abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_212431350
Ben niet helemaal tevreden over een bepaald item en vroeg aan de verkoper of ik het kon retourneren middels de 'binnen 15 dagen gratis retourneren garantie'. Dit is iets wat Aliexpress tegenwoordig bij veel artikelen zelf aanbiedt buiten de verkoper om.

De verkoper reageerde hierop met een grote NEE NIET DOEN. Op de vraag waarom niet zei hij dat hij dan kon fluiten naar het artikel omdat Aliexpress het ontvangen artikel niet meer naar hem retour stuurt maar ergens tot in de eeuwigheid in een magazijn laat liggen, en hij dus het artikel kwijt is én het geld, want dat schrijft Aliexpress van zijn conto af om dat vervolgens aan mij te geven.

De verkoper meldde ook nog dat als ik het toch zou doen, ik nooit meer iets bij hem mocht bestellen. (boeiend)

Nou is dit alles natuurlijk niet mijn probleem, maar dat van de verkoper, maar als hij de waarheid vertelt vind ik het wel knap lullig voor hem.

Vertelt hij de waarheid of is het gewoon een lulverhaal om trachten te voorkomen dat ik het terugstuur?

Iemand iets soortgelijks meegemaakt?
pi_212431375
Ben wel benieuwd wat zo de moeite waard is dat je het op alie wil terug sturen

Geloof het overigens wel dat het ergens in een pakhuis verdwijnt
pi_212431443
Klinkt best aannemelijk
Nobody expects the Spanish Inquisition!
pi_212431497
Een maand geleden stond hier in de krant een stukje over verschillende Chinese webwinkels (Premium artikel):
https://www.ed.nl/geld/een-spijkerbroek-voor-een-tientje-hoe-betrouwbaar-is-chinese-webwinkel-temu~a32bcb9b/

Daar wordt gemeld dat bij Temu de leverancier een flinke kostenpost erbij krijgt als er een klacht is:
quote:
,,Temu geeft ze een boete die vijf tot tien keer hoger is dan de verkoopprijs van het product op het moment dat er een klacht over komt. Eigenlijk dwingt Temu dus goede kwaliteit af.’’
Het zou me niets verbazen als AliExpress ook zoiets heeft en dan in de vorm van "geld + product weg" als boete voor de leverancier.
pi_212431502
aliexpress heeft een nederlands retouradres in schiedam ofzo en daar komen alle retouren terecht, dat gaat niet terug naar china maar wordt per opbod per pallet of doos verkocht
pi_212432224
quote:
1s.gif Op donderdag 15 februari 2024 06:53 schreef mschol het volgende:
aliexpress heeft een nederlands retouradres in schiedam ofzo en daar komen alle retouren terecht, dat gaat niet terug naar china maar wordt per opbod per pallet of doos verkocht
Dat de oorspronkelijke verkopers hun spullen niet meer retour krijgen is wel een beetje bizar eigenlijk.
Maar goed, verkopers nemen dit risico blijkbaar voor lief om hun winkeltje op Ali te mogen behouden.
pi_212432233
soberso spullen daar bestellen :')

Dat is vragen om kanker of dat je huis in de fik gaat :')
pi_212432311
quote:
0s.gif Op donderdag 15 februari 2024 08:46 schreef Spraypaint het volgende:

[..]
Dat de oorspronkelijke verkopers hun spullen niet meer retour krijgen is wel een beetje bizar eigenlijk.
Maar goed, verkopers nemen dit risico blijkbaar voor lief om hun winkeltje op Ali te mogen behouden.
Waarom dan? Als dit waar zou zijn, waarom dit risico nemen? Welk voordeel heb je dan als verkoper om te mogen handelen via Alie?
pi_212432532
"gratis retour" is ook voor NL webshops een enorme kostenpost, steeds meer winkels stoppen daarmee. Als het uit China komt en het product waarschijnlijk een paar euro kostte en je voor de levering ook al geen verzendkosten hebt betaald kun je toch zelf ook wel bedenken dat dat nooit rendabel kan zijn als dat product echt terug naar China gaat. Bij Amazon worden veel retour producten ook geveild of op de vuilnisbelt gedumpt omdat dat rendabeler is en dan heeft de verkoper misschien ook gewoon pech. Die bedrijven hebben zoveel macht dat ze dat gewoon kunnen doen en de verkopers blijven toch wel omdat ze anders hun afzetmarkt verliezen.
pi_212432586
quote:
0s.gif Op donderdag 15 februari 2024 08:54 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Waarom dan? Als dit waar zou zijn, waarom dit risico nemen? Welk voordeel heb je dan als verkoper om te mogen handelen via Alie?
miljardenpubliek :!
pi_212432604
quote:
0s.gif Op donderdag 15 februari 2024 08:46 schreef Spraypaint het volgende:

[..]
retour sturen naar china kost bakken met geld, vaak ruimschoots meer dan wat het prul daadwerkelijk waard is..

verzending vanuit china wordt, schijnbaar, gesubsidieerd vanuit de overheid
pi_212432781
quote:
0s.gif Op donderdag 15 februari 2024 06:28 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
Klinkt best aannemelijk
Zeker! :Y
Temu schijnt ook dat soort praktijken er op na te houden, zelfs nog erger.

Edit: Ah, SImonblue kwam dus al met een voorbeeld. :)
pi_212432796
Troep van 2 euro terugsturen :') Bestellen bij Ali :')

Gooi het lekker in je kliko en neem je verlies
pi_212434038
E
quote:
0s.gif Op donderdag 15 februari 2024 09:41 schreef Frozen-assassin het volgende:

En bestel er nooit weer
Hier schreef Hooidraad het volgende:
Justin spreekt altijd de waarheid.
pi_212434175
Mensen die denken dat je enkel 2 euro spullen op Ali kunt kopen. :')

Wanneer zijn jullie voor het laatst op Ali geweest, 2010?
pi_212434727
quote:
0s.gif Op donderdag 15 februari 2024 09:41 schreef Frozen-assassin het volgende:
Dit.
En dit:
quote:
0s.gif Op donderdag 15 februari 2024 11:08 schreef JustinK het volgende:
En bestel er nooit weer
Dit soort webwinkels moet je nooit met ook maar een enkele euro sponsoren.
  donderdag 15 februari 2024 @ 12:45:45 #17
402274 Cruzinats
abschiebehauptmeister
pi_212435494
quote:
0s.gif Op donderdag 15 februari 2024 11:53 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]
Dit.
En dit:
[..]
Dit soort webwinkels moet je nooit met ook maar een enkele euro sponsoren.
Je kan het idd beter op bol bestellen bij een externe verkoper (= dropshipper) en er 10x zoveel voor betalen.
pi_212435507
quote:
0s.gif Op donderdag 15 februari 2024 12:45 schreef Cruzinats het volgende:

[..]
Je kan het idd beter op bol bestellen bij een externe verkoper (= dropshipper) en er 10x zoveel voor betalen.
Alsof dat het enige alternatief is :')
Hier schreef Hooidraad het volgende:
Justin spreekt altijd de waarheid.
  donderdag 15 februari 2024 @ 17:28:39 #19
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_212439506
quote:

Als ik zoiets wil hebben ga ik liever naar een stenen winkel genaamd XL Discount, een joekel van een zaak die die je het beste kunt omschrijven als een fysieke versie van Ali. Alleen kan je het dan in het echt zien, en ben je niet eindeloos aan het wachten.

Elders zullen er best vergelijkbare winkels zijn. En op zich zit een So Low ook niet ver van dat idee vandaan.
pi_212439515
quote:
0s.gif Op donderdag 15 februari 2024 17:28 schreef Eightyone het volgende:

[..]
Als ik zoiets wil hebben ga ik liever naar een stenen winkel genaamd XL Discount, een joekel van een zaak die die je het beste kunt omschrijven als een fysieke versie van Ali. Alleen kan je het dan in het echt zien, en ben je niet eindeloos aan het wachten.

Elders zullen er best vergelijkbare winkels zijn. En op zich zit een So Low ook niet ver van dat idee vandaan.
daar verkopen ze de zooi die niemand wil hebben, ook niet op aliexpress.. moet je alsnog gaan bestellen bij ali
  donderdag 15 februari 2024 @ 17:39:44 #21
173391 SemperLibertas
Your pain is my gain.
pi_212439655
quote:
0s.gif Op donderdag 15 februari 2024 11:14 schreef Spraypaint het volgende:
Mensen die denken dat je enkel 2 euro spullen op Ali kunt kopen. :')

Wanneer zijn jullie voor het laatst op Ali geweest, 2010?
Bij de Lidl is het assortiment ook uitgebreid, maar het servicelevel is desondanks nog altijd bedroevend laag. Dat geldt ook voor Chinese webshops. Ik heb een tijd lang voor Chinezen gewerkt als zzp'er, wat een volk is dat :')
Le Diable
pi_212439809
Ik heb nog nooit iets teruggestuurd wat uit China kwam.
Als het niet goed is, zie ik dat als "het risico van uit China bestellen".
En als het risico te hoog is (ofwel het artikel te duur) dan haal ik het wel uit Nederland.
  donderdag 15 februari 2024 @ 18:08:26 #23
472044 Ghost_Buster
I aint 'fraid of no ghost
pi_212439965
quote:
0s.gif Op donderdag 15 februari 2024 17:51 schreef TheFreshPrince het volgende:
En als het risico te hoog is (ofwel het artikel te duur) dan haal ik het wel uit Nederland.
Dit inderdaad. Zo doe ik het ook. Werkt het beste.
Gevaccineerd.
pi_212441505
quote:
0s.gif Op donderdag 15 februari 2024 17:51 schreef TheFreshPrince het volgende:
Veel is simpelweg niet verkrijgbaar in Nederland.
En als het dan om een item gaat van 80 euro, en het is niet goed, dan gaat dat retour. En dat kan bij Ali dus prima en zelfs gratis tegenwoordig, alleen schijnt de verkoper daar dus al dan niet flink mee genaaid te worden, en daar opende ik dit topic om.

De rest "ik bestel niet bij Ali als iets duurder is dan ~40 euro" is niet relevant.

[ Bericht 4% gewijzigd door Spraypaint op 15-02-2024 19:59:14 ]
pi_212447646
Nou begrijp ik wel dat goedkope items in een doos belanden en per opbod verkocht worden, maar nu staan er dus ook items van honderden zelfs duizenden euro's op Ali.
En het lijkt me sterk dat die als oud vuil in een doos belanden en naar de hoogste bieder gaan. Een shop die bijv. dure verrekijkers of game PC's verkoopt kan zijn deur wel sluiten als hij een paar retours (die niet retour komen) om zijn oren krijgt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')

Het lijkt erop dat je onze advertenties blokkeert

Dat begrijpen we, maar is wel erg jammer. Je kunt FOK! namelijk wel gratis LEZEN, maar we kunnen FOK! niet gratis MAKEN. De inkomsten van de advertenties zorgen ervoor dat we de kosten van de site kunnen dragen zodat je ook morgen FOK! nog kunt bezoeken.

Zou je willen overwegen om voor FOK! een uitzondering te maken in je adblocker (of andere middelen die onze ads blokkeren)? Je krijgt deze melding dan nooit meer te zien.

Ja, ik wil fok.nl whitelisten, laat me zien hoe

Ik neem liever een premium account zodat ik geen advertenties hoef te zien (je moet eerst inloggen)
Ja, breng me naar de shop