abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 28 maart 2024 @ 11:14:02 #276
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_212989456
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2024 10:48 schreef avotar het volgende:
Als je niet te veel kennis hebt van de materie én geen zonnepanelen, in hoeverre kun je je dan nog in je vingers snijden door gewoon op gaslicht punt com de vergelijking te doen en dan de goedkoopste te kiezen?
Niet denk ik. Je krijgt daar gewoon het contract te zien, de tarieven, en de eventuele overstapbonus.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_212989712
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2024 13:11 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Dan moet je nog even wachten, want bij Eneco schijnt dat dat pas kan vanaf 90 dagen ervoor.

https://www.gaslicht.com/overstappen/het-juiste-overstapmoment
Voor het nageslacht. Afgelopen dinsdag een 3 jarig contract bij delta afgesloten zonder al die boetes. Je moet gewoon een lage schatting van verbruik opgeven en de zonnepanelen niet aanvinken.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  Moderator donderdag 28 maart 2024 @ 11:29:19 #278
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_212989727
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2024 11:28 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Voor het nageslacht. Afgelopen dinsdag een 3 jarig contract bij delta afgesloten zonder al die boetes. Je moet gewoon een lage schatting van verbruik opgeven en de zonnepanelen niet aanvinken.
Je zonnepanelen niét aanvinken terwijl je ze wél hebt?
Breitling - Instruments for Professionals
pi_212989834
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2024 11:29 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Je zonnepanelen niét aanvinken terwijl je ze wél hebt?
Jep bij pricewise.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
  donderdag 28 maart 2024 @ 11:39:07 #280
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_212989870
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2024 11:36 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Jep bij pricewise.
Ze hebben vast kleine regeltjes waarin je alsnog boetes e.d. krijgt als ze zien dat je teruglevert
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
  Moderator donderdag 28 maart 2024 @ 11:39:29 #281
16180 crew  CoolGuy
pi_212989880
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2024 11:36 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Jep bij pricewise.
Staat je installatie geregistreerd bij energieleveren.nl? Want zo ja, dan lijkt me dat een gevaarlijke move. Maar ik kan het mis hebben.
pi_212989924
quote:
19s.gif Op donderdag 28 maart 2024 11:39 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]
Ze hebben vast kleine regeltjes waarin je alsnog boetes e.d. krijgt als ze zien dat je teruglevert
Nope dat heb ik uitgezocht. Maar ze bieden dan geen 3 jaars maar een 1 jaars contract aan.
pi_212989940
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2024 11:39 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Staat je installatie geregistreerd bij energieleveren.nl? Want zo ja, dan lijkt me dat een gevaarlijke move. Maar ik kan het mis hebben.
Ja maar maakt niet uit. Je vult die gegevens in om dingen te vergelijken. Dat zij dat blind op hun contract zetten is niet jouw probleem.

Contract is trouwens ook al goedgekeurd met ingangsdatum 1-7.
  Moderator donderdag 28 maart 2024 @ 11:48:05 #284
16180 crew  CoolGuy
pi_212989999
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2024 11:44 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Ja maar maakt niet uit. Je vult die gegevens in om dingen te vergelijken. Dat zij dat blind op hun contract zetten is niet jouw probleem.

Contract is trouwens ook al goedgekeurd met ingangsdatum 1-7.
Dus wat je zegt is dat iemand die wél zonnepanelen heeft, maar in principe niet de waarheid vertelt bij zo'n vergelijkingssite gewoon een contract krijgt wat zónder problemen blijft zodra ze er achter komen dat je tóch terug levert?
pi_212990029
Ik zou de AV even doorlezen Icecreamfarmer
pi_212990099
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2024 11:48 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Dus wat je zegt is dat iemand die wél zonnepanelen heeft, maar in principe niet de waarheid vertelt bij zo'n vergelijkingssite gewoon een contract krijgt wat zónder problemen blijft zodra ze er achter komen dat je tóch terug levert?
Jep. Dat heb ik zelf ook al gedaan vorig jaar. Het is ene vergelijkingssite niet een contract.
En bij elke vergelijking voer ik verschillende variabelen in.
pi_212990294
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2024 11:54 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Jep. Dat heb ik zelf ook al gedaan vorig jaar. Het is ene vergelijkingssite niet een contract.
En bij elke vergelijking voer ik verschillende variabelen in.
Kan je je contact eens posten en met name het terugleververgoeding stuk.
pi_212992643
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2024 11:48 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Als er niets in het daadwerkelijke contract staat hierover, dan kan dat.
pi_212995657
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2024 12:07 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Kan je je contact eens posten en met name het terugleververgoeding stuk.
Waarom? Het betreft Mega voor mijzelf en Delta voor mijn broertje.
Bij beiden staat het er niet in.

Van Mega trouwens al 8 maanden niets gehoord.
pi_212996562
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2024 18:34 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Waarom? Het betreft Mega voor mijzelf en Delta voor mijn broertje.
Bij beiden staat het er niet in.

Van Mega trouwens al 8 maanden niets gehoord.
Dat kan helemaal niet. Alle energieleveranciers werken met modelcontracten volgens de energiesectorstandaard waarin ze verplicht iets moeten zeggen over teruglevering.

Dus of je lult uit je nek of je hebt het niet gelezen.
pi_212996655
En als je me niet gelooft hier is de AV waarnaar jouw contract van Delta je verwijst:

https://www.deltaenergie.(...)as-2017_30062021.pdf

En lees dan vooral maar even artikel 4 over terugleveren en artikel 8 over jouw plichten om alle informatie te verstrekken die voor hen nodig is energie te leveren, en kosten in rekening te brengen.

Daar valt dus ook gewoon het vermelden van het feit dat je zonnepanelen hebt bij. Veel succes verder.

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 28-03-2024 19:22:55 ]
pi_212997053
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2024 19:17 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Dat kan helemaal niet. Alle energieleveranciers werken met modelcontracten volgens de energiesectorstandaard waarin ze verplicht iets moeten zeggen over teruglevering.

Dus of je lult uit je nek of je hebt het niet gelezen.
Oh die teruglevering. Ik dacht dat je het over de terugleverboete had.
Die informatie geef ik toch, ze mogen mijn meter uitlezen. Dat is wat daar mee bedoeld wordt.
pi_213076194
twitter

Gaat lekker met de warmtenetten :')
pi_213102882
Morgen is een mooie dag voor de dynamische tarieven.
pi_213102948
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2024 21:43 schreef investeerdertje het volgende:
Morgen is een mooie dag voor de dynamische tarieven.
Morgenmiddag maar even wat onkruid en groene aanslag op het terras te lijf gaan met heet water. Kost bijna niks.

En schijnt net zo goed te werken als bijvoorbeeld azijn, zonder de bodem te vergiftigen.
pi_213102973
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2024 21:49 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]
Morgenmiddag maar even wat onkruid en groene aanslag op het terras te lijf gaan met heet water. Kost bijna niks.

En schijnt net zo goed te werken als bijvoorbeeld azijn, zonder de bodem te vergiftigen.
De doorstroom verwarmer aan? xD
  zondag 7 april 2024 @ 22:23:27 #297
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_213131830

Weet iemand waarom er verschil zit in de leveringskosten?
Protège moi de mes désirs.
pi_213134072
quote:
1s.gif Op zondag 7 april 2024 22:23 schreef arvensis het volgende:
[ afbeelding ][ afbeelding ]

Om met de prijzen per kWh te kunnen rommelen.
pi_213134111
quote:
1s.gif Op zondag 7 april 2024 22:23 schreef arvensis het volgende:
[ afbeelding ][ afbeelding ]

Gaat dit over dezelfde periode? De vaste leverkosten worden namelijk per jaar aangepast.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  maandag 8 april 2024 @ 10:13:10 #300
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_213134452
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2024 09:40 schreef Hanca het volgende:

[..]
Gaat dit over dezelfde periode? De vaste leverkosten worden namelijk per jaar aangepast.
Nee, ik heb vorig jaar een tijdje de leverkosten gevolgd van o.a. Essent en die weken toen bijna dagelijks af. Gaat alle kanten op.

Is zeker iets om naar te kijken als je een contract afsluit.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')