abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_212491363
Ik ga zo slapen, heb denk ik iets van 12 bier gehad, 33 cl 5%, ik heb een vitamine b tablet genomen die 400% geeft van wat je dagelijks nodig heeft. Heeft dit nut of wordt het gewoon afgebroken en dat is dat?
  Vis een optie? zondag 18 februari 2024 @ 23:55:53 #2
70532 loveli
N
pi_212491605
In bier zit al veel vitamine B, dus dat zit wel goed.
https://www.gastropedia.nl/artikel/vitaminen-in-bier/

Helaas is alcohol niet zo goed voor je hersencellen en die zijn niet als supplement te koop.
crap in = crap out
pi_212491643
Je lever is bezig met het afbreken van alcohol.
Fruit, supplementen, vitamines plas je allemaal uit zonder dat je lichaam het opneemt.
Je kan het net zo goed direct in de maas gooien, zelfde effect.
Hell To The Liars
pi_212491730
12 bier?

Dat is wat ik normaal in een kwartaal drink ongeveer.
  maandag 19 februari 2024 @ 00:56:31 #5
396386 sturmpie
for night & nature
pi_212491927
het beste is om voedingssupplementen tijdens of na de maaltijd te nemen, dit ivm opname
vrede, voedsel, vrijheid, veiligheid, vooruitgang
pi_212503863
Vit B is zelfs noodzakelijk voor mensen die veel drinken. Alcohol remt de opname van vit B.
Dus ze zijn absoluut nodig en ze helpen ook.
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
  maandag 19 februari 2024 @ 21:49:12 #7
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_212503947
quote:
0s.gif Op maandag 19 februari 2024 21:44 schreef Lenny77 het volgende:
Vit B is zelfs noodzakelijk voor mensen die veel drinken. Alcohol remt de opname van vit B.
Dus ze zijn absoluut nodig en ze helpen ook.
Helpen ze tegen de schadelijke gevolgen van alcohol?
The love you take is equal to the love you make.
pi_212504007
quote:
1s.gif Op maandag 19 februari 2024 21:49 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Helpen ze tegen de schadelijke gevolgen van alcohol?
Helpen is een idd groot woord... laten we zeggen dat ze de schade proberen te beperken...
Ik bedoelde meer als antwoord op: helpen ze? Ja ze doen het werk waarvoor je ze inneemt.

Niet zoals andere wat vagere supplementen zeg maar.
pi_212504024
12 bier op een avondje is wel heel wat :7 maar goed, aangezien @Lenny77 voor zover mijn kennis het juiste antwoord heeft gegeven laat ik het hierbij! :+
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
  maandag 19 februari 2024 @ 21:53:00 #10
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_212504033
quote:
0s.gif Op maandag 19 februari 2024 21:51 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Helpen is een idd groot woord... laten we zeggen dat ze de schade proberen te beperken...
Ik bedoelde meer als antwoord op: helpen ze? Ja ze doen het werk waarvoor je ze inneemt.

Niet zoals andere wat vagere supplementen zeg maar.
@Masberum Met welk idee slik je die vitamine B?
pi_212504123
quote:
1s.gif Op maandag 19 februari 2024 21:53 schreef Lienekien het volgende:

[..]
@:Masberum Met welk idee slik je die vitamine B?
Met het idee dat mijn hersenen minder snel aftakelen
  maandag 19 februari 2024 @ 22:05:18 #12
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_212504207
quote:
0s.gif Op maandag 19 februari 2024 21:58 schreef Masberum het volgende:

[..]
Met het idee dat mijn hersenen minder snel aftakelen
@Lenny77

Denk je dat de vitamine B de aftakeling van zijn hersenen vertraagt?

Of de aftakeling van zijn lever?
pi_212504209
Ik heb even een snelle berekening gedaan, afgaande dat je een gemiddelde man bent is je BAC .29 ongeveer.
Boven .20 is erg gevaarlijk dus ik zou dit niet vaak doen en jezelf af vragen of dit goed voor je is als dit regelmatig is :P

Edit: een interessant linkje voor je
https://www.tactus.nl/behandeltraject/aanmeldprocedure/
Twiddel
pi_212504211
Thiamine wordt zeker aangeraden bij veel alcohol. Voorkomt ziekte van wernecke en kan kans op korsakov verkleinen
  Moderator maandag 19 februari 2024 @ 22:09:19 #15
441859 crew  Lenny77
pi_212504281
quote:
1s.gif Op maandag 19 februari 2024 22:05 schreef Lienekien het volgende:

[..]
@:Lenny77

Denk je dat de vitamine B de aftakeling van zijn hersenen vertraagt?

Of de aftakeling van zijn lever?
De opname is minder door de alcohol en de uitscheiding hiervan hoger.
Vitamine B is belangrijk voor hersenfuncties en het zenuwstelsel.
Zoals Koettie ook al zegt: proberen te vermijden van Korsakov..
  maandag 19 februari 2024 @ 22:11:24 #16
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_212504309
quote:
0s.gif Op maandag 19 februari 2024 22:09 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
De opname is minder door de alcohol en de uitscheiding hiervan hoger.
Vitamine B is belangrijk voor hersenfuncties en het zenuwstelsel.
Zoals Koettie ook al zegt: proberen te vermijden van Korsakov..
Is het heel raar als ik zeg dat hij beter hulp kan zoeken om zijn alcoholinname drastisch omlaag te brengen?

Die vitamine B klinkt zo wel heel erg als dweilen met de kraan open.
  Moderator maandag 19 februari 2024 @ 22:12:01 #17
441859 crew  Lenny77
pi_212504322
Oh en als die lever enkel nog maar vervet is door de alcohol dan kan stoppen met drinken nog helpen.
Eenmaal littekens (cirrose) dan is het onomkeerbaar...
  Moderator maandag 19 februari 2024 @ 22:13:45 #18
441859 crew  Lenny77
pi_212504347
quote:
1s.gif Op maandag 19 februari 2024 22:11 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Is het heel raar als ik zeg dat hij beter hulp kan zoeken om zijn alcoholinname drastisch omlaag te brengen?

Die vitamine B klinkt zo wel heel erg als dweilen met de kraan open.
Het is absoluut niet raar en het enige juiste advies.
Maar als mensen hardnekkig doorgaan dan kan je helaas alleen nog maar 'helpen' door dingen aan te raden die de schade hopelijk enigszins nog een beetje proberen te beperken..
Maar er is een point of no return natuurlijk..
pi_212505063
quote:
1s.gif Op maandag 19 februari 2024 22:05 schreef summer2bird het volgende:
Ik heb even een snelle berekening gedaan, afgaande dat je een gemiddelde man bent is je BAC .29 ongeveer.
Boven .20 is erg gevaarlijk dus ik zou dit niet vaak doen en jezelf af vragen of dit goed voor je is als dit regelmatig is :P

Edit: een interessant linkje voor je
https://www.tactus.nl/behandeltraject/aanmeldprocedure/
Dit is nu iets van 12 jaar gaande. Een 'probleem' is dat ik weinig tot niks om mijn eigen leven geef. Het is toch allemaal maar saai in mijn ogen. Slapen, werken (of ondernemerschap of wat dan ook) en 's avonds nog even wat vrije tijd en dat is het dan weer.

Mensen kijken niet voor niets uit naar het weekend in het algemeen, terwijl dat slechts 5/7e is van hun leven. Afgezien van pensioen, vakantiedagen etc. Zelf denk ik dat bij mij de schade ook al wel onomkeerbaar is geworden wat niet echt helpt met het stoppen. Maar ook al zou het omkeerbaar zijn (iets van een jaar geleden was dat nog wel zo, bij de huisarts), ik weet het niet, ik verveel me gewoon zo de tering met wat ik ook doe
pi_212505197
Hou er vooral rekening mee dat je met zoveel drank op het de vraag is hoe nuchter je de volgende morgen bent, let dus op met autorijden.
pi_212505270
Zoek gewoon hulp. Afkickkliniek en psychologische hulp.
  maandag 19 februari 2024 @ 23:50:51 #22
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_212505271
quote:
0s.gif Op maandag 19 februari 2024 23:25 schreef Masberum het volgende:

[..]
Dit is nu iets van 12 jaar gaande. Een 'probleem' is dat ik weinig tot niks om mijn eigen leven geef. Het is toch allemaal maar saai in mijn ogen. Slapen, werken (of ondernemerschap of wat dan ook) en 's avonds nog even wat vrije tijd en dat is het dan weer.

Mensen kijken niet voor niets uit naar het weekend in het algemeen, terwijl dat slechts 5/7e is van hun leven. Afgezien van pensioen, vakantiedagen etc. Zelf denk ik dat bij mij de schade ook al wel onomkeerbaar is geworden wat niet echt helpt met het stoppen. Maar ook al zou het omkeerbaar zijn (iets van een jaar geleden was dat nog wel zo, bij de huisarts), ik weet het niet, ik verveel me gewoon zo de tering met wat ik ook doe
Dit is eerlijk. En ik vind het heel rot voor je.

Ik weet niet wat je destijds met de huisarts hebt besproken. Maar een intensief traject onder begeleiding van verslavingszorg is misschien genoemd. En lijkt me ook wel aan de orde.

Je bent zelf de enige die dat besluit kan nemen. Je kunt jezelf nog een serieuze kans geven op een betere kwaliteit van leven.
pi_212505331
quote:
1s.gif Op maandag 19 februari 2024 23:50 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Dit is eerlijk. En ik vind het heel rot voor je.
Ik was eerder ook gewoon eerlijk voor zover ik weet. Kreeg alleen overal alleen maar flauwekul reacties of reacties van mensen die zich beter willen voelen omdat ze iemand kunnen neerhalen die ze niet mogen..
  dinsdag 20 februari 2024 @ 00:03:18 #24
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_212505382
quote:
0s.gif Op maandag 19 februari 2024 23:57 schreef Masberum het volgende:

[..]
Ik was eerder ook gewoon eerlijk voor zover ik weet. Kreeg alleen overal alleen maar flauwekul reacties of reacties van mensen die zich beter willen voelen omdat ze iemand kunnen neerhalen die ze niet mogen..
Volgens mij begrijp je best waar die reacties vandaan komen.
pi_212506950
quote:
0s.gif Op maandag 19 februari 2024 23:25 schreef Masberum het volgende:

[..]

Ik heb bij jou heel sterk het gevoel dat je zelf ook wel hulp wilt bij je problemen maar het nog niet aandurft. Ik denk dat je daarom zoveel topics opened die vragen om advies of ervaringen.

Ik vind het wel erg goed van je dat je eerlijk naar jezelf kan kijken en ook het gesprek blijft aangaan ook al is het soms moeilijk.

Wat houd je tegen om echt aan de bak te gaan met je leven?
Twiddel
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')