abonnement Unibet Coolblue
pi_212527346
Denk jij dat er een causaal verband ligt tussen oversterfte en de corona vaccinaties?
Zou je je antwoord willen toelichten?
En heb je vertrouwen in de uitkomst van het debat wat hierover gevoerd wordt?
pi_212527454
Nee, nee, ja.
  woensdag 21 februari 2024 @ 19:14:16 #3
402274 Cruzinats
staatsgevaarlijke kikker
pi_212527575
Ja, ja, nee.
  woensdag 21 februari 2024 @ 19:14:55 #4
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_212527580
Nee, ja, nee.

Ik denk dat er een verband is tussen de oversterfte en de coronamaatregelen van een paar jaar geleden.

Ik vertrouw geen enkel politiek debat.
Op zaterdag 15 februari 2003 14:59 schreef shmoopy het volgende:
Een domnivoor, dus.
  woensdag 21 februari 2024 @ 19:17:21 #5
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_212527612
Nee.
Alleen debiele complotidioten leggen zo'n verband.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  woensdag 21 februari 2024 @ 19:19:17 #6
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_212527637
Ja, alleen debiele schaapidioten ontkennen dit.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
  Vis een optie? woensdag 21 februari 2024 @ 19:20:59 #7
70532 loveli
N
pi_212527671
Wetenschappelijk onderzoek kunnen uitwijzen of daar wel op geen verband tussen is. Trust the science, ofzo.
crap in = crap out
  woensdag 21 februari 2024 @ 19:23:08 #8
420862 uitkeringsgenieter
Dat moet in je aard liggen
pi_212527703
Ja dat verband is. Het is algemeen bekend dat schaapjes zichzelf hebben platgespoten met weet ik wat voor rotzooi en schaapjes hebben nu eenmaal een zwak immuunsysteem.

Mensen die dat niet hebben gedaan zijn zowel mentaal als lichamelijk superieur en dus ook gezonder....
Je weet wat voor uitkering je hebt en daar moet je het mee doen.
pi_212527784
Ja dat is er. Ongevaccineerden vallen nu bij bosjes.
Sicker than your average.
pi_212527846
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2024 19:28 schreef Aberkullie het volgende:
Ja dat is er. Ongevaccineerden vallen nu bij bosjes.
Iedereen valt vroeg of laat.
  woensdag 21 februari 2024 @ 19:57:54 #11
173391 SemperLibertas
Your pain is my gain.
pi_212528263
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2024 19:32 schreef Hatseflats22 het volgende:

[..]
Iedereen valt vroeg of laat.
Vandaag zo tussen nu en een uurtje :O
Le Diable
pi_212528553
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2024 19:17 schreef Harvest89 het volgende:
Nee.
Alleen debiele complotidioten leggen zo'n verband.
De vraag mag van jou dus niet eens gesteld worden? Begrijp ik dat goed?
pi_212528573
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2024 19:20 schreef loveli het volgende:
Wetenschappelijk onderzoek kunnen uitwijzen of daar wel op geen verband tussen is. Trust the science, ofzo.
Maar is het niet ook de wetenschap die heeft gezegd dat de vaccinaties onschadelijk zijn?
pi_212528597
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2024 19:28 schreef Aberkullie het volgende:
Ja dat is er. Ongevaccineerden vallen nu bij bosjes.
Ik weet wie het zegt, dus ik weet dat ik je niet serieus hoef te nemen :)
pi_212528891
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2024 20:15 schreef Viesdik het volgende:

[..]
Maar is het niet ook de wetenschap die heeft gezegd dat de vaccinaties onschadelijk zijn?
Wie is/zijn 'DE' wetenschap?
pi_212528996
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2024 18:56 schreef Viesdik het volgende:
Denk jij dat er een causaal verband ligt tussen oversterfte en de corona vaccinaties?

Kom eerst eens met wat bronnen dat er nu relatief meer gevaccineerde mensen dood gaan dan zorgontwijkers.
pi_212529167
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2024 20:36 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]
Wie is/zijn 'DE' wetenschap?
Mensen die blijkbaar meer verstand hebben van zaken dan simpele mensen zoals jij en ik?
Is dat een beetje een valide omschrijving?
pi_212529178
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2024 20:45 schreef qajariaq het volgende:

[..]
Kom eerst eens met wat bronnen dat er nu relatief meer gevaccineerde mensen dood gaan dan zorgontwijkers.
Daar wordt onderzoek naar gedaan as we speak.
Vind jij dat daar onderzoek naar gedaan moet worden?
pi_212529608
1. Nee
2. Zucht....
3. Ja

Alleen ongevaccineerden hoor je over die zogenaamde oversterfte door vaccinaties.
Dat er bestwel een boel mensen zijn overleden doordat ze geen vaccinatie namen, dat vergeten ze even.

Ik herinner een meneer die bezig was om een stichting op te richten zodat Nederland weer 'veilig open kon'. Bekend van de oranje posters in de bushokjes. De man was fel tegenstander van de coronamaatregelen en faliekant tegen vaccineren. Toen de beste man niet kwam opdagen bij een afspraak, bleek hij op de IC te liggen met covid.

Voormalig sterkste man van Nederland, eigenaar van een sportschool. Ook faliekant tegen vaccineren. Heeft het niet gered.
Sterkste man van Belgie, tevens kickboxer, idem dito.

Allen waren corona-ontkenner en anti-vaccinaties.
Ohja, er zijn al tig onderzoeken geweest naar oversterfte en vaccinaties. Afgelopen December verscheen er weer een rapport. Maar ik krijg zomaar het idee dat er net zolang onderzoeken moeten worden gedaan totdat er een rapport verschijnt waar iets anders in staat. Als dat zo nodig moet, vraag dan gewoon de BPOC2020 om een rapport te schrijven. Met 80 agenten erin ofzo.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_212531387
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2024 21:25 schreef spectrumanalyser het volgende:
Alleen ongevaccineerden hoor je over die zogenaamde oversterfte door vaccinaties.

Ik vind dat niet zo gek.
Als ik met volle overtuiging een nieuwe auto koop van een paar ton, laat ik mij door een ander ook niet graag overtuigen van zijn gebreken. Zelfs al zou hij volstrekt gelijk hebben, ik zou het hem waarschijnlijk niet geven.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_212531485
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2024 23:48 schreef Viesdik het volgende:

[..]
Ik vind dat niet zo gek.
Als ik met volle overtuiging een nieuwe auto koop van een paar ton, laat ik mij door een ander ook niet graag overtuigen van zijn gebreken. Zelfs al zou hij volstrekt gelijk hebben, ik zou het hem waarschijnlijk niet geven.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
figuren die van alles beweren over oversterfte door vaccinaties, ga je vinden op de flappiewappie-kanalen. Je kent ze wel, vermoed ik. Van die online kanalen die nul komma nul wetenschappelijke bewijzen brengen, precies 0. Lubach noemde het de fabeltjesfuik.

als een journalist van een gerenommeerde krant/omroep om een interview vraagt aan zo'n ikhebXsindsvaccinatie-figuur dan volgt weigering, want ja De ReGuLiErE MeDiA iS dE vIjAnD.

de vergelijking met de auto volg ik niet helemaal, maargoed. als er minstens 75000 artsen aangeven dat het coronavaccin veilig is, en 3 artsen hebben twijfels, dan ga jij voor die drie artsen?
als een vrouw op YouTube levensstijl-adviezen geeft, en daarnaast clown is in een circus, ga je dan echt dat youtube-kanaal kijken?
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_212531486
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2024 21:25 schreef spectrumanalyser het volgende:
Ik herinner een meneer die bezig was om een stichting op te richten zodat Nederland weer 'veilig open kon'. Bekend van de oranje posters in de bushokjes. De man was fel tegenstander van de coronamaatregelen en faliekant tegen vaccineren. Toen de beste man niet kwam opdagen bij een afspraak, bleek hij op de IC te liggen met covid.

Voormalig sterkste man van Nederland, eigenaar van een sportschool. Ook faliekant tegen vaccineren. Heeft het niet gered.
Sterkste man van Belgie, tevens kickboxer, idem dito.
Je hebt het hier over corona. Ik ontken niet dat corona dodelijk is. Heb ik ook nooit gedaan.
Ik ontken ook niet dat je er ernstig ziek van wordt.
Maar ik ontken ook niet dat de vaccinaties schadelijk zijn.
En als je enige mate van zelfrespect hebt, zou jij dat ook niet moeten ontkennen.
Het is immers jouw lichaam toch? Ben je daar niet zuinig op?
pi_212531608
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2024 00:05 schreef spectrumanalyser het volgende:

[..]
figuren die van alles beweren over oversterfte door vaccinaties, ga je vinden op de flappiewappie-kanalen.
Er zijn wetenschappers die zeggen dat de corona-vaccinaties schadelijk zijn. Vind jij hen minderwaardig of minder geloofwaardig?
Met flappiewappies heb ik niks te maken. Maar ook zij hebben recht op hun mening.

quote:
Je kent ze wel, vermoed ik. Van die online kanalen die nul komma nul wetenschappelijke bewijzen brengen, precies 0. Lubach noemde het de fabeltjesfuik.
Ik heb vrij weinig met Lubach te maken. Het is iemand die lacht om zijn eigen grappen. Grappen die hij immers zelfs niet eens bedacht heeft .
Of is Lubach een wetenschapper?

quote:
als een journalist van een gerenommeerde krant/omroep om een interview vraagt aan zo'n ikhebXsindsvaccinatie-figuur dan volgt weigering, want ja De ReGuLiErE MeDiA iS dE vIjAnD.
Ik prik daar blijkbaar wat makkelijker doorheen dan jij. Zij zoeken bewust de zwakke schakels uit de samenleving om een punt te maken. Ik zie dat eerder als sensatiejournalistiek.
De slimme mensen met een kritisch geluid, zijn strategisch altijd geweerd uit de mainstreammedia.

quote:
de vergelijking met de auto volg ik niet helemaal,
Snap ik.
Iemand overtuigen nadat de daad geschied is, is moeilijker dan iemand te overtuigen voordat de daad geschied is.

quote:
maargoed. als er minstens 75000 artsen aangeven dat het coronavaccin veilig is, en 3 artsen hebben twijfels, dan ga jij voor die drie artsen?
als een vrouw op YouTube levensstijl-adviezen geeft, en daarnaast clown is in een circus, ga je dan echt dat youtube-kanaal kijken?
Wist je dat George VI door een acteur van zijn spraakprobleem is afgeholpen en daardoor bijna in de gevangenis is beland?
pi_212531956
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2024 20:36 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]
Wie is/zijn 'DE' wetenschap?
WEF
pi_212531963
We hebben weinig aan dit soort gedachten en onruststokerij.
Mocht er gezeik van die vaccinaties komen, dan zal de tijd dat leren.
  donderdag 22 februari 2024 @ 06:37:53 #26
545 dop
:copyright: dop
pi_212531996
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2024 00:06 schreef Viesdik het volgende:

[..]
Je hebt het hier over corona. Ik ontken niet dat corona dodelijk is. Heb ik ook nooit gedaan.
Ik ontken ook niet dat je er ernstig ziek van wordt.
Maar ik ontken ook niet dat de vaccinaties schadelijk zijn.
En als je enige mate van zelfrespect hebt, zou jij dat ook niet moeten ontkennen.
Het is immers jouw lichaam toch? Ben je daar niet zuinig op?
in een korrel rijst kun je stikken, is rijst schadelijk?
in water kun je verdrinken, is water schadelijk.
voor pinda's kun je allergisch zijn, zijn pinda's schadelijk.
zit er een risico aan een vaccinatie, Ja.
Gaan we er massaal dood aan Nee.
voorkomt het meer schade dan dat het schade oplevert Ja.
ben je gedwongen om je te vaccineren Nee.
Zijn het de ongevaccineerde die vooraf en achteraf blijven miepen over Vaccinaties Ja
Liggen de gevaccineerde wakker Nee
Liggen de ongevaccineerden wakker Ja

dit is geen situatie van schuld en gelijk, of 100% juiste keuze.
Jij wou geen prikkie , prima, ik nam er wel een, ook goed.

[ Bericht 4% gewijzigd door dop op 22-02-2024 06:43:21 ]
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_212532235
Door al die extreme fabeltjesfuik zijn mensen gaan vragen naar ivermectine en hydroxychloroquine. Er werden medicijnen besteld uit China.

https://www.parool.nl/wer(...)d-medicijn~b6ab411b/

waar komt de recente wapperigheid ineens vandaan? Zijn de andersdenkenden uit de winterslaap gekomen?

bonusvraag: Wanneer komt BPOC2020 voor de rechter? Ik neem een vrije dag ervoor op.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  donderdag 22 februari 2024 @ 07:58:17 #28
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_212532247
Wie weet, ik heb me er niet in verdiept en al had ik dat wel gedaan dan had ik het waarschijnlijk nog niet begrepen.
pi_212532440
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2024 20:57 schreef Viesdik het volgende:

[..]
Mensen die blijkbaar meer verstand hebben van zaken dan simpele mensen zoals jij en ik?
Is dat een beetje een valide omschrijving?
Ah, iedereen van 1 groep is compleet hetzelfde.
Dus Nederlander 1 is exact hetzelfde als Nederlander 2.
Dus dier 1 is exact hetzelfde als dier 2.
Dus voetbalgploeg Ajax is exact hetzelfde als voetbalploeg Top Oss.

