quote:
Op woensdag 21 februari 2024 19:41 schreef Andromache het volgende:Ik vind Nieuwegein verrassend leuk. Echt ondergewaardeerd. Daar klopt de combi groen, water en steen. Ik zou alleen in Fokkesteeg niet willen wonen, maar Doorslag, Zuilenstein, flinke delen van Batau-Zuid wel, natuurlijk Vreeswijk en oud-Jutphaas, ik zou daar prima kunnen wonen.
Ik heb tot twee jaar geleden in Vreeswijk gewoond, op een paar honderd meter lopen van een tramhalte en inderdaad, in 20 minuten op CS. Met de fiets 40-45 minuten.
We woonden er heerllijk (ook al zijn de meeste andere wijken van Nieuwegein inderdaad tyfus lelijk) maar waren uitgekeken op de verbetermogelijkheden van het huis en we misten de bossen.
We zijn nu naar een van de kleine dorpen aan de rand van de heuvelrug verhuisd, en nu is het 3 kwartier met de bus of bijna een uur fietsen. Het nadeel vind ik dat je maar tot half 2 's nachts thuis kan komen, maar als ik heel eerlijk ben... dat is maar een paar keer per jaar werkelijk een uitdaging.
En als je persé tot laat wilt uitgaan - later dan dat er bussen of stoptreinen rijden- dan ga je toch fietsen of neem je een taxi? Als wij met 4 man een taxi vanuit het centrum naar huis nemen kost dat 70 ¤
DAt kosten 4 trein en buskaartjes opgeteld ook al bijna.
Mijn foto's op Flickr![b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-