abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_8505243
Ik ben wel benieuwd wat FOK!kers van de onderstaande stelling vinden.

Poll: De oorlog tegen Irak is niet meer te stoppen.

• Nee is niet meer te stoppen.
  • Ja, is nog wel te stoppen.
  • Ik zou het echt niet weten.

• Tussenstand:

Ook een poll maken? Klik hier

Tot vorige week week was ik zelf niet erg positief meer, ik dacht toen dat de oorlog op wat voor manier gewoon per definitie niet meer te voorkomen was. Maar wordt al iets positiever als je de geluiden van de tegenstanders hoort. In australie waren er maarliefst 200 duizend mensne op de been voor de demonstratie. BBC meldt dat maarliefst 87 procent van het volk tegen de oorlog is en Blair heeft zelf problemen binnen zijn eigen partij.

Als er massa vernietigings wapens zijn in Irak denk ik niet dat Saddam ze uit zichzelf zou gaan gebruiken. Maar een kat in het nauw maakt rare sprongen dus denk dat als de oorlog ontketent dat - mochten die wapens er wel eens zijn - Saddam (al zij het als zelfmoordwapen) ze wel gebruikt voor een aanval op het Amerikaanse leger. Ik zelf ben dus tegen, gewoon doorgaan met de ontmanteling van zijn wapens en als hij weigert mee te werken een alternatief te zoeken om het regime te doen vallen. Ik denk dat dat ook anders kan dan met een oorlog. Denk aan britse special forces e.d. Dan mag Saddam nog zo goed worden bewaakt maar je kan mij niet vertellen dat dat echt compleet waterdicht is.

Maar wat denken jullie, oorlog nog te stoppen of niet en waarom ?

[Dit bericht is gewijzigd door MrCaBLeGuY op 15-02-2003 23:00]

Het leven is wat je gebeurt terwijl je andere plannen maakt - Jonh Lennon
      zaterdag 15 februari 2003 @ 23:00:19 #2
    41223 Wile_E_Coyote
    Thank God I'm an atheist
    pi_8505298
    Nee. Bush heeft al teveel beloftes gedaan aan de Amerikaanse olie-industrie. En al die demonstranten? Ach... Allemaal commies..
    Art is long and time is fleeting
    And our hearts, though stout and brave
    Still, like muffled drums are beating
    Funeral marches to the grave
    pi_8505348
    quote:
    Op zaterdag 15 februari 2003 23:00 schreef Wile_E_Coyote het volgende:
    Nee. Bush heeft al teveel beloftes gedaan aan de Amerikaanse olie-industrie. En al die demonstranten? Ach... Allemaal commies..
    Maar Blair riskeert er wel zijn eigen positie mee, als de oorlog een blamage wordt kan hij zowel zijn leiderschap van de partij en zijn premierschap wel uitzwaaien.
      zaterdag 15 februari 2003 @ 23:03:30 #4
    41223 Wile_E_Coyote
    Thank God I'm an atheist
    pi_8505397
    quote:
    Op zaterdag 15 februari 2003 23:02 schreef MrCaBLeGuY het volgende:

[..]

Maar Blair riskeert er wel zijn eigen positie mee, als de oorlog een blamage wordt kan hij zowel zijn leiderschap van de partij en zijn premierschap wel uitzwaaien.

Als ie de oorlog blijft steunen kan ie zijn herverkiezing ook wel schudden...
    pi_8505456
    quote:
    Op zaterdag 15 februari 2003 23:03 schreef Wile_E_Coyote het volgende:

[..]

Als ie de oorlog blijft steunen kan ie zijn herverkiezing ook wel schudden...

Daarom hij staat wel redelijk onder druk. Maar ja ook onder druk van Bush, dus hij zal wel slecht slapen denk ik.
    pi_8505473
    quote:
    Op zaterdag 15 februari 2003 23:05 schreef MrCaBLeGuY het volgende:

[..]

Daarom hij staat wel redelijk onder druk. Maar ja ook onder druk van Bush, dus hij zal wel slecht slapen denk ik.

Zelf denk ik dat Bush zijn ambtstermijn niet af zal (kunnen) maken...
    α & Ω
    Yaaaaaamaaaaaaaaahaaaaaaaaaaaaaaaa
      zaterdag 15 februari 2003 @ 23:08:10 #7
    41223 Wile_E_Coyote
    Thank God I'm an atheist
    pi_8505530
    quote:
    Op zaterdag 15 februari 2003 23:06 schreef Ker_Plunk het volgende:

[..]

Zelf denk ik dat Bush zijn ambtstermijn niet af zal (kunnen) maken...

Heus wel.. en hij wordt herverkozen, let maar op.. Behalve als ze de oorlog verliezen of als er veel Amerikanen sneuvelen..
      zaterdag 15 februari 2003 @ 23:11:40 #8
    2529 Greetz
    User 2529 and still BeTa
    pi_8505645
    mocht de oorlog nog te stoppen zijn, ik vraag me af wat voor reden is er nodig om dhr Bush te overtuigen?
    de Groetjes!
    pi_8505715
    quote:
    Op zaterdag 15 februari 2003 23:11 schreef Greetz het volgende:
    mocht de oorlog nog te stoppen zijn, ik vraag me af wat voor reden is er nodig om dhr Bush te overtuigen?
    Nix, Bush is een zeer stupide figuur die alleen maar uit is op olie.
    pi_8505770
    quote:
    Op zaterdag 15 februari 2003 23:11 schreef Greetz het volgende:
    nou die is er niet, die man is niet te overtuigen. Oorlog zit in het bloed, zie pappa & golfoorlog. Maar hij kan wel zo veel tegenstand krijgen dat hij niet meer verder kan. Ik vond Nelson Mandela bijvoorbeeld geweldig, die busch een arrogante man noemt. Prachtig ...

Ik heb af en toe zelfs het idee dat Pappa Bush tegen zoontje heeft gezegd dat hij dat even af moest maken omdat ze er toen niet in geslaagd zijn de olie naar zich toe te trekken.

pi_8508183
    Nee.. de wapenindustrie is in amerika is te groot. Belangen bij olie idem... ook komt het goed uit wanneer amerika het stuk grondgebied dat iraq heet kan controleren: Ligt erg strategisch.

Daarbij spelen er ook "persoonlijke" vetes.. junior die graag wil dat zijn vader trots op 'm is.. en daarbij ook de komende verkiezingen. Als hij het nu af blaast na alle woorden die Bush er aan vergooid heeft gaat ie af voor het hele land. Bij wijze van spreken dan. Zo wordt ie helemaal nooit herkozen.

pi_8518788
    Tuurlijk komt de oorlog er, de VS staan werkelijk te trappelen van ongeduld om hun wapens te laten bulderen om zodoende weer eens een volkje te onderwerpen.Begrijpelijk, anders wordt dat wapentuig toch maar stoffig en staat het te verroesten.Zonde van die dure belastingcenten!
    pi_8523295
    Schijnt dat er al duizende soldaten klaar liggen om aan te vallen als het teken komt.. hij gaat dat echt niet zomaar terugdraaien... idd beetje zonder van het geld...
      zondag 16 februari 2003 @ 21:57:38 #14
    34355 Farzin
    Weg en opgetieft.
    pi_8524108
    quote:
    Op zondag 16 februari 2003 21:28 schreef DarkMaxie het volgende:
    Schijnt dat er al duizende soldaten klaar liggen om aan te vallen als het teken komt.. hij gaat dat echt niet zomaar terugdraaien... idd beetje zonder van het geld...
    Pardon? Zonde van het geld? En als er wel een oorlog komt is het niet zonde van de onschuldige slachtoffers?
    pi_8524533
    quote:
    Op zondag 16 februari 2003 21:28 schreef DarkMaxie het volgende:
    Heel Koeweit is zowat tot militair gebied benoemd.
      zondag 16 februari 2003 @ 22:14:37 #16
    7921 X-Ray
    is opgekankerd
    pi_8524550
    quote:
    Op zondag 16 februari 2003 18:10 schreef schatje het volgende:
    Tuurlijk komt de oorlog er, de VS staan werkelijk te trappelen van ongeduld om hun wapens te laten bulderen om zodoende weer eens een volkje te onderwerpen.Begrijpelijk, anders wordt dat wapentuig toch maar stoffig en staat het te verroesten.Zonde van die dure belastingcenten!
    Ja idd.
    Oorlog kost immers niks en vele Amerikaans doden doen het goed bij verkiezingen.
    Nou dag he allemaal
    Niet te veel huilen he?
    Gegen die Mauer und Abschießen
      zondag 16 februari 2003 @ 23:19:30 #17
    21527 Fonkmeistah
    Zinloos Geweldig
    pi_8526079
    Ja die oorlog komt er toch wel..
    de demonstraties hebben zeker wel invloed maar dat veroorzaakt slechts vertraging..

ookal word het nu afgeblazen dan proberen ze het over 5 of 10 jaar nog een keer.

De planners van deze oorlog zijn oud en oude mensen begrijpen niks van nieuwe technologieën en onderschatten dus het effect ervan en zijn daardoor compleet verrast door de vrijheid en snelheid van informatie via internet en de daardoor exponentieel toenemende kennis onder de bevolking.

Daar hadden ze niet op gerekend, ze zullen dus tijdelijk opgeven en hun plannen aan gaan passen aan de nieuwe omstandigheden.

we kunnen alleen maar hopen dat ze bij de volgende poging weer achterlopen op de feiten.

Zij die willen voorkomen dat je de werkelijke geschiedenis kent, zijn er op uit hem te herhalen.
    Do not attempt to think or depression may occur, All sports broadcasts will proceed as normal
    pi_8527349
    Het is belachelijk dat Saddam Hoessein al tientallen jaren land en volk loopt te onderdrukken terwijl heel de wereld anno 2003 nog steeds geen tegenmaatregelen heeft genomen hiervoor. Dat wij nu een legitieme reden la wapeninspecteurs moeten hebben voordat er daadwerkelijk actie ondernomen mag worden vind ik echt bullshit, wat schieten we nou op met die inspecties, die hebben toch helemaal geen zin? Als Saddam wat te verbergen heeft, zorgt 'ie er echt wel voor dat het netjes verstopt blijft in zijn keukenkastjes.
    En bovendien, iedereen weet toch waartoe SH in staat is, dat hij al eerder bio/chemische wapens heeft ingezet, dat hij schijt heeft aan verdragen? Saddam vormt een gevaar voor de hele wereld.
    Oorlog lijkt mij daarom ook onvermijdelijk. Natuurlijk spelen olie en de wapenlobby een hele grote rol in deze situatie, en natuurlijk erger ik me ook aan de imperialistisch drang van het arrogante Amerika. Feit blijft echter dat Amerika op dit moment de lakens uitdeelt op moeder aarde... en dat zij het voortouw zullen nemen om Irak te gaan verlossen van Saddam en zijn maatjes.
    "I know you believe that you hunderstand what you think I said, but I am not sure you realize that what you heard is not what I meant..."
    pi_8544373
    [offtopic]

Vroegâh gooide je gewoon een atoombom.
    zie ook usericon

[/offtopic]

pi_8545201
    quote:
    Op zaterdag 15 februari 2003 23:06 schreef Ker_Plunk het volgende:

[..]

Zelf denkHOOP ik dat Bush zijn ambtstermijn niet af zal (kunnen) maken...

en meer woorden wil ik niet vuil maken aan die idioot.
    It's in the air tonight
    pi_8545249
    quote:
    Op zondag 16 februari 2003 21:57 schreef Farzin het volgende:

[..]

Pardon? Zonde van het geld? En als er wel een oorlog komt is het niet zonde van de onschuldige slachtoffers?

ik denk dat hij de denkwijze van Bush probeert te schetsen en dat het niet zijn eigen redenatie is.
    It's in the air tonight
      maandag 17 februari 2003 @ 21:31:10 #22
    16625 robh
    Lucas & Gea Review Crew ©
    pi_8545386
    Even de topictitel van een [irak] tag voorzien.
    Martin Drent, onze profeet.
    Vol gas met Burdy!
    .
    Pimpen met je FOK!-tag
    pi_8545430
    quote:
    Op maandag 17 februari 2003 21:31 schreef robh het volgende:
    Even de topictitel van een [irak] tag voorzien.
    Dankje
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')