De Haagse Politie heeft het ontzettend druk met het zoeken naar de idioot (en getuigen ervan) die een konijn uit een Mercedes smeet.quote:DEN HAAG - Dierenliefhebbers zijn verontwaardigd en boos, nadat in Den Haag een konijn uit een rijdende auto is gegooid. De Haagse dierenpolitie spreekt van ‘pure dierenmishandeling’.
Het incident gebeurde maandagochtend omstreeks half negen op de Melis Stokelaan, ter hoogte van de Steenhouwersgaarde in de hofstad. Een wandelaar zag dat iemand het dier vanuit een voorbijrijdende Mercedes uit het raam smeet. Het witte konijn, dat vanaf de passagiersstoel naar buiten werd gegooid, belandde in de berm en overleefde de val wonderwel. Volgens een politiewoordvoerster zag het konijn er bij aankomst op het politiebureau ‘nog wel goed uit’. ,,De Dierenambulance heeft ‘m meegenomen en bekijkt nog of er een chip is”, aldus de zegsvrouw.
Volgens de Dierenpolitie, die nog op zoek is naar de eigenaar, is het dumpen van het konijn ‘uiteraard strafbaar’.
Op sociale media wordt inmiddels met afschuw gereageerd op het incident: ‘Mijn hart breekt, zo triest. Hopelijk zijn er camerabeelden en/of getuigen’, schrijft ‘Dierenzorgaanhuis Westland’. Een ander spreekt de wens uit dat de dader ‘een behoorlijke boete mag ontvangen’.
De Politie is op zoek naar getuigen
eigenaarquote:Op dinsdag 20 februari 2024 07:44 schreef junkiesietze het volgende:
Voor straf de eigennaar ook uit een rijdende auto gooien aub
Waren ze maar zo druk met dierenmishandeling op grote schaal ook wel de bio industrie of slachthuizen waar het keer op keer misgaat.quote:De Haagse Politie heeft het ontzettend druk met het zoeken naar de idioot (en getuigen ervan) die een konijn uit een Mercedes smeet.
Mensen voelen zich liever niet zelf verantwoordelijk als ze vanavond weer een kippenpoot in de pan flikkeren.quote:Op dinsdag 20 februari 2024 07:58 schreef Blastbeat het volgende:
Hoera, een topic over moraliteit!
Wat is hier de echte bron van verontwaardiging? Onnodig dierenleed veroorzaken (dan weet ik dagelijks nog zeker 1,5 miljoen voorbeelden) of gaat het erom dat de ongeschreven regels van 'hoe om te gaan met een huisdier' zijn overtreden?
Dat zijn geen huisdierkippen, dus dan mag het. Denk ik.quote:Op dinsdag 20 februari 2024 08:05 schreef Aberkullie het volgende:
[..]
Mensen voelen zich liever niet zelf verantwoordelijk als ze vanavond weer een kippenpoot in de pan flikkeren.
Dit was voor Pasen.quote:Op dinsdag 20 februari 2024 07:54 schreef Document1 het volgende:
Konden ze niet wachten tot de kerst?
Met BBB als grootste fractie in de Eerste Kamer? Lijkt me niet de handigste timing.quote:Op dinsdag 20 februari 2024 08:18 schreef Tekaschi het volgende:
Flappie![]()
Moet je toch harteloos zijn, haal dan geen dier.
Tijd dat ze hier zwaarder gaan straffen voor dierenmishandeling dan een simpele boete.
Zien er misschien niet fluffy genoeg uitquote:Op dinsdag 20 februari 2024 08:10 schreef Blastbeat het volgende:
[..]
Dat zijn geen huisdierkippen, dus dan mag het. Denk ik.
Dat veroorzaakt denk ik maar een relatief klein deel van de verontwaardiging. Want wie hoor je ooit over de vleeskonijnenindustrie?quote:Op dinsdag 20 februari 2024 08:34 schreef Aberkullie het volgende:
[..]
Zien er misschien niet fluffy genoeg uit
Dan is het toch ‘Nee’.quote:Op dinsdag 20 februari 2024 08:31 schreef Speedfight het volgende:
Ik mis de optie "niet meer" in de poll.
Youp heeft geen rijbewijs. (Ja, ik weet het, het was eigenlijk zijn vader)quote:Op dinsdag 20 februari 2024 07:54 schreef Document1 het volgende:
Konden ze niet wachten tot de kerst?
Lol, weer zo'n malloot die bij alles wat met dieren te maken heeft snel moralistisch gaat wijzen naar de vleesindustrie.quote:Op dinsdag 20 februari 2024 07:58 schreef Blastbeat het volgende:
Hoera, een topic over moraliteit!
Wat is hier de echte bron van verontwaardiging? Onnodig dierenleed veroorzaken (dan weet ik dagelijks nog zeker 1,5 miljoen voorbeelden) of gaat het erom dat de ongeschreven regels van 'hoe om te gaan met een huisdier' zijn overtreden?
Wat een rare reactie. Waarom ben ik een malloot als ik moraliteit interessant vind?quote:Op dinsdag 20 februari 2024 09:57 schreef Dven het volgende:
[..]
Lol, weer zo'n malloot die bij alles wat met dieren te maken heeft snel moralistisch gaat wijzen naar de vleesindustrie.
Er kan niet vaak genoeg naar de vleesindustrie gewezen worden.quote:Op dinsdag 20 februari 2024 09:57 schreef Dven het volgende:
[..]
Lol, weer zo'n malloot die bij alles wat met dieren te maken heeft snel moralistisch gaat wijzen naar de vleesindustrie.
Je vermeende mallotigheid en heeft ongeveer net zoveel met dit topic te maken als de vleesindustrie, inderdaad.quote:Op dinsdag 20 februari 2024 09:58 schreef Blastbeat het volgende:
[..]
Wat een rare reactie. Waarom ben ik een malloot als ik moraliteit interessant vind?
Het hoort EN EN te zijn.quote:Op dinsdag 20 februari 2024 07:50 schreef Aberkullie het volgende:
[..]
Waren ze maar zo druk met dierenmishandeling op grote schaal ook wel de bio industrie of slachthuizen waar het keer op keer misgaat.
Sluit ik me bij aan.quote:Op dinsdag 20 februari 2024 07:44 schreef junkiesietze het volgende:
Voor straf de eigennaar ook uit een rijdende auto gooien aub
In dit geval is de eigenaar ook heel naar. Dus dan klopt eigennaar wel.quote:
Alice! How many times do I have to tell you?!?quote:Op dinsdag 20 februari 2024 05:51 schreef de_boswachter het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)handeling-wonderwel/?
[..]
De Haagse Politie heeft het ontzettend druk met het zoeken naar de idioot (en getuigen ervan) die een konijn uit een Mercedes smeet.
De Babbelbox vraagt u:
[poll=6746]
Jij voelt je ook niet verantwoordelijk wanneer je vanavond planten eet.quote:Op dinsdag 20 februari 2024 08:05 schreef Aberkullie het volgende:
Mensen voelen zich liever niet zelf verantwoordelijk als ze vanavond weer een kippenpoot in de pan flikkeren.
Kloptquote:Op dinsdag 20 februari 2024 13:18 schreef Triggershott het volgende:
[..]
Jij voelt je ook niet verantwoordelijk wanneer je vanavond planten eet.
Mercedessen ookquote:Op dinsdag 20 februari 2024 12:51 schreef StateOfMind het volgende:
Mensen verbieden scheelt ook dierenleed
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |