Niet denk ik. Je krijgt daar gewoon het contract te zien, de tarieven, en de eventuele overstapbonus.quote:Op donderdag 28 maart 2024 10:48 schreef avotar het volgende:
Als je niet te veel kennis hebt van de materie én geen zonnepanelen, in hoeverre kun je je dan nog in je vingers snijden door gewoon op gaslicht punt com de vergelijking te doen en dan de goedkoopste te kiezen?
Voor het nageslacht. Afgelopen dinsdag een 3 jarig contract bij delta afgesloten zonder al die boetes. Je moet gewoon een lage schatting van verbruik opgeven en de zonnepanelen niet aanvinken.quote:Op maandag 25 maart 2024 13:11 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Dan moet je nog even wachten, want bij Eneco schijnt dat dat pas kan vanaf 90 dagen ervoor.
https://www.gaslicht.com/overstappen/het-juiste-overstapmoment
Je zonnepanelen niét aanvinken terwijl je ze wél hebt?quote:Op donderdag 28 maart 2024 11:28 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Voor het nageslacht. Afgelopen dinsdag een 3 jarig contract bij delta afgesloten zonder al die boetes. Je moet gewoon een lage schatting van verbruik opgeven en de zonnepanelen niet aanvinken.
Jep bij pricewise.quote:Op donderdag 28 maart 2024 11:29 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Je zonnepanelen niét aanvinken terwijl je ze wél hebt?
Ze hebben vast kleine regeltjes waarin je alsnog boetes e.d. krijgt als ze zien dat je teruglevertquote:
Staat je installatie geregistreerd bij energieleveren.nl? Want zo ja, dan lijkt me dat een gevaarlijke move. Maar ik kan het mis hebben.quote:
Nope dat heb ik uitgezocht. Maar ze bieden dan geen 3 jaars maar een 1 jaars contract aan.quote:Op donderdag 28 maart 2024 11:39 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Ze hebben vast kleine regeltjes waarin je alsnog boetes e.d. krijgt als ze zien dat je teruglevert
Ja maar maakt niet uit. Je vult die gegevens in om dingen te vergelijken. Dat zij dat blind op hun contract zetten is niet jouw probleem.quote:Op donderdag 28 maart 2024 11:39 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Staat je installatie geregistreerd bij energieleveren.nl? Want zo ja, dan lijkt me dat een gevaarlijke move. Maar ik kan het mis hebben.
Dus wat je zegt is dat iemand die wél zonnepanelen heeft, maar in principe niet de waarheid vertelt bij zo'n vergelijkingssite gewoon een contract krijgt wat zónder problemen blijft zodra ze er achter komen dat je tóch terug levert?quote:Op donderdag 28 maart 2024 11:44 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Ja maar maakt niet uit. Je vult die gegevens in om dingen te vergelijken. Dat zij dat blind op hun contract zetten is niet jouw probleem.
Contract is trouwens ook al goedgekeurd met ingangsdatum 1-7.
Jep. Dat heb ik zelf ook al gedaan vorig jaar. Het is ene vergelijkingssite niet een contract.quote:Op donderdag 28 maart 2024 11:48 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Dus wat je zegt is dat iemand die wél zonnepanelen heeft, maar in principe niet de waarheid vertelt bij zo'n vergelijkingssite gewoon een contract krijgt wat zónder problemen blijft zodra ze er achter komen dat je tóch terug levert?
Kan je je contact eens posten en met name het terugleververgoeding stuk.quote:Op donderdag 28 maart 2024 11:54 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Jep. Dat heb ik zelf ook al gedaan vorig jaar. Het is ene vergelijkingssite niet een contract.
En bij elke vergelijking voer ik verschillende variabelen in.
Als er niets in het daadwerkelijke contract staat hierover, dan kan dat.quote:Op donderdag 28 maart 2024 11:48 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Dus wat je zegt is dat iemand die wél zonnepanelen heeft, maar in principe niet de waarheid vertelt bij zo'n vergelijkingssite gewoon een contract krijgt wat zónder problemen blijft zodra ze er achter komen dat je tóch terug levert?
Waarom? Het betreft Mega voor mijzelf en Delta voor mijn broertje.quote:Op donderdag 28 maart 2024 12:07 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Kan je je contact eens posten en met name het terugleververgoeding stuk.
Dat kan helemaal niet. Alle energieleveranciers werken met modelcontracten volgens de energiesectorstandaard waarin ze verplicht iets moeten zeggen over teruglevering.quote:Op donderdag 28 maart 2024 18:34 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Waarom? Het betreft Mega voor mijzelf en Delta voor mijn broertje.
Bij beiden staat het er niet in.
Van Mega trouwens al 8 maanden niets gehoord.
Oh die teruglevering. Ik dacht dat je het over de terugleverboete had.quote:Op donderdag 28 maart 2024 19:17 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dat kan helemaal niet. Alle energieleveranciers werken met modelcontracten volgens de energiesectorstandaard waarin ze verplicht iets moeten zeggen over teruglevering.
Dus of je lult uit je nek of je hebt het niet gelezen.
Morgenmiddag maar even wat onkruid en groene aanslag op het terras te lijf gaan met heet water. Kost bijna niks.quote:Op vrijdag 5 april 2024 21:43 schreef investeerdertje het volgende:
Morgen is een mooie dag voor de dynamische tarieven.
De doorstroom verwarmer aan? xDquote:Op vrijdag 5 april 2024 21:49 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Morgenmiddag maar even wat onkruid en groene aanslag op het terras te lijf gaan met heet water. Kost bijna niks.
En schijnt net zo goed te werken als bijvoorbeeld azijn, zonder de bodem te vergiftigen.
Om met de prijzen per kWh te kunnen rommelen.quote:Op zondag 7 april 2024 22:23 schreef arvensis het volgende:
[ afbeelding ][ afbeelding ]
Weet iemand waarom er verschil zit in de leveringskosten?
Gaat dit over dezelfde periode? De vaste leverkosten worden namelijk per jaar aangepast.quote:Op zondag 7 april 2024 22:23 schreef arvensis het volgende:
[ afbeelding ][ afbeelding ]
Weet iemand waarom er verschil zit in de leveringskosten?
Nee, ik heb vorig jaar een tijdje de leverkosten gevolgd van o.a. Essent en die weken toen bijna dagelijks af. Gaat alle kanten op.quote:Op maandag 8 april 2024 09:40 schreef Hanca het volgende:
[..]
Gaat dit over dezelfde periode? De vaste leverkosten worden namelijk per jaar aangepast.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |