abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_212581767
Even een nieuw account voor privéredenen.

Ik ben meer dan een jaar geleden vader geworden. Een fantastische periode op veel vlakken maar ook wel slopend op vele andere. Mijn grootste probleem is dat ik zo goed als geen seksleven meer heb met mijn partner en dit echt moeilijk wordt.

Even de situatie schetsen van voor de kinderen: we leerden elkaar kennen via tinder en ons sterkste raakpunt was de eerste maanden de seks. Zij was enorm seksueel en dat was iets waar ik me, dacht ik toen, nooit zorgen over hoefde te maken. Ze zei me wel dat ze voor mij lang geen vaste partner meer heeft gehad en maar wel veel casual seks heeft gehad met veel verschillende mannen. Rond de 100 beweert ze zelfs. En alles van trio'tjes, meerdere mannnen op een avond, blowjobs op de toiletten van bars, ... heeft ze gedaan. Ik vond dit totaal niet zo erg omdat het verleden het verleden is en ik heel bevredigd was met een ervaren sekspartner als zij. Na een jaar of twee is dat plots enorm geminderd. Van dagelijks, naar wekelijks naar plots 1 a 2 keer in de maand. Gelukkig, als de nood echt hoog was en zij niet veel zin had, kregen we dit opgelost met een blowjob. Hoewel ik ook merkte dat alle extraatjes die daar vroeger bijkwamen ook afnamen (oogcontact, ballen likken, teasen, ...) Dan dacht ik soms al, oei dit is al lang geleden dat diezelfde passie er was, die ze blijkbaar wel had voor die 100 random mannen op toilet, maar nu niet meer voor mij. Maar op zich was ik wel bevredigd en we waren al een paar jaar in een relatie.

Dan werden we ouders. Uiteraard is er die eerste paar maanden geen denken aan seks en heeft zij ook echt hersteltijd nodig gehad. Maar na een halfjaar verstreken begon het bij mij toch echt wel weer te jeuken. Voor haar was dit nog niet mogelijk. Uiteindelijk hebben we nu meer dan een jaar later 1 keer seks gehad, niet bevredigend omdat zij er echt met uitdrukkelijk weinig zin bijlag om van mij af te zijn. Dan nog 2 keer als ze zeer dronken was na een feest of een avondje uit. Die waren wel bevredigend.

Ondertussen is dat al 4 maanden geleden, zittten we al een half jaar in therapie bij een seksuoloog en voelen we ons veel beter en verbonden, maar de seks blijft wel nog uit. Eerst was de reden dat ze zich alleen voelde en er meer druk op haar kwam door het ouderschap en ik haar daar te weinig in verlichtte dus ben ik daar super hard mijn best voor gaan doen om dit te beteren. Ze voelde zich te weinig geliefd, geapprecieerd en verwend dus heb ik daar ook werk van gemaakt. Ik heb bijvoorbeeld al twee keer een date geregeld (hotel betaald, champgne gekocht, cadeautje gekocht) maar kwam daar geen seks van. De tweede keer wel omdat ze ongesteld was, maar als ik subtiel voorstelde of iets anders dan mogelijk was (oraal), zei ze direct "nee hoor, dat ga ik niet doen". Bijgevolg kon ik die nacht gewoon niet slapen van de frustratie en opgewonden te zijn dat ik ben opgestaan en op het toilet ben gaan moeten masturberen fantaserend over mijn eigen vriendin. Diezelfde dag kwam ik nog een barman tegen van wie ik weet dat die ook ooit op het toilet zat maar toen wel no string attached een pijpbeurt kreeg van mijn vriendin omdat hij haar 2 drankjes had getrakteerd. Nu plots komt er dus ook nog jaloezie op van haar verleden omdat ik zodanig gefrustreerd ben. Het is alsof er een donkere wolk boven mij hangt en ik depressieve gevoelens begin te krijgen. Slapen gaat ook moeilijker. Zij weet hier ook van.

Wie kent dit? Is dit normaal en komt dit weer in orde? Heb ik een probleem dat ik hier effectief depressief van begin te worden? Iedereen die tips heeft, meer dan welkom.
  zondag 25 februari 2024 @ 13:51:41 #2
348749 dikkedaniel
a.k.a. Big Dick Daniel (BDD)
pi_212581901
lol, hoeveelste lemming is dit onderhand?
"Zou Je Haar Geven?? :P"
pi_212582508
Ik lees dat alcohol wonderen doet...
pi_212583142
quote:
10s.gif Op zondag 25 februari 2024 13:51 schreef dikkedaniel het volgende:
lol, hoeveelste lemming is dit onderhand?
wat bedoel je?
  Spellchecker zondag 25 februari 2024 @ 16:10:06 #5
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_212583747
quote:
0s.gif Op zondag 25 februari 2024 14:47 schreef smizy het volgende:
Ik lees dat alcohol wonderen doet...
Bij wie?
  zondag 25 februari 2024 @ 16:26:17 #6
348749 dikkedaniel
a.k.a. Big Dick Daniel (BDD)
pi_212584017
quote:
0s.gif Op zondag 25 februari 2024 15:26 schreef PereTotal het volgende:

[..]
wat bedoel je?
foutje. Dit is deel 2 zie ik, dacht weer een lemming :)
"Zou Je Haar Geven?? :P"
pi_212584333
Een VR-bril voor TS. Opgelost.
pi_212584559
Op naar een andere relatie.

Als je hier niet gelukkig van wordt, zij niet gaat veranderen en dat gaat ook niet gebeuren want ze heeft er geen zin in.
Zo komt het over tenminste.

Tja, het is naar en nooit leuk, maar vecht je dan voor?
pi_212585153
Heb je geen ex die je kan appen of via fb kan berichten?
5 Ferrari's op videoband!
  zondag 25 februari 2024 @ 18:26:52 #10
396386 sturmpie
for night & nature
pi_212585801
- ik begin jouw bullshit posts overal erg zat te worden. Blijf weg uit topics als je geen zinnige bijdrage kunt of wil leveren. -

[ Bericht 79% gewijzigd door CoolGuy op 25-02-2024 18:48:16 ]
vrede, voedsel, vrijheid, veiligheid, vooruitgang
pi_212586888
Als ik je post goed lees was de zin in seks ook vóór de bevalling al minimaal geworden. Als daar dan ook nog een bevalling en ouderschap achrteraan komt, is het logisch dat dat verder naar 0 daalt. Maar ik zou dus niet teveel focussen op die zwangerschap, want het probleem zat er eerder al.

Het is verder een patroon dat je wel vaker ziet. Soms zijn meisjes ‘sletterig’ omdat ze een hoge seksdrive hebben, maar soms zitten er ook andere psychologische redenen achter. Als ze dan later in een stabiele / saaie relatie zitten, vervalt die zin in seks ook volledig.
pi_212588471
Wel interessant dat zo'n seksuologe die geleerd heeft voor de materie niet onwelwillend staat tegen een compromis van hand of mondwerk door de vriendin van TS bij hem .
Terwijl een aantal dames hier vrij stellig was dat dat absoluut niet de bedoeling was.

En jammer van haar kant dat zij daar niet in mee wilde gaan, ben wel benieuwd waarom niet eigenlijk.

En wat TS nou eigenlijk beschouwt als een gezonde seksuele relatie. Zit dat in de kwaliteit, de kwantiteit of een combinatie daarvan?
blablablabla
pi_212589458
Maarre TS, wat schort er aan de relatie aldus de seksuoloog?
pi_212589579
Dit is waarom vele vrouwen goed verdienen in de prostitutie.
pi_212590878
quote:
0s.gif Op zondag 25 februari 2024 21:43 schreef VEM2012 het volgende:
Maarre TS, wat schort er aan de relatie aldus de seksuoloog?
Zij vindt het ook moeilijk om exact te duiden. Na een zwangerschap is het vaak niet puur het fysieke dat het lastig maakt voor de vrouw, maar vooral de verandering in de verhouding tussen beide partners en in het huishouden. Er is plots te veel druk en het zijn vooral de taken die de vrouw voordien meestal op zich nam die lastiger worden. De man neemt vaak niet voldoende daarin over. De vrouw voelt zich alleen gelaten en heeft vaak het gevoel dat ze de leiding moet nemen om het huishouden draaiende te houden. Deze verhouding maakt het vaak lastiger voor de vrouw om seks te hebben met haar partner dan puur het fysieke aspect. Ze haalde ook aan dat er bijvoorbeeld veel moeders zijn die enkele maanden na de bevalling de relatie verbreken en als single dan wel weer zeer seksueel actief zijn.

We hebben echter als koppel al veel gedaan om dit te beteren, we voelen het allebei. Ik doe veel meer moeite en mijn vriendin spreekt dat ook zo uit. Toch blijft de seks uit... De seksuoloog begon laatste sessie toch ook meer in te gaan op mijn vriendin haar verleden en hoe die harde switch er is gekomen. Hopelijk levert dat wat meer op.
pi_212590923
Het is goed dat jullie gesprekken voeren met een seksuoloog. Wat opvalt, is dat de focus lijkt te liggen op de periode na de zwangerschap, terwijl jij aangaf dat het al veel eerder begon.

Misschien is het wel zo dat het libido van iemand kan veranderen zonder een specifieke oorzaak, en dat de huidige frequentie van eens per maand voor haar nu prima is.

Hoe dan ook; jullie moeten kijken hoe jullie vanuit deze feiten kunnen werken naar een situatie waar jullie allebei gelukkig van kunnen worden :). Uiteindelijk kunnen wij van buitenaf niet veel zeggen over jullie situatie natuurlijk. Het is echt iets tussen jullie beiden. Maar ik begrijp helemaal hoe moeilijk zoiets is voor jullie, dus veel succes ermee! En fijn dat jullie relatie verder wel sterk is en jullie buiten dit stukje om wel naar elkaar toe groeien!
pi_212592046
quote:
0s.gif Op zondag 25 februari 2024 23:40 schreef PereTotal het volgende:

[..]
Zij vindt het ook moeilijk om exact te duiden. Na een zwangerschap is het vaak niet puur het fysieke dat het lastig maakt voor de vrouw, maar vooral de verandering in de verhouding tussen beide partners en in het huishouden. Er is plots te veel druk en het zijn vooral de taken die de vrouw voordien meestal op zich nam die lastiger worden. De man neemt vaak niet voldoende daarin over. De vrouw voelt zich alleen gelaten en heeft vaak het gevoel dat ze de leiding moet nemen om het huishouden draaiende te houden. Deze verhouding maakt het vaak lastiger voor de vrouw om seks te hebben met haar partner dan puur het fysieke aspect. Ze haalde ook aan dat er bijvoorbeeld veel moeders zijn die enkele maanden na de bevalling de relatie verbreken en als single dan wel weer zeer seksueel actief zijn.

We hebben echter als koppel al veel gedaan om dit te beteren, we voelen het allebei. Ik doe veel meer moeite en mijn vriendin spreekt dat ook zo uit. Toch blijft de seks uit... De seksuoloog begon laatste sessie toch ook meer in te gaan op mijn vriendin haar verleden en hoe die harde switch er is gekomen. Hopelijk levert dat wat meer op.
Sorry, maar hier zou ik dus 0,0 vertrouwen in hebben. Om twee redenen. 1. Het is het opdreunen van een standaard verhaal ipv dat het om jullie relatie gaat. Maar de belangrijkste: 2. Het probleem is al 5 jaar oud en dus gaan zoeken bij de situatie nu is een beetje als wanneer je iets bent kwijtgeraakt op je werk je de woning overhoop gaat halen…

Het enige wat nu gebeurt is dat zij krijgt wat zij nu wil (meer taken aan jou overdragen) en het probleem gewoon genegeerd blijft worden.

Bewust of onbewust…

Ik zou ook sowieso van therapeut wisselen, want als die dit niet ziet, dan is die werkelijk stekeblind.
  maandag 26 februari 2024 @ 09:08:08 #18
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_212592171
Jullie hebben dus al 7 jaar een relatie maar 5 jaar weinig seks? Het is misschien niet aardig van me om te zeggen maar misschien vindt ze je niet meer aantrekkelijk of is de match er toch niet zo.
Misschien had ze last van rammelende eierstokken en bleef ze daarom bij je.

Nu is het kind geboren en heeft ze zoiets van: is dit het?

Dit is trouwens niet een typisch vrouwending, genoeg mannen die als een kind geboren is ook gaan twijfelen en denken dat het gras ergens groener is.

Hebben jullie het al gehad over uit elkaar gaan en wat zou ze daarvan vinden?
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_212592194
quote:
0s.gif Op zondag 25 februari 2024 23:40 schreef PereTotal het volgende:

[..]

Hebben jullie bij de seksuoloog ook besproken dat het al voor de zwangerschap veranderd was?

Uit je verhaal lijkt op te maken dat het ervoor al ontzettend weinig gebeurde. Je zegt dat het toen al veranderde naar 1 a 2 keer in de maand. Ik ga ervan uit dat je dat toen ook al te weinig vond. Heb je het er toen met haar over gehad?

Zit ze verder wel goed in haar vel? Heeft ze nog contacten met vriendinnen ofzo, en doet ze daar wel eens leuke dingen mee? En jij? Of zijn jullie alleen nog maar partners/ouders van wordt er daarnaast gewerkt?

Ik vind het overigens wel een beetje vreemd dat de seksuoloog het wel met jullie heeft over de verdeling van het werk, etc., maar kennelijk niet heeft besproken wat een aantal vrouwelijke users in het vorige topic ook heeft besproken, namelijk de emotionele 'last' van het moederschap.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_212592372
Vraagje tussendoor: is zij wellicht met de pil gestopt rondom het moment dat de problemen zijn begonnen?

(Er zijn namelijk onderzoeken waarbij vrouwen andere partnerkeuzes maken onder invloed van de pil)
pi_212592538
quote:
7s.gif Op maandag 26 februari 2024 09:09 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Hebben jullie bij de seksuoloog ook besproken dat het al voor de zwangerschap veranderd was?

Uit je verhaal lijkt op te maken dat het ervoor al ontzettend weinig gebeurde. Je zegt dat het toen al veranderde naar 1 a 2 keer in de maand. Ik ga ervan uit dat je dat toen ook al te weinig vond. Heb je het er toen met haar over gehad?

Zit ze verder wel goed in haar vel? Heeft ze nog contacten met vriendinnen ofzo, en doet ze daar wel eens leuke dingen mee? En jij? Of zijn jullie alleen nog maar partners/ouders van wordt er daarnaast gewerkt?

Ik vind het overigens wel een beetje vreemd dat de seksuoloog het wel met jullie heeft over de verdeling van het werk, etc., maar kennelijk niet heeft besproken wat een aantal vrouwelijke users in het vorige topic ook heeft besproken, namelijk de emotionele 'last' van het moederschap.
Echt? Nog meer de focus op het moederschap (alsof je niet samen ouders bent geworden…)?

Het lijkt mij volledig duidelijk dat het probleem veel ouder is en dus elders ligt. Dat het ouderschap wellicht ook een rol speelt kan (hoeft niet). Maar wat zie je gebeuren? TS heeft een probleem (beiden eigenlijk, maar het lijkt vanuit wat TS aangeeft alleen zijn probleem te zijn). Vervolgens gaan ze naar een seksuoloog en bewust of onbewust wordt eea zo gespind dat er alleen aandacht is voor het feit dat zijn vriendin wil dat er meer arbeid geleverd wordt door TS en hij moet haar ook nog verwenweekendjes geven. Kortom, het probleem van TS is omgezet in een lokaas (nogmaals bewust of onbewust) waarmee hij door de hoepeltjes aan het springen is en er 0,0 voor terugkrijgt.

En dat pikt hij ook nog!

(Zo beschouwd is hij dus het bedelende hondje geworden en daar droogt ook iedereen van op lijkt mij, dus een extra laag over het probleem heen)

Ik zie dit eerlijk gezegd totaal niet goedkomen.
pi_212592684
Dat dit niet puur en alleen met het ouderschap te maken heeft lijkt me ook wel duidelijk.
pi_212592721
quote:
7s.gif Op maandag 26 februari 2024 09:56 schreef Scorpie het volgende:
Dat dit niet puur en alleen met het ouderschap te maken heeft lijkt me ook wel duidelijk.
Volgens mij gaat daar ook niemaand (meer) van uit.
pi_212593031
Wij hebben natuurlijk geen idee hoe de rest van de relatie is.
Als TS al vijf jaar van zijn vriendin verwacht dat ze zijn huisslaaf is en hem in elk opzicht verzorgd, snap ik wel dat daar meer te doen is dan ook een beetje gaan bijdragen, daar zou ik ook van opdrogen en dan moest er jaren aan ongelijkheid worden goedgemaakt voor ik weer zin kreeg (ok, ik was weggeweest voor ik zwanger raakte, maar dat terzijde).
Als vriendin al jaren TS aan het lijntje hield en haar gerief buiten de deur haalt maar hem laat opdraaien voor het huishouden en de verwenweekendjes, werkt nog meer zijn best doen averechts.

Er is allemaal wat weinig over te zeggen zonder context over de relatie en juist die relationele context is teringbelangrijk (voor mij, en afaik voor de meeste vrouwen) om überhaupt geïnteresseerd te zijn in seks binnen een relatie.

Buiten een relatie boeit dat allemaal wat minder. Heb je allebei zin, dikke prima. Ander verhaal.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_212593221
quote:
1s.gif Op maandag 26 februari 2024 10:17 schreef Vanyel het volgende:
Wij hebben natuurlijk geen idee hoe de rest van de relatie is.
Als TS al vijf jaar van zijn vriendin verwacht dat ze zijn huisslaaf is en hem in elk opzicht verzorgd, snap ik wel dat daar meer te doen is dan ook een beetje gaan bijdragen, daar zou ik ook van opdrogen en dan moest er jaren aan ongelijkheid worden goedgemaakt voor ik weer zin kreeg (ok, ik was weggeweest voor ik zwanger raakte, maar dat terzijde).
Als vriendin al jaren TS aan het lijntje hield en haar gerief buiten de deur haalt maar hem laat opdraaien voor het huishouden en de verwenweekendjes, werkt nog meer zijn best doen averechts.

Er is allemaal wat weinig over te zeggen zonder context over de relatie en juist die relationele context is teringbelangrijk (voor mij, en afaik voor de meeste vrouwen) om überhaupt geïnteresseerd te zijn in seks binnen een relatie.

Buiten een relatie boeit dat allemaal wat minder. Heb je allebei zin, dikke prima. Ander verhaal.
Juist over de relatie op zichzelf laat TS niet zoveel los.

Overigens is niet duidelijk of de vriendin van TS die verwenweekendjes eiste of dat hij die regelde omdat hij dacht dat dat voor tijd samen en dus tot seks zou leiden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')