Als je nu nog verrast bent als een Eritrees feestje gierend uit de klauwen loopt heb je inderdaad een beetje zitten suffen de laatste jaren. Volledig ongeschikt voor zijn functie dus.quote:Op zondag 18 februari 2024 11:54 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
[..]
Dit is nog wel het meest treurige.
De helft zit al in de bijstand, het is dan simpel te concluderen dat een meerderheid inderdaad geen betaald werk heeft. Het interesseert me trouwens ook weinig, al zouden ze de directeur van de rabobank zijn, mensen die hun shithole problemen hier komen botvieren moeten direct terug naar het land van herkomst getrapt worden.quote:Op zondag 18 februari 2024 11:39 schreef Bill_Hillie het volgende:
[..]
Oppassen hoor...de overtuiging dat het allemaal rellend werkschuw tuig is moet wel overeind worden gehouden. Daar tegenin gaan kunnen sommigen niet zo goed aan
We zien wat er gebeurd met al die immigranten maar we kijken er massaal van weg. Ik zie dus ook al niets meer in die Omtzigt. Ze zijn zeer pro EU met daar bovenin al die ongekozen enge bobo's die dus ook alle macht over ons willen krijgen inclusief al die immigratie stromen waardoor heel Europa vol gaat lopen met deze klanten. Ik wil juist dat dat allemaal stopt.Beter terug naar de oude EEG en waarbij landen hun soevereiniteit gewoon bewaren. Weg met die EU dus. Maar goed dat is inderdaad een ander onderwerp.quote:Op zaterdag 17 februari 2024 20:57 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Ik vind hem wel standvastig eigenlijk, maar goed dat is een andere discussie
https://www.parool.nl/ams(...)-geweigerd~be8b8ef0/quote:
Ik las dat het een confrontatie was van de oppositie (Brigade N'hamedu) versus regeringsgezinde Eritreeërs.quote:Op zondag 18 februari 2024 11:50 schreef Hathor het volgende:
Van wat ik ervan begrepen heb was dit een clash tussen Eritreeers en Ethiopiers uit de Tigray regio, waar al jaren een onafhankelijkheidsstrijd gaande is. ...
Ze hebben natuurlijk ook niet kunnen zien aankomen hoe dit in onze buurlanden verliep dus ja we kunnen zo iemand met zo'n verantwoordelijkheid ook niets aanrekenen.quote:Op zondag 18 februari 2024 11:54 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
[..]
Dit is nog wel het meest treurige.
Het gaat eens tijd worden dat onze linkse fokkertjes er ook een kennis mee maken.quote:Op zondag 18 februari 2024 12:22 schreef Fietsenrek het volgende:
Haha. Cultuur verrijking voor Nederland dit. Gelukkig is de spreidingswet aangenomen, kunnen we er veel meer opvangen in Nederland.
Heeft niet zoveel met links of rechts te maken.quote:Op zondag 18 februari 2024 12:23 schreef ReplaR het volgende:
[..]
Het gaat eens tijd worden dat onze linkse fokkertjes er ook een kennis mee maken.
Er zijn vast wel kaarten waar die stemmers wonen, daar kunnen dan wat extra gelukszoekers ondergebracht worden.quote:Op zondag 18 februari 2024 12:23 schreef ReplaR het volgende:
[..]
Het gaat eens tijd worden dat onze linkse fokkertjes er ook een kennis mee maken.
Dit keer niet, de ophitsers stonden in dat centrum en de oppositie kwam even verhaal halen.quote:Op zondag 18 februari 2024 12:34 schreef KreKkeR het volgende:
Wat ik me hier wel afvraag, is of dat de ophitserij ook goed georganiseerd wordt geregisseerd vanuit Eritrea.
quote:Op zondag 18 februari 2024 12:34 schreef KreKkeR het volgende:
Wat ik me hier wel afvraag, is of dat de ophitserij ook goed georganiseerd wordt geregisseerd vanuit Eritrea.
quote:Tweede Kamer wil onderzoek naar beruchte Eritrese organisatie na rellen Den Haag
.......Volgens de gemeente Den Haag begon de onrust nadat jongeren van Brigade Nhamedu de confrontatie zochten tijdens een bijeenkomst van de Eritrese gemeenschap in het Haagse zalencentrum Opera.
Brigade Nhamedu, de naam impliceert een groep die tot het bittere einde voor de Eritrese zaak zal strijden, is een relatief nieuwe beweging bestaande uit tegenstanders van het dictatorale Eritrese regime. Het gaat met name om jonge Eritreeërs die buiten Eritrea leven. De beweging verspreidt zich als een olievlek over de wereld. Henok Tekle, een in de Verenigde Staten gevestigde organisator van Brigade Nhamedu, vertelde de Britse krant The Guardian afgelopen zomer dat de groep momenteel uitgroeit tot een ‘massabeweging’.
Geweld en intimidatie zijn belangrijke handelsmerken van deze groep. Brigade Nhamedu moet niets hebben van bijeenkomsten waar - in hun ogen - overheidspropaganda wordt verspreid. De groepen staan vanwege hun verschillende politieke opvattingen lijnrecht tegenover elkaar, en dat leidt geregeld tot ongeregeldheden, zoals zaterdag in Den Haag......
Hou eens op met die simpele bijdragen dat het allemaal de schuld van "links" is. Anderen napraten voegt alleen iets toe als het nuttig is en dat is het in deze context totaal niet.quote:Op zondag 18 februari 2024 12:23 schreef ReplaR het volgende:
[..]
quote:Volgens de politie zou het een verlate nieuwjaarsbijeenkomst zijn, maar Van Reisen betwijfelt dat. "Op beelden zie ik mensen met T-shirts met de naam van het regime en vlaggen in de kleuren van het regime. Het zag er niet uit als een nieuwsjaarsfeest."
Het duidt er volgens haar op dat het om een festival gaat dat door de machthebbers in Eritrea is georganiseerd, vaak zijn er zelfs vertegenwoordigers van het regime aanwezig, die geld inzamelen en vertellen wat je wel of niet mag zeggen
Was er vorig jaar of 2 jaar geleden niet zo'n Eritrese politicus die Nederland is uitgezet? Die wilde hier ook de boel een beetje komen opruien.quote:Op zondag 18 februari 2024 12:34 schreef KreKkeR het volgende:
Yep. En als ze echt "tot het einde willen strijden voor Eritrea" dan is het laatste stadium hopelijk ook echt in Eritreaquote:
Wat dacht je van hun complete strijd lekker daar houden?quote:Op zondag 18 februari 2024 12:41 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Yep. En als ze echt "tot het einde willen strijden voor Eritrea" dan is het laatste stadium hopelijk ook echt in Eritrea
Wie viert er nou geen nieuwjaar in mid feb?quote:Op zondag 18 februari 2024 12:39 schreef BeriBeri het volgende:
Leuk verzonnen ook, een nieuwjaarsfeest
[..]
Tijd om alle leden van die "brigade" (quote:
Over vroeger gesprokenquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |