Het zou me niets verbazen als AliExpress ook zoiets heeft en dan in de vorm van "geld + product weg" als boete voor de leverancier.quote:,,Temu geeft ze een boete die vijf tot tien keer hoger is dan de verkoopprijs van het product op het moment dat er een klacht over komt. Eigenlijk dwingt Temu dus goede kwaliteit af.’’
Dat de oorspronkelijke verkopers hun spullen niet meer retour krijgen is wel een beetje bizar eigenlijk.quote:Op donderdag 15 februari 2024 06:53 schreef mschol het volgende:
aliexpress heeft een nederlands retouradres in schiedam ofzo en daar komen alle retouren terecht, dat gaat niet terug naar china maar wordt per opbod per pallet of doos verkocht
Waarom dan? Als dit waar zou zijn, waarom dit risico nemen? Welk voordeel heb je dan als verkoper om te mogen handelen via Alie?quote:Op donderdag 15 februari 2024 08:46 schreef Spraypaint het volgende:
[..]
Dat de oorspronkelijke verkopers hun spullen niet meer retour krijgen is wel een beetje bizar eigenlijk.
Maar goed, verkopers nemen dit risico blijkbaar voor lief om hun winkeltje op Ali te mogen behouden.
miljardenpubliekquote:Op donderdag 15 februari 2024 08:54 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Waarom dan? Als dit waar zou zijn, waarom dit risico nemen? Welk voordeel heb je dan als verkoper om te mogen handelen via Alie?
retour sturen naar china kost bakken met geld, vaak ruimschoots meer dan wat het prul daadwerkelijk waard is..quote:Op donderdag 15 februari 2024 08:46 schreef Spraypaint het volgende:
[..]
Dat de oorspronkelijke verkopers hun spullen niet meer retour krijgen is wel een beetje bizar eigenlijk.
Maar goed, verkopers nemen dit risico blijkbaar voor lief om hun winkeltje op Ali te mogen behouden.
Zeker!quote:
En bestel er nooit weerquote:Op donderdag 15 februari 2024 09:41 schreef Frozen-assassin het volgende:
Troep van 2 euro terugsturenBestellen bij Ali
Gooi het lekker in je kliko en neem je verlies
Dit.quote:Op donderdag 15 februari 2024 09:41 schreef Frozen-assassin het volgende:
Dit soort webwinkels moet je nooit met ook maar een enkele euro sponsoren.quote:
Je kan het idd beter op bol bestellen bij een externe verkoper (= dropshipper) en er 10x zoveel voor betalen.quote:Op donderdag 15 februari 2024 11:53 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Dit.
En dit:
[..]
Dit soort webwinkels moet je nooit met ook maar een enkele euro sponsoren.
Alsof dat het enige alternatief isquote:Op donderdag 15 februari 2024 12:45 schreef Cruzinats het volgende:
[..]
Je kan het idd beter op bol bestellen bij een externe verkoper (= dropshipper) en er 10x zoveel voor betalen.
Als ik zoiets wil hebben ga ik liever naar een stenen winkel genaamd XL Discount, een joekel van een zaak die die je het beste kunt omschrijven als een fysieke versie van Ali. Alleen kan je het dan in het echt zien, en ben je niet eindeloos aan het wachten.quote:Op donderdag 15 februari 2024 09:41 schreef Frozen-assassin het volgende:
daar verkopen ze de zooi die niemand wil hebben, ook niet op aliexpress.. moet je alsnog gaan bestellen bij aliquote:Op donderdag 15 februari 2024 17:28 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Als ik zoiets wil hebben ga ik liever naar een stenen winkel genaamd XL Discount, een joekel van een zaak die die je het beste kunt omschrijven als een fysieke versie van Ali. Alleen kan je het dan in het echt zien, en ben je niet eindeloos aan het wachten.
Elders zullen er best vergelijkbare winkels zijn. En op zich zit een So Low ook niet ver van dat idee vandaan.
Bij de Lidl is het assortiment ook uitgebreid, maar het servicelevel is desondanks nog altijd bedroevend laag. Dat geldt ook voor Chinese webshops. Ik heb een tijd lang voor Chinezen gewerkt als zzp'er, wat een volk is datquote:Op donderdag 15 februari 2024 11:14 schreef Spraypaint het volgende:
Mensen die denken dat je enkel 2 euro spullen op Ali kunt kopen.
Wanneer zijn jullie voor het laatst op Ali geweest, 2010?
Dit inderdaad. Zo doe ik het ook. Werkt het beste.quote:Op donderdag 15 februari 2024 17:51 schreef TheFreshPrince het volgende:
Ik heb nog nooit iets teruggestuurd wat uit China kwam.
Als het niet goed is, zie ik dat als "het risico van uit China bestellen".
En als het risico te hoog is (ofwel het artikel te duur) dan haal ik het wel uit Nederland.
Veel is simpelweg niet verkrijgbaar in Nederland.quote:Op donderdag 15 februari 2024 17:51 schreef TheFreshPrince het volgende:
Ik heb nog nooit iets teruggestuurd wat uit China kwam.
Als het niet goed is, zie ik dat als "het risico van uit China bestellen".
En als het risico te hoog is (ofwel het artikel te duur) dan haal ik het wel uit Nederland.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |
Dat begrijpen we, maar is wel erg jammer. Je kunt FOK! namelijk wel gratis LEZEN, maar we kunnen FOK! niet gratis MAKEN. De inkomsten van de advertenties zorgen ervoor dat we de kosten van de site kunnen dragen zodat je ook morgen FOK! nog kunt bezoeken.
Zou je willen overwegen om voor FOK! een uitzondering te maken in je adblocker (of andere middelen die onze ads blokkeren)? Je krijgt deze melding dan nooit meer te zien.
Ja, ik wil fok.nl whitelisten, laat me zien hoe
Ik neem liever een premium account zodat ik geen advertenties hoef te zien (je moet eerst inloggen)
Ja, breng me naar de shop