Heb last van persoonlijkheidsstoornis O.C.D., naar men zegt, wat eigenlijk wil zeggen dat ik mezelf voortdurend in de zeik neem. Spitst zich toe op dwangmatige gedachten in de 'men vind mij een looser' sfeer. Is we jammer, ik ben namelijk heel erg leuk (aldus sprak hij op sarcastische wijze). Nee echt!
Jaar geleden terug naar Nederland gekomen na wereldreis van paar jaar en sindsdien niet in staat geweest vriendenkring op te bouwen vanwege deze door sub-bewustzijn opgeworpen barricade. Ben een beetje eenzaam (moeilijk om op te schrijven, dat). Punt is, als ik iemand beter leer kennen dan val ik mezelf niet meer lastig met destructieve gedachten, echter die eerste periode... Moeilijk.
Even doorheen bijten dus, alleen volgende probleem is dat ik bijna nooit iemand tegen kom die iets interessants te melden heeft op gebied van politiek, filosofie, religie of errm, voetbal... Elitaire opmerking misschien, echter ik ervaar het wel zo. "Wrong place, wrong mindset" dus.
Leidt allemaal tot nog heviger gevoel van isolatie.
De vraag dus, na al dit geklaag, is:
Weet iemand misschien een plek (omgeving Amsterdam) waar non-judgemental mensen samenkomen en waar een goede vibe hangt. Waar je makkelijk een praatje aanknoopt met 'likeminded people' en waar non-conformisme heerst zonder dat een links radicaal voortdurend probeert je op je hoofd te slaan met een kingsize winterpeen. Begrijpt iemand wat ik bedoel?
Thanx...
(Totaal irrelevante opmerkingen zijn ook van harte welkom!)
Ik hoop dat er iemand is die je een antwoord op je vraag heeft.
Sterkte met zoeken!
Of er zo'n plek die jij zoekt in Amsterdam is, weet ik niet. Maar mocht die bestaan, dan hangt het nog steeds van jezelf af of je een praatje aanknoopt of niet, niet van de omgeving.
*: Je moet niet denken dat ik tegen iedereen loop te zeggen dat ik geweldig ben ofzo (tenzij het grappig is ). Maar ik ga ervan uit dat ik tof/grappig/interessant ben, en hoop dat mijn medemens dat ook vindt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |