abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 21 februari 2024 @ 11:39:57 #226
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_212521930
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 februari 2024 20:23 schreef Zwoerd het volgende:

[..]
Dit is gewoon iemand met een gigantische plaat voor zn kop. Er zijn wat schakels in z'n hoofd omgezet, daar is het idee ontstaan dat het westen veel te gemeen is tegen Poetin en het is nu onmogelijk om nog iets van dat idee af te wijken.
Dat soort figuren redeneren, om wat voor reden dan ook, vanuit een anti-Westers sentiment.

Als het hier dan zo verschrikkelijk is, ga dan weg.
Je wordt vast met open armen ontvangen in Het Grote Ruzland.

Die mensen hebben geen flauw idee hoe goed ze het hier hebben en hoe vrij ze hier zijn.
Ondanks dat het zeker niet perfect is.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_212522752
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 februari 2024 11:19 schreef xzaz het volgende:
De media doet nu net alsof Navalny zo'n lieverdje was. Hij was op vele punten geen haar beter dan Poetin
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 februari 2024 11:25 schreef Hathor het volgende:

[..]
Was inderdaad ook gewoon een extreem nationalistisch figuur en had Rusland net makkelijk in een conflict gestort als Poetin. Volgens mij had hij met name een probleem met de Turken.
Op basis waarvan hebben jullie deze mening? Ik heb gisteren "Navalny" gekeken en op basis daarvan kreeg ik een compleet andere indruk! Er werd daarin aangestipt dat hij had opgetrokken met nazi's (mochten jullie dat bedoelen), maar ik vond zijn verklaring daarvoor voldoende bevredigend. Verder kon ik alleen maar denken: WAT een held (en niet alleen hij, ook zijn vrouw en kinderen!) en WAT een verlies!
Tails tell tales
pi_212522766
quote:
2s.gif Op dinsdag 20 februari 2024 15:39 schreef xpompompomx het volgende:
De hersengymnastiek die bedreven wordt om de heer Putin maar niet als een kwaadaardige schurk af te kunnen schilderen begint lachwekkende vormen aan te nemen.
Ik dacht in eerste instantie dat dit was wat er stond. Want veruit het meest logisch, maar ja... :')
Tails tell tales
pi_212523423
De russische Qiwi bank stopt het intrekken van de bank licentie. Alle schade van rekeninghouders wordt vergoed.... Tot een bedrag van 1,4 miljoen roebel (14.000 euro).

De 3 grootste banken in China accepteren geen betalingen van russische entiteiten die onder embargo vallen.
pi_212523759
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2024 12:40 schreef Forbry het volgende:

[..]
[..]
Op basis waarvan hebben jullie deze mening? Ik heb gisteren "Navalny" gekeken en op basis daarvan kreeg ik een compleet andere indruk! Er werd daarin aangestipt dat hij had opgetrokken met nazi's (mochten jullie dat bedoelen), maar ik vond zijn verklaring daarvoor voldoende bevredigend. Verder kon ik alleen maar denken: WAT een held (en niet alleen hij, ook zijn vrouw en kinderen!) en WAT een verlies!
Hij heeft in ieder geval een uiterst twijfelachtig verleden, waardoor hij toch wel een beetje over kwam als een wolf in schaapskleren. Hij heeft excuses gemaakt voor sommige van zijn uitspraken, met name over de toenmalige Russische agressie in Georgie, waar hij vierkant achter stond, maar er zijn er maar weinig die hem op zijn blauwe ogen geloven.

https://www.euronews.com/(...)sterners-think-he-is
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_212523936
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2024 13:54 schreef Hathor het volgende:

[..]
Hij heeft in ieder geval een uiterst twijfelachtig verleden, waardoor hij toch wel een beetje over kwam als een wolf in schaapskleren. Hij heeft excuses gemaakt voor sommige van zijn uitspraken, met name over de toenmalige Russische agressie in Georgie, waar hij vierkant achter stond, maar er zijn er maar weinig die hem op zijn blauwe ogen geloven.

https://www.euronews.com/(...)sterners-think-he-is
Ik zal dit artikel later aandacht geven. Echter, het feit dat hij blijkbaar sowieso excuses heeft gemaakt, maakt hem al heel anders dan een Poetin in mijn ogen. Die zal dat nooit doen. Voor wat dan ook. Net als een figuur als Trump dat niet doet.

Ik zou aanraden die documentaire te kijken. Daarin wordt een beeld geschapen van een bijzonder vrolijk en levenslustig en tegelijk ook zeer moedig mens die echt het beste met Rusland voor had. Dit samen met zijn (ook zeer moedige) vrouw en kinderen. Dat hij zelfs bereid was om daar zijn leven voor te geven en dat uiteindelijk dus ook heeft gedaan...
Tails tell tales
pi_212523939
quote:
UK sanctions six individuals in charge of Arctic penal colony where Navalny died

Britain imposes sanctions on six individuals in charge of the Arctic penal colony where Russian opposition leader Alexei Navalny died last week.

Those sanctioned, including the head and five deputy heads of the penal colony, will be banned from the UK and have their assets frozen, British Foreign Secretary David Cameron says.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_212523952
Plaats hier uw advertentie
pi_212523976
quote:
:'):')
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_212524027
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2024 14:06 schreef Forbry het volgende:

[..]
Ik zal dit artikel later aandacht geven. Echter, het feit dat hij blijkbaar sowieso excuses heeft gemaakt, maakt hem al heel anders dan een Poetin in mijn ogen. Die zal dat nooit doen. Voor wat dan ook. Net als een figuur als Trump dat niet doet.

Ik zou aanraden die documentaire te kijken. Daarin wordt een beeld geschapen van een bijzonder vrolijk en levenslustig en tegelijk ook zeer moedig mens die echt het beste met Rusland voor had. Dit samen met zijn (ook zeer moedige) vrouw en kinderen. Dat hij zelfs bereid was om daar zijn leven voor te geven en dat uiteindelijk dus ook heeft gedaan...
Heb je een link naar die docu?

En ja, hij had het inderdaad goed voor met de Russen, maar dan ook alleen maar de Russen, als je toevallig uit tadzjikistan, Kirgizie of Georgie kwam, hoefde je niet op diezelfde sympathie te rekenen. Het kan zijn dat hij daadwerkelijk veranderd is en meer sympathie heeft gekregen voor niet etnische Russen, maar daar zullen we nooit meer achter komen helaas. Het staat voor mij in ieder geval wel vast dat er hier in het westen een veel rooskleuriger beeld van Navalny is geschept dan dat het in werkelijkheid was, om wat voor reden dan ook.
  woensdag 21 februari 2024 @ 14:14:13 #238
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_212524030
Diepe zucht x100000000 :')
@boogmafklapper
A murky, forgotten land.
pi_212524129
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2024 14:14 schreef Hathor het volgende:

[..]

En ja, hij had het inderdaad goed voor met de Russen, maar dan ook alleen maar de Russen, als je toevallig uit tadzjikistan, Kirgizie of Georgie kwam, hoefde je niet op diezelfde sympathie te rekenen. Het kan zijn dat hij daadwerkelijk veranderd is en meer sympathie heeft gekregen voor niet etnische Russen, maar daar zullen we nooit meer achter komen helaas. Het staat voor mij in ieder geval wel vast dat er hier in het westen een veel rooskleuriger beeld van Navalny is geschept dan dat het in werkelijkheid was, om wat voor reden dan ook.
Ik heb die documentaire zelf gisteren gekeken op HBO MAX. Ooit ook op de NPO uitgezonden geloof ik, maar of hij daar - of ergens anders - nog te zien is, geen idee.

Nou ja, het zou kunnen hoor... Ik snap dat deze documentaire ook maar "EEN" beeld geeft. Het kwam op mij wel heel oprecht over allemaal en behalve dat van die nazi's, kwamen niet-etnische Russen er niet in aan bod...
Tails tell tales
  roze woensdag 21 februari 2024 @ 14:22:24 #240
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_212524131
quote:

[..]

Docu staat op HBO en heet Navalny.
Your beauty never ever scared me.
pi_212524198
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2024 14:22 schreef Forbry het volgende:

[..]
Ik heb die documentaire zelf gisteren gekeken op HBO MAX. Ooit ook op de NPO uitgezonden geloof ik, maar of hij daar - of ergens anders - nog te zien is, geen idee.

Nou ja, het zou kunnen hoor... Ik snap dat deze documentaire ook maar "EEN" beeld geeft. Het kwam op mij wel heel oprecht over allemaal en behalve dat van die nazi's, kwamen niet-etnische Russen er niet in aan bod...
Dat is waarschijnlijk niet aan bod gekomen omdat het zich afspeelde in een redelijk ver verleden, periode zo rond 2007-2008. In die tijd liep hij mee in marsen van ultra nationalistische groeperingen en heeft hij ook uitspraken gedaan die hem toch wel enigszins achtervolgd hebben.
pi_212524264
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2024 14:27 schreef Hathor het volgende:

[..]
Dat is waarschijnlijk niet aan bod gekomen omdat het zich afspeelde in een redelijk ver verleden, periode zo rond 2007-2008. In die tijd liep hij mee in marsen van ultra nationalistische groeperingen en heeft hij ook uitspraken gedaan die hem toch wel enigszins achtervolgd hebben.
Dat hij meeliep in die marsen is dus wel even aangestipt en ook een reactie van hem daarop.
Tails tell tales
  woensdag 21 februari 2024 @ 14:37:35 #243
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_212524357
Hij vond ook dat de Krim bij Rusland hoorde.
Hoe hij over de oorlog en Oekraïne en de overige bezette gebieden dacht weet ik niet.
A murky, forgotten land.
pi_212524396
quote:
1s.gif Op woensdag 21 februari 2024 14:37 schreef StateOfMind het volgende:
Hoe hij over de oorlog en Oekraïne en de overige bezette gebieden dacht weet ik niet.
De oorlog in Oekraïne wilde hij in ieder geval absoluut doen/zien eindigen!
Tails tell tales
pi_212524645
Dit artikel gaat erover:

https://www.washingtonpos(...)kraine-putin-russia/

Zijn houding is 'dubbel', maar hij was absoluut tegen de militaire invasie.

Dit is een artikel dat gaat over hoe N een toekomst voor/in Rusland voor zich zag:

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20221001_93633670
Tails tell tales
pi_212524847
quote:

En ja, hij had het inderdaad goed voor met de Russen, maar dan ook alleen maar de Russen, als je toevallig uit tadzjikistan, Kirgizie of Georgie kwam, hoefde je niet op diezelfde sympathie te rekenen.
Heb jij één uitspraak van Navalny na 2011 die dit beeld bevestigt?

Navalny heeft in 2011 meegelopen met een mars van nationalisten, en wat bedenkelijke dingen gezegd (vergelijkbaar met standpunten van Wilders hier). Maar hij heeft na 2011 duidelijk een draai gemaakt, waarin hij koos voor democratie en het bestrijden van de wijdverbreide corruptie in Rusland.
pi_212524865
quote:
1s.gif Op woensdag 21 februari 2024 14:37 schreef StateOfMind het volgende:
De oorlog in Oekraïne deed zijn mening daarover dus veranderen.

''Politiek programma Navalny: weg uit Oekraïne, terug naar grenzen van 1991, parlementaire republiek''
https://www.raamoprusland(...)kiezingen-in-rusland
pi_212525066
quote:

[..]

het gaat niet om rooskleuring of beeld van Navalny's lot bevestigd het beeld dat westen heeft van Poetins regime!

Dat Lira (gebruikt door russische trollen, en zelf wiki pagina is ervoor aangepast) een maand eerder overleed, blijkbaar nu pas relevant is voor die trollen, bevestigd de hypocrisi en nepnews gehalte van die russische trollen des te meer.
pi_212525338
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2024 15:10 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Heb jij één uitspraak van Navalny na 2011 die dit beeld bevestigt?

Navalny heeft in 2011 meegelopen met een mars van nationalisten, en wat bedenkelijke dingen gezegd (vergelijkbaar met standpunten van Wilders hier). Maar hij heeft na 2011 duidelijk een draai gemaakt, waarin hij koos voor democratie en het bestrijden van de wijdverbreide corruptie in Rusland.
En die draai is nou net datgene wat veel mensen met een korreltje zout nemen.
pi_212525843
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2024 14:06 schreef Aether het volgende:

[..]

Hard gelachen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')