Ik weet niet in hoeverrre je dit Schip kan aanrekenen. Feit is dat ie aanvallend enorme vooruitgang heeft geboekt. Aan de andere kant heeft ie welgeteld één degelijke verdediger tot z'n beschikking (Hato), één matige verdediger (Sutalo) en voor de rest een handvol incapabele (Martha, Gooier, Gaaei) en futloze (Sosa, Rensch) backs. Ik zou wel eens willen zien hoe hij het doet als ie 2-3 echte defensieve versterkingen krijgt.quote:Op zondag 18 februari 2024 22:26 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Dit was te verwachten na de aanstelling van John van 't Schip. Iedereen wist dat hij niets ingrijpends ging doen en dat hij absoluut geen toptrainer is. Gewoon een veredelde interim-trainer die het seizoen moet uitzitten, meer niet.
We wisten van te voren dat plaats 5 het maximaal haalbare is, zoals het er nu voor staat presteert hij dus niet onder de verwachting en dat is dit seizoen al heel wat.
AZ gaat ons alle hoeken van het veld laten zien. We verliezen daar het perspectief op de 4e plaats en zullen de rest van het seizoen via verschillende bananenschillen uithobbelen en uiteindelijk 5e eindigen.quote:Op maandag 19 februari 2024 00:45 schreef De_Pel het volgende:
Wat zijn hier de verwachtingen voor AZ uit? Die hebben voor het eerst in 7 wedstrijden de punten weer eens meegenomen.
Ik ook.quote:Op maandag 19 februari 2024 06:13 schreef AmaninFull het volgende:
[..]
Ik weet niet in hoeverrre je dit Schip kan aanrekenen. Feit is dat ie aanvallend enorme vooruitgang heeft geboekt. Aan de andere kant heeft ie welgeteld één degelijke verdediger tot z'n beschikking (Hato), één matige verdediger (Sutalo) en voor de rest een handvol incapabele (Martha, Gooier, Gaaei) en futloze (Sosa, Rensch) backs. Ik zou wel eens willen zien hoe hij het doet als ie 2-3 echte defensieve versterkingen krijgt.
En dan heb ik het nog niet eens over zwakke broeder Taylor gehad.
plek 5 is nog geen zekerheidjequote:Op maandag 19 februari 2024 07:58 schreef Scorpie het volgende:
[..]
AZ gaat ons alle hoeken van het veld laten zien. We verliezen daar het perspectief op de 4e plaats en zullen de rest van het seizoen via verschillende bananenschillen uithobbelen en uiteindelijk 5e eindigen.
Heitinga scenario all over again.
Dit ja. Als een trainer al 20 jaar zonder enige aansprekende resultaten aan het kloten is dan weet je dat het bij Ajax ook niets gaat worden. Gewoon een soort Mario Been van Ajax, leuk zo'n clubman maar goede resultaten gaat het niet opleveren.quote:Op zondag 18 februari 2024 22:26 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Dit was te verwachten na de aanstelling van John van 't Schip. Iedereen wist dat hij niets ingrijpends ging doen en dat hij absoluut geen toptrainer is. Gewoon een veredelde interim-trainer die het seizoen moet uitzitten, meer niet.
We wisten van te voren dat plaats 5 het maximaal haalbare is, zoals het er nu voor staat presteert hij dus niet onder de verwachting en dat is dit seizoen al heel wat.
Onderschat de korte opleving in motivatie niet na zijn aanstelling.quote:Op maandag 19 februari 2024 09:17 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Dit ja. Als een trainer al 20 jaar zonder enige aansprekende resultaten aan het kloten is dan weet je dat het bij Ajax ook niets gaat worden. Gewoon een soort Mario Been van Ajax, leuk zo'n clubman maar goede resultaten gaat het niet opleveren.
Ajax had beter even een paar maanden met assistenten door kunnen gaan en dan een echt goede opvolger kunnen halen, dit is niets. Al is Maduro volgens mij ook helemaal niets.
Heitinga heeft z'n vingers er al aan gebrand, dat zou je bij zo'n Maduro dan ook krijgen, op zich niet zo'n slechte keuze Van t Schip in het stadium waar Ajax zit/zat.quote:Op maandag 19 februari 2024 09:17 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Dit ja. Als een trainer al 20 jaar zonder enige aansprekende resultaten aan het kloten is dan weet je dat het bij Ajax ook niets gaat worden. Gewoon een soort Mario Been van Ajax, leuk zo'n clubman maar goede resultaten gaat het niet opleveren.
Ajax had beter even een paar maanden met assistenten door kunnen gaan en dan een echt goede opvolger kunnen halen, dit is niets. Al is Maduro volgens mij ook helemaal niets.
Je moet gewoon de rest van het seizoen resultaatvoetbal spelen. Het is bar en boos.quote:Op maandag 19 februari 2024 09:26 schreef Tarado het volgende:
[..]
Heitinga heeft z'n vingers er al aan gebrand, dat zou je bij zo'n Maduro dan ook krijgen, op zich niet zo'n slechte keuze Van t Schip in het stadium waar Ajax zit/zat.
Ik had alleen wel wat meer realtiteitszin van hem verwacht, je kan met een werkpaard geen dressuur rijden.
Kan gezien dit seizoen nauwelijks een ander eindresultaat dan uitschakeling betekenen. Ik voorspel 1-1 en op strafschoppen eruit ofzo.quote:
Daar was ik al wat eerder mee begonnen, al is Ajax met Bergwijn en Berghuis wel een stuk sterker aanvallend gezien, daarom liep het ook nog wel vaak goed af.quote:Op maandag 19 februari 2024 09:33 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Je moet gewoon de rest van het seizoen resultaatvoetbal spelen. Het is bar en boos.
Ajax ging toch nog tweede worden?quote:Op maandag 19 februari 2024 10:07 schreef Wotte het volgende:
Ik heb het nu wel opgegeven denk ik. Echt doodzonde dat je in deze twee potjes 5 punten verliest.
Je speelt toch altijd resultaat voetbalquote:Op maandag 19 februari 2024 09:33 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Je moet gewoon de rest van het seizoen resultaatvoetbal spelen.
In Nederland niet Tong. Luister maar eens een interview van Cruijff na de finale van 74. Schouderophalend.quote:Op maandag 19 februari 2024 11:02 schreef tong80 het volgende:
[..]
Je speelt toch altijd resultaat voetbal
Ik bedoel, je speelt altijd om een resultaat. Sorry ben in een flauwe bui.quote:Op maandag 19 februari 2024 11:04 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
In Nederland niet Tong. Luister maar eens een interview van Cruijff na de finale van 74. Schouderophalend.
ook een stukje kwaliteit van vooral onze brub denk.quote:Op maandag 19 februari 2024 09:26 schreef PietjePuk2000 het volgende:
En dan presteer je op basis van xG ook nog zwaar over. Zegt ook wel wat.
[ afbeelding ]
je kan veel over Cruijff zeggen maar die was wel pragmatisch, die zette kneusjes als Brard en Hoekstra in z'n team om voor hem te lopen.quote:Op maandag 19 februari 2024 11:04 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
In Nederland niet Tong. Luister maar eens een interview van Cruijff na de finale van 74. Schouderophalend.
Het is inderdaad wat laf. Als de resultaten goed zijn voor je selectie gaan staan en als het minder gaat zeggen ja aan mij ligt het niet.quote:Op maandag 19 februari 2024 11:15 schreef Tarado het volgende:
[..]
je kan veel over Cruijff zeggen maar die was wel pragmatisch, die zette kneusjes als Brard en Hoekstra in z'n team om voor hem te lopen.
Ik had dat wel iets meer van Van t Schip verwacht, kijk naar je selectie en hoe kan je daar het beste mee werken, dat hij gisteren na de wedstrijd zegt dat dit Ajax niet goed genoeg is vond ik dan wel een rijkelijke late conclusie, dat wisten we al een tijdje.
Ach kijk naar Utrecht. Daar werd het ook gezegd en nu presteren ze uitstekend. Als een selectie 'uit balans' is dan moet je als trainer zorgen dat de selectie in balans komt.quote:Op maandag 19 februari 2024 11:19 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Het is inderdaad wat laf. Als de resultaten goed zijn voor je selectie gaan staan en als het minder gaat zeggen ja aan mij ligt het niet.
Hij heeft natuurlijk altijd geroepen dat de boel uit balans was maar dat is wel wat anders dan dat er amper kwaliteit is.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |