abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FOK!fossiel zondag 16 februari 2003 @ 14:39:40 #26
8443 cptmarco
it's captain...
pi_8514707
quote:
Op zondag 16 februari 2003 14:32 schreef Re het volgende:

[..]

men is de laatste jaren goweoon veels te verwend, als je de polls mag geloven is Nederland nog wel een van de meest oorlogzuchtige landen met liefst 36% wat voor de oorlog is

36% is hoe dan ook voor oorlog, ook zonder VN mandaat.
pi_8514752
quote:
Op zondag 16 februari 2003 14:27 schreef Disorder het volgende:

[..]

Bedenk dat voor die 50.000 demonstranten er miljoenen thuis gewoon op de bank bleven zitten die wel tijd hadden om te gaan, maar het blijkbaar gewoon niet wilden.

jaja mooie redenatie die niet op gaat. Er komen in Nederland meestal weinig mensen opdagen ...voor stille tochten komen er ook niet zo veel moeten we dan zeggen van hee de rest boeit het niet?
  zondag 16 februari 2003 @ 14:52:54 #29
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_8514925
quote:
Op zondag 16 februari 2003 14:24 schreef Chadi het volgende:

[..]

Geloof je zelf in deze bullshit die je nu uitkraamt??

Oh? Wat is er onwaar aan dan?
Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
Gegen die Mauer und Abschießen
pi_8514947
quote:
Op zondag 16 februari 2003 14:52 schreef X-Ray het volgende:

[..]

Oh? Wat is er onwaar aan dan?

Wat is de opkomt bij andere demonstraties?
  zondag 16 februari 2003 @ 14:56:02 #31
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_8514994
quote:
Op zondag 16 februari 2003 14:54 schreef Chadi het volgende:

[..]

Wat is de opkomt bij andere demonstraties?

Nou, bij de anti-kernwapendemonstraties kwamen wel bijna een half miljoen mensen opdagen.

Kijk, dan wordt het al iets representatiever.

Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
pi_8515016
quote:
Op zondag 16 februari 2003 14:56 schreef X-Ray het volgende:

[..]

Nou, bij de anti-kernwapendemonstraties kwamen wel bijna een half miljoen mensen opdagen.

Kijk, dan wordt het al iets representatiever.

Dat is niet van DEZE tijd dus die vergelijking loopt niet echt.
  zondag 16 februari 2003 @ 15:05:52 #33
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_8515175
quote:
Op zondag 16 februari 2003 14:57 schreef Chadi het volgende:

[..]

Hoezo niet?
Zelfde land.
Min of meer zelfde gedachte erachter.
En zelfs een paar miljoen meer inwoners dan toen.
Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
pi_8515622
quote:
Op zondag 16 februari 2003 15:05 schreef X-Ray het volgende:

[..]

Hoezo niet?
Zelfde land.
Min of meer zelfde gedachte erachter.
En zelfs een paar miljoen meer inwoners dan toen.

Nou nee zit een andere achtergrond en andere beloop achter hoor. Nederland werd met die kruisraketten opeens een doelwit voor een eventuele nuke van Russische zijde bijvoorbeeld.

En ik vind de demonstraties in Spanje en Italie en GB en Germany toch wel iets zeggen over de omvang van de onvrede over de houding van de Amerikanen in dit conflict.

zondag 16 februari 2003 @ 15:51:51 #35
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_8515989
quote:
Op zondag 16 februari 2003 12:34 schreef Stroustrup het volgende:

[..]

Ik heb wat beelden gezien, werkloos Nederland verzamelde zich in Amsterdan Centrum. Ik kreeg een beetje medelijden met deze mislukkelingen van onze maatschappij. Heel je leven op de bijstand teren is geen pretje.

Het is ook nooit goed he. Demonstreer je niet word je door sommigen hier gerekend onder een niet-tegenstanders van de oorlog. Demonstreer je wel ben je volgens jou een werkloze mislukkeling....

Maar even serieus, je meent dit toch niet he, wat je zegt? Want dan zou je echt een zielig stuk vreten zijn, of echt extreem achterlijk en blind. Waar haal je het lef eigenlijk vandaan, om de mensen die vreedzaam tegen een oorlog demonstreren, mensen die op een vreedzame manier hun mening naar voren brengen, aan de hand van enkele beelden die jij toevallig hebt gezien, uit te maken voor mislukkelingen die heel hun leven op de bijstand teren

Laat me raden, als we jou een filmpje laten zien van het speciaal onderwijs laten we zeggen in Amerika, met daarin twee mongooltjes, denk je zeker de rest van je leven dat in Amerika alleen maar mongooltjes naar school gaan?

Krekker is de bom!
pi_8516225
quote:
Op zondag 16 februari 2003 12:34 schreef Stroustrup het volgende:

[..]

Ik heb wat beelden gezien, werkloos Nederland verzamelde zich in Amsterdan Centrum. Ik kreeg een beetje medelijden met deze mislukkelingen van onze maatschappij. Heel je leven op de bijstand teren is geen pretje.

Hm.. Okay.. ik zal maar dank je wel zeggen, want na het lezen van je reactie is het toch wel een BEETJE duidelijk hoe zo'n iemand jij bent.. Fokkin zielig kut kind.. Ik kots op mensen zoals jij weet je, en nu hou ik me bek voordat ik me kwaad ga maken.. shit hey!
pi_8516790
quote:

[..]

Je zit uit je nek te kletsen, maar dat doe je wel vaker.
  Moderator zondag 16 februari 2003 @ 16:46:44 #38
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_8517093
quote:

[..]

Toch word op CNN e.d. die vergelijking de hele tijd getrokken als ze het over de demonstratie's die afgelopen dagen over de hele wereld plaats vinden hebben dus zo raar is het niet.
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_8522416
quote:
Op zondag 16 februari 2003 16:46 schreef sp3c het volgende:

[..]

Toch word op CNN e.d. die vergelijking de hele tijd getrokken als ze het over de demonstratie's die afgelopen dagen over de hele wereld plaats vinden hebben dus zo raar is het niet.

Je leest niet goed wat hij schrijft dan, want de normale veronderstelling is dat er voor elke demonstrant een aantal mensen die niet is gaan demonstreren maar het wel volledig eens is met de doelstellingen van de demonstratie. Hij begon ermee te zeggen dat hij dat principe onzin vond en ging vervolgens met loze one-liners de stelling toch zitten verdedigen tot het punt waar die 70.000(?) demonstranten zouden hebben gesproken voor het hele Nederlandse volk. Wat dus ook al niet waar is.

Die mensen spreken voor een minderheid van het Nederlandse volk, want de werkelijkheid is dat 1/3 van de Nederlanders hoe dan ook de oorlogsinspanningen onderschrijft, en dat meer dan de helft 'ja' zegt tegen deze oorlog als er een VN mandaat is.

Er is maar een relatief kleine groep die onder alle omstandigheden tegen oorlog is. En het is die groep waarvoor de deelnemers van de demonstratie spraken.

Met andere woorden, ik blijf erbij dat Chadi uit z'n nek kletst.

zondag 16 februari 2003 @ 21:11:44 #40
262 Re
Kiss & Swallow
pi_8522823
het ging om Schiphol dacht ik
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  zondag 16 februari 2003 @ 21:13:09 #41
41223 Wile_E_Coyote
Thank God I'm an atheist
pi_8522860
quote:
Op zondag 16 februari 2003 21:11 schreef Re het volgende:
het ging om Schiphol dacht ik
Achterhaald:
quote:
Troepen VS mogen via Nederland

De VS mag zijn troepen en materieel uit Duitsland via Nederland verplaatsen naar de Golf-regio. Dat heeft minister Kamp van Defensie zondag gezegd.
"Ik ga op zo'n verzoek geen nee zeggen. Daar moeten we onmiddellijk aan meewerken", zei Kamp zondag in het Radio 1 Journaal.

Zaterdag werd bekend dat de VS Nederland om toestemming en steun hebben gevraagd voor de troepen- en materieelverplaatsing. "De Amerikanen hebben veel materieel in Duitsland. Ik weet niet wat ze nodig hebben als ze eventueel een actie tegen Irak voorbereiden, maar dan hebben ze veel nodig", zei Kamp. Volgens hem hebben de VS materieel in Europa ter bescherming van Europa. "Ze zitten hier voor ons en verdienen onze medewerking."

Kamp laakte de houding van Oostenrijk dat niet wil meewerken aan Amerikaanse materieel- en troepenverplaatsing. Het standpunt van de PvdA en van de Duitse regering noemde Kamp 'volkomen onbegrijpelijk'.

PvdA tegen medewerking

De PvdA vond dat Nederland zonder dat er een VN-mandaat is niet moet instemmen met medewerking aan Amerikaanse transporten naar de Golf-regio.

Het PvdA-kamerlid Nebahat Albayrak zei zaterdagavond in het tv-programma Knevel op Zaterdag dat er zonder een mandaat van de Verenigde Naties geen sprake kan zijn van het verlenen van medewerking aan troepentransporten van de Amerikanen via ons land. Haar uitspraak duidt er op dat de Partij van de Arbeid zich keert tegen een rol van Nederland als doorvoerstation in de Amerikaanse troepenopbouw in de regio Irak.

Het ministerie van Defensie bevestigde het Amerikaanse verzoek zaterdag. Het kabinet meldt maandag aan de Tweede Kamer wat het de Amerikanen zal antwoorden.

Het Parool meldde zaterdag dat de keuze van de Amerikanen op Schiphol viel omdat de luchthaven een lange start- en landingsbaan heeft, zodat het geschikt is voor nachtelijke tussenstops van Boeing 747's. Ook het vliegveld in Eindhoven kan worden gebruikt voor de troepentransporten.

De VS heeft Nederland gevraagd, omdat Frankrijk, Duitsland en België tegen een oorlog in Irak zijn. De houding van de Nederlandse regering ten opzichte van de Amerikanen is coulanter. De belangrijkste bondgenoot van de VS, Groot-Brittannie, kampt op haar luchthavens met capaciteitsproblemen.

Naast de vliegvelden willen de Amerikanen voor de legertransporten wellicht ook gebruik maken van de Eemshaven, de spoorwegen en het opvangen van Amerikaanse militairen bij een tussenstop in Nederland.

Bron
Art is long and time is fleeting
And our hearts, though stout and brave
Still, like muffled drums are beating
Funeral marches to the grave
pi_8523706
quote:
Op zondag 16 februari 2003 11:27 schreef G1Ace het volgende:
ik vraag me af wanneer er een demonstratie voor de aanval op irak zou plaatsvinden

nou ja, van mij mogen ze schiphol gebruiken

realiseer je je eigen wel wat er kan gebeuren als ze dat via schiphol doen en die zelfmoordcommando's er lucht van krijgen??
Juist Nuke schiphol oftewel met de grond gelijk maken....
Ik woon nog geen 15 km van schiphol en het wordt me zo langzamerhand erg benauwd hierzo...

Je weet nooit waartoe die gasten in staat zijn...

en rotterdam dan

daar kan ook al het een en het ander gebeuren zoals de Botlek platgooien...

Zeg maar bye bye naar de Inkomsten van Nederland

Op dinsdag 26 juni 2007 22:26 schreef Deoxyribonucleic het volgende:
dutchmage, ouwe kaenker taalpurist! O+
-webicon verwijderd, veel te groot, niet terugplaatsen-
pi_8523807
"De Vs heeft hier materieel voor de bescherming van Europa en verscheept datzelfde materiaal voor een oorlog buiten Europa."

Kan je nagaan wat een kromme redeneertrant die Kamp heeft. :

pi_8523850
Ik ben benieuwd hoe zoon leger 747 eruit ziet .
pi_8523865
quote:
Op zondag 16 februari 2003 21:42 schreef dutchmage het volgende:

[..]

Zeg maar bye bye naar de Inkomsten van Nederland

Ach, ik weet niet wat erger is; 4 jaar SP aan de macht of een waterstofbom.
  FOK!fossiel zondag 16 februari 2003 @ 21:50:47 #46
8443 cptmarco
it's captain...
pi_8523931
quote:
Op zondag 16 februari 2003 21:46 schreef Boosoog het volgende:
"De Vs heeft hier materieel voor de bescherming van Europa en verscheept datzelfde materiaal voor een oorlog buiten Europa."

Kan je nagaan wat een kromme redeneertrant die Kamp heeft. :

[afbeelding]

volgens mij ziet Kamp dat als twee aparte zaken:
1) amerika heeft in Europa veel materiaal om ons te beschermen
2) daarom moet wij hun helpen om materiaal vanuit de US in het Golf gebied te krijgen. Wij dienen dan als overslagpunt.

Tenminste zo lees ik het.

pi_8523997
quote:
Op zondag 16 februari 2003 21:50 schreef cptmarco het volgende:

[..]

2) daarom moet wij hun helpen om materiaal vanuit de US in het Golf gebied te krijgen. Wij dienen dan als overslagpunt.

Idd, er staat in dat de VS ons hier bescherming bied, en wij hun daarom moeten helpen.
  zondag 16 februari 2003 @ 22:00:17 #48
41223 Wile_E_Coyote
Thank God I'm an atheist
pi_8524176
quote:
Op zondag 16 februari 2003 21:48 schreef NightH4wk het volgende:

[..]

Ach, ik weet niet wat erger is; 4 jaar SP aan de macht of een waterstofbom.

Net niveau (of gebrek hieraan) blijft me verbazen zo af en toe
Art is long and time is fleeting
And our hearts, though stout and brave
Still, like muffled drums are beating
Funeral marches to the grave
pi_8524418
quote:
Op zondag 16 februari 2003 21:50 schreef cptmarco het volgende:

Was dat maar zo: in het volledige bericht is er sprake van verplaatsing van materieel dat in Duitsland ligt , via Nederland.naar de Golfregio.
  maandag 17 februari 2003 @ 11:41:45 #50
23969 RoelerMF
Amelie C'est Magnifique
pi_8532091
De eerste transporten zijn zojuist aangekomen via spoor in Rotterdam vanuit Duitsland. Er komen vandaag nog meer transporten per spoor aan. meer info erover op nosnieuws.nl

Overigens wil SP Tweede Kamerlid weer een spoeddebat over het vervoer. Weten die gasten niks beters te verzinnen als spoeddebatjes regelen

»» Democracy is so overrated »»
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')