Ja, dat kan. Dan doe je bijvoorbeeld de voortuin zonder stoep.quote:Op zaterdag 17 februari 2024 12:37 schreef kwiwi het volgende:
Ik heb onze camera's zo ingesteld dat ze alleen opnemen wat op ons grondstuk gebeurt. Is niet in Nederland maar ik neem aan dat het daar hetzelfde is.
Kun je op een Ring camera ook "zones" instellen per camera, en dat ie dan alleen opneemt als er beweging in die specifieke zone is?
Ik heb geen Ring, maar ik heb wel camera's rond het huis, 1 daarvan hangt boven de oprit en ziet én filmt de oprit, de weg, de opritten van de overburen én de voordeuren van de overburen, want dat valt allemaal in hetzelfde shot.quote:Op zaterdag 17 februari 2024 12:41 schreef Jacy-Jacy het volgende:
[..]
Ja, dat kan. Dan doe je bijvoorbeeld de voortuin zonder stoep.
Heb jij ook de buren verwittigd?
Oh, jah, en ik zie de laatste tijd ook heel veel mensen die die Ring-filmpjes op Facebook zetten, mag dat dat eigenlijk wel?
Er is maar 1 camera bij ons die in theorie de oprit van de buren in het shot heeft, maar dat heb ik er met die zone instelling uitgehaald. Heb ze dat ook gezegd dat het zo ingesteld is. Maar goed, het zijn politieagenten en ze hadden zelf al camera's hangen dus verder sowieso geen probleem.quote:Op zaterdag 17 februari 2024 12:41 schreef Jacy-Jacy het volgende:
[..]
Ja, dat kan. Dan doe je bijvoorbeeld de voortuin zonder stoep.
Heb jij ook de buren verwittigd?
Oh, jah, en ik zie de laatste tijd ook heel veel mensen die die Ring-filmpjes op Facebook zetten, mag dat dat eigenlijk wel?
Alleen bij mij in de straat hangen er al heel veel.quote:Op zaterdag 17 februari 2024 13:20 schreef Farenji het volgende:
Ik vraag me af of Ring uberhaupt wel mag ivm privacy-wetgeving. Die beelden gaan allemaal naar Amazon en god weet wat ze er daar allemaal mee uitspoken. Zijn ook al meerdere schandalen in het nieuws geweest, waar bijv de (Amerikaanse) politie vrijelijk bleek te mogen grasduinen door de live opnames. Ik zou zo'n ding nooit zelf willen iig, we hebben wel een videobel maar gewoon een gesloten systeem zonder opname-mogelijkheid.
Dat valt nogal tegen want het is alles hoodies wat je opneemt dan.quote:Op zaterdag 17 februari 2024 13:31 schreef Jacy-Jacy het volgende:
[..]
Camera-toezicht zou mensen met kwaads in de zin heel erg afschrikken.
Nou ja dit hadden wij dus laatst met iemand die probeerde in te breken, liep met hoodie op gewoon vol voor de camera langs, maakte 'm volgens mij ook totaal niet uit dat ie deels herkenbaar in beeld was.quote:Op zaterdag 17 februari 2024 15:10 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Dat valt nogal tegen want het is alles hoodies wat je opneemt dan.
Ja maar als er hoodies in je tuin zijn kan je een alarm af laten gaan.quote:Op zaterdag 17 februari 2024 15:10 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Dat valt nogal tegen want het is alles hoodies wat je opneemt dan.
Gelukkig corrigeer je jezelf in de laatste zin. Je mag dus niet zomaar van alles opnemen en al helemaal niet de voordeur van je buren. Ik heb inderdaad wel eens een camera van een buurman gevraagd af te plakken of anders op te hangen.quote:Op zaterdag 17 februari 2024 22:11 schreef gepromoveerT het volgende:
Je mag, net zoals met een foon, alles opnemen wat je wilt. Je mag het alleen niet openbaar maken.
[...]
Mocht er eens iemand gaan klagen of de Rijdende Rechter erbij haalt, dan zal ik wel "blurr-zones" gaan instellen.
Wilden wij ook. Daarom is hij ons de keus op de Eufy gevallen, met een apart “opslagstation”. Dus geen abonnement en geen cloud, maar zelf de bestanden beheren.quote:Op zondag 18 februari 2024 11:42 schreef Sorella het volgende:
Alleen nog ff inlezen want opslaan in een cloud willen we niet maar mag wel op een mobiel/tablet opgeslagen worden.
Kun je svp wat preciezer zijn. en kun je twee kamera's aansluiten, of nog meerdere, op dat opslagstation. En hoe veel uren opname gaan daar op? Ik wil al langer zo iets maar zie door de bommen het bos niet meer. En ik hoef niet het wiel te her uitvinden. Een goed advies van iemand die er zelf al mee werkt is voor mij ruim voldoende.quote:Op maandag 26 februari 2024 21:11 schreef Mrmime het volgende:
[..]
Wilden wij ook. Daarom is hij ons de keus op de Eufy gevallen, met een apart “opslagstation”. Dus geen abonnement en geen cloud, maar zelf de bestanden beheren.
Oh ik ben niet zo heel technisch maar je kunt inderdaad meerdere camera’s aansluiten op het opslagstation. Die camera’s moet je dan los bijkopen. De opslagcapaciteit is zoals ik het kan zien in de app 16 GB. Geen idee hoeveel uur dat is, maar ik heb al weken niks gewist en heb amper 2 GB in gebruik. Beelden zijn trouwens haarscherp.quote:Op woensdag 13 maart 2024 17:51 schreef LeesFoknl het volgende:
[..]
Kun je svp wat preciezer zijn. en kun je twee kamera's aansluiten, of nog meerdere, op dat opslagstation. En hoe veel uren opname gaan daar op? Ik wil al langer zo iets maar zie door de bommen het bos niet meer. En ik hoef niet het wiel te her uitvinden. Een goed advies van iemand die er zelf al mee werkt is voor mij ruim voldoende.
Bij voorbaat dank![]()
Let wel op dat een sticker je niet zomaar beschermt tegen privacywetgevingen.quote:Op zondag 18 februari 2024 11:54 schreef Thaddeus het volgende:
en hebben tevens een sticker aangebracht waarop staat vermeld dat er opnames worden gemaakt
Ik heb 'm ook, maar ik ben er niet echt tevreden over. Het opbouwen van een verbinding als iemand aanbelt is wat traag. Ik heb hem ingesteld staan dat hij alleen 15 sec opneemt als iemand op de bel drukt, dus geen continue opnamen.quote:Op woensdag 13 maart 2024 19:14 schreef Mrmime het volgende:
[..]
Oh ik ben niet zo heel technisch maar je kunt inderdaad meerdere camera’s aansluiten op het opslagstation. Die camera’s moet je dan los bijkopen. De opslagcapaciteit is zoals ik het kan zien in de app 16 GB. Geen idee hoeveel uur dat is, maar ik heb al weken niks gewist en heb amper 2 GB in gebruik. Beelden zijn trouwens haarscherp.
Ik zoek even op welke ik precies heb, kun je zelf de specs nog even nalezen. Eufy S220 heb ik. Rond de ¤160 euro online gekocht bij Bol en ook bij Cool blue is ie te koop zie ik. Veel succes
Volgens mij mag ik filmen wat ik wil op eigen terrein. De sticker fungeert als waarschuwing; wil je mijn oprit op, dan zul je gefilmd worden. Mocht je dit niet willen dan zou je er goed aan doen om niet op onze oprit te komen.quote:Op vrijdag 15 maart 2024 16:53 schreef Mr_Belvedere het volgende:
[..]
Let wel op dat een sticker je niet zomaar beschermt tegen privacywetgevingen.
Klopt , als het voor eigen gebruik is (wet bescherming persoonsgegevens heeft voor die situatie artikel 2).quote:Op vrijdag 15 maart 2024 19:01 schreef Thaddeus het volgende:
Volgens mij mag ik filmen wat ik wil op eigen terrein.
De Wbp is vervallen per 25-05-2018. Maar de AVG kent ook een uitzondering voor de verwerking van persoonsgegevens door een natuurlijke persoon bij de uitoefening van een zuiver persoonlijke of huishoudelijke activiteit (en ook artikel 2, maar dan AVG).quote:Op maandag 18 maart 2024 10:13 schreef Mr_Belvedere het volgende:
[..]
Klopt , als het voor eigen gebruik is (wet bescherming persoonsgegevens heeft voor die situatie artikel 2).
Dat lijkt me toch niet, nee.quote:Op zaterdag 17 februari 2024 12:41 schreef Jacy-Jacy het volgende:
De AVG is niet altijd van toepassing.quote:Op zaterdag 17 februari 2024 13:20 schreef Farenji het volgende:
Ik vraag me af of Ring uberhaupt wel mag ivm privacy-wetgeving.
Maar de openbare weg is mogelijk wel een issue.quote:Op zaterdag 17 februari 2024 22:11 schreef gepromoveerT het volgende:
Mijn camera, op de voordeur gericht en tevens een stuk van de straat meenemend + de portiekdeur van de overburen en een paar ramen van de overburen, staat daar prima.
Nee, maar wel tegen artikel 139f Srquote:Op vrijdag 15 maart 2024 16:53 schreef Mr_Belvedere het volgende:
[..]
Let wel op dat een sticker je niet zomaar beschermt tegen privacywetgevingen.
Ik heb voor mijn ouders vorig jaar een Reolink cam gekocht (ff opgezocht: RLC-510): Er zijn nieuwe versies, maar als je een security cam wilt die:quote:Op woensdag 20 maart 2024 10:25 schreef mschol het volgende:
iemand nog een goeie tip voor camera waarbij je de beelden kan laten opslaan op je eigen nas zonder tussen komst van een app, cloud of iets van een derde partij
klinkt intressant, ga ik van het weekend eens induikenquote:Op donderdag 11 april 2024 21:03 schreef edcetera het volgende:
[..]
Ik heb voor mijn ouders vorig jaar een Reolink cam gekocht (ff opgezocht: RLC-510): Er zijn nieuwe versies, maar als je een security cam wilt die:
- open source protollen ondersteunt (om te gebruiken in bv Home Assistant)
- PoE: Geen WiFi (RC45 Ethernet kabeltje van 10m met een Fritz naar de router in huis, geen idee, hoe je huis infra eruit ziet)
- Geen abbos/licenties (je weet, wat ik bedoel![]()
)
- SD kaartje in de cam zelf (Heb 128 GB met motion detection uiteraard ingeschakeld: na 5 maanden pas vol)
- Belanrijk voor jou: Upload naar FTP naar je NAS via hun app in te stellen (puur voor de FTP config).
- Beeld kwaliteit is goed, ook in "nightview"
Cam zelf gekocht voor ¤50-60 , maar alles bij mekaar (kabels, converters) waren we voor ¤150-¤200 klaar voor een outdoor oplossing, die de tuin van mijn ouders bewaakte voor marter in het kippenhok of gekke buurvrouw, die dingen over de schutting flikkerde![]()
DM me maar voor vragen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |