gaat hem niet worden,die 3 dagen (per week )loop je iedere dag met 20/26zakken of meer rond gaan er helemaal mensen weg. Zelf vind ik iets van ma-vrijdag en dan een beetje verdeeld over die dagen wel iets,geen piek en dal meer,gewoon een evenredige hoeveelheid ,zoals heel vroeger. dan heb je za en zo 2 vrije dagen.quote:Op maandag 26 februari 2024 12:13 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dat lijkt me idd het idee. Dat als je 6 dagen bezorgt, dat je dan om de dag bezorgt. De ene wijk ma-wo-vr, de andere op di-do-za. Heb je maar de helft van het aantal bezorgers nodig. Is best verdedigbaar.
Ik hoef ook niet zo nodig elke dag post.
nrc heeft niet heel veel abonnee's ,daarom is de next hier in op gegaan,en de avond naar de nacht,de rest blijft nog wel even:https://www.gelderlander.(...)en-bestaan~ab69f875/quote:Op maandag 26 februari 2024 13:02 schreef IsItMeOrYou het volgende:
Nu maar hopen dat het nieuwe kabinet zich niet voor het karretje laat spannen, mocht dit al mogen vanuit Europa..
Maar goed overal wordt het er vaak slechter op. Ik las dat NRC ook aan het overwegen is om maandag tot en met woensdag geen papieren krant meer te bezorgen, zal wel heel minimaal in prijs zakken, echt niet met de helft als er nog maar 3 van de 6 bezorgdagen blijven want 'de krant moet gewoon elke dag gemaakt worden' en zo is het met de post dus ook, je kan niet je sorteerproces vertragen of bepaalde dagen niet meer doen.
alleen jammer dat de acm niet in ziet/kan beslissen dat het met de bezorgeenheden niet goed gaat,dat ze de prijs dan sowieso moeten verlagen tot het weer goed gaat(dus ook voor de bezorgers aangaande $$$)quote:Op maandag 26 februari 2024 13:24 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Niet helemaal. Zie ook de site van de ACM zelf: Als PostNL de tarieven wil verhogen, moeten zij een voorstel doen aan de ACM, en die kijken vervolgens of dit binnen de tariefruimte valt, en als dat zo is, dan keuren ze het goed. Dus simpelweg stellen dat het PostNL vrij staat de tarieven voor 24-uurs post te verhogen, is te kort door de bocht.
Dan nog is het helemaal aan PostNL hoe ze het invullen, de ACM mag alleen controleren of dat volledige voorstel inderdaad binnen de tariefruimte valt dan.quote:Op maandag 26 februari 2024 13:24 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Niet helemaal. Zie ook de site van de ACM zelf: Als PostNL de tarieven wil verhogen, moeten zij een voorstel doen aan de ACM, en die kijken vervolgens of dit binnen de tariefruimte valt, en als dat zo is, dan keuren ze het goed. Dus simpelweg stellen dat het PostNL vrij staat de tarieven voor 24-uurs post te verhogen, is te kort door de bocht.
Ja, PostNL heeft inderdaad de volledige vrijheid om hun tarieven te verhogen en te verlagen binnen de door de ACM vastgestelde bandbreedte.quote:Op maandag 26 februari 2024 16:20 schreef wbwb het volgende:
[..]
Dan nog is het helemaal aan PostNL hoe ze het invullen, de ACM mag alleen controleren of dat volledige voorstel inderdaad binnen de tariefruimte valt dan.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 8% gewijzigd door Kramerica-Industries op 26-02-2024 16:46:41 ]Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
Klopt, het zal heus wel een keer gaan gebeuren dat we bijv. naar 4 dagen gaan (zaterdag er af), en dat evt. rouw- en medische post op zaterdag door TGN bezorgd zal worden. Maar ik verwacht niet dat het op korte termijn zal gebeuren, misschien over 5 jaar of zo? Ik denk eerlijk gezegd dat PostNL al z'n handen dicht mag knijpen als die eis van 94,3% van de consumentenpost binnen 24 uur bezorgd een beetje wordt verlaagd, naar bijv. 80%.quote:Op maandag 26 februari 2024 16:48 schreef lololo het volgende:
Maar als de volumes blijven dalen, en dat lijkt voor de voorzienbare toekomst wel het geval, dan gaat er vroeg of laat natuurlijk een keer gesneden worden in het aantal bezorgmomenten en/of de overkomstduur. De vraag is vooral wanneer.
Als het aan PostNL had gelegen was het al lang niet meer gebleven bij het schrappen van de maandagbezorging. Toen die er destijds afging kan ik me nog herinneren dat er ook al over ging om uiteindelijk naar 3 dagen te gaan. En dat is iets van 10 jaar geleden of zo.
28 ,moet haalbaar zijn in 3 dagen 3 dagen sjouwen tegen 23euro /uur en 4 dagen afquote:Op maandag 26 februari 2024 17:06 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Maar als er nog maar 3 bezorgdagen zijn, dan kun je straks misschien nog 15 of 16
quote:Op maandag 26 februari 2024 16:35 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Ja, PostNL heeft inderdaad de volledige vrijheid om hun tarieven te verhogen en te verlagen binnen de door de ACM vastgestelde bandbreedte.
Net zoals ik de vrijheid heb om overal in Nederland zo hard te rijden als ik wil.Ja, maar PostNL bepaalt dus wel zelf de postzegelprijs en aan de postzegelprijs an sich zit ook geen maximum. Zo kan PostNL ook bijvoorbeeld de postzegel een euro duurder maken en een pakket twee euro goedkoper om alsnog binnen de tariefruimte te vallen. Bovendien gebruikt PostNL op dit moment niet eens de hele tariefruimte voor zover ik weet.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Uiteindelijk weet iedereen dat zelfs met minder bezorgdagen de postzegelprijs doodleuk elk jaar gaat stijgen. Wat schieten we er mee op als consument? En wat als bezorger? Zijn medewerkers echt bij als ze straks maar 3 dagen te hoeven lopen maar wel met nog zwaardere bundels waarschijnlijk?quote:Op maandag 26 februari 2024 21:22 schreef wbwb het volgende:
[..]
Ja, maar PostNL bepaalt dus wel zelf de postzegelprijs en aan de postzegelprijs an sich zit ook geen maximum. Zo kan PostNL ook bijvoorbeeld de postzegel een euro duurder maken en een pakket twee euro goedkoper om alsnog binnen de tariefruimte te vallen. Bovendien gebruikt PostNL op dit moment niet eens de hele tariefruimte voor zover ik weet.
Ik ben ook wel benieuwd hoe ze dat met de huidige contracturen willen gaan doen, ik zit met mijn huidige aantal al redelijk tegen mijn max per dag aan en dat is al een probleem mochten ze hier met grotere wijken willen beginnen. Als ze dan ook nog een aantal bezorgdagen willen schrappen, kan ik mijn uren dus niet meer maken, maar ik voel er niks voor om mijn contract gratis aan te laten passen alleen omdat ze minder dagen willen bezorgen. Zo zijn er nog wel meer op het depot, ook veel mensen met kleine contracten die het bezorgen even tussendoor willen doen en die echt geen 2,5-3 uur per dag willen werken.quote:Op maandag 26 februari 2024 17:06 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Ik voorzie trouwens wel een ander probleem met bezorgdagen schrappen. PostNL wilde (naar eigen zeggen) met NRP2 grotere werkpakketten kunnen aanbieden aan bezorgers, en daarmee aantrekkelijker worden als werkgever. Maar als er nog maar 3 bezorgdagen zijn, dan kun je straks misschien nog 15 of 16 uur werken per week, dat is de max. Dus dan wordt PostNL juist onaantrekkelijker als werkgever, terwijl mensen nu al bepaald niet in de rij staan. Wellicht hoopt PostNL dat tegen de tijd dat die bezorgdagen er af zijn, we weer in een recessie verkeren.
Waar het allemaal weer om gaat,weer wordt alles op de bezorgers afgeschoven ipv een normale cao met normale dingen etc.. wie snugger is kapt er gauw mee,want buiten dit bedrijf is zoveel meer te verdienen tegen goede voorwaarden.quote:Op dinsdag 27 februari 2024 00:53 schreef zerebus het volgende:
[..]
Ik ben ook wel benieuwd hoe ze dat met de huidige contracturen willen gaan doen, ik zit met mijn huidige aantal al redelijk tegen mijn max per dag aan en dat is al een probleem mochten ze hier met grotere wijken willen beginnen. Als ze dan ook nog een aantal bezorgdagen willen schrappen, kan ik mijn uren dus niet meer maken, maar ik voel er niks voor om mijn contract gratis aan te laten passen alleen omdat ze minder dagen willen bezorgen. Zo zijn er nog wel meer op het depot, ook veel mensen met kleine contracten die het bezorgen even tussendoor willen doen en die echt geen 2,5-3 uur per dag willen werken.
Ze gaven aan de bezorg en sorteerprocessen dit jaar nog verder te optimaliseren... Dan weet je genoeg. Ergens denk ik dat ze het ook helemaal niet vervelend vinden als er minder personeel overblijft want dan kunnen ze nog harder roepen dat er geen personeel is om de post te bezorgen en minder bezorgen dus echte noodzaak is geworden...quote:Op dinsdag 27 februari 2024 08:13 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
Waar het allemaal weer om gaat,weer wordt alles op de bezorgers afgeschoven ipv een normale cao met normale dingen etc.. wie snugger is kapt er gauw mee,want buiten dit bedrijf is zoveel meer te verdienen tegen goede voorwaarden.
