is dat zij verantwoordelijk zijn voor deze schade en het herstel ervan volledig moeten vergoeden. Is dat een logische gedachtegang?
Ja dat lijkt me duidelijk. Meestal heeft zo'n installateur wel een avb.. Maar ook zonder avb zijn ze aansprakelijk.
pi_212598044
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2024 16:32 schreef Black-Death het volgende:

[..]
Het is slechts 1 keukenkast die bijgeplaatst wordt, geen volledige keuken.
Oké, ja ik wil niet heel lullig klinken nu, maar je weet dat bij keukenkasten er vaak sprake is van schuiven, tillen, even neerzetten, plaatsen, stellen etc. Dan had je zelf ook wel wat maatregelen mogen nemen door bijvoorbeeld je vloer daar met karton te beschermen.
pi_212598059
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2024 16:35 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Dan had je zelf ook wel wat maatregelen mogen nemen door bijvoorbeeld je vloer daar met karton te beschermen.
Dat is precies wat de installateur had moeten doen.
pi_212598070
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2024 16:35 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Oké, ja ik wil niet heel lullig klinken nu, maar je weet dat bij keukenkasten er vaak sprake is van schuiven, tillen, even neerzetten, plaatsen, stellen etc. Dan had je zelf ook wel wat maatregelen mogen nemen door bijvoorbeeld je vloer daar met karton te beschermen.
Dat deed de leverancier / het klusbedrijf altijd bij ons. Het is tenslotte hun expertise.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_212598081
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2024 16:36 schreef paardendokter het volgende:

[..]
Dat is precies wat de installateur had moeten doen.
quote:
1s.gif Op maandag 26 februari 2024 16:37 schreef capricia het volgende:

[..]
Dat deed de leverancier / het klusbedrijf altijd bij ons. Het is tenslotte hun expertise.
Dat zou ook kunnen natuurlijk. Ik weet simpelweg niet waar die verantwoordelijkheid ligt. Ik zou daar als klant dan wel proactief mee omgaan door het zelf te regelen. Zéker bij een gloednieuwe vloer die makkelijk krast.
  maandag 26 februari 2024 @ 16:39:38 #9
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_212598102
Hoe erg zijn de krassen? Het is natuurlijk een vloer, en geen Picasso.
Huilen dan.
pi_212598104
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2024 16:38 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
[..]
Ik weet simpelweg niet waar die verantwoordelijkheid ligt.
Dan is het misschien niet zo'n heel goed idee om in dit subforum op juridische vragen te reageren.....
pi_212598120
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2024 16:39 schreef paardendokter het volgende:

[..]
Dan is het misschien niet zo'n heel goed idee om in dit subforum op juridische vragen te reageren.....
Want het staat vast dat die verantwoordelijkheid bij het klusbedrijf ligt?
pi_212598179
quote:
Eind vorige week is in mijn nieuwe huis de pvc-vloer opgeleverd. Gloednieuw dus.

Vandaag zijn onderdelen van de keuken geleverd. Hier ging van alles mis, maar mijn vraag nu gaat erover dat dit ook schade aan de nieuwe vloer heeft opgeleverd; namelijk een aantal krassen. (op een gloednieuwe vloer dus)

Ik heb hierover uiteraard al contact gehad met de keukenboer en ook foto's opgestuurd. (nog geen reactie)

Ja, dat is logisch. Wel prutsers zeg. Bij ons hadden ze op elke cm waar ze mogelijk gingen lopen kartonnen dozen neergelegd...
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_212598364
Kun je ook aantonen dat zij de schade veroorzaakt hebben? Anders kan het moeilijk worden om deze schade vergoed te krijgen.

Wanneer ben je er bijvoorbeeld achter gekomen? Was dat toen ze er nog waren en heb je ze erop aangesproken? Of was het pas toen ze al lang en breed waren vertrokken?
pi_212598595
quote:

Zij zijn verantwoordelijk, maar dat betekent niet dat ze herstel volledig moeten vergoeden. Het moet wel redelijk zijn. Stel dat voor het volledig herstel van twee krasjes feitelijk de hele vloer opnieuw gedaan zou moeten worden, dan is het niet redelijk om te verlangen dat zij daarvoor opdraaien.
pi_212598674
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2024 17:14 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Zij zijn verantwoordelijk, maar dat betekent niet dat ze herstel volledig moeten vergoeden. Het moet wel redelijk zijn. Stel dat voor het volledig herstel van twee krasjes feitelijk de hele vloer opnieuw gedaan zou moeten worden, dan is het niet redelijk om te verlangen dat zij daarvoor opdraaien.
Als het verzekeringswerk wordt, dan weet de verzekeraar wel de juiste weg. Er zijn bedrijven die dit perfect kunnen repareren., deze is ook erg goed
pi_212598828
Hier vertelde de keukenmonteur ook nog een leuk verhaal. Hij komt namens een montagebedrijf en als je dat bedrijf zou bellen om een dergelijk geval te melden dan zeggen ze inderdaad: oh, daar zijn we voor verzekerd hoor. Om vervolgens als bedrijf bij die monteur aan te kloppen die een uitgeknepen zzp-er blijkt te zijn en dus zelf een verzekering blijkt te hebben met een eigen risico van een paar honderd euro.
pi_212599572
quote:

je gedachtengang is logisch ende correct.

zoals al hierboven aangegeven;
mits jij aan kan tonen dat de schade veroorzaakt is tijdens de werkzaamheden van deze leverancier + de schade had voorkomen kunnen worden zal deze ofwel je een vergoeding moeten geven (als een compleet herstel onredelijk is) ofwel moeten herstellen.

heb je bewijs dat zij het waren?
en dank u meneer Dood,
dat u af en toe wat neemt.
Ik weet nu wat verdriet is,
en onze tijd is maar geleend.
pi_212599882
quote:
1s.gif Op maandag 26 februari 2024 17:32 schreef Doedezemaar het volgende:
Hier vertelde de keukenmonteur ook nog een leuk verhaal. Hij komt namens een montagebedrijf en als je dat bedrijf zou bellen om een dergelijk geval te melden dan zeggen ze inderdaad: oh, daar zijn we voor verzekerd hoor. Om vervolgens als bedrijf bij die monteur aan te kloppen die een uitgeknepen zzp-er blijkt te zijn en dus zelf een verzekering blijkt te hebben met een eigen risico van een paar honderd euro.
Dus jij zei, 'Zou je niet eens een keer aan het werk gaan, in plaats van hier eindeloze kletsverhalen te staan ophangen?'?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 26-02-2024 18:46:00 ]
pi_212600517
quote:
Zo werkt het op zich wel. Jij gaat een overeenkomst met een bedrijf aan voor montage. Als dit bedrijf een monteur langs stuurt voor montage en deze monteur is ZZP'er dan moet jij het bedrijf bij schade aansprakelijk stellen. Terwijl het bedrijf dan weer de ZZP'er aansprakelijk moet stellen. En de verzekeringsmaatschappijen zullen dit dan onderling uitvechten over wie nu moet/gaat betalen.

Jij hebt geen overeenkomst met die ZZP'er (al zijn er uitzonderingen mogelijk).

Dit kan zelfs nog ingewikkelder worden wanneer dit montagebedrijf weer ingehuurd wordt door de keukenboer, en jij hebt de overeenkomst met de keukenboer. Dan moet jij bij de keukenboer zijn voor schade, die dan weer bij het montagebedrijf moet zijn, die dan weer bij de ZZP'er moet zijn.

Al blijft de keukenboer tegenover jou verantwoordelijk in het laatste geval. Hoe zij het onderling uitvechten maakt hiervoor bij jou niet uit.
pi_212600727
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2024 19:35 schreef Delenlill het volgende:

[..]
Zo werkt het op zich wel. Jij gaat een overeenkomst met een bedrijf aan voor montage. Als dit bedrijf een monteur langs stuurt voor montage en deze monteur is ZZP'er dan moet jij het bedrijf bij schade aansprakelijk stellen. Terwijl het bedrijf dan weer de ZZP'er aansprakelijk moet stellen. En de verzekeringsmaatschappijen zullen dit dan onderling uitvechten over wie nu moet/gaat betalen.

Jij hebt geen overeenkomst met die ZZP'er (al zijn er uitzonderingen mogelijk).

Dit kan zelfs nog ingewikkelder worden wanneer dit montagebedrijf weer ingehuurd wordt door de keukenboer, en jij hebt de overeenkomst met de keukenboer. Dan moet jij bij de keukenboer zijn voor schade, die dan weer bij het montagebedrijf moet zijn, die dan weer bij de ZZP'er moet zijn.

Al blijft de keukenboer tegenover jou verantwoordelijk in het laatste geval. Hoe zij het onderling uitvechten maakt hiervoor bij jou niet uit.
Ik weet het, maar ik ging er vanuit dat de monteur gewoon in dienst van het bedrijf was. Hij werkt zich drie slagen in de rondte voor een laag tarief en dan wordt zoiets ook nog op hem afgewenteld. Nare schijn-zzpconstructie
pi_212600829
quote:
Volkomen logisch.

Montagebedrijf heeft een overeenkomst met de klant en stuurt iemand. Montagebedrijf is daarmee richting klant aansprakelijk.
Maar als die 'iemand' die gestuurd is niet in loondienst is bij het montagebedrijf, maar een onderaannemer of ZZP-er, dan is dat (eenmans)bedrijf aansprakelijk richting het montagebedrijf.

Daarom is het uurtarief van een ZZP-er ook niet te vergelijken van een medewerker die in loondienst is.
pi_212600893
quote:
1s.gif Op maandag 26 februari 2024 19:48 schreef Doedezemaar het volgende:

Hij werkt zich drie slagen in de rondte voor een laag tarief en dan wordt zoiets ook nog op hem afgewenteld. Nare schijn-zzpconstructie
Als je je als monteur de laatste jaren drie slagen in de rondte werkt voor een laag tarief als schijn-zzp-er, dan doe je echt iets heel erg verkeerd.

Althans: als je je vak verstaat. Tekorten aan mensen die zelfstandig met hun handen kunnen (en willen) werken zijn enorm dus als je goed werk levert kan je ook gewoon een goed uurtarief rekenen aan je opdrachtgevers. En hoef je ook zeker niet van één grote opdrachtgever afhankelijk te zijn.
pi_212602141
quote:
1s.gif Op maandag 26 februari 2024 19:48 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]
Ik weet het, maar ik ging er vanuit dat de monteur gewoon in dienst van het bedrijf was. Hij werkt zich drie slagen in de rondte voor een laag tarief en dan wordt zoiets ook nog op hem afgewenteld. Nare schijn-zzpconstructie
Met ondernemen gaan risico's gepaard. De afgesloten verzekering is door de ondernemer afgesloten. Dat eigen risico is dan een keuze, hè?
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_212605077
Bedankt voor jullie reacties. Ik mis een multi-quote-functie :')

Het zijn relatief oppervlakkige krassen, maar dus wel krassen. Een vloer is natuurlijk geen Picasso, maar deze vloer was nog splinternieuw.
De schade is duidelijk door het vervoer ontstaan (gekloot met steekwagentje bij de voordeur en neerzetten/schuiven in de keuken zelf). Ze waren weg toen mijn vrouw het zag maar ik heb meteen telefonisch contact gehad.
Ik verwacht ook niet dat ze de hele vloer gaan vervangen. De stoffeerder liet me vorige week weten, dat bij beschadiging hij (relatief) makkelijk enkele planken kan vervangen. Dus het vervangen van de planken met de krassen zou relatief eenvoudig moeten zijn.

Heb nog geen reactie van de keukenboer op mijn foto's.
pi_212605098
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 februari 2024 09:31 schreef Black-Death het volgende:
Het zijn relatief oppervlakkige krassen, maar dus wel krassen. Een vloer is natuurlijk geen Picasso, maar deze vloer was nog splinternieuw.

Ik snap je volkomen :Y De eerste schade is gewoon beroerd, zeker als het zo snel is en door een ander. Hetzelfde met nieuwe schoenen :o
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')