Even een nieuw account voor privéredenen.
Ik ben meer dan een jaar geleden vader geworden. Een fantastische periode op veel vlakken maar ook wel slopend op vele andere. Mijn grootste probleem is dat ik zo goed als geen seksleven meer heb met mijn partner en dit echt moeilijk wordt.
Even de situatie schetsen van voor de kinderen: we leerden elkaar kennen via tinder en ons sterkste raakpunt was de eerste maanden de seks. Zij was enorm seksueel en dat was iets waar ik me, dacht ik toen, nooit zorgen over hoefde te maken. Ze zei me wel dat ze voor mij lang geen vaste partner meer heeft gehad en maar wel veel casual seks heeft gehad met veel verschillende mannen. Rond de 100 beweert ze zelfs. En alles van trio'tjes, meerdere mannnen op een avond, blowjobs op de toiletten van bars, ... heeft ze gedaan. Ik vond dit totaal niet zo erg omdat het verleden het verleden is en ik heel bevredigd was met een ervaren sekspartner als zij. Na een jaar of twee is dat plots enorm geminderd. Van dagelijks, naar wekelijks naar plots 1 a 2 keer in de maand. Gelukkig, als de nood echt hoog was en zij niet veel zin had, kregen we dit opgelost met een blowjob. Hoewel ik ook merkte dat alle extraatjes die daar vroeger bijkwamen ook afnamen (oogcontact, ballen likken, teasen, ...) Dan dacht ik soms al, oei dit is al lang geleden dat diezelfde passie er was, die ze blijkbaar wel had voor die 100 random mannen op toilet, maar nu niet meer voor mij. Maar op zich was ik wel bevredigd en we waren al een paar jaar in een relatie.
Dan werden we ouders. Uiteraard is er die eerste paar maanden geen denken aan seks en heeft zij ook echt hersteltijd nodig gehad. Maar na een halfjaar verstreken begon het bij mij toch echt wel weer te jeuken. Voor haar was dit nog niet mogelijk. Uiteindelijk hebben we nu meer dan een jaar later 1 keer seks gehad, niet bevredigend omdat zij er echt met uitdrukkelijk weinig zin bijlag om van mij af te zijn. Dan nog 2 keer als ze zeer dronken was na een feest of een avondje uit. Die waren wel bevredigend.
Ondertussen is dat al 4 maanden geleden, zittten we al een half jaar in therapie bij een seksuoloog en voelen we ons veel beter en verbonden, maar de seks blijft wel nog uit. Eerst was de reden dat ze zich alleen voelde en er meer druk op haar kwam door het ouderschap en ik haar daar te weinig in verlichtte dus ben ik daar super hard mijn best voor gaan doen om dit te beteren. Ze voelde zich te weinig geliefd, geapprecieerd en verwend dus heb ik daar ook werk van gemaakt. Ik heb bijvoorbeeld al twee keer een date geregeld (hotel betaald, champgne gekocht, cadeautje gekocht) maar kwam daar geen seks van. De tweede keer wel omdat ze ongesteld was, maar als ik subtiel voorstelde of iets anders dan mogelijk was (oraal), zei ze direct "nee hoor, dat ga ik niet doen". Bijgevolg kon ik die nacht gewoon niet slapen van de frustratie en opgewonden te zijn dat ik ben opgestaan en op het toilet ben gaan moeten masturberen fantaserend over mijn eigen vriendin. Diezelfde dag kwam ik nog een barman tegen van wie ik weet dat die ook ooit op het toilet zat maar toen wel no string attached een pijpbeurt kreeg van mijn vriendin omdat hij haar 2 drankjes had getrakteerd. Nu plots komt er dus ook nog jaloezie op van haar verleden omdat ik zodanig gefrustreerd ben. Het is alsof er een donkere wolk boven mij hangt en ik depressieve gevoelens begin te krijgen. Slapen gaat ook moeilijker. Zij weet hier ook van.
Wie kent dit? Is dit normaal en komt dit weer in orde? Heb ik een probleem dat ik hier effectief depressief van begin te worden? Iedereen die tips heeft, meer dan welkom.