abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 21 februari 2024 @ 21:23:01 #1
389558 britneycheers
It's Britney Bitch
pi_212529554
quote:
Wie eindigt met wie?

Om een globale indruk te krijgen van wie met wie eindigt kijken we eerst naar de uitkomsten van verschillende demografische onderzoeken. In de praktijk vinden de meeste mensen een partner met dezelfde etnische en sociale achtergrond, met een vergelijkbare intelligentie, opleiding, aantrekkelijkheid, overeenkomstige normen en waarden. Het is logisch te veronderstellen dat die mensen sowieso al in elkaars buurt verkeren, wat de kans vergroot dat zij elkaar zullen vinden.

Een groot misverstand is dat tegengestelden elkaar aantrekken. In de praktijk vallen de verschillen inderdaad meer op dan de overeenkomsten, maar uiteindelijk zijn het de overeenkomsten die ons aantrekken en bij elkaar houden.

https://psychologisch.nu/(...)en-niet-op-de-ander/


Herkennen jullie jezelf hierin?

Ik zelf persoonlijk niet. Mijn ex-vriendjes leken qua innerlijk en uiterlijk niet op mij. Ik vraag me af in hoeverre dit in de praktijk klopt.

Lijken jullie wel op je (ex) partners? Hebben jullie hetzelfde opleidingsniveau?
If you're easy to get, you are probably easy to forget.
pi_212530225
Totaal niet, gelukkig. :)
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_212530260
ik lijk qua uiterlijk een beetje op tauros
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  woensdag 21 februari 2024 @ 22:13:35 #4
505599 Speklap3000
#AllSpekIsBeautiful
pi_212530488
quote:
4s.gif Op woensdag 21 februari 2024 21:23 schreef britneycheers het volgende:
Ik zelf persoonlijk niet. Mijn ex-vriendjes leken qua innerlijk en uiterlijk niet op mij. Ik vraag me af in hoeverre dit in de praktijk klopt.
Je bent dan ook niet met deze boys geeindigd :T
met je houding en je gedrag laat je zien dat je elkaar mag
pi_212530904
Nee, gelukkig niet zeg.
blablablabla
  donderdag 22 februari 2024 @ 03:51:44 #6
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_212531916
De exen waar het uiteindelijk totaal niet mee werkte leken inderdaad niet op me wat betreft sociale achtergrond, intelligentie, opleiding en overeenkomstige normen en waarden. Die waar het beter mee werkte kwamen al dichter in de buurt op die vlakken.
Mijn huidige vriend is op vrijwel alle punten hetzelfde en dat werkte eigenlijk perfect. Vind hem alleen veel te aantrekkelijk voor mij, maar dat heeft ie zelf gelukkig niet door _O- :+

Al speelt uiteindelijk iemands karakter natuurlijk ook een enorm grote rol, dat moet ook maar bij je passen. Maar snap ergens wel dat de kans op een successvolle relatie wellicht groter is als de punten zoals beschreven in de OP een beetje gelijk zijn bij beide partners.
pi_212535545
M’n man en ik worden nog wel eens als broers aangezien :+

Los daarvan lijken we wel wat op elkaar (zelfde hobbies grotendeels, zelfde karakter eigenschappen, we denken hetzelfde over veel zaken), maar we verschillen ook. Hij heeft universitair gestudeerd, ik zit op MBO niveau. Hij heeft een hele stabiele jeugd gehad, terwijl ik ben opgegroeid bij labiele ouders en meerdere pleeggezinnen; onder andere met wat mishandeling ook.

Ondanks die verschillen is er niet echt te merken dat hij meer heeft gestudeerd, tenzij het heel specifiek gaat over zijn vak. Levenservaring maakt een hoop goed. Verschillen in karakter zou ook geen probleem hoeven te zijn, maar ik vind een relatie waar je over de grote zaken in het leven hetzelfde denkt wel heel belangrijk.

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 22-02-2024 12:22:03 ]
  donderdag 22 februari 2024 @ 12:37:02 #8
420862 uitkeringsgenieter
Dat moet in je aard liggen
pi_212535701
Nee, ik ben mooi en knap. Mijn partner heeft dr beste tijd wel gehad zo onderhand....
Je weet wat voor uitkering je hebt en daar moet je het mee doen.
pi_212536501
Ja.

Ethnisch. Beiden blank en beiden in Nederland geboren.
Religie. Hij heeft op een christelijke middelbare school gezeten en ik niet, maar beiden niet religieus.
Sociaal. Onze omgevingen lijken wel aardig op elkaar.
Intelligentie. Komt aardig overeen denk ik. Het verschilt wel naar gelang op welk vlak je dat bekijkt.
Opleiding. Ik universitair, hij post-universitair.
Aantrekkelijkheid. We lijken niet op elkaar, maar zover je daar een objectieve maatstaf op los kan laten, hebben we wel ongeveer dezelfde mate van aantrekkelijkheid denk ik (al dacht hij daar zelf in het verleden anders over)
Normen en waarden. Ja, hierin lijken we zeker veel op elkaar en dat is ook hetgeen wat ons nog het meeste bij elkaar brengt/houdt denk ik.
Karakter. Enige overlap, maar toch vooral verschillen. Ook wel 'gewoon' een duidelijk verschil in vrouw vs man.
Interesses. Hierin is er overlap, maar zijn er ook verschillen. Grootste verschil zit hem denk ik in gamen (ik) en lezen (hij). Grootste gemene delers: series/films en in de natuur (sportief) zijn.

Van ex-en verschilde ik vooral op het vlak van normen en waarden wel wat meer en in een elk geval ook qua fysieke aantrekkelijkheid, maar verder was dat ook wel aardig gelijk.
Tails tell tales
pi_212536590
quote:
1s.gif Op donderdag 22 februari 2024 12:18 schreef AlwaysHappy het volgende:
M’n man en ik worden nog wel eens als broers aangezien :+

Los daarvan lijken we wel wat op elkaar (zelfde hobbies grotendeels, zelfde karakter eigenschappen, we denken hetzelfde over veel zaken), maar we verschillen ook. Hij heeft universitair gestudeerd, ik zit op MBO niveau. Hij heeft een hele stabiele jeugd gehad, terwijl ik ben opgegroeid bij labiele ouders en meerdere pleeggezinnen; onder andere met wat mishandeling ook.

Ondanks die verschillen is er niet echt te merken dat hij meer heeft gestudeerd, tenzij het heel specifiek gaat over zijn vak. Levenservaring maakt een hoop goed. Verschillen in karakter zou ook geen probleem hoeven te zijn, maar ik vind een relatie waar je over de grote zaken in het leven hetzelfde denkt wel heel belangrijk.
Helemaal eens met dikgedrukte.

Qua ouders e.d. hebben wij béiden wel een wat 'problematische' achtergrond. Hij nog iets meer dan ik en hij heeft ook geen contact met zijn ouders meer (gelukkig wel met zijn zus).
Tails tell tales
pi_212543217
quote:
1s.gif Op donderdag 22 februari 2024 12:18 schreef AlwaysHappy het volgende:
M’n man en ik worden nog wel eens als broers aangezien :+

Los daarvan lijken we wel wat op elkaar (zelfde hobbies grotendeels, zelfde karakter eigenschappen, we denken hetzelfde over veel zaken), maar we verschillen ook. Hij heeft universitair gestudeerd, ik zit op MBO niveau. Hij heeft een hele stabiele jeugd gehad, terwijl ik ben opgegroeid bij labiele ouders en meerdere pleeggezinnen; onder andere met wat mishandeling ook.

Ondanks die verschillen is er niet echt te merken dat hij meer heeft gestudeerd, tenzij het heel specifiek gaat over zijn vak. Levenservaring maakt een hoop goed. Verschillen in karakter zou ook geen probleem hoeven te zijn, maar ik vind een relatie waar je over de grote zaken in het leven hetzelfde denkt wel heel belangrijk.
Je komt op mij niet mbo over.
pi_212543345
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2024 20:48 schreef Jeroboam het volgende:

[..]
Je komt op mij niet mbo over.
Dat kan op twee manieren gelezen worden :P
pi_212543414
quote:
10s.gif Op donderdag 22 februari 2024 20:54 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Dat kan op twee manieren gelezen worden :P
Ik lees het als een opmerking die vooral iets zegt over degene die zoiets post.

[ Bericht 0% gewijzigd door Hatseflats22 op 22-02-2024 21:12:10 ]
pi_212543808
We hebben niet dezelfde sociale achtergrond, maar verder klopt het lijstje wel: dezelfde etnische achtergrond; vergelijkbare intelligentie, opleiding, en aantrekkelijkheid; overeenkomstige normen en waarden.

Verschillen zitten meer in karakter en liefhebberijen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_212544046
quote:
1s.gif Op donderdag 22 februari 2024 12:18 schreef AlwaysHappy het volgende:
Verschillen in karakter zou ook geen probleem hoeven te zijn, maar ik vind een relatie waar je over de grote zaken in het leven hetzelfde denkt wel heel belangrijk.
Vind ik ook. Ik zou geen relatie willen met iemand die bijvoorbeeld uitgesproken links of conservatief is of iemand die de waarde van Bitcoin niet begrijpt. Dat zorgt voor een flinke schifting, kan ik je vertellen. :+
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_212544674
Als ik ergens een slappe van krijg dan is het denk ik wel van een vrouw die constant over bitcoins zit te lullen
  donderdag 22 februari 2024 @ 21:54:18 #17
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_212544898
Mijn langste relatie dat twee weken geleden is uitgegaan, was met een mooie zwarte Surinaamse vrouw die hier in Nederland is geboren en een strenggelovige vrome christen is met hele conservatieve normen en waarden. Dat botste met mijn veel meer progressieve openheid en ruimdenkendheid over allerlei onderwerpen. Dat is een belangrijke reden waarom de relatie nu uit is tussen mij en haar. Maar ik mis haar heel erg en hou zielsveel van haar en zij ook van mij.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_212545455
quote:
10s.gif Op donderdag 22 februari 2024 20:54 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Dat kan op twee manieren gelezen worden :P
Je moet het op de goede manier lezen.
pi_212551013
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2024 20:48 schreef Jeroboam het volgende:

[..]
Je komt op mij niet mbo over.
Eens, op een goede manier! :)

Al vind ik sowieso dat opleiding best vaak niet zo veel zegt.
Tails tell tales
pi_212560943
Nee, verre van... mijn ex en ik waren tegenovergestelden op heel veel fronten maar dat maakte juist dat het klikte! :Y
Just say hi!
pi_212561202
Nee en steeds minder ook.

We zitten nu een beetje in een fase waarin we die verschillen wat meer proberen te accepteren.
Daarvoor een periode gehad waar juist irritaties om elkaars verschillen vaak de boventoon voerden.

Van m’n exen is er eentje waarbij ik kan zeggen dat we veel op elkaar leken.
Maar dat is lang geleden.
I can't see through walls.. but I can kick your ass.
  zondag 3 maart 2024 @ 22:34:33 #22
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_212683244
Geen idee, want ik zou niet weten hoe zijn ex er uit ziet..... Hij weet wel hoe mijn ex er uit ziet, maar lijkt er in de verste verte niet op
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  zondag 3 maart 2024 @ 22:36:41 #23
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_212683267
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2024 22:34 schreef karr-1 het volgende:
Geen idee, want ik zou niet weten hoe zijn ex er uit ziet..... Hij weet wel hoe mijn ex er uit ziet, maar lijkt er in de verste verte niet op
Dat was de vraag niet.
The love you take is equal to the love you make.
  roze zondag 3 maart 2024 @ 22:41:43 #24
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_212683319
De kortste relatie die ik heb gehad was juist met de persoon waarvan ik dacht dat we alles hetzelfde leuk vonden.
Your beauty never ever scared me.
pi_212683336
Ja. Hetzelfde opleidingsniveau en etnische achtergrond. En we zijn ook wel op dezelfde manier opgevoed, met dezelfde normen waarden. Eigenlijk staan we met bijna alles wel hetzelfde in het leven: qua eten, muzieksmaak en hobby’s.

We zijn allebei ook ontzettend overtuigd van ons eigen gelijk en ook net zo eigenwijs, maar dat zorgt er wel voor dat ‘t nooit saai is.
pi_212686704
Leuke vraag!

In sommige opzichten lijken we inderdaad op elkaar; allebei eigengereid en koppig. Daarnaast zijn we ook erg graag alleen. Soms wekenlang dat we niks met elkaar ondernemen en dat we elkaar alleen tijdens het avondeten zien en spreken, bij wijze van. Ook vinden het beiden erg moeilijk om de controle te verliezen.

Er zijn echter ook dingen waar we wezenlijk in verschillen. Zelfinzicht heeft zij niet; kritiek leveren (geleverd krijgen) en daar ook van leren, is niet aan haar besteed. Andersom net zo, complimenten geven en ontvangen vindt zij moeilijk. Zij is erg hard, compromisloos bijna, naar onze kinderen, waar ik door mijn werk geleerd heb te schipperen en 'dealtjes' te sluiten met jonge mensen ("als ik, dan jij"). Ik zit regelmatig vast in mijn gewoontes, waar ik moeilijk vanaf kom. Zij neemt haar werk bloedserieus, evenals het leven, hetzij iets minder serieus, terwijl ik véél meer yolo ben en werk echt niet meer zie dan als een manier om inkomen te genereren. Qua opleiding kunnen we ook niet meer verschillen (ik gymnasium, zij ... niets??). Etnische achtergrond idem: ik westers, zij oosters. Veel meer de mentaliteit van "it takes a village to raise a child."

Qua interesses verschillen we ook enorm. Ik ben een fervent gamer, lees graag, ben gek (lees: enorme nerd) op house-/hardstyle-/tech-muziek en vindt series (en in iets mindere mate films) leuk. Zij niets van dat alles, op Thaise series na.

Waarom zijn we eigenlijk bij elkaar? :D

[ Bericht 10% gewijzigd door DjVero op 04-03-2024 11:22:52 ]
  maandag 4 maart 2024 @ 11:58:39 #27
33189 RM-rf
1/998001
pi_212687283
Ik denk dat ik voor 65%-75% heel sterk op mn partner lijk....
Een hoop dezelfde interesses en ideeen en veel dezelfde waardes en normen.

maar het is volgens mij evenzeer belangrijk dat je ook een deel hebt waarin je gewoon wel verschilt.
We stammen beiden wel uit een enigszins andere culturele achtergrond en bepaalde interesses (zelfs mn werkgebied) is iets waarmee zij juist helemaal niks heeft en ook weinig van begrijpt (ze is een totale digibeet, terwijl ik in de IT zit).

Beides is belangrijk... ik zou horendol worden als je een partner zou hebben die op ieder punt exact gelijk is, dan heb je ook al heel snel volgens mij weinig om over te praten, buiten het met elkaar eens zijn...
Bij een partner die zozeer gelijk aan jou is ontbreekt het ook aan raakvlakken, omdat er weinig meer te 'raken' valt, als je al overal 'on the same page' zit...
maar het is ook belangrijk dat je niet sterk uit elkaar loopt en in totaal verschilende richtingen gaat en gewoon tegengesteld bent.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  maandag 4 maart 2024 @ 14:15:58 #28
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_212688901
quote:
1s.gif Op zondag 3 maart 2024 22:36 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Dat was de vraag niet.
Ik wist niet dat je boos werd
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  maandag 4 maart 2024 @ 14:19:47 #29
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_212688958
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2024 14:15 schreef karr-1 het volgende:

[..]
Ik wist niet dat je boos werd
Ik ook niet.
The love you take is equal to the love you make.
pi_212689910
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2024 11:58 schreef RM-rf het volgende:
Ik denk dat ik voor 65%-75% heel sterk op mn partner lijk....
Een hoop dezelfde interesses en ideeen en veel dezelfde waardes en normen.

maar het is volgens mij evenzeer belangrijk dat je ook een deel hebt waarin je gewoon wel verschilt.
We stammen beiden wel uit een enigszins andere culturele achtergrond en bepaalde interesses (zelfs mn werkgebied) is iets waarmee zij juist helemaal niks heeft en ook weinig van begrijpt (ze is een totale digibeet, terwijl ik in de IT zit).

Beides is belangrijk... ik zou horendol worden als je een partner zou hebben die op ieder punt exact gelijk is, dan heb je ook al heel snel volgens mij weinig om over te praten, buiten het met elkaar eens zijn...
Bij een partner die zozeer gelijk aan jou is ontbreekt het ook aan raakvlakken, omdat er weinig meer te 'raken' valt, als je al overal 'on the same page' zit...
maar het is ook belangrijk dat je niet sterk uit elkaar loopt en in totaal verschilende richtingen gaat en gewoon tegengesteld bent.
Ik ben het hier mee eens. Het is goed als je bepaalde dingen overeenkomt, maar het is ook goed als je in bepaalde dingen verschilt (ik schreef in mijn geval "ja", omdat gezien de punten die TS noemt we aardig overeenkomen, maar ik schreef ook dat er in ons geval vooral qua karakter en interesses absoluut ook verschillen zijn).

Maar al met al denk ik dat de belangrijkste zaken die - in mijn ogen - nodig zijn om een relatie (voor de lange termijn) te doen (blijven) slagen en bóvenal nodig zijn om het, ook op de lange termijn, echt fijn/léuk te (blijven) hebben met elkaar, zit in (naast natuurlijk veel liefde voor elkaar voelen, al vind ik dat zelf eigenlijk een behoorlijk vraag begrip wat veelal juist door onderstaande zaken wordt bepaald denk ik):

- (Veel) respect voor elkaar hebben/houden
- (Veel) lol/plezier met elkaar hebben
- naast partner, ook elkaars beste vriend zijn
- qua afhankelijkheid/onafhankelijkheid ten opzichte van elkaar in balans zijn (wat zich op diverse vlakken kan verspreiden)
- qua dominantie/onderdanigheid ten opzichte van elkaar in balans zijn (wat zich op diverse vlakken kan verspreiden)
- kunnen/willen accepteren dat geen enkele persoon en geen enkele relatie perfect is en ooit zal zijn
- béide een zekere mate - en misschien wel flinke mate - van "agreeableness" hebben
- in het verlengde van die laatste: bereid zijn van elkaar te leren en waar nodig bereid zijn om je aan te passen (en daarmee vaak zo ook een 'beter' en/of 'completer' mens (kunnen) worden)

Of het bovenste dan komt door (vele) overeenkomsten, dan wel door (vele) verschillen maakt uiteindelijk dan niet echt uit. Al is mijn vermoeden dan wel weer, dat je hiervoor vaak juist veel overeenkomsten, maar ook wat verschillen nódig hebt...
Tails tell tales
pi_212690325
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2024 22:43 schreef Tommeke het volgende:
Ja. Hetzelfde opleidingsniveau en etnische achtergrond. En we zijn ook wel op dezelfde manier opgevoed, met dezelfde normen waarden. Eigenlijk staan we met bijna alles wel hetzelfde in het leven: qua eten, muzieksmaak en hobby’s.

We zijn allebei ook ontzettend overtuigd van ons eigen gelijk en ook net zo eigenwijs, maar dat zorgt er wel voor dat ‘t nooit saai is.
Wij hebben beide interesse in koken/voeding (komt dus ook overeen; al is het wel méér mijn dan zijn ding) en een paar maanden geleden sámen besloten voor (waar mogelijk) 100% vegan te gaan, maar onze smaak verschilt over het algemeen behoorlijk. Hij houdt heel erg van groente en ik ben daar heel erg jaloers op, want ik vind toch vooral veel van de slechtere dingen heel lekker. :')

Muzieksmaak is in beide gevallen erg breed en komt voor een heel groot deel overeen, maar er zijn ook behoorlijke verschillen. Artiesten waar ik (momenteel), denk ik, nog de grootste 'fan' van ben (als in "daar moeten op zeker een paar nummers van worden gedraaid bij mijn overlijden"; nl. Tool en Dermot Kennedy), heeft hij bij lange na niet zo veel mee. Hij is zelf heel erg van de 80's synthesizer muziek. Vind ik óók leuk, maar niet zo uitgesproken als hij. Hij is ook een behoorlijke U2 en klassieke muziek-liefhebber en momenteel: The National, waar ik ook veel minder mee heb. Qua top 40/radio muziek van nu, vinden we echter vaker wél dan niet dezelfde liedjes leuk/niet leuk. Vooral in onze verliefdheidsfase voelden we ons heel erg verbonden door muziek. Muziek heeft toen echt een hele grote rol gespeeld. O+

Maar goed, dit is wel erg specifiek voor dit topic besef ik me...

[ Bericht 0% gewijzigd door Forbry op 05-03-2024 13:33:56 ]
Tails tell tales
pi_212726052
quote:
4s.gif Op woensdag 21 februari 2024 21:23 schreef britneycheers het volgende:

[..]
Herkennen jullie jezelf hierin?

Ik zelf persoonlijk niet. Mijn ex-vriendjes leken qua innerlijk en uiterlijk niet op mij. Ik vraag me af in hoeverre dit in de praktijk klopt.

Lijken jullie wel op je (ex) partners? Hebben jullie hetzelfde opleidingsniveau?
Nee, ik lijk totaal niet op mijn exen. Komt dit artikel uit Urk?
  donderdag 7 maart 2024 @ 12:17:15 #33
44346 junkiesietze
Trotse Scooter-rijder.
pi_212726608
Wou dat ik een partner had ;(
Ik boek je met mijn neon je weet.
en ik heb ook een auto.
  donderdag 7 maart 2024 @ 17:00:19 #34
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_212729959
Partner?
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')