Duidelijk. Maakt het leven wel lekker makkelijk.
pi_212533127
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2024 20:58 schreef Viesdik het volgende:

[..]
Daar wordt onderzoek naar gedaan as we speak.
Vind jij dat daar onderzoek naar gedaan moet worden?
Voor onderzoek moet een aanleiding zijn. Kennelijk is de vermeende oversterfte dan zo laag dat er zelfs gedramd moet worden om dat onderzoek op te starten omdat er alleen mensen zonder enige kennis van zaken die verwachting hebben.

En als het over verwachtingen gaat dan heb ik dus niet de verwachting dat een dergelijk onderzoek het door wappies verwachte resultaat gaat opleveren. Als je de sterfte gaat onderzoeken vanaf het moment dat vaccinaties beschikbaar waren kon het wel eens opleveren dat er juist minder sterfte is geweest bij gevaccineerde personen.

Behalve een verwachting heb ik ook wel een mening en die is dat een dergelijk onderzoek alleen maar nuttig is om wappies een keer hun zin te geven, ook wetenschapsontkenners hebben recht daarop.

Helaas zal de uitkomst slechts erkent worden door de doelgroep als de wappies gelijk hebben. Wat ik dus niet verwacht. In die zin is het dus weggegooide inspanning en geld omdat de doelgroep de uitslag toch niet gaat erkennen.

TLDR:
1) Ik verwacht dat er casuaal verband is tussen vaccins en sterfte.
2) Ik verwacht dat er meer weigeraars gestorven zullen zijn.
3) Nee, wappies kan je niet mee in discussie, die hebben altijd al gelijk namelijk.
pi_212533302
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2024 20:14 schreef Viesdik het volgende:

[..]
De vraag mag van jou dus niet eens gesteld worden? Begrijp ik dat goed?
Nee dat begrijp je niet goed, want dat zegt hij helemaal niet.

Maar goed, begrijpend lezen is vaak wat te veel gevraagd voor een gemiddelde wappie.
pi_212533315
quote:
Zelfs al zou hij volstrekt gelijk hebben, ik zou het hem waarschijnlijk niet geven.
En dit is dus precies wat er mis is met complotgekkies.
  donderdag 22 februari 2024 @ 10:07:11 #33
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_212533418
Ja, ik denk dat de oversterfte is teruggedrongen door de vaccinaties.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
pi_212533436
Het begint er op te lijken.

twitter
pi_212534443
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2024 06:37 schreef dop het volgende:

[..]
in een korrel rijst kun je stikken, is rijst schadelijk?
in water kun je verdrinken, is water schadelijk.
voor pinda's kun je allergisch zijn, zijn pinda's schadelijk.
zit er een risico aan een vaccinatie, Ja.
Gaan we er massaal dood aan Nee.
voorkomt het meer schade dan dat het schade oplevert Ja.
ben je gedwongen om je te vaccineren Nee.
Zijn het de ongevaccineerde die vooraf en achteraf blijven miepen over Vaccinaties Ja
Liggen de gevaccineerde wakker Nee
Liggen de ongevaccineerden wakker Ja

dit is geen situatie van schuld en gelijk, of 100% juiste keuze.
Jij wou geen prikkie , prima, ik nam er wel een, ook goed.
Klopt, je kan ook met je oog op de punt van een vaccin vallen en blind raken nog voordat je gevaccineerd bent.
Wat is je punt precies?
pi_212534673
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2024 07:54 schreef spectrumanalyser het volgende:
Door al die extreme fabeltjesfuik zijn mensen gaan vragen naar ivermectine en hydroxychloroquine. Er werden medicijnen besteld uit China.

https://www.parool.nl/wer(...)d-medicijn~b6ab411b/

waar komt de recente wapperigheid ineens vandaan? Zijn de andersdenkenden uit de winterslaap gekomen?

bonusvraag: Wanneer komt BPOC2020 voor de rechter? Ik neem een vrije dag ervoor op.
Dat is vrij makkelijk uit te leggen.

Mensen zochten destijds op de zwarte markt naar dit medicijn, en vonden toen lijntjes direct naar China.
Wat je vervolgens op je deurmat krijgt, weet je natuurlijk niet. Een gigantisch risico wat je neemt.
HCQ was vroeger vrij verkrijgbaar in de drogisterij, tijdens corona kon je het zelfs amper krijgen in de apotheek. Het medicijn werd tegengehouden niet omdat het gevaarlijk zou kunnen zijn, maar om het volk te weerhouden van alternatieven (was de opvatting).

Daarnaast is het verkeerd gebruiken of toepassen van dit medicijn zonder tussenkomst van de dokter, niet per se slim. Huisarts Rob Elens die vorige week nog is vrijgesproken voor het voorschrijven van dergelijke off label medicijnen, heeft naar eigen zeggen vele patiënten ermee gered. Rob Elens is trouwens een van de weinig huisartsen nog in Nederland die medicijnen gestudeerd heeft. Dat was vroeger een vereiste voor huisartsen.
Als je in een vergevorderd stadium corona hebt, en dan pas begint met bepaalde medicijnen dan is het te laat.
Dit bericht in de trouw geeft een vertekenend beeld.

twitter
  donderdag 22 februari 2024 @ 11:37:35 #37
545 dop
:copyright: dop
pi_212534985
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2024 11:03 schreef Viesdik het volgende:

[..]
Klopt, je kan ook met je oog op de punt van een vaccin vallen en blind raken nog voordat je gevaccineerd bent.
Wat is je punt precies?
Er is geen punt!
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_212535052
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2024 19:17 schreef Harvest89 het volgende:
Nee.
Alleen debiele complotidioten leggen zo'n verband.
Vanwaar toch meteen zo’n agressieve anti houding als mensen ergens twijfels bij hebben of een mogelijk verband zien.
pi_212535156
quote:
1s.gif Op donderdag 22 februari 2024 11:37 schreef dop het volgende:

[..]
Er is geen punt!
Het punt is, je vergelijking slaat nergens op.
pi_212535162
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2024 11:40 schreef 111210 het volgende:

[..]
Vanwaar toch meteen zo’n agressieve anti houding als mensen ergens twijfels bij hebben of een mogelijk verband zien.
goeie vraag, daar kan ik ook nooit een bevredigend antwoord op krijgen
denk dat het met angst te maken heeft ofzo
  donderdag 22 februari 2024 @ 12:19:18 #41
545 dop
:copyright: dop
pi_212535555
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2024 11:47 schreef Viesdik het volgende:

[..]
Het punt is, je vergelijking slaat nergens op.
welke vergelijking?
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_212535595
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2024 12:19 schreef dop het volgende:

[..]
welke vergelijking?
Allemaal
  donderdag 22 februari 2024 @ 12:26:24 #43
545 dop
:copyright: dop
pi_212535616
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2024 12:23 schreef Viesdik het volgende:

[..]
Allemaal
Ik heb geen vergelijking gemaakt.
Maar okay bedankt, succes met je topic
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
  donderdag 22 februari 2024 @ 12:31:07 #44
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_212535658
Laten we hopen dat wappies zich massaal, inclusief hun kinderen, af blijven keren van vaccinaties, dat ruimt tenminste lekker op.
pi_212535707
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2024 18:56 schreef Viesdik het volgende:
Denk jij dat er een causaal verband ligt tussen oversterfte en de corona vaccinaties?
Op welke oversterfte doel je?

https://www.cbs.nl/nl-nl/nieuws/2024/06/sterfte-in-2023-afgenomen

recentelijke cijfers van de RIVM Oversterfte-monitor
https://www.rivm.nl/monitoring-sterftecijfers-nederland

Momenteel geld er enkel in West-Nederland een licht verhoogde oversterfte...
quote:
12 februari 2024 tot en met 18 februari 2024
In de figuren hieronder staan de landelijke sterftecijfers per week. Ook vind je hier de cijfers per regio en per leeftijdsgroep.

In de week van 12 februari 2024 tot en met 18 februari 2024 was de totale sterfte in Nederland niet verhoogd. Er overleden dus niet meer mensen dan verwacht in deze periode van het jaar. In totaal overleden er naar schatting 3648 mensen.1 In deze tijd van het jaar overlijden meestal tussen de 3249 en 3667 mensen in een week. Dit is te zien in de band in de figuur.2

In de tabel hieronder staat per groep of de sterfte in de week van 12 februari 2024 tot en met 18 februari 2024 verhoogd was of niet.3

Categorie Status
Totaal niet verhoogd
0 - 64 niet verhoogd
65 - 79 niet verhoogd
80+ niet verhoogd
Noord-Nederland niet verhoogd
Oost-Nederland niet verhoogd
West-Nederland verhoogd
Zuid-Nederland niet verhoogd
Naar alle waarschijnlijkheid ligt dat gewoon aan een momenteel rondgaande griep-epidemie

Natuurlijk heb je al het recht een andere 'mening' te hebben en bv te beweren dat er een 'casuaal verband' te bewijzen is... maar volgens mij moet je dat datn eerst geloofwardig maken...
volgens mij zijn de enige groepen die bepaalde beweringen over een verband met vaccinatie "geloofwaardig"
vinden zelf vanuit allerhande eerder politieke overtuigingen als 'goed-gelovig' te betitelen en is het vermoedelijk zo dat die mensen dat _willen_ geloven omdat dat past bij wat ze op youtube of facebook te lezen krijgen


quote:
En heb je vertrouwen in de uitkomst van het debat wat hierover gevoerd wordt?
Interessante vraag... maar waarom zou er een debat over gevoerd moeten worden?

Mijn eigen ervaring met statistieken en hoe de politiek ze gebruikt is eerder negatief en gaat het dan meer over "meningen"..
Dat is niet zo heel zinnig omdat de daadwerkelijke realiteit niet anders wordt als je heel hard gaat roepen dat je 'er iets anders over denkt'

Ikzelf heb hooguit een mening over de beschikbaarheid van de gegevens voor de publieke statistieken..
Deze is gewoon sterk beperkt omdat medische gegevens zeer beperkte verstrekt worden en zeker als het gaat over het koppelen van zeer gevoelig liggende persoonlijke kenmerken...

Ikzelf denk echter dat het voorlopig wel goed is niet zomaar heel veel verstrekkende persoonsgegevens te gebruiken enkel vanuit een 'wens' steeds verdergaande statistieken te creeren.
de kand dat er werkelijk objectieve conclusies over getrokken worden die anders zijn dan wat al bekend is, is eerder laag en groter is voral het gevaar dat deze gegevens indirekt alsnog wegens commerciele belangen ook door bedrijven gebruikt zullen worden

[ Bericht 19% gewijzigd door RM-rf op 22-02-2024 14:07:34 ]
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  donderdag 22 februari 2024 @ 13:20:08 #46
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_212536276
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2024 11:40 schreef 111210 het volgende:

[..]
Vanwaar toch meteen zo’n agressieve anti houding als mensen ergens twijfels bij hebben of een mogelijk verband zien.
Ben je bekend met TS? Of is dit het eerste topic wat je van hem leest?
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_212536907
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2024 13:20 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Ben je bekend met TS? Of is dit het eerste topic wat je van hem leest?
Geen idee, kijk nooit naar wie iets opent eigenlijk.

Maar het valt me in zn algemeenheid op, zodra iemand een kritische mening over het coronabeleid of de vacinaties had en heeft ben je meteen voor veel mensen een opperwap.

Een normale discussie is voor veel mensen niet eens mogelijk
pi_212539434
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2024 12:31 schreef mcmlxiv het volgende:
Laten we hopen dat wappies zich massaal, inclusief hun kinderen, af blijven keren van vaccinaties, dat ruimt tenminste lekker op.
wat een onaardig bericht weer
pi_212539458
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2024 12:37 schreef RM-rf het volgende:

[..]
Op welke oversterfte doel je?

https://www.cbs.nl/nl-nl/nieuws/2023/41/oversterfte-in-september
Vorig jaar was er een aanzienlijk hogere oversterfte
pi_212539506
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2024 14:10 schreef 111210 het volgende:

[..]
Geen idee, kijk nooit naar wie iets opent eigenlijk.

Maar het valt me in zn algemeenheid op, zodra iemand een kritische mening over het coronabeleid of de vacinaties had en heeft ben je meteen voor veel mensen een opperwap.

Een normale discussie is voor veel mensen niet eens mogelijk
Klopt, ze gaan graag op de man spelen vanuit hun eigen onzekerheid.
Is psychologisch te verklaren.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')