Voor mensen die alleen in de bezorging werken is 9.20 uur werken per dag wel erg veel. Ik leg zelf de max bij 6 uur per dag. En dan moet je ook bedenken dat als we nog maar 3 dagen zouden bezorgen, dit natuurlijk wel 3 piekdagen met enkel piekwijken zijn. Nu heb je (als je geluk hebt) een werkpakket met zowel piek- als dalwijken, waarbij de dalwijken wat relaxter zijn omdat je dan niet zoveel post hoeft mee te slepen.quote:Op maandag 26 februari 2024 18:37 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
28 ,moet haalbaar zijn in 3 dagen 3 dagen sjouwen tegen 23euro /uur en 4 dagen af
6 uur per dag? Dat vind ik echt al wel te veel hoor, zeker met Logisch Bezorgen pieken.quote:Op dinsdag 27 februari 2024 17:41 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Voor mensen die alleen in de bezorging werken is 9.20 uur werken per dag wel erg veel. Ik leg zelf de max bij 6 uur per dag. En dan moet je ook bedenken dat als we nog maar 3 dagen zouden bezorgen, dit natuurlijk wel 3 piekdagen met enkel piekwijken zijn. Nu heb je (als je geluk hebt) een werkpakket met zowel piek- als dalwijken, waarbij de dalwijken wat relaxter zijn omdat je dan niet zoveel post hoeft mee te slepen.
ja het is ook allemaal gein,bij 6uur merk je het echt wel,en voor die uiterlijk 18uur krijgen ze geen hond,volgend jaar gaat een zeer groot probleem worden,let maar op.quote:Op dinsdag 27 februari 2024 17:41 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Voor mensen die alleen in de bezorging werken is 9.20 uur werken per dag wel erg veel. Ik leg zelf de max bij 6 uur per dag. En dan moet je ook bedenken dat als we nog maar 3 dagen zouden bezorgen, dit natuurlijk wel 3 piekdagen met enkel piekwijken zijn. Nu heb je (als je geluk hebt) een werkpakket met zowel piek- als dalwijken, waarbij de dalwijken wat relaxter zijn omdat je dan niet zoveel post hoeft mee te slepen.
jij gaat voor de 10uur per dag,nonstop vanuit een doorluchte garagebox,zonder licht en water(1e levensbehoefte) 15km van huisquote:Op dinsdag 27 februari 2024 18:05 schreef wbwb het volgende:
[..]
6 uur per dag? Dat vind ik echt al wel te veel hoor, zeker met Logisch Bezorgen pieken.
Die onrealistische tijden en zomaar op een dalwijk zonder aankondiging huis-aan-huis te hebben zorgt er bij mij al voor dat ik zo goed als nooit meer inval voor een dalwijk. Ze schieten er zichzelf mee in de voet. Denk ook niet dat als we naar maar 4 dagen gaan de tijden omhoog gaan ''Want dat rondje loop je toch al''quote:Op donderdag 29 februari 2024 17:33 schreef Huettenwirt het volgende:
Ik vraag me af of 3 dagen bezorgen hetzelfde is als 3 dagen werken. We hebben nu met piek/dal te weinig mensen. Sterker nog, er worden nu al zo vaak dallen doorgeschoven, dat je feitelijk steeds meer pieken loopt in 4 dagen. Voor de zaterdag reken ik maar even niet op piekwijken. Dat zit een beetje tussen piek en dal in. Maar zelfs met doorgeschoven dallen lukt het al regelmatig niet om de pieken weg te krijgen. M.a.w.; we blijven de 4 dagen dinsdag tot en met vrijdag veel te hard nodig hebben om de pieken weg te werken, zelfs als er geen dallen over blijven. We lopen straks alleen nog maar piekwijken verspreid over 4 dagen. Worden die dallen echter priorwijken (alleen rouw/trombose/24uurs/ en scanpakjes), dan krijg je dalwijken zoals dalwijken ooit bedoeld waren, maar met nog minder tijd ervoor op het rooster. Álle priorwijken kregen een klein halfuurtje hier, hoe ver weg ze ook liggen. Alle wijken dezelfde tijd, zodat je op het rooster aan de tijd kan zien dat het een priorwijk is. Er is geen andere manier om dat in het rooster aan te geven is mij verteld. Naast x-wijk en y-wijk een p-wijk in het rooster zetten is momenteel te veel gevraagd. Had een keer 50 poststukken in een priorwijk en over flinke afstanden. Ik doe geen priorwijken meer op deze manier, moest bijna 40 minuten bijplussen. Er moeten eerst maar eens reële looptijden komen op de wijken die dat écht nodig hebben na invoeren van nrp en 3 bundel-systeem. Hoe vaak ik niet bij moet plussen alleen al omdat ik bij moet laden. Nu al, en dat bijladen wordt met doorgeschoven dallen voor nóg meer wijken nodig.
met alle "nieuwe plannen" gaan ze echt ko,let maar op,de problemen gaan groter dan ze ooit waren wordenquote:Op donderdag 29 februari 2024 20:27 schreef Petrichorodor het volgende:
[..]
Die onrealistische tijden en zomaar op een dalwijk zonder aankondiging huis-aan-huis te hebben zorgt er bij mij al voor dat ik zo goed als nooit meer inval voor een dalwijk. Ze schieten er zichzelf mee in de voet. Denk ook niet dat als we naar maar 4 dagen gaan de tijden omhoog gaan ''Want dat rondje loop je toch al''
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |